Maar dan komt de vraag of al die belangrijke uitvindingen door mannen zijn gedaan omdat mannen daar op een of andere manier beter geschikt voor zouden zijn, of omdat vrouwen geen kansen kregen?quote:Op zaterdag 19 april 2025 17:41 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
>95% van de belangrijke uitvindingen zijn door mannen gedaan, dus als je dit soort dingen gaat doen dan gaat dat weer zwaar ten koste van je innovatie.
Ik vind het een beetje kort door de bocht om mannen die geen vrouw kunnen krijgen nu maar af te schilderen als watjes met slechte genen.quote:Op zaterdag 19 april 2025 17:41 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Je krijgt dan ook allemaal van die watjes met slechte genen en die worden er nu een beetje eruit gefilterd doordat ze nu geen vrouw kunnen krijgen.
Misschien niet slechte genen, maar toch zeker watjes. Kom op zeg. Als echte man kun je een vrouw krijgen. Punt.quote:Op zaterdag 19 april 2025 17:55 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Maar dan komt de vraag of al die belangrijke uitvindingen door mannen zijn gedaan omdat mannen daar op een of andere manier beter geschikt voor zouden zijn, of omdat vrouwen geen kansen kregen?
[..]
Ik vind het een beetje kort door de bocht om mannen die geen vrouw kunnen krijgen nu maar af te schilderen als watjes met slechte genen.
Ik ben het hartgrondig met je oneens. De mens heeft al in zoveel zaken ingegrepen. De natuurlijke gang van zaken naar je eigen hand zetten, geeft alleen maar problemen. Die de mensheid met heel veel moeite en pijn en ook heel veel bloed, zweet en tranen kan of kon oplossen. Of juist niet.quote:Op zaterdag 19 april 2025 17:31 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik post dit maar in de vergaarbak, ik zou niet weten in waar het anders thuis hoort. Als de moderators vinden dat het wel in een andere rubriek past, dan mogen ze het met alle plezier verplaatsen.
Verder wil ik hier met nadruk melden dat dit onderwerp 100% serieus bedoeld is.
Ik vraag me af of het niet beter zou zijn als we een samenleving zouden krijgen met veel meer vrouwen dan mannen. Ik denk dat het een aantal problemen zou oplossen, of aanzienlijk in omvang reduceren.
Technisch is het mogelijk. En dan hoef je niet te denken aan massale geslachtsspecifieke abortussen zoals ze omgekeerd in India massaal meisjesfoetussen aborteren. Dat soort praktijken zijn absoluut moreel verwerpelijk. Maar er bestaat een techniek, sperm sorting, om spermacellen die een meisje verwekken te scheiden van spermacellen die een jongetje verwekken. In de veehouderij wordt dat al jarenlang toegepast. Met deze techniek heb je zo'n 85% kans dat je een kind krijg van het gewenste geslacht. Door dit massaal te doen zouden we een maatschappij kunnen creëren met veel meer vrouwen dan mannen.
Ik zie daar veel voordelen in.
Het is duidelijk dat de man in de huidige samenleving in toenemende mate overbodig is geworden. Vrouwen vinden mannen ook in toenemende mate overbodig, en mannen hebben in toenemende mate het gevoel dat ze overbodig zijn.
Voor het functioneren van de maatschappij hoeft het geen nadelige gevolgen te hebben. Door mechanisatie zijn er nog maar weinig beroepen en functies waarvoor fysieke kracht belangrijk is, en dat wordt alleen nog maar minder. Voor de rest zijn vrouwen voor alle andere beroepen en functies vrijwel net zo geschikt als mannen. De maatschappij kan dus gewoon verder blijven functioneren als we veel meer vrouwen dan mannen hebben.
Mannen voeren helaas een aantal foute lijstjes aan. Verreweg de meeste misdrijven worden gepleegd door mannen. Ongeveer 90% van de gedetineerden zijn mannen. Het aantal misdrijven zal dus mogelijk flink afnemen als we een maatschappij met veel meer vrouwen dan mannen zouden hebben.
In het bijzonder geldt dit voor zedenmisdrijven. Daar bestaan de daders voor wel 98% uit mannen, en de slachtoffers voor wel 90% uit vrouwen. In een maatschappij met veel meer vrouwen dan mannen zal het aantal zedenmisdrijven dus ook aanzienlijk lager zijn, en de kans dat je als vrouw het slachtoffer wordt van een zedenmisdrijf wordt dan aanzienlijk lager dan nu het geval is.
Veel mannen zijn vandaag de dag alleenstaand en klagen erover dat ze geen vrouw kunnen vinden voor een relatie. In een maatschappij met veel meer vrouwen dan mannen zullen de kansen voor mannen om een relatie te vinden, een stuk groter zijn. Zelfs de grootste incel zal dan een vrouw kunnen vinden. Laatst hadden we op dit forum ook een man van 56 die de vrouwen van zijn eigen leeftijd meestal niet aantrekkelijk vond en liever een wat jongere vrouw wilde. Zo iemand zou in een maatschappij met veel meer vrouwen dan mannen ook meer kans maken.
Zeg ij dan maar even wat jij onder een echte man verstaat.quote:Op zaterdag 19 april 2025 18:13 schreef YoopY het volgende:
[..]
Misschien niet slechte genen, maar toch zeker watjes. Kom op zeg. Als echte man kun je een vrouw krijgen. Punt.
Ik zou een vrouw beschrijven als metgezel in goede en slechte tijden. Die comfort en warmte meebrengtquote:Op zaterdag 19 april 2025 18:23 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zeg ij dan maar even wat jij onder een echte man verstaat.
Er bestaan volgens mij geen echte mannen, net zomin als dat er onechte mannen bestaan.
En hoe beschrijf jij dan echte vrouwen? Vrouwen die jaar op jaar een kind baren?
Dom gelulquote:Op zaterdag 19 april 2025 18:13 schreef YoopY het volgende:
[..]
Misschien niet slechte genen, maar toch zeker watjes. Kom op zeg. Als echte man kun je een vrouw krijgen. Punt.
Ik zou eerder zeggen dat we dan juist goede genen aan het nageslacht doorgeven. Het zal betekenen dat de voortplanting volgens een soortgelijk systeem plaatsvindt als bij spermadonatie. Dan moeten mannen in een vruchtbaarheidskliniek hun kwakkie doneren dat vervolgens bewaard wordt op een temperatuur die je liever in Kelvin dan in Celsius uitdrukt in afwachting op het moment dat het gebruikt wordt.quote:Op zaterdag 19 april 2025 17:41 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Je krijgt dan ook allemaal van die watjes met slechte genen en die worden er nu een beetje eruit gefilterd doordat ze nu geen vrouw kunnen krijgen.
Met sperma sorteren om meer meisjesbaby's te krijgen wordt er in principe niets veranderd aan de genetica van de mens.quote:Op zaterdag 19 april 2025 18:20 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik ben het hartgrondig met je oneens. De mens heeft al in zoveel zaken ingegrepen. De natuurlijke gang van zaken naar je eigen hand zetten, geeft alleen maar problemen. Die de mensheid met heel veel moeite en pijn en ook heel veel bloed, zweet en tranen kan of kon oplossen. Of juist niet.
De mens heeft een maatschappij gecreëerd waar dit soort sekseverschillen onder de tafel wordt geveegd of juist wordt benadrukt.
Mannen en vrouwen zijn evenveel waard. Dit natuurlijk evenwicht kunstmatig willen verstoren, zorgt alleen maar voor meer problemen.
Ik heb het niet over genetica, ik heb het over de verdeling man/vrouw wereldwijd. Die is nu ongeveer 50/50.quote:Op zondag 20 april 2025 16:54 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Met sperma sorteren om meer meisjesbaby's te krijgen wordt er in principe niets veranderd aan de genetica van de mens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |