Voorheen had ik jarenlang forerunner 235, maar omdat die de laatste maanden wat problemen gaf (oa met het uploaden naar
Garmin) ben ik overgestapt naar forerunner 255.
Die nieuwe forerunner heeft dus workouts die je kan volgen. Is het de bedoeling dat ik de workouts, die Forerunner voorstelde, zoveel mogelijk moet volgen?
Die stelde altijd voor om door de week 5 km te lopen in 45 minuten, maar ik heb maar een half uur pauze en dus loop ik altijd ca. 6 km binnen een half uur.
Verder loop ik zaterdag 10 km en zondag vaak lange duurloop van 21 t/m 30 km.
Maandag zegt ie dat ik moet rusten. Maar dan wil ik toch gaan lopen omdat ik dinsdag niet kan lopen.
Ik snap dat je af en toe trager moet gaan trainen maar dat lukt me eerlijk gezegd niet, ik train altijd op een snelle tempo (gemiddelde 4:30 tot 4:40 per km) terwijl ik in een wedstrijd gem. 4:10 per km kan lopen.
Ik weet dat nieuwe
Garmin horloge VO2 max kan meten en weet precies welke workout ik moet doen. Kan ik de horloge gewoon negeren of moet ik toch beter zoveel mogelijk opvolgen?
Nee, ik zit niet in een hardloopclub want ik loop niet graag 's avonds. Ik loop daarom altijd 's morgensvroeg of tussen de middag.