abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217334162
Hallo allemaal,

Dit is misschien een beetje willekeurig en off-topic, maar ik heb het gevoel dat blockchain en cryptotechnologie constant in het nieuws zijn, en eerlijk gezegd heb ik moeite om de fundamenten te begrijpen buiten de modewoorden en prijsspeculatie. Ik probeer wat meer te weten te komen over de onderliggende technologie zelf.

Ik heb wat artikelen gelezen en introductievideo's bekeken, maar het is nogal een diep konijnenhol!

Ik vind dat je soms het beste kunt leren door het te doen, zelfs op zeer kleine schaal. Dus besloot ik om te proberen een klein bedrag (ter waarde van ¤20) aan Bitcoin of Ethereum te kopen, gewoon om het proces te zien: het opzetten van een account op een platform, veiligheidsmaatregelen zoals 2FA, het maken van een transactie, misschien later zelfs verhuizen naar een aparte portemonnee-app om dat deel te begrijpen.

Ik had een platform nodig voor die eerste kleine stap. Na wat rondgekeken te hebben naar opties voor beginners in Nederland, kwam ik uit bij .... Hun interface leek wat minder overweldigend dan die van sommige andere die ik heb bekeken en ze hadden een aantal goede gidsen direct op hun site staan die hielpen bij de eerste installatie. Verificatie ging ook verrassend snel.

Heeft iemand anders dit leerpad al bewandeld? Iemand aanbevelingen voor goede, relatief onbevooroordeelde bronnen die de technologie duidelijk uitleggen? Hoe heb je het leren over deze dingen aangepakt?

[ Bericht 3% gewijzigd door D. op 10-04-2025 23:49:15 ]
  VIVA donderdag 10 april 2025 @ 15:51:43 #2
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_217334202
Dit klinkt als een add
What lies behind makes no sense in my mind
pi_217334528
Bekijk deze YouTube-video

Beter dan een site uit Istanbul
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_217334548
gewoon bitcoin kopen
pi_217334720
Wat een shady site zeg. Ik zou er ver van wegblijven. Contactgegevens zijn er niet behalve een Telegram-kanaal. Registratie achter een LLC op de Marshall Islands.

Ik zou er geen zaken mee doen. Er zijn talloze clubs die wel transparant zijn, die wel bereikbaar zijn via mail en telefoon, waar het management zich niet verschuilt achter een postbusfirma op een ver-weg-eiland in een of ander belastingparadijs. Waar wel toezichthouders zijn waar je naartoe kan stappen als ze er met je KYC-gegevens vandoor gaan.

Ik snap ook niet hoe je met al die gerenommeerde partijen die er zijn juist bij zoiets uitkomt.

Begin gewoon eens met voor een paar tientjes BTC kopen bij Bitonic.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_217334771
Soms zou ik willen dat ik een TR kan liken.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217334796
De OP lijkt me trouwens een of andere automatische vertaling uit het Engels.

Dat diepe konijnenhol is natuurlijk een weggever, maar er zitten meer zinnetjes in die uit het Engels lijken te komen. Zie bijvoorbeeld "een aantal goede gidsen" die op de site zouden staan.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')