Gelukkig geen ervaring mee.quote:Op woensdag 9 april 2025 14:10 schreef Cockwhale het volgende:
Mijn vraag gaat over mijn oom. Het verpleeghuis waar hij zit, dwingt (door dreigementen) min of meer handtekeningen te zetten onder een formulier dat hem onder bewindvoering (en mentorschap) plaatst van een of andere bewindvoerings-bv
Hij moet verzorging krijgen, omdat hij niet meer geacht wordt voor zichzelf te kunnen zorgen, vanwege fysieke redenen, leeftijd en een licht verstandelijke handicap. Hij zal waarschijnlijk begeleid moeten wonen. Daar zijn we het allen ook over eens. Momenteel regelen zijn zus en broer nu alle financiële zaken, en een deel van de zorgtaken. Dat gaat goed. Toch eist het verpleeghuis waar hij nu zit min of meer dat de bewindvoering naar die b.v. moet. Ze dreigen met uitspraken, dat hij anders niet langer in het verpleeghuis mag blijven (waar hij zou blijven tot er een woning beschikbaar is voor begeleid wonen) en naar huis sturen, ondanks dat hij zichzelf amper kan verzorgen.
Is dit normaal? Kan dit afgedwongen worden? Mij lijkt het geen normale gang van zaken. Wat kun je in dit geval doen, wat zijn je rechten?
Vermoedelijk regelen zijn broer en zus bepaalde noodzakelijke dingen dus niet voor hem, die mantelzorgers of wettelijke vertegenwoordigers wel horen te doen.quote:Op woensdag 9 april 2025 14:10 schreef Cockwhale het volgende:
Mijn vraag gaat over mijn oom. Het verpleeghuis waar hij zit, dwingt (door dreigementen) min of meer handtekeningen te zetten onder een formulier dat hem onder bewindvoering (en mentorschap) plaatst van een of andere bewindvoerings-bv
Hij moet verzorging krijgen, omdat hij niet meer geacht wordt voor zichzelf te kunnen zorgen, vanwege fysieke redenen, leeftijd en een licht verstandelijke handicap. Hij zal waarschijnlijk begeleid moeten wonen. Daar zijn we het allen ook over eens. Momenteel regelen zijn zus en broer nu alle financiële zaken, en een deel van de zorgtaken. Dat gaat goed. Toch eist het verpleeghuis waar hij nu zit min of meer dat de bewindvoering naar die b.v. moet. Ze dreigen met uitspraken, dat hij anders niet langer in het verpleeghuis mag blijven (waar hij zou blijven tot er een woning beschikbaar is voor begeleid wonen) en naar huis sturen, ondanks dat hij zichzelf amper kan verzorgen.
Is dit normaal? Kan dit afgedwongen worden? Mij lijkt het geen normale gang van zaken. Wat kun je in dit geval doen, wat zijn je rechten?
Wat regelen ze dan zogenaamd niet? En waarom kunnen ze dat dan niet gewoon zeggen?quote:Op woensdag 9 april 2025 17:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vermoedelijk regelen zijn broer en zus bepaalde noodzakelijke dingen dus niet voor hem, die mantelzorgers of wettelijke vertegenwoordigers wel horen te doen.
Als niemand dat doet, kan het personeel daar dat niet ook nog gaan overnemen he. En het mag ook niet eens. Dan een onafhankelijk persoon aanwijzen.
Jij bent zijn broer?quote:Op woensdag 9 april 2025 17:35 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Wat regelen ze dan zogenaamd niet? En waarom kunnen ze dat dan niet gewoon zeggen?
Eens. Misschien kan het verpleeghuis niet alle informatie delen ivm AVG. Bijvoorbeeld dat er dagelijks aanmaningen komen omdat de familie de zaken minder goed regelt dan ze zelf denkt.quote:Op woensdag 9 april 2025 17:41 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik vind het een heel vreemd verhaal, heb het idee dat er informatie mist.
Kantoor van neefje natuurlijk, zo rolt de gemiddelde zorginstelling.quote:Op woensdag 9 april 2025 17:57 schreef Bucketlist het volgende:
[..]
Eens. Misschien kan het verpleeghuis niet alle informatie delen ivm AVG. Bijvoorbeeld dat er dagelijks aanmaningen komen omdat de familie de zaken minder goed regelt dan ze zelf denkt.
Dat ze aansturen op bewind begrijp ik dan wel. Waarom het dat kantoor moet zijn, begrijp ik dan niet.
Onzin. Nooit meegemaakt.quote:Op woensdag 9 april 2025 18:01 schreef Nobu het volgende:
[..]
Kantoor van neefje natuurlijk, zo rolt de gemiddelde zorginstelling.
Loopt dat niet via het CAK?quote:Op woensdag 9 april 2025 18:07 schreef MissButterflyy het volgende:
Dat hij er anders weg moet doet me vermoeden dat de rekeningen van daar niet betaald worden?
Er is een zorgovereenkomst getekend en er zal vast niet zomaar aangestuurd worden op dat hij anders moet vertrekken.
Om wat meer informatie te verkrijgen, ga ik zondag even langs bij mijn moeder (zijn zus), om even te kijken hoe het nou precies zit. Ik kan hier nu geen antwoord op geven.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:48 schreef r_one het volgende:
Paar vragen aan @:TS om wat zaken helder te krijgen:
• Hoe lang is oom nu opgenomen in dit verzorgingstehuis?
• Is oom momenteel (nog) opgenomen op een revalidatieafdeling?
• Is er sprake van een BOPZ 60 (tegenwoordig WZD 21) verklaring of dreigen ze daarmee?
• Wat staat er in het Zorgleefplan over de noodzaak tot bewindvoering?
• Wat heeft het CIZ geïndiceerd?
• Wat geeft het verpleeghuis concreet als reden om oom onder bewind van Sentura te plaatsen?
• Wat geeft het verpleeghuis concreet als reden dat oom 'anders' niet langer in het verpleeghuis kan blijven?
Goede vragen. En idd ook contact opnemen evt met het CIZ en CAK.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:48 schreef r_one het volgende:
• Is er sprake van een BOPZ 60 (tegenwoordig WZD 21) verklaring of dreigen ze daarmee?
• Wat geeft het verpleeghuis concreet als reden om oom onder bewind van Sentura te plaatsen?
• Wat geeft het verpleeghuis concreet als reden dat oom 'anders' niet langer in het verpleeghuis kan blijven?
Nee de eigen bijdrage loopt via het CAK. Rekeningen betalen doet de bewindvoerder.(wel vanaf een rekening van de onder bewind gestelde)quote:
Is goed, neem je tijd.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:17 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Om wat meer informatie te verkrijgen, ga ik zondag even langs bij mijn moeder (zijn zus), om even te kijken hoe het nou precies zit. Ik kan hier nu geen antwoord op geven.
Ik kan mij echter moeilijk voorstellen dat de rekeningen niet betaald worden, of dat hij niet goed geholpen zou worden door zijn broer en zus. Maar ik ga het zien, zondag dus.
Waarom ben jij er zo gebrand op dat TS, of zijn famliie, de zaken niet goed regelen?quote:Op woensdag 9 april 2025 18:07 schreef MissButterflyy het volgende:
Dat hij er anders weg moet doet me vermoeden dat de rekeningen van daar niet betaald worden?
Er is een zorgovereenkomst getekend en er zal vast niet zomaar aangestuurd worden op dat hij anders moet vertrekken.
Daar gaat het verpleeghuis niet over Dat is aan de rechtbank. Die controleert of de taken voldoende worden uitgevoerd door de bewindvoerde en mentor.quote:Op woensdag 9 april 2025 18:01 schreef Wantie het volgende:
Ik heb het jaren geleden meegemaakt met mijn toenmalige schoonmoeder.
Mijn partner was mentor en bewindvoerder, maar het verpleeghuis vond dat hij zich daar onvoldoende voor inzette.
We hebben schoonmoeder toen naar een ander verpleeghuis verhuisd.
Het aanstellen van een mentor en bewindvoerder gaat toch sowieso via de rechtbank?quote:Op woensdag 9 april 2025 23:10 schreef Iceage het volgende:
[..]
Daar gaat het verpleeghuis niet over Dat is aan de rechtbank. Die controleert of de taken voldoende worden uitgevoerd door de bewindvoerde en mentor.
Kan ik me iets bij voorstellen , maar ik vind wel dat als je post van users wijzigt en zelfs hele postings verwijderd dat je dat wel met een mod edit moet aangeven.quote:
Omdat ik zelf in de gezondheidszorg werk en dit dus nooit meemaak. Een verpleeghuis gaat niet over bewindvoering.quote:Op woensdag 9 april 2025 22:41 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Waarom ben jij er zo gebrand op dat TS, of zijn famliie, de zaken niet goed regelen?
Klopt.quote:Op donderdag 10 april 2025 06:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het aanstellen van een mentor en bewindvoerder gaat toch sowieso via de rechtbank?
Ook in de kwestie van TS?
dat kan. Maar beiden hebben correlatie met het benoemde kantoor. Dus genoeg gezegd.quote:Op donderdag 10 april 2025 07:17 schreef Iceage het volgende:
[..]
Kan ik me iets bij voorstellen , maar ik vind wel dat als je post van users wijzigt en zelfs hele postings verwijderd dat je dat wel met een mod edit moet aangeven.
Take Care!
Ik ben benieuwd wat er nu precies aan de hand is. Hopelijk is er een miscommunicatie.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:17 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Om wat meer informatie te verkrijgen, ga ik zondag even langs bij mijn moeder (zijn zus), om even te kijken hoe het nou precies zit. Ik kan hier nu geen antwoord op geven.
Ik kan mij echter moeilijk voorstellen dat de rekeningen niet betaald worden, of dat hij niet goed geholpen zou worden door zijn broer en zus. Maar ik ga het zien, zondag dus.
Als familieleden of anderen voor zichzelf shoppen op kosten van een bewoner is dat een misdrijf (Diefstal of verduistering). Als het familielid of welke bewindvoerder dan ook dat de bewindvoering heeft dat doet idem. Maar dat houdt in dat geval ook in dat hij of zij bij de rekening verantwoording voor de rechtbank zich onder meer schuldig maakt aan het misdrijf valsheid in geschrifte.quote:Op donderdag 10 april 2025 07:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Omdat ik zelf in de gezondheidszorg werk en dit dus nooit meemaak. Een verpleeghuis gaat niet over bewindvoering.
Wel kan het worden geadviseerd als iemand de zaken niet meer zelf kan regelen en de familie dat ook niet kan. En dan wordt er ook een arts bij betrokken want iemand is dan bijvoorbeeld wilsonbekwaam over zijn financiën.
Schimmige verhalen over maatschappelijke werkers die zelf een bewindvoering aanwijzen, het zou kunnen.
Helaas maak ik te vaak mee dat familieleden zelf lekker gaan shoppen op kosten van een bewoner. Maar dat zullen ze nooit toegeven, die hebben hele andere verhalen.
Dit. Miscommunicatie?quote:Op donderdag 10 april 2025 07:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat er nu precies aan de hand is. Hopelijk is er een miscommunicatie.
Bij het revalideren en begeleiden heb je altijd storende factoren die een traject in de weg staan. Geld/mentaal/sociale problematiek komen hoe dan ook ter sprake. Je kan niet volledig revalideren wanneer je veel zorgen hebt.quote:Op donderdag 10 april 2025 09:32 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dit. Miscommunicatie?
Hoe kan de “Zorg” in een vph, in revalidatiecentrum, in woonzorgcentrum weet hebben van geldstromen en financieel misbruik van bewoners?
De rekeningen van Eigen Bijdrage van bewoning gaan via CAK. Rekeningen van wasserij (evt.) of extraatjes of maaltijden per maand loopt niet in honderden, duizenden euro’s.
De familieleden hebben ms een machtiging over bankrekeningen. Daarvan weet de Zorg toch niks. (?)
ja als je bovenstaand meemaakt,is het niet best,er moet eens een echt wettelijk geregeld iets komen,en dat niet jan en alleman maar een bewindvoerder kan worden,commercieel lijkt me helemaal uit den boze(kosten moeten natuurlijk wel vergoed worden,maar zonder winstoogmerk).quote:Op donderdag 10 april 2025 07:29 schreef Iceage het volgende:
[..]
Als familieleden of anderen voor zichzelf shoppen op kosten van een bewoner is dat een misdrijf (Diefstal of verduistering). Als het familielid of welke bewindvoerder dan ook dat de bewindvoering heeft dat doet idem. Maar dat houdt in dat geval ook in dat hij of zij bij de rekening verantwoording voor de rechtbank zich onder meer schuldig maakt aan het misdrijf valsheid in geschrifte.
Ik heb het uiteraard niet over een kopje koffie met een gebakje.
Er zijn in het verleden genoeg bewindvoerders veroordeeld die geld achterover drukten of zichzelf tijdelijk een lening gaven die ze dan op het moment daar bij de rechtbank niet konden terug betalen. De rechtbank kijkt over het algemeen alle inkomsten en uitgaven en data daarvan vrij nauwgezet na, (En dat is maar goed ook!!)
Bij het gemiddelde verzorgingshuis hebben ze echt geen tijd om zich druk te maken over dit soort zaken indien alles goed geregeld lijkt te zijn.quote:Op woensdag 9 april 2025 22:41 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Waarom ben jij er zo gebrand op dat TS, of zijn famliie, de zaken niet goed regelen?
In veel gevallen is er echter geen sprake van formele bewindvoering. En dus ook geen controle door de rechtbank. Al langere tijd voordat de bewoner opgenomen wordt in een verpleeghuis krijgen kinderen vaak al (met instemming van de persoon) toegang tot bankrekeningen omdat dat zo makkelijk is als vader/moeder die slecht ter been is iets nodig heeft. De eerste tijd is vader/moeder vaak prima in staat om de bankafschriften te controleren. Maar als vader/moeder mentaal achteruit gaat lukt dat niet meer. En dan is er dus geen enkele controle als slechts één persoon toegang heeft tot de rekening.quote:Op donderdag 10 april 2025 07:29 schreef Iceage het volgende:
[..]
Als familieleden of anderen voor zichzelf shoppen op kosten van een bewoner is dat een misdrijf (Diefstal of verduistering). Als het familielid of welke bewindvoerder dan ook dat de bewindvoering heeft dat doet idem. Maar dat houdt in dat geval ook in dat hij of zij bij de rekening verantwoording voor de rechtbank zich onder meer schuldig maakt aan het misdrijf valsheid in geschrifte.
Ik heb het uiteraard niet over een kopje koffie met een gebakje.
Er zijn in het verleden genoeg bewindvoerders veroordeeld die geld achterover drukten of zichzelf tijdelijk een lening gaven die ze dan op het moment daar bij de rechtbank niet konden terug betalen. De rechtbank kijkt over het algemeen alle inkomsten en uitgaven en data daarvan vrij nauwgezet na, (En dat is maar goed ook!!)
En steeds meer verzorgingstehuizen kijken daar gelukkig wel naar. Financiële zaken regelen met een niet officiële bewindvoerder terwijl de bewoner het zelf niet meer bij kan houden mag gewoon niet, dat besef dringt daar ook door.quote:Op vrijdag 11 april 2025 19:23 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
In veel gevallen is er echter geen sprake van formele bewindvoering. En dus ook geen controle door de rechtbank. Al langere tijd voordat de bewoner opgenomen wordt in een verpleeghuis krijgen kinderen vaak al (met instemming van de persoon) toegang tot bankrekeningen omdat dat zo makkelijk is als vader/moeder die slecht ter been is iets nodig heeft. De eerste tijd is vader/moeder vaak prima in staat om de bankafschriften te controleren. Maar als vader/moeder mentaal achteruit gaat lukt dat niet meer. En dan is er dus geen enkele controle als slechts één persoon toegang heeft tot de rekening.
In sommige (veel?) gevallen wordt zelfs de pas+pincode van de rekeninghouder aan het kind afgegeven en ook de persoonlijke inlogcodes voor internetbankieren. Dat is de verkeerde optie. Degene die om praktische redenen toegang tot de rekening moet krijgen, moet bij de bank als gemachtigde worden aangemeld. De gemachtigde krijgt dan een eigen pinpas+code en eigen inlogcodes voor internetbankieren. Op die manier is te herleiden dat transacties door de gemachtigde zijn gedaan en niet door de rekeninghouder zelf.
Ja, door wie vind je dan dat die controle gedaan moet kunnen worden? De rekeninghouder is op een gegeven moment daar echt niet meer zelf toe in staat. Als een kind op zeker moment gevolmachtigd is en ofwel met pas en pincode van de rekeninghouder)* dan wel met eigen pas en pincode de rekening beheert, wie zou dan die transacties nog moeten controleren?quote:Op vrijdag 11 april 2025 19:23 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
In veel gevallen is er echter geen sprake van formele bewindvoering. En dus ook geen controle door de rechtbank. Al langere tijd voordat de bewoner opgenomen wordt in een verpleeghuis krijgen kinderen vaak al (met instemming van de persoon) toegang tot bankrekeningen omdat dat zo makkelijk is als vader/moeder die slecht ter been is iets nodig heeft. De eerste tijd is vader/moeder vaak prima in staat om de bankafschriften te controleren. Maar als vader/moeder mentaal achteruit gaat lukt dat niet meer. En dan is er dus geen enkele controle als slechts één persoon toegang heeft tot de rekening.
In sommige (veel?) gevallen wordt zelfs de pas+pincode van de rekeninghouder aan het kind afgegeven en ook de persoonlijke inlogcodes voor internetbankieren. Dat is de verkeerde optie. Degene die om praktische redenen toegang tot de rekening moet krijgen, moet bij de bank als gemachtigde worden aangemeld. De gemachtigde krijgt dan een eigen pinpas+code en eigen inlogcodes voor internetbankieren. Op die manier is te herleiden dat transacties door de gemachtigde zijn gedaan en niet door de rekeninghouder zelf.
-Sinds maart 2025.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:48 schreef r_one het volgende:
• Wat geeft het verpleeghuis concreet als reden om oom onder bewind van - te plaatsen?
Hier hebben ze dus gelijk, als je oom het niet meer kan moet er een officiële, door de rechter aangestelde en gecontroleerde, bewindsvoerder komen. Dat mag ook een familielid zijn, ze kunnen niet dwingen een bepaald bureau te kiezen. Daar gaat de rechter verder ook over, die moet bepalen of dat familielid geschikt is.quote:Op zondag 13 april 2025 20:17 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
-Kan geen reden vinden voor bewindsvoering (behalve dat hij zelf niet meer in staat zou zijn om zijn zaken te regelen).
-Geen reden op papier. Wat ze zeggen is dat het noodzakelijk is om hem in te schrijven voor bewindvoering om in aanmerking te komen voor begeleid wonen.
Vreemd verhaalquote:Op zondag 13 april 2025 20:17 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
-Sinds maart 2025.
-Ja, zit bij een revalidatieafdeling.
-Geen idee, volgens mij niet.
-Geen idee, geen papieren van een zorgleefplan. Wel een zorgprofiel, VG05.
-CIZ heeft als indicatie, wlz-zorg.
-Kan geen reden vinden voor bewindsvoering (behalve dat hij zelf niet meer in staat zou zijn om zijn zaken te regelen). De keuze voor - is onduidelijk. Ze hebben wel direct papieren voorgelegd waar - al als keuze is ingevuld.
-Geen reden op papier. Wat ze zeggen is dat het noodzakelijk is om hem in te schrijven voor bewindvoering om in aanmerking te komen voor begeleid wonen.
Nog veel vreemder, als oom met een WLZ VG5 indicatie in een verzorgingstehuis zit.quote:Verder wordt de zorg door Menzis betaald.
En als er al een levenstestament is waarin een familielid is aangewezen?quote:Op zondag 13 april 2025 20:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier hebben ze dus gelijk, als je oom het niet meer kan moet er een officiële, door de rechter aangestelde en gecontroleerde, bewindsvoerder komen. Dat mag ook een familielid zijn, ze kunnen niet dwingen een bepaald bureau te kiezen. Daar gaat de rechter verder ook over, die moet bepalen of dat familielid geschikt is.
Geen ervaring mee, maar wat ik lees gaat dat voor: https://www.familie-erfrecht.nl/levenstestament-en-bewind-wint/quote:Op zondag 13 april 2025 22:46 schreef r_one het volgende:
[..]
En als er al een levenstestament is waarin een familielid is aangewezen?
Helder en in lijn der verwachtingquote:Op zondag 13 april 2025 22:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geen ervaring mee, maar wat ik lees gaat dat voor: https://www.familie-erfrecht.nl/levenstestament-en-bewind-wint/
Mijn ervaring uit de ouderenzorg is wat beperkter dan die uit de gehandicaptenzorg en die laatste komt een levenstestament natuurlijk niet voor (verstandelijk gehandicapten die in een instelling zitten kunnen geen testament opstellen, omdat ze de gevolgen niet kunnen overzien). Kan me voorstellen dat in de ouderenzorg een levenstestament een stuk gebruikelijker is en dat zou dan voldoende moeten zijn.
Het meest gebruikelijk is alleen helaas nog steeds "ik geef mijn dochter wel even pasje en pincode", volgens mij. En dat is dus gewoon niet de bedoeling, eigenlijk mag het ook gewoon niet van de bank. Bewindvoering of dus levenstestament en een machtiging bij de bank is echt de route om te gaan.
Daar is dus precies de bewindvoering voor. De bewindvoerder moet verantwoording af kunnen leggen aan de rechtbank.quote:Op zondag 13 april 2025 16:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, door wie vind je dan dat die controle gedaan moet kunnen worden? De rekeninghouder is op een gegeven moment daar echt niet meer zelf toe in staat. Als een kind op zeker moment gevolmachtigd is en ofwel met pas en pincode van de rekeninghouder)* dan wel met eigen pas en pincode de rekening beheert, wie zou dan die transacties nog moeten controleren?
)* Rekeninghouder kan zelf geen betalingen meer doen
De gevolmachtigde is dan toch gewoon de bewindvoerder? Als de rekeninghouder die zelf heeft aangewezen, dan is dat is toch een prima constructie?quote:Op zondag 13 april 2025 23:07 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Daar is dus precies de bewindvoering voor. De bewindvoerder moet verantwoording af kunnen leggen aan de rechtbank.
Daarnaast is het verstandig om, als er nog geen sprake is van bewindvoering, ten minste twee personen toegang te geven tot de rekeningafschriften. Als bekend is dat er meer ogen meekijken naar de rekening, dan is daarmee de drempel tot fraude enorm verhoogd.
Zoek eens naar “fraude in zorg instellingen” op google. Rtl nieuws heeft er al meerdere malen artikels over geschreven afgelopen jaren.quote:
Dat laatste is omdat ie z'n heup gebroken had en nog moet revalideren (waar ie amper aan meewerkt, hij vindt het blijkbaar wel best in een rolstoel). Volgens mij zijn er nog geen plekken beschikbaar in het begeleid wonen.quote:Op zondag 13 april 2025 22:44 schreef r_one het volgende:
[..]
Vreemd verhaal![]()
(en nee, dat is niet aan jou gericht)
Bewindvoering zonder rechter en dan ook nog - (zonder opgaaf van reden) dwingend voorschrijven .... heel benieuwd wat dáár achter zit.
Laat ze maar eerst met een ZLP over de brug komen.
En laat je niet intimideren dat ze oom bij de hoofdingang neerzetten.
[..]
Nog veel vreemder, als oom met een WLZ VG5 indicatie in een verzorgingstehuis zit.
Met een WLZ indicatie worden (voor zover ik weet vrijwel) alle zorgkosten uit de WLZ betaald. En je oom heeft een indicatie en zit in die toko (revalidatieafdeling).quote:Op zondag 13 april 2025 23:35 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dat laatste is omdat ie z'n heup gebroken had en nog moet revalideren (waar ie amper aan meewerkt, hij vindt het blijkbaar wel best in een rolstoel). Volgens mij zijn er nog geen plekken beschikbaar in het begeleid wonen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |