abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217431591
Steeds vaker hoort men het blikkerige en schallerige "katten zijn slecht voor de natuur!", een soort oproep ala fatwa in mijn oren als vrijbrief om op willekeurige katten te mogen jagen? :(

Het zijn mijnsinziens juist vaak baldadige slakken en vogeltjes , die de zaailingen van je kostbare plantjes kapot maken, terwijl de katten de plantjes in de tuin vredig met rust laten? Een kat zal wel eens ooit een hapje nemen van een plant om te proeven maar dan deze nauwelijks ooit totaal slopen?

Ook is de kat zijn peop goede mest voor de grond aldaar?

pi_217436243
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 05:07 schreef Het_Bokje het volgende:
Haten op. :')

Gooi jezelf dan gewoon weg ofzo. Komop man.
Je begrijpt wat ik bedoel toch? Loop niet te piepen over hoe ik het neerzet. :')
  dinsdag 22 april 2025 @ 10:07:33 #3
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_217437353
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 17:30 schreef marretak het volgende:
Steeds vaker hoort men het blikkerige en schallerige "katten zijn slecht voor de natuur!", een soort oproep ala fatwa in mijn oren als vrijbrief om op willekeurige katten te mogen jagen? :(
De enige reden dat katten slecht zouden zijn voor de natuur (ze lopen hier ook pas anderhalf millenium rond) is dat de leefomstandigheden voor de vogeltjes dermate beroerd zijn geworden door menselijk ingrijpen dat katten nu een merkbare impact beginnen te hebben op wat er nog over is.

Zie jij nog wel eens mussen ? Dat er zo weinig zijn komt niet door de katten, maar doordat daken tegenwoordig zo strak zijn gelegd dat de mussen geen nesten meer kunnen maken in de spleten tussen de pannen, en te weinig aannemers en huizenbezitters dit soort dakpannen gebruiken :
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_217439776
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 10:07 schreef mvdejong het volgende:
ze lopen hier ook pas anderhalf millenium rond
Owww lol zeker hier komen wonen rond de tijd van de uitvinding van glas waardoorde huizen binnen lekker droog en gezellig werden en vuur waardoor het vlees lekker welriekend gegrild kon worden?
pi_217439795
Ik vind zowel katten als vogels leuk, ik ben zelf in het bezit van 2 papegaaiachtige, wat voor een dier je ook hebt als huisdier, bezorg er geen overlast mee voor anderen
  dinsdag 22 april 2025 @ 19:05:55 #6
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_217440707
Dood hoeven ze niet, maar ik wil ze ook niet in mijn tuin hebben. Vind de zangvogels veel leuker. :)

[ Bericht 53% gewijzigd door senesta op 24-04-2025 07:50:56 ]
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_217441163
Het aantal katten in Nederland daalt en dat zou een schadelijke zaak kunnen zijn ivm met ouderwets Hollandse ( katten ) gezelligheid ? :(
pi_217457545
Kattenpoep is absoluut geen goede mest :')
Integendeel..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')