abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 mei 2025 @ 07:52:53 #121
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_217514105
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:19 schreef bloempjuh het volgende:
Yo. Even mijn topic terugkapen.
Operatie overleefd. Net thuis. Gaar als een garnaal.
En nu niet meer janken dat je doodgaat aub
pi_217514420
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 10:13 schreef User16909 het volgende:
Ik onderga deze operatie dus omdat ik elke maand t*fusveel bloed verlies via de.. normale weg. Maar om een of andere reden ben ik dus overtuigd dat er bij een operatie meer bloed vrijkomt dan dat (onzin, waarschijnlijk).

Je weet wat ongesteld-zijn is? Dat is geen puur bloed. Dat is vooral slijm met een beetje bloed, waardoor het er rood uitziet. Plus dat de hoeveelheid slijm zich opbouwt in de loop van de periode. Dus deze vergelijking gaat helemaal nergens over en moet je ook niet in je hoofd toelaten.
Somebody that I used to know
pi_217514447
(ah, je bent al geweest :) En inmiddels ook je identiteit bekendgemaakt. Sterkte met het herstel :) )
Somebody that I used to know
  vrijdag 2 mei 2025 @ 08:55:02 #124
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_217514567
Hier past een tegeltje bij

pi_217518199
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:19 schreef bloempjuh het volgende:
Yo. Even mijn topic terugkapen.
Operatie overleefd. Net thuis. Gaar als een garnaal.
Wat goed dat je doorgezet hebt! Dat je deze operatie zou overleven wist je ergens natuurlijk zelf ook wel. Maar toch, weten dat een angst onredelijk is maakt nog niet dat die angst verdwijnt. Ik wens je een spoedig herstel toe.
pi_217518226
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 07:52 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
En nu niet meer janken dat je doodgaat aub
Ach, er kunnen altijd alsnog complicaties optreden he! :T
pi_217518263
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 15:04 schreef ToT het volgende:

[..]
Ach, er kunnen altijd alsnog complicaties optreden he! :T
Vind jij dit zelf ook geen heel nare opmerking richting iemand die (onnodig) ontzettend veel angst heeft gehad voor een operatie?
pi_217518314
Misschien is een second opinion in Duitsland ofzo een idee. Ik weet niet wat je hebt, maar ik hoop dat je er goed doorheen komt.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_217518944
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 15:20 schreef Alarmonoff het volgende:
Misschien is een second opinion in Duitsland ofzo een idee. Ik weet niet wat je hebt, maar ik hoop dat je er goed doorheen komt.
Endometriose. En nu dus meerdere missende 'onderdelen' in mijn buik.
Mon 'en!
  vrijdag 2 mei 2025 @ 17:07:22 #130
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_217519030
quote:
Wat zou dat toevoegen? En waarom specifiek Duitsland :?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_217519153
quote:
Een second opinion ná operatie is ook niet meer nodig :)
Mon 'en!
  vrijdag 2 mei 2025 @ 18:25:49 #132
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217519662
@bloempjuh

Kijk je TM via YouTube? 8-)
Aan het aftellen?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 18:28:42 #133
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_217519689
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 15:11 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Vind jij dit zelf ook geen heel nare opmerking richting iemand die (onnodig) ontzettend veel angst heeft gehad voor een operatie?
Ach gossie 🤮
"Hoka Hey!"
  vrijdag 2 mei 2025 @ 18:35:55 #134
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217519764
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 18:28 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ach gossie 🤮
Waarom is dit topic toch zo aantrekkelijk voor idioten?
  vrijdag 2 mei 2025 @ 18:42:38 #135
287741 matspontius
pi_217519838
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 18:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Waarom is dit topic toch zo aantrekkelijk voor idioten?
Als je die vraag stelt moet je wel even voor de spiegel weggaan 😁
"Hoka Hey!"
pi_217520042
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 18:25 schreef Lienekien het volgende:
@:bloempjuh

Kijk je TM via YouTube? 8-)
Aan het aftellen?
Ja en ja. Ga straks kijken. Eerst even riedeltje andere Britse tv afmaken (House of Games, RepairShop) :)
Mon 'en!
  vrijdag 2 mei 2025 @ 19:55:42 #137
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217520415
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 18:42 schreef matspontius het volgende:

[..]
Als je die vraag stelt moet je wel even voor de spiegel weggaan 😁
Ach gossie.

Zak hooi.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 20:18:05 #138
287741 matspontius
pi_217520572
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 19:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ach gossie.

Zak hooi.
Aan het niveau herkent men de persoon - chapeau 🤗
"Hoka Hey!"
  vrijdag 2 mei 2025 @ 20:19:00 #139
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217520574
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 20:18 schreef matspontius het volgende:

[..]
Aan het niveau herkent men de persoon - chapeau 🤗
Actie-reactie. Met je hypochonder. Zelf ervaring met jarenlange klachten wegens endometriose? Nee, vast niet.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 20:19:57 #140
287741 matspontius
pi_217520582
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 20:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Actie-reactie. Met je hypochonder. Zelf ervaring met jarenlange klachten wegens endometriose? Nee, vast niet.
👋 Veel plezier nog in dit fijne topic
"Hoka Hey!"
pi_217581595
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 09:43 schreef User16909 het volgende:
Even mijn kloon, want mijn omgeving weet dit niet.

Ik zoek: tips & tricks

Op 1 mei a.s. moet ik voor een operatie naar het ziekenhuis. Relatief routine-ding, door twee zeer ervaren artsen.

Maar ik denk nu zeker te weten dat ik tijdens mijn operatie ga d**dbloeden.
1. Ik heb al 'teveel' keren mazzel gehad, op een gegeven moment is dat geluk op.. toch?
2. Ik ben nu 40 (op 8 mei 41) en mijn moeder denkt dat ik op mijn 40e de pijp uitga (ons pap is 40 geworden en mam vindt 'dat ik op hem lijk'). Ergens geloof ik dat.
3. Ik voel me niet.. nuttig genoeg om moeite voor te doen. Ik bedoel.. als ik d**dbloed is er geen rocketscientist verloren gegaan ofzo. Ik zit thuis, doe hier en daar vrijwilligersklussen en zorg voor mensen/dieren/spullen om me heen, maar ik doe niks groots voor de wereld.

Anyways, zo zit ik in een cirkeltje vast, al maanden.

En nu komt het dus steeds dichterbij en weet ik het allemaal even niet meer.

Moet ik in deze laatste tien dagen voor operatie beginnen aan een bucket list (beetje laat.. misschien 'nee', dan maar)? Wat moet ik zorgen dat mijn partner kan vinden als het misgaat (pincodes, wachtwoorden, DELA-telefoonnummer)? En ook: wat als de operatie (per ongeluk ineens) wél goed afloopt? Qua nazorg hebben we inmiddels een vriezer vol lasagnas enzo (want partner denkt alleen 'makkelijk eten is belangrijkste') en een harddrive vol films.

Ik wéét het niet meer.

Tot aan het binnenlopen van het ziekenhuis heb ik álles gepland. Daarna is het allemaal zó ontzettend vaag en onduidelijk.

#cryingagain

(Autist, 40, baarmoederverwijdering op 1 mei, compleet over de zeik)
Het is heel begrijpelijk dat je je nu zo voelt. Een operatie, zelfs een relatief routine-ingreep, brengt spanning met zich mee. Maar het is goed om te onthouden dat de artsen die jou opereren enorm ervaren zijn en precies weten wat ze doen. De kans op serieuze complicaties is extreem klein.

Wat betreft het idee dat geluk 'op' kan raken—dat werkt niet zo. Iedere situatie staat op zichzelf, en het feit dat je eerder geluk hebt gehad, betekent niet dat het nu ineens anders zal zijn. Je bent niet gebonden aan een patroon.

Je waarde als persoon wordt niet bepaald door een grootse carrière of een bijdrage aan de wetenschap. Het feit dat je zorgt voor mensen, dieren en spullen om je heen, betekent dat je ertoe doet. Je aanwezigheid heeft invloed en waarde, zelfs als dat soms moeilijk te voelen is.

Praktisch gezien kan het helpen om een lijstje te maken van belangrijke zaken: wachtwoorden, belangrijke telefoonnummers, dingen die je partner moet weten. Dat zorgt voor een beetje rust en overzicht. Maar verder hoef je niet ineens alles groots te maken. Als je iets leuks wil doen in de komende dagen, doe dat dan voor jezelf, gewoon omdat je het fijn vindt—niet omdat je iets 'moet' afronden.

Je hebt al 28 jaar gewacht op deze operatie. Dat betekent dat het iets is waar je echt behoefte aan hebt, iets wat jouw kwaliteit van leven gaat verbeteren. Je hebt kundige artsen, een goed plan en een partner die aan makkelijke maaltijden heeft gedacht (waarvoor hulde!). Dat zijn goede vooruitzichten.

Hou vol. Het mag spannend zijn, maar je komt hier doorheen. 💙
Ui verwijderd door admin.
pi_217582441
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 00:31 schreef Fightagainstlife het volgende:

[..]
Het is heel begrijpelijk dat je je nu zo voelt. Een operatie, zelfs een relatief routine-ingreep, brengt spanning met zich mee. Maar het is goed om te onthouden dat de artsen die jou opereren enorm ervaren zijn en precies weten wat ze doen. De kans op serieuze complicaties is extreem klein.

Wat betreft het idee dat geluk 'op' kan raken—dat werkt niet zo. Iedere situatie staat op zichzelf, en het feit dat je eerder geluk hebt gehad, betekent niet dat het nu ineens anders zal zijn. Je bent niet gebonden aan een patroon.

Je waarde als persoon wordt niet bepaald door een grootse carrière of een bijdrage aan de wetenschap. Het feit dat je zorgt voor mensen, dieren en spullen om je heen, betekent dat je ertoe doet. Je aanwezigheid heeft invloed en waarde, zelfs als dat soms moeilijk te voelen is.

Praktisch gezien kan het helpen om een lijstje te maken van belangrijke zaken: wachtwoorden, belangrijke telefoonnummers, dingen die je partner moet weten. Dat zorgt voor een beetje rust en overzicht. Maar verder hoef je niet ineens alles groots te maken. Als je iets leuks wil doen in de komende dagen, doe dat dan voor jezelf, gewoon omdat je het fijn vindt—niet omdat je iets 'moet' afronden.

Je hebt al 28 jaar gewacht op deze operatie. Dat betekent dat het iets is waar je echt behoefte aan hebt, iets wat jouw kwaliteit van leven gaat verbeteren. Je hebt kundige artsen, een goed plan en een partner die aan makkelijke maaltijden heeft gedacht (waarvoor hulde!). Dat zijn goede vooruitzichten.

Hou vol. Het mag spannend zijn, maar je komt hier doorheen. 💙
Inmiddels acht dagen post-op, dus je hebt gelijk gekregen ;)

Als ik wél dood was gegaan op 1 mei, was alleen het lijstje met pincodes en dergelijke incompleet (want zoiets is nooit compleet, denk ik). Verder had ik wel een redelijk treintje aan 'bel eerst .., die kan dan .. regelen' etc in elkaar gebouwd.

Maar da's dus niet nodig geweest. Lijstje is inmiddels versnipperd en verbrand (afronding voor mijn hoofd).

Qua eten ging het sinds operatie bijna-perfect. We hebben écht veel 'lasagna-achtigen' (lees: dingen die alleen even oven in hoeven, of binnen een kwartier klaar zijn) gegeten en dat was prima.

Zwangerschapskussen is beste aankoop OOIT. Slaapbank (die hadden we al, hoor) trouwens ook. Ik kan sinds dag zes weer boven in bed slapen.

Ik denk dat het ding dat we het meest onderschat hebben 'overig huishouden' is. De was en afwas zijn vaak mijn taak, maar die kan ik niet doen (tillen en bukken mogen niet). Maar na een paar dagen chagrijnen, zit daar inmiddels ook wel weer logica in.

Eigenlijk gaat herstel best goed. Alleen duurt het (wat mij betreft) te lang.

Komt goed :)
Mon 'en!
pi_217582543
Toevoeging: ik kan er niet over uit hóe fantastisch de zorg in het ziekenhuis was. Ik heb al complimenten-formulieren opgestuurd, een enquête ingevuld.. maar ik ben écht heel blij met hoe ongelooflijk lief iedereen was op 1 mei. Natuurlijk gaat er nog een dank-cadeautje naar chirurg, als ik 'm spreek bij de check-up in juni, maar het verplegend personeel in JBZ zijn echt superhelden.
Mon 'en!
pi_217585165
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 08:17 schreef bloempjuh het volgende:

[..]
Inmiddels acht dagen post-op, dus je hebt gelijk gekregen ;)

Als ik wél dood was gegaan op 1 mei, was alleen het lijstje met pincodes en dergelijke incompleet (want zoiets is nooit compleet, denk ik). Verder had ik wel een redelijk treintje aan 'bel eerst .., die kan dan .. regelen' etc in elkaar gebouwd.

Maar da's dus niet nodig geweest. Lijstje is inmiddels versnipperd en verbrand (afronding voor mijn hoofd).

Qua eten ging het sinds operatie bijna-perfect. We hebben écht veel 'lasagna-achtigen' (lees: dingen die alleen even oven in hoeven, of binnen een kwartier klaar zijn) gegeten en dat was prima.

Zwangerschapskussen is beste aankoop OOIT. Slaapbank (die hadden we al, hoor) trouwens ook. Ik kan sinds dag zes weer boven in bed slapen.

Ik denk dat het ding dat we het meest onderschat hebben 'overig huishouden' is. De was en afwas zijn vaak mijn taak, maar die kan ik niet doen (tillen en bukken mogen niet). Maar na een paar dagen chagrijnen, zit daar inmiddels ook wel weer logica in.

Eigenlijk gaat herstel best goed. Alleen duurt het (wat mij betreft) te lang.

Komt goed :)
Goed om te horen dat je herstel na de operatie goed verloopt! Het klinkt alsof je je goed hebt voorbereid en een handig systeem had opgezet voor het geval er iets mis zou gaan, maar gelukkig was dat niet nodig. Fijn dat je dat hoofdstuk nu echt kunt afsluiten.

Qua eten lijkt het allemaal prima geregeld met makkelijke, snelle maaltijden. Dat maakt het net wat eenvoudiger om goed voor jezelf te zorgen zonder te veel gedoe. En dat zwangerschapskussen? Absoluut een slimme aankoop—goed slapen maakt zoveel verschil.

Het huishouden blijkt toch een grotere uitdaging dan gedacht, vooral omdat je bepaalde taken niet zelf kunt doen. Maar het klinkt alsof je inmiddels een manier hebt gevonden om daar praktisch mee om te gaan. Even wennen en misschien soms frustrerend, maar uiteindelijk komt het in balans.

Herstellen kost tijd, en ik snap dat het voor jou lang duurt. Maar het lijkt erop dat je op de goede weg bent. Blijf goed luisteren naar je lichaam, dan komt de rest vanzelf. Komt goed!
Ui verwijderd door admin.
  maandag 2 juni 2025 @ 14:24:35 #145
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217829168
@bloempjuh

Hoe gaat het met je herstel?
pi_217829599
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2025 14:24 schreef Lienekien het volgende:
@:bloempjuh

Hoe gaat het met je herstel?
Een maand post-op: gaat behoorlijk goed. Wondjes hebben flink gejeukt, lichte bloeding.. maar nihil vergeleken met 'normaal'. Mijn eerste post-op ongesteldheid was serieus drie druppels bloed en buikpijn die qua zwakheid niet eens op mijn pijnschaal past (echt iets van 0.05% pijn, ofzo). Heel heel blij.
Er komt nog een nabespreking met chirurg op de 18e en that's it.
Mon 'en!
  maandag 2 juni 2025 @ 16:27:02 #147
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217829961
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 15:40 schreef bloempjuh het volgende:

[..]
Een maand post-op: gaat behoorlijk goed. Wondjes hebben flink gejeukt, lichte bloeding.. maar nihil vergeleken met 'normaal'. Mijn eerste post-op ongesteldheid was serieus drie druppels bloed en buikpijn die qua zwakheid niet eens op mijn pijnschaal past (echt iets van 0.05% pijn, ofzo). Heel heel blij.
Er komt nog een nabespreking met chirurg op de 18e en that's it.
Klinkt goed! Fijn dat het zo gaat!
pi_217830281
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2025 16:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Klinkt goed! Fijn dat het zo gaat!
Absoluut. Dikke aanrader, voor degenen die het overwegen.

En dank voor het vragen. O+
Mon 'en!
  maandag 2 juni 2025 @ 17:21:15 #149
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217830368
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 17:09 schreef bloempjuh het volgende:

[..]
Absoluut. Dikke aanrader, voor degenen die het overwegen.

En dank voor het vragen. O+
:)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 4 juni 2025 @ 05:37:41 #150
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_217844018
Ik heb kortsluiting je ging voor een baarmoederverwijdering toch op 1 mei?

Post op-ongesteldheid zonder baarmoeder

Superfijn dat het een soort van meegevallen is.

Excuses als ik het verkeerd onthouden heb overigens.
If you can dream it, you can do it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')