abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217451791
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2025 18:53 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Ja hier ook fietsen zonder licht. Het gekke is dat ik het nog kan herinneren. Die agenten deden niet eens de moeite om uit te stappen gewoon raampje open, gegevens noteren raampje dicht en weg waren ze
Ik ben één keer aangehouden wegens fietsen zonder licht. Die agenten zeiden: "ga maar lopen, daar wordt je nuchter van"
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_217451804
Rijden op een motor (600cc) op mijn 15e
  Moderator woensdag 23 april 2025 @ 22:32:03 #78
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217452052
Echt van een agent een boete? Dat was voor fietsen zonder licht. 's ochtends rond 8u - het was al niet echt donker meer vond ik.

Daarvoor al eens geflitst met de auto, maar die bekeuring kreeg ik dus niet van de politie :+

M'n laatste boete is overigens al enige tijd terug. Was onderweg naar Frankrijk maar daar waren toen grenscontroles ivm de aanslag in de Bataclan. Rond 17u reden we bij Veurne en zei tegen de anderen in de auto "we rijden nog even door tot Duinkerke en gaan daar naar de Mac" en kort daarna stond het vast. Fast Forward naar 21u, we hadden eigenlijk gegeten en waren verder onderweg naar Normandië. Een lege snelweg en veel vertraging. De 110 borden op de ring van Duinkerke negeerde ik bewust en reed door met 140 op de teller. De borden van 90 op een brug had ik toen even niet gezien :X Schade viel mee, ¤90 volgens mij :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_217452358
Eerste was rijden zonder geldige APK (1987). Toen moest je een sticker op je nummerbord hebben en dus het APK-papier. Beide had ik niet: bon. Uit rancune heb ik daarna steeds jaarlijks de nieuwe sticker van de nummerplaats gepoetst maar wel de papieren APK-verklaring bij me. Tig keer oom agent achter me aan, die verbaasd naar m'n correcte papieren keek.

Later diverse snelheidsovertredingen (ook in Duitsland), nooit meer dan 10 km/u te hard op de snelweg.

Een keer in de duinen aan het hardlopen buiten de paden, van een PWN-ner een prent gekregen. Maar dat was - naast geen agent - tijdens Corona, en toen werden die boetes doorgehaald.

Wel geleerd: altijd legimitatie bij je hebben. Anders wordt 't echt vervelend.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')