Maar ze praten niet over betrouwbaarheid dat is nou juist mijn hele punt. Een ding van 200 euro bepaald JUIST de auto. Een inverter van een bepaald duits merk wat bewezen is faalt of een een wet belt is juist veel interessanter om te weten maar blijkbaar is het belangrijker dat de stoelen stoffering hebben.quote:Op dinsdag 8 april 2025 15:28 schreef junkiesietze het volgende:
tja, het zou mij niks schelen waar de motor is gebouwd, als ie maar betrouwbaar is. ieder zn meug.
Volgens mij gaat het in reviews ook helemaal niet vaak over de snelheid, maar meer over de ruimte en opties in de auto.
Welk merk accu? een ding van 200euro bepaald de prijs van een auto niet, who cares about that?
Ik denk dat je in de war bent.quote:Op dinsdag 8 april 2025 15:03 schreef xzaz het volgende:
Ik wil weten welke omvormer / inverter erin zit. Welke motor waar is die gebouwd en en wat zijn de voor en nadelen. Welke ophanging heeft die en welk merk accu zit erin en welke type batterijen.
Blijkbaar. De gemiddelde autokoper wil weten welke kleur die heeft.quote:Op dinsdag 8 april 2025 15:40 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Ik denk dat je in de war bent.
De onzin die jij belangrijk vindt interesseert niemand iets. Daarom wordt het ook niet genoemd.
Wat een rare eisen, zit je naar elektrische auto's te kijken ofzo, die zijn bij voorbaat al kut en kansloos.quote:Op dinsdag 8 april 2025 15:03 schreef xzaz het volgende:
Bij Autos gaat het over hoe snel kan een auto optrekken van 0 naar 100 terwijl niemand dat interesseert. Ik wil weten welke omvormer / inverter erin zit. Welke motor waar is die gebouwd en en wat zijn de voor en nadelen. Welke ophanging heeft die en welk merk accu zit erin en welke type batterijen.
Maar waarom gaan autoreviews daar niet over? De meeste komen niet verder dan de conclusie dat die 4 banden heeft.quote:Op dinsdag 8 april 2025 21:59 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Wat een rare eisen, zit je naar elektrische auto's te kijken ofzo, die zijn bij voorbaat al kut en kansloos.
Minimaal 6 cilinders moet je hebben, aandrijving op de achterwielen, handbak en een sperdifferentieel.
Daar zit een kern van waarheid in.quote:Op dinsdag 8 april 2025 21:17 schreef Helenattenek het volgende:
Autoweek (carbase)
Als je vind dat ze Niet genoeg vermelden Ben je misschien autistisch
Wat een lulkoek, dan kijk je niet naar de juiste reviewers. Je moet een Chris Harris ofzo hebben, geen autoweek die in de zoveelste burgerlullen kutcitroen/renault op pad gaat...quote:Op dinsdag 8 april 2025 22:20 schreef xzaz het volgende:
[..]
Maar waarom gaan autoreviews daar niet over? De meeste komen niet verder dan de conclusie dat die 4 banden heeft.
Chris Harris, wanneer je budget reikt tot een batsbak met nieuwe apkquote:Op dinsdag 8 april 2025 22:31 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Wat een lulkoek, dan kijk je niet naar de juiste reviewers. Je moet een Chris Harris ofzo hebben, geen autoweek die in de zoveelste burgerlullen kutcitroen/renault op pad gaat...
Maar waarom is dat? Mogen reviewers niet onder de auto kijken?quote:Op dinsdag 8 april 2025 22:31 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Wat een lulkoek, dan kijk je niet naar de juiste reviewers. Je moet een Chris Harris ofzo hebben, geen autoweek die in de zoveelste burgerlullen kutcitroen/renault op pad gaat...
Lol, ik heb 4 en 6 cilinders, een v8 en een db9 met een v12. En toch rij ik elke dag in mijn i4quote:Op dinsdag 8 april 2025 21:59 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Wat een rare eisen, zit je naar elektrische auto's te kijken ofzo, die zijn bij voorbaat al kut en kansloos.
Minimaal 6 cilinders moet je hebben, aandrijving op de achterwielen, handbak en een sperdifferentieel.
DB9 is wel supergaaf, maar ook wel weer 20 jaar oud als je één van eerste hebt dus kan me voorstellen dat een nieuwe BMW dan fijner rijdt. En dat de nieuwigheid ook de reden is dat het gewoon fijner rijdt.quote:Op woensdag 9 april 2025 09:51 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Lol, ik heb 4 en 6 cilinders, een v8 en een db9 met een v12. En toch rij ik elke dag in mijn i4En nee het is geen lease wagen de rede is omdat deze gewoon fijner rijd dan elk andere auto die ik heb
Ja de i4 rijd fijner dan de M440i. (ik heb ze beide gereden) Nu heb ik het beste van de 2 werelden omdat ik een i4 heb geconfigureerd als een M440i (zijn er enkel 2 van gebouwd door bmw zover ik weet) van buiten ziet het er uit als een m440 maar het is een i4 (dus ook de echte gril met radiator erachter en de bumper met uitlaten enz achter) Dus de looks van de m440, maar de performance van een i4.quote:Op woensdag 9 april 2025 16:41 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
DB9 is wel supergaaf, maar ook wel weer 20 jaar oud als je één van eerste hebt dus kan me voorstellen dat een nieuwe BMW dan fijner rijdt. En dat de nieuwigheid ook de reden is dat het gewoon fijner rijdt.
Maar rijdt een i4 ook fijner dan een M440i ?
En wat doe je verder met zoveel dikke auto's, als je de i4 toch veel fijner vindt dan de rest.
Super idee om de looks van een M440i te nemenquote:Op donderdag 10 april 2025 08:59 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ja de i4 rijd fijner dan de M440i. (ik heb ze beide gereden) Nu heb ik het beste van de 2 werelden omdat ik een i4 heb geconfigureerd als een M440i (zijn er enkel 2 van gebouwd door bmw zover ik weet) van buiten ziet het er uit als een m440 maar het is een i4 (dus ook de echte gril met radiator erachter en de bumper met uitlaten enz achter) Dus de looks van de m440, maar de performance van een i4.
Uiteindelijk is de wegligging van de i4 beter door het zwaartepunt in het midden aan de onderkant van de auto zit. (En ja als sportieve rijder en amateur circuit rijder merk je dat) Hij stuurt net wat scherper in, nadeel is natuurlijk het gevoel bij sportief rijden, maar dan pak ik wel 1 van de andere
Maar het is niet alleen de nieuwigheid, ik heb hem samen gekocht met mijn z4 m40 zelfde opties, zelfde leeftijd. Maar zelfs ik als echte petrolhead (auto geschiedenis: jaren 60 v8 mustangs, bmw m3's: e30,e36, e46, e92. f11 m5 db9 v12, 2016 mustang v8 enz) electrisch rijden is gewoon zoveel relaxer en met een accu bereik van 500km en laden van 20-80 in 20 minuten waar praten we dan nog over.
Maarja we hebben genoeg topics met benzine vs electric.
Misschien is het de leeftijd, ben ondertussen ook alweer over de 40.
En wat moet ik met zoveel auto's, tja moet toch een hobby hebben, en zo kan ik nog kiezen met welke ik een trackday ga doen. Heb overigens met de i4 snellere laptimes gezet dan de db9 of de z4. Alleen je merkt aan alles dat de auto er niet echt voor gemaakt is.
Het gaat uiteindelijk om de verkoopcijfers en de poen die eraan wordt verdiend. Techniek draagt daar niet noemenswaardig aan bij. Gaat om kleur en fancy zaken als acceleratie en max. snelheid.quote:Op dinsdag 8 april 2025 22:20 schreef xzaz het volgende:
[..]
Maar waarom gaan autoreviews daar niet over? De meeste komen niet verder dan de conclusie dat die 4 banden heeft.
Het comfort van een automaat weegt niet op tegenquote:Op dinsdag 8 april 2025 21:59 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Wat een rare eisen, zit je naar elektrische auto's te kijken ofzo, die zijn bij voorbaat al kut en kansloos.
Minimaal 6 cilinders moet je hebben, aandrijving op de achterwielen, handbak en een sperdifferentieel.
Ach, ik weet uit ervaring dat je met een Ford niet eens hoeft te vliegen om je veerschotels stuk te krijgen. Nooit meer een Ford dus.quote:Op vrijdag 18 april 2025 17:28 schreef Hyaenidae het volgende:
Dit vind ik goede reviews:
Bekijk deze YouTube-video
Hoe kun je betrouwbaarheid testen van iets wat net nieuw op de markt is, of nog op de markt moet gaan komen? En er zijn wel degelijk autokanalen die occasiontests doen waar technische aandachtspunten op basis van gebruikerservaringen aan bod komen. Op de website van autoweek is ook een grote, actieve community van gebruikers die hun ervaringen delen over hun auto.quote:Op dinsdag 8 april 2025 15:40 schreef xzaz het volgende:
[..]
Maar ze praten niet over betrouwbaarheid dat is nou juist mijn hele punt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |