xzaz | dinsdag 8 april 2025 @ 15:03 |
Als we PC's pakken als voorbeeld gaan reviews vaak over wat voor GPU zit er in niet zit er een videokaart in. Welke specificaties heeft die GPU. Belangerijke zaken zoals L3 Cache wat echt inpact heeft en wat je daadwerkelijk koopt. Bij Autos gaat het over hoe snel kan een auto optrekken van 0 naar 100 terwijl niemand dat interesseert. Ik wil weten welke omvormer / inverter erin zit. Welke motor waar is die gebouwd en en wat zijn de voor en nadelen. Welke ophanging heeft die en welk merk accu zit erin en welke type batterijen. Waarom gaan autoreviews altijd over de zelfde onzin die niemand interesseert? En nooit in op het product? | |
junkiesietze | dinsdag 8 april 2025 @ 15:28 |
tja, het zou mij niks schelen waar de motor is gebouwd, als ie maar betrouwbaar is. ieder zn meug. Volgens mij gaat het in reviews ook helemaal niet vaak over de snelheid, maar meer over de ruimte en opties in de auto. Welk merk accu? een ding van 200euro bepaald de prijs van een auto niet, who cares about that? | |
xzaz | dinsdag 8 april 2025 @ 15:40 |
Maar ze praten niet over betrouwbaarheid dat is nou juist mijn hele punt. Een ding van 200 euro bepaald JUIST de auto. Een inverter van een bepaald duits merk wat bewezen is faalt of een een wet belt is juist veel interessanter om te weten maar blijkbaar is het belangrijker dat de stoelen stoffering hebben. | |
Alloch87 | dinsdag 8 april 2025 @ 15:40 |
Ik denk dat je in de war bent. De onzin die jij belangrijk vindt interesseert niemand iets. Daarom wordt het ook niet genoemd. | |
xzaz | dinsdag 8 april 2025 @ 16:29 |
Blijkbaar. De gemiddelde autokoper wil weten welke kleur die heeft. | |
Helenattenek | dinsdag 8 april 2025 @ 21:17 |
Autoweek (carbase) Als je vind dat ze Niet genoeg vermelden Ben je misschien autistisch | |
Hyaenidae | dinsdag 8 april 2025 @ 21:59 |
Wat een rare eisen, zit je naar elektrische auto's te kijken ofzo, die zijn bij voorbaat al kut en kansloos. Minimaal 6 cilinders moet je hebben, aandrijving op de achterwielen, handbak en een sperdifferentieel. | |
xzaz | dinsdag 8 april 2025 @ 22:20 |
Maar waarom gaan autoreviews daar niet over? De meeste komen niet verder dan de conclusie dat die 4 banden heeft. | |
xzaz | dinsdag 8 april 2025 @ 22:22 |
Daar zit een kern van waarheid in. | |
Hyaenidae | dinsdag 8 april 2025 @ 22:31 |
Wat een lulkoek, dan kijk je niet naar de juiste reviewers. Je moet een Chris Harris ofzo hebben, geen autoweek die in de zoveelste burgerlullen kutcitroen/renault op pad gaat... | |
Helenattenek | woensdag 9 april 2025 @ 00:57 |
Chris Harris, wanneer je budget reikt tot een batsbak met nieuwe apk | |
xzaz | woensdag 9 april 2025 @ 09:04 |
Maar waarom is dat? Mogen reviewers niet onder de auto kijken? | |
boegschroef | woensdag 9 april 2025 @ 09:51 |
Lol, ik heb 4 en 6 cilinders, een v8 en een db9 met een v12. En toch rij ik elke dag in mijn i4 ![]() ![]() | |
dick_laurent | woensdag 9 april 2025 @ 11:09 |
TT effe beetje aangepast voor je ![]() | |
Hyaenidae | woensdag 9 april 2025 @ 16:41 |
DB9 is wel supergaaf, maar ook wel weer 20 jaar oud als je één van eerste hebt dus kan me voorstellen dat een nieuwe BMW dan fijner rijdt. En dat de nieuwigheid ook de reden is dat het gewoon fijner rijdt. Maar rijdt een i4 ook fijner dan een M440i ? En wat doe je verder met zoveel dikke auto's, als je de i4 toch veel fijner vindt dan de rest. [ Bericht 0% gewijzigd door Hyaenidae op 09-04-2025 17:22:04 ] | |
boegschroef | donderdag 10 april 2025 @ 08:59 |
Ja de i4 rijd fijner dan de M440i. (ik heb ze beide gereden) Nu heb ik het beste van de 2 werelden omdat ik een i4 heb geconfigureerd als een M440i (zijn er enkel 2 van gebouwd door bmw zover ik weet) van buiten ziet het er uit als een m440 maar het is een i4 (dus ook de echte gril met radiator erachter en de bumper met uitlaten enz achter) Dus de looks van de m440, maar de performance van een i4. Uiteindelijk is de wegligging van de i4 beter door het zwaartepunt in het midden aan de onderkant van de auto zit. (En ja als sportieve rijder en amateur circuit rijder merk je dat) Hij stuurt net wat scherper in, nadeel is natuurlijk het gevoel bij sportief rijden, maar dan pak ik wel 1 van de andere ![]() Maar het is niet alleen de nieuwigheid, ik heb hem samen gekocht met mijn z4 m40 zelfde opties, zelfde leeftijd. Maar zelfs ik als echte petrolhead (auto geschiedenis: jaren 60 v8 mustangs, bmw m3's: e30,e36, e46, e92. f11 m5 db9 v12, 2016 mustang v8 enz) electrisch rijden is gewoon zoveel relaxer en met een accu bereik van 500km en laden van 20-80 in 20 minuten waar praten we dan nog over. Maarja we hebben genoeg topics met benzine vs electric. Misschien is het de leeftijd, ben ondertussen ook alweer over de 40. En wat moet ik met zoveel auto's, tja moet toch een hobby hebben, en zo kan ik nog kiezen met welke ik een trackday ga doen. Heb overigens met de i4 snellere laptimes gezet dan de db9 of de z4. Alleen je merkt aan alles dat de auto er niet echt voor gemaakt is. | |
Hyaenidae | donderdag 10 april 2025 @ 17:29 |
Super idee om de looks van een M440i te nemen ![]() Maar het lijkt me dat een Z4 M40 toch wel leuker rijdt? Ook met dak dicht, omdat het veel compacter, lichter en wendbaarder is dan een grote i4 of valt dat ook tegen? | |
blomke | zondag 13 april 2025 @ 21:16 |
Het gaat uiteindelijk om de verkoopcijfers en de poen die eraan wordt verdiend. Techniek draagt daar niet noemenswaardig aan bij. Gaat om kleur en fancy zaken als acceleratie en max. snelheid. Die inderdaad nergens op slaan als het om je auto gaat. Zal nooit vergeten dat een autoverkoper mij glashard meldde: "meneer, ik ben autoverkoper en van techniek heb ik geen verstand". Tja, dan ben ik klaar. | |
Hyaenidae | vrijdag 18 april 2025 @ 17:28 |
Dit vind ik goede reviews: Bekijk deze YouTube-video | |
JopieKlaassen | zondag 27 april 2025 @ 22:09 |
Het comfort van een automaat weegt niet op tegen | |
215 | maandag 28 april 2025 @ 13:50 |
Ach, ik weet uit ervaring dat je met een Ford niet eens hoeft te vliegen om je veerschotels stuk te krijgen. Nooit meer een Ford dus. | |
j669 | donderdag 15 mei 2025 @ 19:01 |
Hoe kun je betrouwbaarheid testen van iets wat net nieuw op de markt is, of nog op de markt moet gaan komen? En er zijn wel degelijk autokanalen die occasiontests doen waar technische aandachtspunten op basis van gebruikerservaringen aan bod komen. Op de website van autoweek is ook een grote, actieve community van gebruikers die hun ervaringen delen over hun auto. |