abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217305323
Niet een topic om interessant te doen, maar.. (fail)

ik ben benieuwd of degenen die in een drukke stad wonen de verbanden tussen bepaalde vormen van kunst / Jazz en het alledaagse leven eerder opvallen dan degenen die daar verder vanaf staan.

Het stadsritme in kunst:

Mondriaan [heeft] met het werk uitdrukking proberen te geven aan het dynamische tempo en het bruisende levensritme van de grote stad New York.[1] De haast door elkaar dansende kleuren en de dynamiek van het opengebroken netwerk van de lijnen zouden hier blijk van geven

Toen ik dit werk voor het eerst zag had ik de documentairefilm Koyaanisqatsi al jaren daarvoor gezien en het viel me op dat het een beetje hetzelfde ritme qua beelden heeft. Met name uit het deel 'the pulse'

Bekijk deze YouTube-video

Wat ik persoonlijk heel mooi vind aan, vooral instrumentale Jazz, is dat het soms een scene uit het alledaagse leven schetst. Het idee dat je op een dag door van punt a naar b gaat door de drukte en er vanalles om je heen gebeurd.

Een zo'n track is bijvoorbeeld het nummer wat Coltrane voor Paul Chambers schreef.

Wie heeft er meer voorbeelden?

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 06-04-2025 16:53:28 ]
pi_217305546
Gershwin's Rhapsody in Blue

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_217305700
Ik moest aan dit nummer van Mingus denken, dit is echt het drukke stadsgeluid.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')