abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217400713
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:28 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat gaan ze nooit toestaan.
dat hoop je dan maar, maar al met al ziet het er voor ons als EU niet best uit. en met iemand die het verstand heeft van 0 achter de knoppen in USA, zou me niet eens verbazen.

Oja geen voorstander ik van Trump. maar dat was denk al duidelijk ;)
Do what you love, love what you do!
pi_217400715
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:31 schreef ExTec het volgende:

[..]
Want?

Daarbij is helder zijn niet rus voor een voldongen, niet "onvolkomen", feit plaatsen.

rus heeft immers een keuze.
Omdat als de VS zegt: Wij beschermen de Ukraine bij een Russische aanval, en dat als Rusland dat doet, en de VS trekken hun keutel in, dat ze dan door niemand meer serieus worden genomen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217400720
was obama er nog maar, die had iig verstand. na een demente en nu weer die egoïst en zakenman trump.
  vrijdag 18 april 2025 @ 10:34:46 #229
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_217400724
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:33 schreef raptorix het volgende:

[..]
Omdat als de VS zegt: Wij beschermen de Ukraine bij een Russische aanval, en dat als Rusland dat doet, en de VS trekken hun keutel in, dat ze dan door niemand meer serieus worden genomen.
Dus er zijn geen garanties?

Duurt ff, maar dan heb je ook wat.
pi_217400726
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:33 schreef kree het volgende:

[..]
dat hoop je dan maar, maar al met al ziet het er voor ons als EU niet best uit. en met iemand die het verstand heeft van 0 achter de knoppen in USA, zou me niet eens verbazen.

Oja geen voorstander ik van Trump. maar dat was denk al duidelijk ;)
Dat soort landen zijn niet direct een bedreiging voor de VS, maar wel voor machtige spelers zoals SA, het gaat gewoon niet gebeuren.
pi_217400735
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:34 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dus er zijn geen garanties?

Duurt ff, maar dan heb je ook wat.
Je haalt mijn woorden uit de context.
pi_217400742
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:34 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat soort landen zijn niet direct een bedreiging voor de VS, maar wel voor machtige spelers zoals SA, het gaat gewoon niet gebeuren.
denk ik ook niet, maar je zegt het goed. geen bedreiging voor Usa. dat is het en weten ze.
voor ons hier he is het mss wel anders.

Maar de Usa wil zich graag overal in bemoeien en het is altijd politiek geweest met al die oorlogen van ze.
pi_217400752
EU is beetje kleine dochtertje die maar meehuppelt met vader USA, kan ik het zo zeggen beetje?
pi_217400755
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:37 schreef kree het volgende:

[..]
denk ik ook niet, maar je zegt het goed. geen bedreiging voor Usa. dat is het en weten ze.
voor ons hier he is het mss wel anders.

Maar de Usa wil zich graag overal in bemoeien en het is altijd politiek geweest met al die oorlogen van ze.
Als je dollar als standaardmunt wilt houden betaal je daar een prijs voor.
pi_217400758
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:38 schreef kree het volgende:
EU is beetje kleine dochtertje die maar meehuppelt met vader USA, kan ik het zo zeggen beetje?
Ik zou het meer een sugardaddy noemen.
pi_217400773
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:38 schreef raptorix het volgende:

[..]
Als je dollar als standaardmunt wilt houden betaal je daar een prijs voor.
owh trump mans kwam al heel snel terug over zijn tarief toen de beurzen in zijn eigen land kelderde erdoor?

Jajaja was tactiek zo legde ze het uit, no way. want hoe zeer ze denken dat USA alleen maar alles is? en alleen kunnen. is niet zo.

Denk dat de gemiddelde burger op dit moment niet meer op trump zou stemmen.
pi_217400791
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:38 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik zou het meer een sugardaddy noemen.
nou iets daar tussen idd, teveel hebben we ons als EU afhankelijk gemaakt van USA. dat is sowieso denk wel waar.

maarre dat werkte ook tijden zo? en was opzich dan nog niks mis mee, totdat je een ongeleid projectiel krijgt daar als president.
pi_217400829
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:41 schreef kree het volgende:

[..]
nou iets daar tussen idd, teveel hebben we ons als EU afhankelijk gemaakt van USA. dat is sowieso denk wel waar.

maarre dat werkte ook tijden zo? en was opzich dan nog niks mis mee, totdat je een ongeleid projectiel krijgt daar als president.
Je moet niet onderschatten dat tussen 1910 en 1950 er 2 hele zware Europese oorlogen zijn geweest die ons allemaal straatarm hebben gemaakt. Een nieuw leger opbouwen was de minste prioriteit, zeker qua investeringen.
En de Amerikanen vonden het maar al te prima dat we het spul voortaan bij hun kochten.
  vrijdag 18 april 2025 @ 10:47:30 #239
6484 ExTec
pi_217400839
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:35 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je haalt mijn woorden uit de context.
Wat is de context dan?

Een soort schrodingers garanties?

Ze zijn er wel, maar eigenlijk ook niet?
pi_217400844
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:46 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je moet niet onderschatten dat tussen 1910 en 1950 er 2 hele zware Europese oorlogen zijn geweest die ons allemaal straatarm hebben gemaakt. Een nieuw leger opbouwen was de minste prioriteit, zeker qua investeringen.
En de Amerikanen vonden het maar al te prima dat we het spul voortaan bij hun kochten.
waar maar oke toen was NL nog neutraal :)
Gelukkig maar want die oorlog ging nergens over ook. ja 100m vooruit en 100m terug en dat jaren lang.

Euhms wat was dat ook alweer. oja de Duitsers. :')

en idd usa vond dat wel best toen natuurlijk. ver van bed show.
pi_217400850
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:47 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wat is de context dan?

Een soort schrodingers garanties?

Ze zijn er wel, maar eigenlijk ook niet?
Dit was een algemene context, maar jij gaat het gelijk weer betrekken op die mineralen deal, misschien moet je eens fatsoenlijk lezen wat ik schrijf.
pi_217400873
ik he ben sowieso antie oorlog en ben geen hippie ofzo.

Maar het nut ervan zie ik er niet van in, dat met Rusland nu en stukje Oekraïne of niet.

Het is dan ook niet die hele oorlog, het is politiek spel. en leiders die dit stimuleren of alleen voor winst eigen land eruit willen halen, die zouden geen leider moeten zijn he.

beetje alles wie er in omkomen enzo maakt ze niet zoveel uit. verlies enzo wss in de cijfers.
  vrijdag 18 april 2025 @ 10:52:06 #243
6484 ExTec
pi_217400877
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:48 schreef raptorix het volgende:
maar jij gaat het gelijk weer betrekken op die mineralen deal
Nee, heb ik niet over gehad.

Ik sprak je aan op die militaire garanties, die er volgens jou, en jou alleen, "heus wel zijn". Ook al schreeuwen ze van de daken in washington dat ze er niet zijn,

En daar express geheimzinnig over doen, motiveert rus niet om het e.e.a. anders te doen.

Zoals ik al zei: dreigen kan ook alleen werken als je ook daadwerkelijk dreigt.
pi_217400910
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:52 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik sprak je aan op die militaire garanties, die er volgens jou, en jou alleen, "heus wel zijn". Ook al schreeuwen ze van de daken in washington dat ze er niet zijn,

En daar express geheimzinnig over doen, motiveert rus niet om het e.e.a. anders te doen.

dat laatste iig soort van mee eens. maarja ze gaan nooit zo hard erin, want USA wil deal en liefst met de USSR :'). en de EU en waar ze zelf meeste van profiteren.

Wat we hier in ons continent aan het klungelen zijn en hoeveel erbij omkomen boeit ze niet zo.
Ik denk dat je als EU hier veel harder en standpunt over moet innemen.
pi_217400917
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:52 schreef ExTec het volgende:

[..]

Man gooi jezelf weg, dacht je nou echt dat Ukraine een deal gaat maken zonder dat ze daar iets voor terug krijgen? En ik geef net al heel duidelijk aan dat dit lang niet altijd naar buiten wordt gebracht, maar volgens jou verzin ik dat allemaal, en is het heel geheimzinnig, flikker op als je het niet wilt begrijpen.
pi_217400928
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:57 schreef raptorix het volgende:

[..]
Man gooi jezelf weg, dacht je nou echt dat Ukraine een deal gaat maken zonder dat ze daar iets voor terug krijgen? En ik geef net al heel duidelijk aan dat dit lang niet altijd naar buiten wordt gebracht, maar volgens jou verzin ik dat allemaal, en is het heel geheimzinnig, flikker op als je het niet wilt begrijpen.
eens met je. alleen USA doet dit wel in de vorm van. oke we gaan ruzie maken met Rusland en we sluiten wat deals (want oke die trump is vriendjes met ze)
USA zegt wel we kunnen ook erbij ingrijpen in die oorlog en dat wil Rusland niet, want weten dat ze het verliezen.

EU staat erbij en kijkt ernaar.......

echt verbaas me er ook over soms, oke volgende project USA is oorlog met Iran, maar oke daar zit ook wel wat achter weer.

Enne het vervelende is het roept haat op naar elkaar en naties die eigenlijk als wereld samen zouden moeten werken. en kan wel. maarja doen ze niet.
pi_217400943
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:59 schreef kree het volgende:

[..]
eens met je. alleen USA doet dit wel in de vorm van. oke we gaan ruzie maken met Rusland en we sluiten wat deals (want oke die trump is vriendjes met ze)
USA zegt wel we kunnen ook erbij ingrijpen in die oorlog en dat wil Rusland niet, want weten dat ze het verliezen.

EU staat erbij en kijkt ernaar.......

echt verbaas me er ook over soms, oke volgende project USA is oorlog met Iran, maar oke daar zit ook wel wat achter weer.

Enne het vervelende is het roept haart op naar elkaar en naties die eigenlijk als wereld samen zouden moeten werken. en kan wel. maarja doen ze niet.
Waar het vooral neerkomt is dat de VS niet zoveel van de Russen te vrezen hebben, die vechten zich redelijk stuk op Oekraïne wat ze alleen maar een hoop geld en materiaal kost. De VS kan het zich prima permitteren door gewoon te zeggen: Hey Europa, jullie achtertuin staat in de fik!
pi_217400948
Zowel Rusland als Oekraine zijn dus compleet afhankelijk van anderen partijen in het beindigen van de Oorlog of het winnen van de Oorlog.

Rusland kan deze oorlog nooit winnen zlefstandig.
pi_217400955
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:03 schreef raptorix het volgende:

[..]
Waar het vooral neerkomt is dat de VS niet zoveel van de Russen te vrezen hebben, die vechten zich redelijk stuk op Oekraïne wat ze alleen maar een hoop geld en materiaal kost. De VS kan het zich prima permitteren door gewoon te zeggen: Hey Europa, jullie achtertuin staat in de fik!
ja helemaal mee eens.
en dat brengt ze in handige positie he
pi_217400964
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:04 schreef Korenfok het volgende:
Zowel Rusland als Oekraine zijn dus compleet afhankelijk van anderen partijen in het beindigen van de Oorlog of het winnen van de Oorlog.

Rusland kan deze oorlog nooit winnen zlefstandig.
De enige optie die Rusland heeft is als de VS Oekraïne totaal zou laten vallen en Putin bijvoorbeeld een lichte atoombom boven een middelgrote stad laat afgaan. Is die kans groot? Waarschijn niet, maar uitgesloten is het ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')