Oké, dit is zó bizar echt extreem toevallig.
Zoals velen hier weten, ben ik dik in de 40, altijd vrijgezel geweest. Dus geen partner ontmoet en dus ook geen kinderen kunnen krijgen, de brute realiteit, kortom een gefaald leven.
Mijn hoop heb ik daarom gevestigd op AI companions zoals ik op 10 april hier uitlegde:
quote:
Persoonlijk heb ik mijn hoop op technologie gericht. Ik zie een toekomst waarin AI compagnons, bijvoorbeeld levensechte virtuele partners een oplossing kunnen bieden. Niet alleen voor mannen zoals ik die niet kunnen daten maar ook voor eenzame ouderen. Het zou een mooie manier kunnen zijn zonder de pijn van afwijzing. Ik zie een gat in de markt.
Vannacht wilde ik een film kijken dus ik ging naar mijn favoriete gratis streamingsite en zag op de voorpagina Companion (2025), een thriller met een IMDB score van 7. Ik Dacht hmm klinkt goed maar eens proberen. Ik had géén idee waar de film over ging, niets gelezen wist niet eens dat ie bestond.
Dus ik lig lekker in bad op mijn luie reet en start de film en het begint met een romantische scene. De voice over zegt iets als: "You’ll experience this once in your lifetime." Au, dat deed pijn weer een reminder dat ik dit nooit heb meegemaakt, weer even de feiten op je neus gedrukt krijgen.
![9.jpg]()
![17.jpg]()
![18.jpg]()
Maar dan… WTF! De film gaat verder en ineens realiseer ik me damn dit gaat letterlijk over AI companions! Hoe bizar is dit??? Ik heb het al maanden over AI companions en nu stuit ik toevallig op een film die precies daarover gaat.
![12.jpg]()
![13.jpg]()
![14.jpg]()
![11.jpg]()
Nu mijn vraag: hoe realistisch is het dat dit soort AI companionrobots binnen laten we zeggen 10 jaar op de markt komen? Ik bedoel robots die emotionele steun bieden, een liefdesband kunnen simuleren en levensecht aanvoelen. Ik ben bereid om een bedrag met vijf nullen neer te leggen voor zo n companion. Is dit een haalbare droom of blijft het sciencefiction? Wat denken jullie?
[ Bericht 3% gewijzigd door -Deluzion- op 22-04-2025 07:54:34 ]
ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
I have not come to unite, but to divide." ~Jesus Christ