Als het nu ¤5 of ¤8 per persoon zou zijn dan had ik er begrip voor maar... ¤17,50 om wat molens te mogen bekijken? Ik pas.quote:Zaanse Schans niet meer gratis: bezoekers moeten 17,50 euro gaan betalen
Wil je gratis naar de Zaanse Schans? Dan moet je je bezoek nog snel voor het hoogseizoen van 2026 plannen. Het college van B&W van Zaanstad wil dat er verplichte kaartverkoop komt voor de Zaanse Schans. Vanaf het hoogseizoen in 2026 moeten toeristen een ticket van 17,50 euro kopen om het populaire gebied te bezoeken. Dat voorstel is door het college voorgelegd aan de gemeenteraad.
Eerder vertelden ondernemers op de Zaanse Schans al voor hun angst voor die drukte, een zogenaamde 'rode zomer', is te zien in bovenstaande video.
Het erfgoed en de leefkwaliteit voor bewoners dreigen aangetast te worden door overtoerisme, waarschuwt de gemeente Zaanstad in een persbericht.
"Sinds een aantal jaren is De Zaanse Schans een landelijk symbool voor overtoerisme. Het erfgoed staat ernstig onder druk en er is geen budget beschikbaar om te investeren in het behoud ervan. We willen dit behoud doen zonder een beroep op de portemonnee van de Zaanse belastingbetaler," zegt wethouder Wessel Breunesse.
Chinese toeristenquote:Op woensdag 16 april 2025 20:34 schreef Harvest89 het volgende:
Bijna 20 euro voor een paar van die oude kut windmolens.
Welke idioot gaat dat neerleggen?
Er zullen vast wel toeristen genoeg zijn hoorquote:Op woensdag 16 april 2025 20:34 schreef Harvest89 het volgende:
Half Azië, gouden zet die ze jaren geleden al hadden moeten doen lijkt mequote:Op woensdag 16 april 2025 20:34 schreef Harvest89 het volgende:
Ik zie liever fondsen vanuit de landelijke overheid (collectief betaald uit belasting) om dit soort cultuurerfgoed te beschermen en het dan voor alle bezoekers betaalbaar houden.quote:Op woensdag 16 april 2025 20:53 schreef Quyxz_ het volgende:
Prima toch, in praktisch elk land zijn de prijzen van zeer toeristische zaken erg hoog. Overigens is ¤17.50 helemaal niet zo duur voor een toeristisch uitje. Als ik in Japan ben wil ik dat best betalen voor een mooie rij tempels, terwijl de lokale Japanner dat waarschijnlijk een belachelijke prijs vindt omdat die tempels overal staan.
Een clichématig oud-Hollands decor met veel molens.quote:Op woensdag 16 april 2025 20:57 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik ben er nog nooit geweest. Heb ook geen idee hoe het er uit ziet.
Als je een tik van de molen hebt gekregen dan wil je dit vast betalen.quote:Op woensdag 16 april 2025 20:34 schreef Harvest89 het volgende:
Het is geen cliché in de zin dat alle monumentale dingetjes uit de wijde omgeving daar naartoe verhuisd zijn. Zoals de eerste kruidenierswinkel van AH. Die stond niet op de Zaanse Schans maar is afgebroken en daar herbouwd. Met een zeer originele oorspronkelijke inrichting. Het is een pittoreske verzameling van het Zaanse Erfgoed. En dat is een mooie mix van Industriële omgeving, de Zaan, en weilanden met vergezichten. Het is echt wel een stukje bijzondere verzameling en sfeer daar.quote:Op woensdag 16 april 2025 21:07 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Een clichématig oud-Hollands decor met veel molens.
En voor openluchtmusea mag best worden betaald.quote:Op woensdag 16 april 2025 21:22 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is geen cliché in de zin dat alle monumentale dingetjes uit de wijde omgeving daar naartoe verhuisd zijn. Zoals de eerste kruidenierswinkel van AH. Die stond niet op de Zaanse Schans maar is afgebroken en daar herbouwd. Met een zeer originele oorspronkelijke inrichting. Het is een pittoreske verzameling van het Zaanse Erfgoed. En dat is een mooie mix van Industriële omgeving, de Zaan, en weilanden met vergezichten. Het is echt wel een stukje bijzondere verzameling en sfeer daar.
En diverse molens in vrijwel originele staat met enthousiaste molenaars.
[ afbeelding ]
Ze hadden ze vroeger ook als enorme naaimachine kunnen inzetten.quote:Op woensdag 16 april 2025 22:59 schreef de_boswachter het volgende:
Bordelen maken van die molens, geil gewoon. Beetje naaien op die koude molensteen.
Ik ben opgegroeid in deze buurt dus ken het goed, dit vroeg ik mij ook af, omdat het een doorlopende weg is richting Wormer op de fiets, nu kun je wel buitenom fietsen, maar dat is geen prettige route omdat dat een niet zo heel brede dijk is waar je vooral niet in donker wilt fietsen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |