abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 april 2025 @ 15:03:47 #1
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217319331
Als we PC's pakken als voorbeeld gaan reviews vaak over wat voor GPU zit er in niet zit er een videokaart in. Welke specificaties heeft die GPU. Belangerijke zaken zoals L3 Cache wat echt inpact heeft en wat je daadwerkelijk koopt.

Bij Autos gaat het over hoe snel kan een auto optrekken van 0 naar 100 terwijl niemand dat interesseert. Ik wil weten welke omvormer / inverter erin zit. Welke motor waar is die gebouwd en en wat zijn de voor en nadelen. Welke ophanging heeft die en welk merk accu zit erin en welke type batterijen.

Waarom gaan autoreviews altijd over de zelfde onzin die niemand interesseert? En nooit in op het product?
  dinsdag 8 april 2025 @ 15:28:04 #2
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_217319433
tja, het zou mij niks schelen waar de motor is gebouwd, als ie maar betrouwbaar is. ieder zn meug.
Volgens mij gaat het in reviews ook helemaal niet vaak over de snelheid, maar meer over de ruimte en opties in de auto.

Welk merk accu? een ding van 200euro bepaald de prijs van een auto niet, who cares about that?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  dinsdag 8 april 2025 @ 15:40:31 #3
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217319502
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 april 2025 15:28 schreef junkiesietze het volgende:
tja, het zou mij niks schelen waar de motor is gebouwd, als ie maar betrouwbaar is. ieder zn meug.
Volgens mij gaat het in reviews ook helemaal niet vaak over de snelheid, maar meer over de ruimte en opties in de auto.

Welk merk accu? een ding van 200euro bepaald de prijs van een auto niet, who cares about that?
Maar ze praten niet over betrouwbaarheid dat is nou juist mijn hele punt. Een ding van 200 euro bepaald JUIST de auto. Een inverter van een bepaald duits merk wat bewezen is faalt of een een wet belt is juist veel interessanter om te weten maar blijkbaar is het belangrijker dat de stoelen stoffering hebben.
pi_217319504
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 15:03 schreef xzaz het volgende:
Ik wil weten welke omvormer / inverter erin zit. Welke motor waar is die gebouwd en en wat zijn de voor en nadelen. Welke ophanging heeft die en welk merk accu zit erin en welke type batterijen.
Ik denk dat je in de war bent.

De onzin die jij belangrijk vindt interesseert niemand iets. Daarom wordt het ook niet genoemd.
  dinsdag 8 april 2025 @ 16:29:49 #5
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217319919
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 15:40 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Ik denk dat je in de war bent.

De onzin die jij belangrijk vindt interesseert niemand iets. Daarom wordt het ook niet genoemd.
Blijkbaar. De gemiddelde autokoper wil weten welke kleur die heeft.
pi_217322077
Autoweek (carbase)

Als je vind dat ze Niet genoeg vermelden Ben je misschien autistisch
pi_217322475
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 15:03 schreef xzaz het volgende:
Bij Autos gaat het over hoe snel kan een auto optrekken van 0 naar 100 terwijl niemand dat interesseert. Ik wil weten welke omvormer / inverter erin zit. Welke motor waar is die gebouwd en en wat zijn de voor en nadelen. Welke ophanging heeft die en welk merk accu zit erin en welke type batterijen.
Wat een rare eisen, zit je naar elektrische auto's te kijken ofzo, die zijn bij voorbaat al kut en kansloos.
Minimaal 6 cilinders moet je hebben, aandrijving op de achterwielen, handbak en een sperdifferentieel.
pindazakje
  dinsdag 8 april 2025 @ 22:20:45 #8
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217322620
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 21:59 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Wat een rare eisen, zit je naar elektrische auto's te kijken ofzo, die zijn bij voorbaat al kut en kansloos.
Minimaal 6 cilinders moet je hebben, aandrijving op de achterwielen, handbak en een sperdifferentieel.
Maar waarom gaan autoreviews daar niet over? De meeste komen niet verder dan de conclusie dat die 4 banden heeft.
  dinsdag 8 april 2025 @ 22:22:07 #9
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217322631
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 21:17 schreef Helenattenek het volgende:
Autoweek (carbase)

Als je vind dat ze Niet genoeg vermelden Ben je misschien autistisch
Daar zit een kern van waarheid in.
  dinsdag 8 april 2025 @ 22:31:39 #10
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_217322735
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 22:20 schreef xzaz het volgende:

[..]
Maar waarom gaan autoreviews daar niet over? De meeste komen niet verder dan de conclusie dat die 4 banden heeft.
Wat een lulkoek, dan kijk je niet naar de juiste reviewers. Je moet een Chris Harris ofzo hebben, geen autoweek die in de zoveelste burgerlullen kutcitroen/renault op pad gaat...
pindazakje
pi_217323466
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 22:31 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Wat een lulkoek, dan kijk je niet naar de juiste reviewers. Je moet een Chris Harris ofzo hebben, geen autoweek die in de zoveelste burgerlullen kutcitroen/renault op pad gaat...
Chris Harris, wanneer je budget reikt tot een batsbak met nieuwe apk
  woensdag 9 april 2025 @ 09:04:11 #12
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217324228
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 22:31 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Maar waarom is dat? Mogen reviewers niet onder de auto kijken?
pi_217324601
quote:

[..]
Lol, ik heb 4 en 6 cilinders, een v8 en een db9 met een v12. En toch rij ik elke dag in mijn i4 :o En nee het is geen lease wagen de rede is omdat deze gewoon fijner rijd dan elk andere auto die ik heb :@
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  Moderator woensdag 9 april 2025 @ 11:09:02 #14
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_217325016
TT effe beetje aangepast voor je :)
pi_217327319
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 09:51 schreef boegschroef het volgende:

[..]
Lol, ik heb 4 en 6 cilinders, een v8 en een db9 met een v12. En toch rij ik elke dag in mijn i4 :o En nee het is geen lease wagen de rede is omdat deze gewoon fijner rijd dan elk andere auto die ik heb :@
DB9 is wel supergaaf, maar ook wel weer 20 jaar oud als je één van eerste hebt dus kan me voorstellen dat een nieuwe BMW dan fijner rijdt. En dat de nieuwigheid ook de reden is dat het gewoon fijner rijdt.
Maar rijdt een i4 ook fijner dan een M440i ?
En wat doe je verder met zoveel dikke auto's, als je de i4 toch veel fijner vindt dan de rest.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyaenidae op 09-04-2025 17:22:04 ]
pindazakje
pi_217331480
quote:
10s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:41 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
DB9 is wel supergaaf, maar ook wel weer 20 jaar oud als je één van eerste hebt dus kan me voorstellen dat een nieuwe BMW dan fijner rijdt. En dat de nieuwigheid ook de reden is dat het gewoon fijner rijdt.
Maar rijdt een i4 ook fijner dan een M440i ?
En wat doe je verder met zoveel dikke auto's, als je de i4 toch veel fijner vindt dan de rest.
Ja de i4 rijd fijner dan de M440i. (ik heb ze beide gereden) Nu heb ik het beste van de 2 werelden omdat ik een i4 heb geconfigureerd als een M440i (zijn er enkel 2 van gebouwd door bmw zover ik weet) van buiten ziet het er uit als een m440 maar het is een i4 (dus ook de echte gril met radiator erachter en de bumper met uitlaten enz achter) Dus de looks van de m440, maar de performance van een i4.

Uiteindelijk is de wegligging van de i4 beter door het zwaartepunt in het midden aan de onderkant van de auto zit. (En ja als sportieve rijder en amateur circuit rijder merk je dat) Hij stuurt net wat scherper in, nadeel is natuurlijk het gevoel bij sportief rijden, maar dan pak ik wel 1 van de andere :)

Maar het is niet alleen de nieuwigheid, ik heb hem samen gekocht met mijn z4 m40 zelfde opties, zelfde leeftijd. Maar zelfs ik als echte petrolhead (auto geschiedenis: jaren 60 v8 mustangs, bmw m3's: e30,e36, e46, e92. f11 m5 db9 v12, 2016 mustang v8 enz) electrisch rijden is gewoon zoveel relaxer en met een accu bereik van 500km en laden van 20-80 in 20 minuten waar praten we dan nog over.

Maarja we hebben genoeg topics met benzine vs electric.

Misschien is het de leeftijd, ben ondertussen ook alweer over de 40.

En wat moet ik met zoveel auto's, tja moet toch een hobby hebben, en zo kan ik nog kiezen met welke ik een trackday ga doen. Heb overigens met de i4 snellere laptimes gezet dan de db9 of de z4. Alleen je merkt aan alles dat de auto er niet echt voor gemaakt is.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_217334824
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 08:59 schreef boegschroef het volgende:

[..]
Ja de i4 rijd fijner dan de M440i. (ik heb ze beide gereden) Nu heb ik het beste van de 2 werelden omdat ik een i4 heb geconfigureerd als een M440i (zijn er enkel 2 van gebouwd door bmw zover ik weet) van buiten ziet het er uit als een m440 maar het is een i4 (dus ook de echte gril met radiator erachter en de bumper met uitlaten enz achter) Dus de looks van de m440, maar de performance van een i4.

Uiteindelijk is de wegligging van de i4 beter door het zwaartepunt in het midden aan de onderkant van de auto zit. (En ja als sportieve rijder en amateur circuit rijder merk je dat) Hij stuurt net wat scherper in, nadeel is natuurlijk het gevoel bij sportief rijden, maar dan pak ik wel 1 van de andere :)

Maar het is niet alleen de nieuwigheid, ik heb hem samen gekocht met mijn z4 m40 zelfde opties, zelfde leeftijd. Maar zelfs ik als echte petrolhead (auto geschiedenis: jaren 60 v8 mustangs, bmw m3's: e30,e36, e46, e92. f11 m5 db9 v12, 2016 mustang v8 enz) electrisch rijden is gewoon zoveel relaxer en met een accu bereik van 500km en laden van 20-80 in 20 minuten waar praten we dan nog over.

Maarja we hebben genoeg topics met benzine vs electric.

Misschien is het de leeftijd, ben ondertussen ook alweer over de 40.

En wat moet ik met zoveel auto's, tja moet toch een hobby hebben, en zo kan ik nog kiezen met welke ik een trackday ga doen. Heb overigens met de i4 snellere laptimes gezet dan de db9 of de z4. Alleen je merkt aan alles dat de auto er niet echt voor gemaakt is.
Super idee om de looks van een M440i te nemen :D
Maar het lijkt me dat een Z4 M40 toch wel leuker rijdt? Ook met dak dicht, omdat het veel compacter, lichter en wendbaarder is dan een grote i4 of valt dat ook tegen?
pindazakje
pi_217362041
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 22:20 schreef xzaz het volgende:

[..]
Het gaat uiteindelijk om de verkoopcijfers en de poen die eraan wordt verdiend. Techniek draagt daar niet noemenswaardig aan bij. Gaat om kleur en fancy zaken als acceleratie en max. snelheid.

Die inderdaad nergens op slaan als het om je auto gaat.

Zal nooit vergeten dat een autoverkoper mij glashard meldde: "meneer, ik ben autoverkoper en van techniek heb ik geen verstand".

Tja, dan ben ik klaar.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217404471
Dit vind ik goede reviews:

Bekijk deze YouTube-video
pindazakje
pi_217483484
quote:

[..]
Het comfort van een automaat weegt niet op tegen
pi_217486316
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 17:28 schreef Hyaenidae het volgende:
Dit vind ik goede reviews:

Bekijk deze YouTube-video
Ach, ik weet uit ervaring dat je met een Ford niet eens hoeft te vliegen om je veerschotels stuk te krijgen. Nooit meer een Ford dus.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_217643602
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 15:40 schreef xzaz het volgende:

[..]
Maar ze praten niet over betrouwbaarheid dat is nou juist mijn hele punt.
Hoe kun je betrouwbaarheid testen van iets wat net nieuw op de markt is, of nog op de markt moet gaan komen? En er zijn wel degelijk autokanalen die occasiontests doen waar technische aandachtspunten op basis van gebruikerservaringen aan bod komen. Op de website van autoweek is ook een grote, actieve community van gebruikers die hun ervaringen delen over hun auto.
Miata is always the answer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')