Flitsmeistergenotquote:Wie af en toe te hard rijdt, moet vanaf deze maandag extra opletten. Er gaat dan een grote Europese flitsmarathon van start in twintig Europese landen, waaronder Nederland.
De flitsmarathon is een initiatief van Roadpol, een Europees samenwerkingsverband dat zich inzet voor meer verkeersveiligheid. In twintig Europese landen wordt van 7 april tot en met 13 april extra geflitst tijdens de zogenoemde European Speed Operation.
De piek van de marathon is op woensdag 9 april. In alle landen samen worden dan tienduizenden agenten ingezet om met directe interventies en geautomatiseerde handhavingstechnologie de snelheidslimieten te handhaven. De opbrengst van vorig jaar bedroeg meer dan 150.000 boetes in 24 uur.
'Limieten zijn er niet voor niets'
Volgens Roadpol draait de marathon niet om het straffen van bestuurders, maar om het onder de aandacht brengen van het onderwerp snelheid en verkeersveiligheid. "Snelheid op zich is niet gevaarlijk, te hard rijden wel. De limieten zijn er niet voor niets", zegt Jana Peleskova, voorzitter van de operationele werkgroep van Roadpol.
Naast de duizenden vaste flitspalen en automatische controlesystemen zal de politie op strategische punten staan met laserguns, radar en patrouillewagens die zijn uitgerust met video.
Tja, 30 km/u.quote:Op maandag 7 april 2025 08:22 schreef raptorix het volgende:
Ze mogen hier binnen de ring in Amsterdam wel eens wat vaker flitsen, op sommige stukjes vind men het kicken om hard op te trekken richting de 100 waar je 30 mag.
Er is niks met 30 km/u sterker nog de meeste automobilisten zijn er tevreden over.quote:
De rest van de mensen ja. Automobilisten niet.quote:Op maandag 7 april 2025 08:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er is niks met 30 km/u sterker nog de meeste automobilisten zijn er tevreden over.
Mijn flitsmeister doet t nooit meer goed, moet je nu betalen zodat hij geluidsmeldingen geeft of zo?quote:
Pinkpop heeft anders bewezenquote:Op maandag 7 april 2025 09:48 schreef Nober het volgende:
Gewoon op de weg gaan zitten dan remmen ze wel af.
Even een paar honderd meter 106 rijden en daarna vrolijk weer doorquote:Op maandag 7 april 2025 10:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Even een weekje 106 rijden en dan de weken daarna weer door.
Dat kan ook ja.quote:Op maandag 7 april 2025 10:34 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Even een paar honderd meter 106 rijden en daarna vrolijk weer door
Nou nee, de bedoeling is dat ook de tragere weggebruikers van de infrastructuur veilig gebruik kunnen maken.quote:Op maandag 7 april 2025 09:45 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat het om de opbrengst...
Gelachen.quote:Op maandag 7 april 2025 10:53 schreef torentje het volgende:
[..]
Nou nee, de bedoeling is dat ook de tragere weggebruikers van de infrastructuur veilig gebruik kunnen maken.
Ik houd me doorgaans aan de maximum snelheid. Voel me vaak als een machinist op een trein, met al die wagons achter me. Vooral op wegen waar inhalen niet toegestaan is, maar ook gevaarlijk. Gaan ze dan bumperkleven, dan ga ik een tikje onder de max. snelheid zitten.quote:Op maandag 7 april 2025 10:53 schreef torentje het volgende:
[..]
Nou nee, de bedoeling is dat ook de tragere weggebruikers van de infrastructuur veilig gebruik kunnen maken.
In Nederland moet je tegenwoordig op veel wegen geluk hebben als je al de maximumsnelheid kan rijden. Ik laat mijn auto in Nederland dan ook vrijwel alles zelf rijden. Geen reet meer aan.quote:Op maandag 7 april 2025 11:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik houd me doorgaans aan de maximum snelheid. Voel me vaak als een machinist op een trein, met al die wagons achter me. Vooral op wegen waar inhalen niet toegestaan is, maar ook gevaarlijk. Gaan ze dan bumperkleven, dan ga ik een tikje onder de max. snelheid zitten.
Overigens vermijd ik snelwegen, dus daar heb je geen last van me.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |