Hallo allemaal,
Dit is misschien een beetje willekeurig en off-topic, maar ik heb het gevoel dat blockchain en cryptotechnologie constant in het nieuws zijn, en eerlijk gezegd heb ik moeite om de fundamenten te begrijpen buiten de modewoorden en prijsspeculatie. Ik probeer wat meer te weten te komen over de onderliggende technologie zelf.
Ik heb wat artikelen gelezen en introductievideo's bekeken, maar het is nogal een diep konijnenhol!
Ik vind dat je soms het beste kunt leren door het te doen, zelfs op zeer kleine schaal. Dus besloot ik om te proberen een klein bedrag (ter waarde van ¤20) aan Bitcoin of Ethereum te kopen, gewoon om het proces te zien: het opzetten van een account op een platform, veiligheidsmaatregelen zoals 2FA, het maken van een transactie, misschien later zelfs verhuizen naar een aparte portemonnee-app om dat deel te begrijpen.
Ik had een platform nodig voor die eerste kleine stap. Na wat rondgekeken te hebben naar opties voor beginners in Nederland, kwam ik uit bij .... Hun interface leek wat minder overweldigend dan die van sommige andere die ik heb bekeken en ze hadden een aantal goede gidsen direct op hun site staan die hielpen bij de eerste installatie. Verificatie ging ook verrassend snel.
Heeft iemand anders dit leerpad al bewandeld? Iemand aanbevelingen voor goede, relatief onbevooroordeelde bronnen die de technologie duidelijk uitleggen? Hoe heb je het leren over deze dingen aangepakt?
[ Bericht 3% gewijzigd door D. op 10-04-2025 23:49:15 ]