Ik denk dat je agressorss niet moet belonen. Dat schept precedenten. En dus nog meer ellende in de toekomst. Dus ellende voor nog véél méér mensen.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat je hebt te dealen met de kaarten die je hebt. Kan allemaal heel oneerlijk zijn. Maar als je de macht niet hebt het te veranderen, zul je er toch het beste van moeten zien te maken.
Oekraïne gaat de krim niet terug veroveren. Dat verlies is heel spijtig allemaal. En inmiddels wonen er kennelijk heel veel mensen die zich Russisch voelen.
Deal daarmee.
Zeker niet. Het is een souverein land. En niemand heeft er iets te zoeken.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:07 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Mag een man ook zijn vriendin in elkaar meppen als ze het uitmaakt? Want dat is zo'n beetje wat je hier zegt.
Welke opstelling? Dat ze soeverein willen zijn en blijven en hun land verdedigen?quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker niet. Het is een souverein land. En niemand heeft er iets te zoeken.
Neemt niet weg dat de opstelling wel degelijk invloed heeft.
De tering zeg.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:04 schreef capricia het volgende:
Ik vind overigens wel degelijk dat dit conflict ook met de opstelling van Oekraïne te maken heeft.
Het land keerde zich steeds meer af van Rusland en zocht steeds meer toenadering tot het westen.
En van mij mogen ze hoor. Ik heb ze graag in ons kamp.
Maar ook Oekraïne heeft zeker wel een rol in dit conflict. Het komt allemaal niet zomaar uit de lucht vallen, zeg maar.
Ja. Ik ben er ook niet blij mee. Maar het is wel de realiteit.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik denk dat je agressorss niet moet belonen. Dat schept precedenten. En dus nog meer ellende in de toekomst. Dus voor nog veel meer mensen.
GEEN goed idee, NIET doen
Er hoeft NIET mee gedeald te worden
Sommige mensen zijn daar kennelijk vatbaar voor. Helaas. Moeten we maar mee dealenquote:Op dinsdag 22 april 2025 23:15 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Dit is dus precies waarom een bepaalde groep users hier dag in dag uit desinfo de ether in aan het slingeren is. Als water dat heel langzaam een steen uitholt heeft propaganda altijd wel ergens effect, hoe hard de steen ook is.
Rusland de Krim en de Donbas etc. op een presenteerblaadje geven is dat inderdaad niet nee.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ik ben er ook niet blij mee. Maar het is wel de realiteit.
Of denk jij dat Oekraïne al het grondgebied weer terug gaat veroveren?
Ik denk van niet.
En ik vind het geen goed vooruitzicht voor de Baltische staten.
Hoe realistisch is het dat iemand op de Krim daadwerkelijk zegt wat hij denkt? Denk je echt dat dit de waarheid is?quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ik ben er ook niet blij mee. Maar het is wel de realiteit.
Of denk jij dat Oekraïne al het grondgebied weer terug gaat veroveren?
Ik denk van niet.
En ik vind het geen goed vooruitzicht voor de Baltische staten.
Jij denkt dat de geopolitiek van invloedssferen ooit weg geweest is?quote:
Jij denkt dat de agressor zijn zin geven de agressor doet stoppen?!quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij denkt dat de geopolitiek van invloedssferen ooit weg geweest is?
Ik denk in de kern dat iedereen er wel in meer of mindere mate vatbaar voor is. Daarom moet je als maatschappij jezelf weerbaar maken en er elkaar in helpen.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn daar kennelijk vatbaar voor. Helaas. Moeten we maar mee dealen
Dat weet ik niet. Ik kan dat niet zeggen. Er was relatief weinig weerstand bij de annexatie. Anders dan bij de huidige inval.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:17 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Hoe realistisch is het dat iemand op de Krim daadwerkelijk zegt wat hij denkt? Denk je echt dat dit de waarheid is?
Kan iemand uitleggen wat het nut is van het weggeven van de Krim?quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij denkt dat de agressor zijn zin geven de agressor doet stoppen?!
Chamberlain wil zijn retoriek terugquote:Op dinsdag 22 april 2025 23:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij denkt dat de agressor zijn zin geven de agressor doet stoppen?!
Dan komt er vrede 🕊🕊🕊quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Kan iemand uitleggen wat het nut is van het weggeven van de Krim?
of wat een belofte van Putin waard is ....
Maar je omarmt wel het frame dat de bezetter graag verspreid ziet worden. Omdat als iedereen zo denkt, het frame de werkelijkheid wordt. Waarom zou je daar in meegaan als je het niet weet? Als.je het niet weet is de claim van Rusland net zo onzinnig als dat het realistisch is. Waarom omarm je het realisme wel en de onzin niet?quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik kan dat niet zeggen.
Hoe lang wil je dit nog door laten gaan? De kans dat de Russen vrijwillig wegwandelen is vrij klein op dit moment. Wat is de meerwaarde van nog eens een miljoen slachtoffers als er effectief weinig mee verandert?quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan komt er vrede 🕊🕊🕊
Denken sommigen
Uiteraard.quote:Op dinsdag 22 april 2025 22:54 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Diezelfde VS hebben om hun oorlog voor onafhankelijkheid te financieren en de eerste jaren daarna hun land op te bouwen gretig komen bedelen bij Nederland om geld te lenen, omgerekend zo'n 22 miljard dollar.
De VS bestond bij de gratie van Nederland en zo gaat bij bondgenoten het cirkeltje rond en rond.
De onzin wel etc. Hoop ik dat je bedoeltquote:Op dinsdag 22 april 2025 23:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Maar je omarmt wel het frame dat de bezetter graag verspreid ziet worden. Omdat als iedereen zo denkt, het frame de werkelijkheid wordt. Waarom zou je daar in meegaan als je het niet weet? Als.je het niet weet is de claim van Rusland net zo onzinnig als dat het realistisch is. Waarom omarm je het realisme wel en de onzin niet?
De terechtheid was ten tijde wel degelijk een belangrijk argument, zeker gezien het belang wat gehecht werd aan het zelfbeschikkingsrecht en het niet toekennen van een referendum aan de Sudetenduitsers na de eerste wereld oorlog.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Iets terecht vinden en land afpakken zijn 2 verschillende zaken.
Het geven van Sudetenland aan Duitsland achter de rug van Tsjechoslowakije om is puur gedaan om Hitler rustig te houden.
En tevergeefs, want Hitler stopte niet bij Sudetenland.
Half eens hoor. Lidmaatschap voor de Navo en EU attractief maken is goeddeels begonnen door de Amerikanen, lang tegen gehouden door figuren als Merkel en Sarkozy en opvolgers, maar uiteindelijk is de EU toch door de bocht gegaan. De houding van de VS is verwerpelijk te noemen, maar dat is niet Trump aan te rekenen, dit conflict dateert nog uit de periode dat Trump vastgoed oplichter was.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:04 schreef capricia het volgende:
Ik vind overigens wel degelijk dat dit conflict ook met de opstelling van Oekraïne te maken heeft.
Het land keerde zich steeds meer af van Rusland en zocht steeds meer toenadering tot het westen.
En van mij mogen ze hoor. Ik heb ze graag in ons kamp.
Maar ook Oekraïne heeft zeker wel een rol in dit conflict. Het komt allemaal niet zomaar uit de lucht vallen, zeg maar.
Ah het impliciete frame weer dat als je met het pistool op je hoofd je vrouw en kind niet afgeeft en laat verkrachten, je zelf verantwoordelijk bent voor het geweld dat diegene met het pistool dan toepast.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:23 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hoe lang wil je dit nog door laten gaan? De kans dat de Russen vrijwillig wegwandelen is vrij klein op dit moment. Wat is de meerwaarde van nog eens een miljoen slachtoffers als er effectief weinig mee verandert?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |