abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 april 2025 @ 13:48:44 #1
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_217367746
Onze huidige KIA E-niro is defect, en omdat we nog in de garantieperiode zitten heeft de dealer opzich een net inruilvoorstel gedaan.
Hij heeft ongeveer de prijs aangehouden die de auto met deze leeftijd en km stand in de showroom had moeten kosten.

We gaan nu inruilen voor een iets jonger model, en hebben 3 voorstellen ontvangen. Twee vallen er eigenlijk al af, vanwege km-stand en onderhoudshistorie.

Voorstel 1: aanschaf waarde auto: ¤21.440, inruilwaarde oude auto: ¤17.440. Bijbetalen: ¤4000

Voorstel 2: aanschaf waarde auto: ¤25.440, inruilwaarde oude auto: ¤18.440. Bijbetalen: ¤7000

Voorstel 3: aanschaf waarde auto: ¤27.940, inruilwaarde oude auto: ¤18.440. Bijbetalen: ¤9500

Gevoelsmatig zeg ik dat we wel extra korting moeten kunnen onderhandelen. Ik heb me laten vertellen dat, hoe duurder de auto, hoe hoger de inruilwaarde op de oude. Dat zie je ook wel aan het verschil tussen voorstel 1 en 2.
Dan zou ik voor voorstel 3 eigenlijk toch wel ¤19.500 kunnen vragen?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_217367880
volgens mij hoor je gewoon de volledige aanschafwaarde terug te krijgen?
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  maandag 14 april 2025 @ 14:21:36 #3
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_217368142
Tja, ik zou het op non-conformiteit kunnen gooien, maar dat is een heel lang traject waarbij je als koper moet bewijzen dat de verkoper een non-conform product heeft geleverd. De foutmeldingen komen en gaan spontaan, dus dat wordt ook al lastig.

Daarnaast, ook al wordt het non-conform verklaard, de auto is wel 3 jaar probleemloos gebruikt. Dus het zou ook niet reëel zijn het complete aankoopbedrag te vorderen schat ik zo in.

De inruilwaarde volgens de ANWB zou ongeveer 13K moeten zijn, dus daar zitten ze al wel boven.
Bij tijd en wijle aanwezig...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')