dat hoop je dan maar, maar al met al ziet het er voor ons als EU niet best uit. en met iemand die het verstand heeft van 0 achter de knoppen in USA, zou me niet eens verbazen.quote:
Omdat als de VS zegt: Wij beschermen de Ukraine bij een Russische aanval, en dat als Rusland dat doet, en de VS trekken hun keutel in, dat ze dan door niemand meer serieus worden genomen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want?
Daarbij is helder zijn niet rus voor een voldongen, niet "onvolkomen", feit plaatsen.
rus heeft immers een keuze.
Dus er zijn geen garanties?quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat als de VS zegt: Wij beschermen de Ukraine bij een Russische aanval, en dat als Rusland dat doet, en de VS trekken hun keutel in, dat ze dan door niemand meer serieus worden genomen.
Dat soort landen zijn niet direct een bedreiging voor de VS, maar wel voor machtige spelers zoals SA, het gaat gewoon niet gebeuren.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:33 schreef kree het volgende:
[..]
dat hoop je dan maar, maar al met al ziet het er voor ons als EU niet best uit. en met iemand die het verstand heeft van 0 achter de knoppen in USA, zou me niet eens verbazen.
Oja geen voorstander ik van Trump. maar dat was denk al duidelijk
Je haalt mijn woorden uit de context.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus er zijn geen garanties?
Duurt ff, maar dan heb je ook wat.
denk ik ook niet, maar je zegt het goed. geen bedreiging voor Usa. dat is het en weten ze.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat soort landen zijn niet direct een bedreiging voor de VS, maar wel voor machtige spelers zoals SA, het gaat gewoon niet gebeuren.
Als je dollar als standaardmunt wilt houden betaal je daar een prijs voor.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:37 schreef kree het volgende:
[..]
denk ik ook niet, maar je zegt het goed. geen bedreiging voor Usa. dat is het en weten ze.
voor ons hier he is het mss wel anders.
Maar de Usa wil zich graag overal in bemoeien en het is altijd politiek geweest met al die oorlogen van ze.
Ik zou het meer een sugardaddy noemen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:38 schreef kree het volgende:
EU is beetje kleine dochtertje die maar meehuppelt met vader USA, kan ik het zo zeggen beetje?
owh trump mans kwam al heel snel terug over zijn tarief toen de beurzen in zijn eigen land kelderde erdoor?quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je dollar als standaardmunt wilt houden betaal je daar een prijs voor.
nou iets daar tussen idd, teveel hebben we ons als EU afhankelijk gemaakt van USA. dat is sowieso denk wel waar.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zou het meer een sugardaddy noemen.
Je moet niet onderschatten dat tussen 1910 en 1950 er 2 hele zware Europese oorlogen zijn geweest die ons allemaal straatarm hebben gemaakt. Een nieuw leger opbouwen was de minste prioriteit, zeker qua investeringen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:41 schreef kree het volgende:
[..]
nou iets daar tussen idd, teveel hebben we ons als EU afhankelijk gemaakt van USA. dat is sowieso denk wel waar.
maarre dat werkte ook tijden zo? en was opzich dan nog niks mis mee, totdat je een ongeleid projectiel krijgt daar als president.
Wat is de context dan?quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je haalt mijn woorden uit de context.
waar maar oke toen was NL nog neutraalquote:Op vrijdag 18 april 2025 10:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je moet niet onderschatten dat tussen 1910 en 1950 er 2 hele zware Europese oorlogen zijn geweest die ons allemaal straatarm hebben gemaakt. Een nieuw leger opbouwen was de minste prioriteit, zeker qua investeringen.
En de Amerikanen vonden het maar al te prima dat we het spul voortaan bij hun kochten.
Dit was een algemene context, maar jij gaat het gelijk weer betrekken op die mineralen deal, misschien moet je eens fatsoenlijk lezen wat ik schrijf.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat is de context dan?
Een soort schrodingers garanties?
Ze zijn er wel, maar eigenlijk ook niet?
Nee, heb ik niet over gehad.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:48 schreef raptorix het volgende:
maar jij gaat het gelijk weer betrekken op die mineralen deal
dat laatste iig soort van mee eens. maarja ze gaan nooit zo hard erin, want USA wil deal en liefst met de USSRquote:Op vrijdag 18 april 2025 10:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, heb ik niet over gehad.
Ik sprak je aan op die militaire garanties, die er volgens jou, en jou alleen, "heus wel zijn". Ook al schreeuwen ze van de daken in washington dat ze er niet zijn,
En daar express geheimzinnig over doen, motiveert rus niet om het e.e.a. anders te doen.
Zoals ik al zei: dreigen kan ook alleen werken als je ook daadwerkelijk dreigt.
Man gooi jezelf weg, dacht je nou echt dat Ukraine een deal gaat maken zonder dat ze daar iets voor terug krijgen? En ik geef net al heel duidelijk aan dat dit lang niet altijd naar buiten wordt gebracht, maar volgens jou verzin ik dat allemaal, en is het heel geheimzinnig, flikker op als je het niet wilt begrijpen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, heb ik niet over gehad.
Ik sprak je aan op die militaire garanties, die er volgens jou, en jou alleen, "heus wel zijn". Ook al schreeuwen ze van de daken in washington dat ze er niet zijn,
En daar express geheimzinnig over doen, motiveert rus niet om het e.e.a. anders te doen.
Zoals ik al zei: dreigen kan ook alleen werken als je ook daadwerkelijk dreigt.
eens met je. alleen USA doet dit wel in de vorm van. oke we gaan ruzie maken met Rusland en we sluiten wat deals (want oke die trump is vriendjes met ze)quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Man gooi jezelf weg, dacht je nou echt dat Ukraine een deal gaat maken zonder dat ze daar iets voor terug krijgen? En ik geef net al heel duidelijk aan dat dit lang niet altijd naar buiten wordt gebracht, maar volgens jou verzin ik dat allemaal, en is het heel geheimzinnig, flikker op als je het niet wilt begrijpen.
Waar het vooral neerkomt is dat de VS niet zoveel van de Russen te vrezen hebben, die vechten zich redelijk stuk op Oekraïne wat ze alleen maar een hoop geld en materiaal kost. De VS kan het zich prima permitteren door gewoon te zeggen: Hey Europa, jullie achtertuin staat in de fik!quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:59 schreef kree het volgende:
[..]
eens met je. alleen USA doet dit wel in de vorm van. oke we gaan ruzie maken met Rusland en we sluiten wat deals (want oke die trump is vriendjes met ze)
USA zegt wel we kunnen ook erbij ingrijpen in die oorlog en dat wil Rusland niet, want weten dat ze het verliezen.
EU staat erbij en kijkt ernaar.......
echt verbaas me er ook over soms, oke volgende project USA is oorlog met Iran, maar oke daar zit ook wel wat achter weer.
Enne het vervelende is het roept haart op naar elkaar en naties die eigenlijk als wereld samen zouden moeten werken. en kan wel. maarja doen ze niet.
ja helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waar het vooral neerkomt is dat de VS niet zoveel van de Russen te vrezen hebben, die vechten zich redelijk stuk op Oekraïne wat ze alleen maar een hoop geld en materiaal kost. De VS kan het zich prima permitteren door gewoon te zeggen: Hey Europa, jullie achtertuin staat in de fik!
De enige optie die Rusland heeft is als de VS Oekraïne totaal zou laten vallen en Putin bijvoorbeeld een lichte atoombom boven een middelgrote stad laat afgaan. Is die kans groot? Waarschijn niet, maar uitgesloten is het ook niet.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:04 schreef Korenfok het volgende:
Zowel Rusland als Oekraine zijn dus compleet afhankelijk van anderen partijen in het beindigen van de Oorlog of het winnen van de Oorlog.
Rusland kan deze oorlog nooit winnen zlefstandig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |