Bedoel je niet de ortho? Maar ik denk dat ik eerst het gesprek moet aankaarten en sowieso eens wat info nodig heb over verschillende opties. Want voor slotjesbeugels kom ik echt uit op prijzen van 3000-4000quote:Op woensdag 9 april 2025 09:07 schreef junkiesietze het volgende:
samen op date naar de mondhygienist
Ga eerst eens naar de tandarts, je loopt nu al een paar stappen vooruit door te denken dat een slotjesbeugel nodig is.quote:Op woensdag 9 april 2025 09:08 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Bedoel je niet de ortho? Maar ik denk dat ik eerst het gesprek moet aankaarten en sowieso eens wat info nodig heb over verschillende opties. Want voor slotjesbeugels kom ik echt uit op prijzen van 3000-4000
Ze staan wel beetje scheef maar ze is zich er ook duidelijk zelf van bewust want viel me laatst op dat op al haar foto's ze dr mond dicht doet. Maar als we samen zijn en ze lacht zie ik het wel heel erg.quote:Op woensdag 9 april 2025 09:10 schreef MissButterflyy het volgende:
Het klopt niet dat je tanden poetsen met een tandenborstel slechter is. Ik poets m’n tanden bewust met een zachte tandenborstel omdat een elektrische vaak te hard poetst.
Ik lees verder niet dat haar tanden scheef staan, alleen dat ze wat geel zijn. Dat kan ook van haarzelf al zo zijn. Gelere tanden zijn vaak wel sterke tanden.
Gaat ze wel eens naar de tandarts?
Ja ik ben er nooit bij geweest of weet wanneer ze er was of zo maar ik moet dus gewoon de pleister eraf trekken en een keer een serieus gesprek hierover hebben en ff grondig zelf in dr mond kijken dusquote:Op woensdag 9 april 2025 09:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ga eerst eens naar de tandarts, je loopt nu al een paar stappen vooruit door te denken dat een slotjesbeugel nodig is.
Op zich eens, alleen lijkt het hem helemaal niet zo om haar gezondheid te gaan.quote:Op woensdag 9 april 2025 09:47 schreef miss_sly het volgende:
Wat betreft de beugel vind ik dat je veel te ver gaat.
Wat betreft mondgezondheid: een slechte mondhygiëne kan levensgevaarlijk zijn. Goed poetsen en regelmatig naar de tandarts zijn heel belangrijk. Je zou eens kunnen opwerpen dat je binnenkort naar de tandarts gaat, vragen welke tandarts zij heeft en gewoon daar een praatje over hebben. Als ze aangeeft nooit te gaan, kun je de gezondheidsrisico’s vermelden.
Dat jij wil dat zij een beugel neemt - op eigen kosten uiteraard - omdat jij haar gebit niet mooi vindt? Ja, dat lijkt me inderdaad een lastige boodschap om te verkopen.quote:
Nou dat klopt niet, met een electrische borstel kom je beter bij plekken waar je met de hand niet kan komen (achterste kiezen bv)quote:Op woensdag 9 april 2025 09:10 schreef MissButterflyy het volgende:
Het klopt niet dat je tanden poetsen met een tandenborstel slechter is. Ik poets m’n tanden bewust met een zachte tandenborstel omdat een elektrische vaak te hard poetst.
Ik lees verder niet dat haar tanden scheef staan, alleen dat ze wat geel zijn. Dat kan ook van haarzelf al zo zijn. Gelere tanden zijn vaak wel sterke tanden.
Gaat ze wel eens naar de tandarts?
Nee, zo lees ik het ook. Dus ik wilde hem een beetje bijscholen daarin en op dat wat wel belangrijk kan zijn laten focussen. Zal wel niet echt werken.quote:Op woensdag 9 april 2025 10:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Op zich eens, alleen lijkt het hem helemaal niet zo om haar gezondheid te gaan.
quote:Op woensdag 9 april 2025 10:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Op zich eens, alleen lijkt het hem helemaal niet zo om haar gezondheid te gaan.
quote:Op woensdag 9 april 2025 09:05 schreef SuperNeger het volgende:
Ik denk dat het ook iets is waar ze zelf blij mee gaat zijn later.
Of het interesseert haar niet.quote:
Je kan draaien wat je wil, maar jouw motief is niet haar levensgeluk. Tenminste, zo breng jij het.quote:
Ik bedoelde dus gele tanden van jezelf, niet door koffie of sigaretten.quote:Op woensdag 9 april 2025 10:35 schreef 111210 het volgende:
[..]
Nou dat klopt niet, met een electrische borstel kom je beter bij plekken waar je met de hand niet kan komen (achterste kiezen bv)
Te hard poetsen is met veel electrische borstels ook niet altijd zo, want nieuwere borstels geven een rood licht als je te hard drukt.
En gele tanden zeggen niks over sterkte, kan ook gewoon aanslag van koffie en thee zijn bv en nog erger tandsteen als ze haar tanden niet altijd poetst.
Niet per sé. Ik heb ook een zogenaamde Hollywood smile laten aanmeten. Maar dat is iets wat je zelf moet willen. Het zou geen seconde in mij opkomen om dat aan een ander te vragen. Al was het maar omdat ik weet dat het geen pretje is om het te laten aanmeten.quote:Op woensdag 9 april 2025 17:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
Een gebit is toch iets dat is zoals het is?
Mijn tweede zin was:quote:Op woensdag 9 april 2025 17:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet per sé. Ik heb ook een zogenaamde Hollywood smile laten aanmeten. Maar dat is iets wat je zelf moet willen. Het zou geen seconde in mij opkomen om dat aan een ander te vragen. Al was het maar omdat ik weet dat het geen pretje is om het te laten aanmeten.
Het is vergelijkbaar met beginnen over borstimplantaten ofzo. Ik vind het ook wel heel oppervlakkig. Dat je iemand niet wil daten omdat iets in het uiterlijk niet aanstaat, ok. Maar als je al met iemand bent, dan is het toch raar om dit soort dingen te vragen lijkt mij.
En ik ben het helemaal met je eens verderquote:Ja beugels en bleken kan allemaal, maar dat zijn dure dingen om van iemand te vragen/eisen
Ook als je elektrisch poetst? Volgens mij zijn de meeste mensen juist met een gewone tandenborstel geneigd te hard te poetsen, omdat je zelf de schrob bewegingen moet maken.quote:Op woensdag 9 april 2025 16:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik bedoelde dus gele tanden van jezelf, niet door koffie of sigaretten.
En mijn tandarts adviseerde toch echt een zachte gewone tandenborstel. Ik poets te hard en te goed en heb al last van slijtage aan m’n gebit.
quote:Op woensdag 9 april 2025 09:47 schreef miss_sly het volgende:
een slechte mondhygiëne kan levensgevaarlijk zijn.
Leuk maar dat hangt allemaal niet op mondhygiëne, dat gaat over slecht voor jezelf zorgen in het geheel.quote:Op vrijdag 11 april 2025 07:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://tandartspraktijkv(...)slechte-mondhygiene/
Google anders zelf ook nog even.
Door slechte mondhygiene kunnen bacterien uit je mond door je lichaam gaan zwerven en problemen daar veroorzaken. Zeker bij kwetsbare (bijvoorbeeld oudere) mensen kan dat een groot probleem zijn en inderdaad levensgevaarlijk. Het is dus verstandig om jong te leren goed voor je mond (tanden, tandvlees) te zorgen door goed te poetsen, flossen en tandartsbezoek.quote:Op vrijdag 11 april 2025 08:17 schreef dop het volgende:
[..]
Leuk maar dat hangt allemaal niet op mondhygiëne, dat gaat over slecht voor jezelf zorgen in het geheel.
Mensen die slecht voor zichzelf zorgen poetsen ook hun tanden slecht. Je kunt het ook omkeren ven zeggen dat mensen slecht voor zichzelf zorgen omdat ze hun tanden niet poetsen, maar daar mee is het slecht poetsen niet de oorzaak van het geheel.
okay ik kan dus de hele dag frikandellen met friet eten zo lang ik maar goed mijn tanden poets.quote:Op vrijdag 11 april 2025 08:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Door slechte mondhygiene kunnen bacterien uit je mond door je lichaam gaan zwerven en problemen daar veroorzaken. Zeker bij kwetsbare (bijvoorbeeld oudere) mensen kan dat een groot probleem zijn en inderdaad levensgevaarlijk. Het is dus verstandig om jong te leren goed voor je mond (tanden, tandvlees) te zorgen door goed te poetsen, flossen en tandartsbezoek.
Conclusies trekken is niet je sterkste kant.quote:Op vrijdag 11 april 2025 08:42 schreef dop het volgende:
[..]
okay ik kan dus de hele dag frikandellen met friet eten zo lang ik maar goed mijn tanden poets.
En kwetsbare ouderen zijn kwetsbaar geworden door het slecht poetsen.
Ah okay dus je tanden niet goed poetsen is toch niet zo levensgevaarlijk. Zo beter?quote:Op vrijdag 11 april 2025 08:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Conclusies trekken is niet je sterkste kant.
Er kan maar één ding zijn dat levensgevaarlijk voor je gezondheid kan zijn? Dus het is óf slechte mondhygiëne óf totaal ongezond eten?quote:Op vrijdag 11 april 2025 08:57 schreef dop het volgende:
[..]
Ah okay dus je tanden niet goed poetsen is toch niet zo levensgevaarlijk. Zo beter?
Levensgevaarlijk is nogal overtrokken.quote:Op vrijdag 11 april 2025 08:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er kan maar één ding zijn dat levensgevaarlijk voor je gezondheid kan zijn? Dus het is óf slechte mondhygiëne óf totaal ongezond eten?
Je conclusie slaat kant noch wal. Ik hoop dat je dat zelf ook ziet. Zo niet, houdt ons gesprek wel op.
“Ik ga binnenkort eens kijken of ik m’n tanden kan laten bleken. Zou je ook mee willen?”quote:
Het kán levensgevaarlijk zijn.quote:Op vrijdag 11 april 2025 09:00 schreef dop het volgende:
[..]
Levensgevaarlijk is nogal overtrokken.
Slecht voor je gezondheid, lijkt me een gepaste conclusie.
Klopt. Maar water drinken kan ook levensgevaarlijk zijn.quote:
Nee, nog niet.quote:Op vrijdag 11 april 2025 09:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Klopt. Maar water drinken kan ook levensgevaarlijk zijn.
Persoonlijk schat ik in dat de vriendin van TS niet in levensgevaar is. Wellicht een gebroken hart als TS vertelt dat ze niet voldoet aan zijn esthetische normen…
Dat laatste is zeker waar.quote:Op vrijdag 11 april 2025 09:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, nog niet.
Als ze echter en haar mond niet goed verzorgt en niet naar de tandarts gaat, kan het van kwaad tot erger worden. Daarom ook 'kan'. En een slechte mondhygiëne is sneller levensgevaarlijk dan het drinken van water.
De kans dat je dat lukt is bijzonder klein...quote:Op vrijdag 11 april 2025 12:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Niet als je in een keer 5 liter water naar binnen keilt. Dan ga je direct deaud.
Mogelijk ja. Ik ga het in ieder geval niet proberen.quote:Op vrijdag 11 april 2025 12:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De kans dat je dat lukt is bijzonder klein...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |