abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 april 2025 @ 14:00:54 #1
420445 Nemmarith
The Fearless!
pi_217326165
Dat de energietransitie een scam is lijkt mij wel duidelijk. :o (in feite onze hele maatschappij maar goed :% )

De overheid wil dat mensen afstappen van het koken op gas en er zijn allerlei propaganda websites die de voordelen allemaal benoemen van bijvoorbeeld koken op inductie.

Maar wat ze je er nooit bij vertellen is dat je het apparaat nu om de 5-6-7 jaar mag vervangen voor een nieuwe. (en dus hoe groen is dit eigenlijk?) en de overheid faciliteert het weer :') de winsten (economie moet wel blijven draaien hé) vind je het gek dat mensen steeds armer worden. Vroeger deed je met je apparaten 10+ jaar mee en kon je het geld voor andere dingen gebruiken.

Het is veel makkelijker om een product zo te ontwerpen dat het stuk gaat zonder dat dit direct je hele huis kan afbranden. Dat is ook de reden dat een gaskookplaat gemakkelijk 30/40/50 jaar mee kan gaan zonder stuk te gaan.(wellicht dat je de toevoer slang om de 10 jaar moet vervangen) maar ze kunnen het niet zo maken dat het opeens stuk kan gaan door bijvoorbeeld op een strategisch plek iets van plastic te gebruiken ipv metaal of als ze de slangen zo zouden maken dat het om de 7 jaar zou knappen :o valt dat te veel op natuurlijk. overal opeens ontploffende huizen _O- _O- mee nee nu is het allemaal veilig opgeborgen in een metalen kooi en kan je dus vrij veel zo maken dat het gemakkelijk stuk gaat zonder echt gevaarlijk te zijn :')

In feite zijn alle apparaten tegenwoordig zo gemaakt. :') maar nee de bedrijven en overheid zijn zich zeer bekommen om de natuur en efficiëntie :o maar hieraan gaan ze niet zitten want geld moet wel blijven rollen hé :+ de wegwerp maatschappij moet wel gewoon blijven :D

Maar goed nu komt :9 ik heb 6 jaar geleden dus tijdens de verhuizing gekozen om op inductie te gaan koken en nu 6 jaar later werkt die kookplaat nog maar voor de helft. monteur erbij gehad. of 70% van de aanschafwaarde betalen om hem te maken bedieningspaneel is defect of 100% aankoop bedrag weer uitgeven en vervangen voor een nieuwe :'( :'(

Hello!
pi_217326919
gtwv
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_217326942
Ik vervang mijn Le Creuset pannenset nu ook al iedere 1.5 jaar, dus tjah daar gaan de kosten niet in zitten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 9 april 2025 @ 16:03:35 #4
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_217326968
Nog paar jaar dan werkt alles toch op AI
Je bent een waardeloze agent.
pi_217327134
Daarom staat mijn oude gasfornuis hier nog mooi te fikken. Niks mis mee. Gezeur allemaal.
pi_217327148
Ze hebben mijn baan als wajonger vervangen door ai
  woensdag 9 april 2025 @ 17:15:02 #7
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217327538
Had ik ook bij de kutste auto ooit gemaakt. Was een dragend onderdeel in mijn zijraam van een stukje plastic gemaakt. Wat een bagger.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_217327561
Ik verwarm op deductie. Ik steek gewoon elke keer iets in huis in de fik en dan is het weer ff warm.
pi_217327891
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2025 17:15 schreef SebbeSwensje het volgende:
Had ik ook bij de kutste auto ooit gemaakt. Was een dragend onderdeel in mijn zijraam van een stukje plastic gemaakt. Wat een bagger.
Zeker volkswagen
  woensdag 9 april 2025 @ 18:19:21 #10
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217327909
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 18:15 schreef Vvdjemoeder het volgende:

[..]
Zeker volkswagen
Nope, een Ford Fiesta ( :r )
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  woensdag 9 april 2025 @ 19:30:25 #11
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217328470
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:18 schreef Seeburg54 het volgende:
Daarom staat mijn oude gasfornuis hier nog mooi te fikken. Niks mis mee. Gezeur allemaal.
Precies. Ik wil de mijne ook niet kwijt. Al die inductie-liefhebbers die kirrend naar hun gare kookplaat kijken :{w
pi_217329124
ik heb een 2e hands inductie van miele gekocht 5 jaar geleden die het nog goed doet.

op zich begrijp ik wel dat ze een apparaat zo maken dat het eerder ingepland kapot gaat dan nodig als daarmee voorkomen wordt dat er gevaar of grote ellende ontstaat.

Voorbeeld: ik heb een wasmchine met koolstofborstels, die slijten gewoon af in 10 jaar waardoor de motor niet meer werkt.
Ik heb dit liever dan dat die blijft werken en ondertussen de rubbers zover doorslijten dat dat er lekken ontstaan en de keukenvloer naar de knoppen gaat.

Zeker bij brandgevoelige onderdelen of gas heb ik toch liever dat het apparaat als eerste afslaat door een onderdeel wat erop gemaakt is en geen kortsluiting veroorzaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')