UPS is de slechtste bezorgdienst die ik ken, en dat wil wat zeggen, want de concurrentie is niet veel beter. Maar geen een is zo slecht georganiseerd als UPS.
Als UPS een pakje belooft te bezorgen tussen bijv. 10.00 en 14.00 uur, dan houden ze zich nooit aan dat tijdvak. Ik kan er dan vanuit gaan dat omstreeks half 3 het tijdvak verandert in "vandaag, voor het einde van de dag". Alsof je ook vandaag NA het einde van de dag zou kunnen bezorgen, volgens mij heet het dan morgen.
En omstreeks 4 uur komt er altijd het bericht dat het pakje niet bezorgd kon worden omdat ik niet thuis was. Onzin, ik ben rond die tijd altijd thuis, er is geen chauffeur geweest, er ligt ook geen niet-thuis briefje in de bus.
Wat dan helemaal leuk is, is dat (hoewel er hier binnen een straal van 2 km twee UPS-afhaalpunten PLUS een UPS-pakketautomaat in de buurt zijn) de chauffeur het pakket vervolgens dropt bij een afhaalpunt dat hier op 10 km vandaan ligt (en ik heb geen auto, dus moet ik 3 kwartier fietsen).
Ik heb al talloze malen geklaagd bij UPS. Daarbij moet je ook nog steeds steevast een kwartier naar een vrijwel onverstaanbaar bandje luisteren, Nederlands ingesproken maar met een zeer zwaar Amerikaans accent. Mijn klacht wordt genoteerd, maar er treedt geen beterschap op.
Ik heb zelfs een UPS MyChoice account aangemaakt, zodat je je bezorgvoorkeuren aan kunt geven. Ik heb ingesteld dat mijn pakket bij geen gehoor naar de pakketautomaat mag of (als het een aangetekend pakket is) naar de dichtstbijzijnde pakketshop. Maar de chauffeur negeert dit verzoek, en blijft het gewoon naar dat punt 10 km verderop brengen.
Echt, wat een graftyfusbedrijf!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...