Echt eerzaam handwerk (wat niet kan worden overgenomen door AI).quote:
Zou kunnen. Al ziet het er rechts bovenin, waar dat snoer los hangt ook wel uit alsof de muur nat is. Maar ik ben alleen in de avonden thuis geweest. En deze is gemaakt net voor ik naar mn werk moest. Dus ik heb nog beperkt onderzoek kunnen uitvoeren.quote:Op donderdag 2 april 2026 10:19 schreef Troel het volgende:
Ow dat is wel zuur. Hebben de buren daar wellicht een kraantje wat niet afgesloten was met de vorst?
Ben inderdaad benieuwd of dat ook een vochtplek is aan de buitenzijde, zo oogt het wel.quote:Op donderdag 2 april 2026 12:01 schreef Puala het volgende:
[..]
Zou kunnen. Al ziet het er rechts bovenin, waar dat snoer los hangt ook wel uit alsof de muur nat is. Maar ik ben alleen in de avonden thuis geweest. En deze is gemaakt net voor ik naar mn werk moest. Dus ik heb nog beperkt onderzoek kunnen uitvoeren.
quote:Op donderdag 2 april 2026 09:47 schreef Puala het volgende:
Denk je dat je weer rust hebt.. vind je dit..
[ afbeelding ]
Ofwel, wederom vocht + beginnende schimmel + beschadiging muur. En dat op een plek die de compleet andere kant van de gevel is dan de vorige plek. Dus zelfde oorzaak is uitgesloten. En het is nog gekker, want dit stukje buitengevel is gewoon steen..
[ afbeelding ]
Ik zie daar eigenlijk amper steen. Denk dat als je alles weghaalt, je wel een beeld krijgt van de oorzaak.quote:Op donderdag 2 april 2026 09:47 schreef Puala het volgende:
Ofwel, wederom vocht + beginnende schimmel + beschadiging muur. En dat op een plek die de compleet andere kant van de gevel is dan de vorige plek. Dus zelfde oorzaak is uitgesloten. En het is nog gekker, want dit stukje buitengevel is gewoon steen..
Ik weet wat hier achter zit, omdat ik deze gevel zelf heb aangepakt. Ik ga eerst een keer bij daglicht op t dak kijkenquote:Op vrijdag 3 april 2026 07:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik zie daar eigenlijk amper steen. Denk dat als je alles weghaalt, je wel een beeld krijgt van de oorzaak.
Jij hebt wel extreem pech met vocht en daken zegquote:Op vrijdag 3 april 2026 09:25 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik weet wat hier achter zit, omdat ik deze gevel zelf heb aangepakt. Ik ga eerst een keer bij daglicht op t dak kijken
T is hier maar 1 etage hoog, dus t kan ook zijn dat er water tussen de binnen/buiten gevel loopt en dat de oorzaak is.
Zeg dat wel, het lijkt wel een beetje te achtervolgen...quote:Op zaterdag 4 april 2026 09:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Jij hebt wel extreem pech met vocht en daken zeg.
Dan is de keuken links 375 breed en rechts t kantoor 280.quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Trap in het midden tegenover de voordeur. Aan de ene kan de woonkamer overlopend in de keuken, aan de andere kant de werkkamer die wat kleiner is dan de woonkamer. De muur daarin is ook de muur van de keuken evt bijkeuken
Ik heb niet getekend, dit was iets wat ik voor me zag. Ik hou heel erg van trappen in het midden 😉quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:05 schreef Puala het volgende:
[..]
Dan is de keuken links 375 breed en rechts t kantoor 280.
En hoe lang moet t dan zijn voor comfortabele ruimtes? En waar laat jij de wc en de meterkast?
Ik kom er gaandeweg achter dat 8x8 ruim lijkt maar in de praktijk tegen valt![]()
Eens. Maar vooral van een trap die er mag zijn ipv weggestopt in een hoekje zoals we dat nu vaak doenquote:Op woensdag 15 juli 2026 12:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb niet getekend, dit was iets wat ik voor me zag. Ik hou heel erg van trappen in het midden 😉
Dat had ik ook voor ogen. Zo’n mooie statige trap waar boven een kat ligt die blij naar beneden komt wanneer je de voordeur open doetquote:Op woensdag 15 juli 2026 13:58 schreef Puala het volgende:
[..]
Eens. Maar vooral van een trap die er mag zijn ipv weggestopt in een hoekje zoals we dat nu vaak doen
Ik heb in een huis gewoon met een vergelijkbare opzet, maar net iets ruimer denk ik. Daar was eeen woonkamer over de volle breedte aan de achterkant, tot ongeveer halverwege. Binnenkomen in een hal (met meterkast) links deur naar de keuken en daarachter het toilet. Rechts werkruimte en daar achter de trap. Gewoon een rechte die op de bovenverdieping dan recht op de buitenmuur uitkwam. Ik weet niet of ik dit duidelijk uitlegquote:Op woensdag 15 juli 2026 11:56 schreef Puala het volgende:
Heeft er iemand zin om mee te denken over een plattegrond van een woning?
Huis is vierkant 8.10*8.10 waarbij vooraan de straat in t midden de voordeur zit. Links/rechts van de voordeur een normaal raam. En verder niks om rekening mee te houden. Trap moet verplaatst en zou logischerwijs ergens moeten komen.
Wensen voor beneden zijn ruimte woonkamer, ruimte woonkeuken en kantoorruimte voor 2 werkplekken. Waar optioneel ooit ook 1 bureau uit moet kunnen en dan een kleine vergadertafel er in. En dan wil ik ook een eigen ingang voor de ruimte, dus ergens aan de voorkant vd woning zou het meest optimaal zijn.
Optioneel kan er uitgebouwd worden, budgetair niet direct de wens maar kan eventueel wel.
Als ik ooit een huis laat bouwen huur ik jou inquote:Op woensdag 15 juli 2026 21:19 schreef Troel het volgende:
[ afbeelding ]
Zoiets? Meterkast zou meteen links naast de voordeur kunnen en de indeling van de werkkamer slaat natuurlijk nergens op met die deur zo tegen een bureau aan, maar vind het idee niet eens heel slecht?
Zou ik niet doen, ik zou zelf Chatgpt vragenquote:Op woensdag 15 juli 2026 21:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Als ik ooit een huis laat bouwen huur ik jou in
Ah, daar doe ik eigenlijk niets mee. Maar goede tip (niet dat ik plannen in die richting heb)quote:Op woensdag 15 juli 2026 21:35 schreef Troel het volgende:
[..]
Zou ik niet doen, ik zou zelf Chatgpt vragenIk heb wel een overzichtje gegeven van wat ik bedoelde, maar die tekende het voor me uit
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |