abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 april 2025 @ 18:06:45 #1
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_217306414
Welkom bij deel 3 alweer van Vandaag 40 jaar geleden...

Users die 40 worden mogen dat ook melden in dit topic :Y

Deel 1: 1981-1983
Deel 2: 1983-1985
Deel 3: 1985-

Met onder andere in 1981:
Aanslag op de paus, bloedbad in El Salvador, eerste space shuttle in de ruimte, Simon & Garfunkel in Central Park

O.a. in 1982:
Commodore 64, eerste computervirus, Falklandoorlog, E.T., Libanon-oorlog, eerste smiley, ontvoering Toos van der Valk

O.a. in 1983:
Kerwin Duinmeijer, CD's in de winkel, eerste reageerbuisbaby's in Nederland en België

O.a in 1984:
Marvin Gaye doodgeschoten, Ciske de Rat, Tommy Cooper, Ghostbusters, giframp Bhopal, besmette garnalen, Apple Macintosh

O.a. in 1985:
We are the world, koude winter, Elfstedentocht, Gorbatsjov, Wubbo Ockels, Heizelstadion, de Paus in NL, Rainbow Warrior

[ Bericht 3% gewijzigd door Domnivoor op 06-04-2025 18:32:11 ]
Op maandag 30 december 2024 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Jij en Domni is een gevaarlijke combi... Dat rijmt *O*
pi_217306713
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 17:53 schreef 215 het volgende:

[..]
Nee, dat was niet de bedoeling van SB want hij heeft mijn post geliked.

Nou, voor zover ik weet zijn de complot theorieën over de maan echt van veel later datum. Daar heb je namelijk voor nodig dat die 'alles in twijfel trekkers' ook internet hebben en dat is eigenlijk pas sinds de eeuwwisseling algemeen goed geworden.
Even gezocht maar, niet meer te vinden online. In een reeks van de VPRO bij de decennium wisseling is het nog ter sprake gekomen. Dat Werner von Braun aan de wieg stond van het Apollo programma was natuurlijk bekend, en nodigde uit tot maken van grappen over ruimtevaart, nazi's, duitsers, en ander high politics poppenkast. In de jaren tachtig, dus met Wubbo, kwamen daar verhalen over Bende geweld en gladio bij natuurlijk.

Maar er werd dag en nacht uitzending gedaan van de maanlanding en latere bemande lanceringen. Er was een Nederlander die beweerde in Houston te zitten, wist ook een en ander van ruimtevaart, die gaf telefonisch verslagen over de sfeer daar. Man bleek helemaal niet in Houston te zitten, maar belde vanaf de camping in Nieuwkoop en gekraak op lijn deed hij door met papier te ritselen, of zoiets.

Verslaggevers die verhalen over die meneer maar verdacht vonden, zijn nog op zoek gegaan, en hebben hem gevonden. Naam is mij ontschoten, maar het was niet een verhaal dat breed in de krant werd uitgemeten, maar wel werd verteld. Het werd toen grappig gevonden over hoe je mensen via radio en telefoon in de maling kon nemen. Maar complot verhalen over ruimtevaart bestaan al heel lang. Vaak met mengeling van SF verhalen, en andere kunst, zoals Space Oddity, muziek van Bowie, en de computer Hal.

[ Bericht 3% gewijzigd door yessie234 op 06-04-2025 18:50:52 ]
  donderdag 17 april 2025 @ 15:05:07 #3
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_217393377
De Paus komt naar Nederland maar daar was niet iedereen het mee eens. Uit de krant van 17 april 1985

zondag 20 april 2025 @ 22:45:03 #4
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_217426668
Wat ik vergat is de grote omroep staking van 17 april 1985. Ned. 1 en 2 en de radiozenders, Hilversom 1, 2 en 3 zenden de hele dag niet uit voor een betere CAO. Ook de regionale omroepen, de Wereldomroep en Teletekst gingen uit de lucht.

Vond ik nog wel even het vermelden waard.

Vandaag 20 april maakte minister Brinkman (Minister van Welzijn, Volksgezondheid en Cultuur) bekend dat hij niet zou zwichten voor de eisen voor een betere CAO. Nieuwe stakingen zijn niet uitgesloten.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')