Bron.quote:Den Haag - Voor D66-partijleider Rob Jetten kan de zomervakantie niet snel genoeg beginnen. De fractievoorzitter heeft zichzelf aangemeld voor een parlementaire reis naar Argentinië, het land van zijn verloofde.
Parlementariërs keken vreemd op toen ze onlangs de D66-voorman zijn opwachting zagen maken bij een voorbereidende vergadering voor de trip. Die wordt gemaakt door leden van de commissie Buitenlandse Handel en Ontwikkelingshulp, waar Jetten slechts plaatsvervangend lid van is. Nu de grote baas meegaat, moeten andere D66’ers die doorgaans het woord voeren over dit onderwerp thuisblijven.
Ook heeft Jetten alvast laten weten dat hij na de eerste week van het zomerreces, begin juli, niet met zijn collega’s terug naar Nederland vliegt. Ook dit is opmerkelijk, want kan de schijn wekken dat het Kamerlid niet alleen maar voor werk de overtocht maakt.
Dat is in combinatie met de bestemming niet onopgemerkt gebleven, nu Jetten onlangs zijn jongste Argentijnse verovering als een (hockey)trofee mee naar de Tweede Kamer nam op een drukke vergaderdag. Collega’s zouden hem op de gevoelige combinatie aangesproken hebben, maar dat heeft Jetten niet op andere gedachten gebracht.
Toestemming is al gegeven
Het prijzige vliegticket van de D66’er voor de reis naar het verre Argentinië is naar verluidt al geboekt en minister Caspar Veldkamp (Buitenlandse Zaken) heeft op verzoek van de commissie toestemming gegeven voor ambtelijke ondersteuning van de Kamerleden door de ambassade in Buenos Aires. De commissie gaat ook naar Chili.
Handel, grondstoffen en duurzame ontwikkeling staan in Argentinië op de agenda van de commissie, maar de agenda van de Kamerleden hoeft daar niet beperkt tot te blijven.
D66 laat weten dat Jetten inderdaad meegaat op de trip naar Argentinië en niet met de andere Kamerleden terugvliegt. Collega-Kamerleden Jan Paternotte en Mpanzu Bamenga waren volgens de partij allebei verhinderd. „En als hij er dan toch is, blijft hij voor zijn schoonfamilie.”
Volgens de partij is de visite aan Argentinië „echt relevant”, omdat Nederland handelsverdragen sluit met het land, zoals het Mercosur-verdrag. Benadrukt wordt dat Jetten het ticket voor de terugreis uit eigen zak betaalt.
Daar gaat hij juist naar toe.quote:Op donderdag 10 april 2025 08:08 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Uhuh dienstreis, zit zijn toyboy ook in het vliegtuig toevallig?
Het is ook gezeik om niks. Hij kan lastig met de trein daarheen en de terugreis betaalt ie zelf.quote:Op donderdag 10 april 2025 08:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik zie het probleem niet.
Moet hij dan 2x gaan vliegen?
Waarom mag hij het nuttige niet met het aangename verenigen? Het is reces (zomervakantie).
Rob gaat weer Jetten lees ik, maar alleen dienstreizen, en bezoekt dan gelijk ff zijn schoonfamilie.quote:Op donderdag 10 april 2025 08:40 schreef recursief het volgende:
Ik vind het eigenlijk juist prima dat ie e.e.a. combineert. Anders wordt er twee keer gevlogen.
quote:Op donderdag 10 april 2025 08:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ah de eerste Deuger is opgestaan
Of mag hij helemaal nooit meer vliegen van jou? Hoe moet hij anders in Argentinië komen? Met de boot?quote:Op donderdag 10 april 2025 08:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik zie het probleem niet.
Moet hij dan 2x gaan vliegen?
Waarom mag hij het nuttige niet met het aangename verenigen? Het is reces (zomervakantie).
Waarom wordt er anders twee keer gevlogen? Vliegen is een keuze. Zeker als je denkt dat de wereld vergaat tgv o.a. ons aller vlieggedrag.quote:Op donderdag 10 april 2025 08:40 schreef recursief het volgende:
Ik vind het eigenlijk juist prima dat ie e.e.a. combineert. Anders wordt er twee keer gevlogen.
Wat is er hypocriet dan? Mag hij helemaal nooit meer vliegen? Het is niet of er een duurzamer alternatief is he?quote:Op donderdag 10 april 2025 08:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Rob gaat weer Jetten lees ik, maar alleen dienstreizen, en bezoekt dan gelijk ff zijn schoonfamilie.
Triest daar wat over te zeggen? Van mij mag hij iedere week vliegen, maar hypocriet is het wel vanuit zijn moraal. Een beetje zo'n Amerikaanse TV Preacher die parkeerplaats prinsjes prikt en preekt dat homo's zondig zijn.
Nee. Ik vind dit ook gezocht.quote:Op donderdag 10 april 2025 08:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Of mag hij helemaal nooit meer vliegen van jou? Hoe moet hij anders in Argentinië komen? Met de boot?
Leuk dat je er allerlei rare analogieën bijhaalt, maar waar precies zit het probleem? Het is niet dat je op de fiets of met de trein daar naartoe kan, en je zou ook kunnen zeggen dat ie een vliegretour uitspaart door dingen te combineren.quote:Op donderdag 10 april 2025 08:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Rob gaat weer Jetten lees ik, maar alleen dienstreizen, en bezoekt dan gelijk ff zijn schoonfamilie.
Triest daar wat over te zeggen? Van mij mag hij iedere week vliegen, maar hypocriet is het wel vanuit zijn moraal. Een beetje zo'n Amerikaanse TV Preacher die parkeerplaats prinsjes prikt en preekt dat homo's zondig zijn.
Dienstreis 1, schoonfamilie 2.quote:Op donderdag 10 april 2025 08:46 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waarom wordt er anders twee keer gevlogen? Vliegen is een keuze. Zeker als je denkt dat de wereld vergaat tgv o.a. ons aller vlieggedrag.
Je zou ook kunnen zeggen dat wij net zo goed moeten kunnen vliegen en dat Jetten zijn uitspraken daarover hypocriet zijnquote:Op donderdag 10 april 2025 08:51 schreef recursief het volgende:
[..]
Leuk dat je er allerlei rare analogieën bijhaalt, maar waar precies zit het probleem? Het is niet dat je op de fiets of met de trein daar naartoe kan, en je zou ook kunnen zeggen dat ie een vliegretour uitspaart door dingen te combineren.
Je begrijpt dat beide opties vrijwillig te kiezen zijn?quote:
Lees je de post die je quote? Hij mag iedere week vliegenvanger mij, maar dan moet hij zijn uitspraken over vliegen door anderen terug nemenquote:Op donderdag 10 april 2025 08:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is er hypocriet dan? Mag hij helemaal nooit meer vliegen? Het is niet of er een duurzamer alternatief is he?
Welke uitspraken van hem over vliegen door anderen bedoel je precies?quote:Op donderdag 10 april 2025 09:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Lees je de post die je quote? Hij mag iedere week vliegenvanger mij, maar dan moet hij zijn uitspraken over vliegen door anderen terug nemen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |