Niet een topic om interessant te doen, maar.. (fail)
ik ben benieuwd of degenen die in een drukke stad wonen de verbanden tussen bepaalde vormen van kunst / Jazz en het alledaagse leven eerder opvallen dan degenen die daar verder vanaf staan.
Het stadsritme in kunst:
Mondriaan [heeft] met het werk uitdrukking proberen te geven aan het dynamische tempo en het bruisende levensritme van de grote stad New York.[1] De haast door elkaar dansende kleuren en de dynamiek van het opengebroken netwerk van de lijnen zouden hier blijk van gevenToen ik dit werk voor het eerst zag had ik de documentairefilm Koyaanisqatsi al jaren daarvoor gezien en het viel me op dat het een beetje hetzelfde ritme qua beelden heeft. Met name uit het deel 'the pulse'
Bekijk deze YouTube-videoWat ik persoonlijk heel mooi vind aan, vooral instrumentale Jazz, is dat het soms een scene uit het alledaagse leven schetst. Het idee dat je op een dag door van punt a naar b gaat door de drukte en er vanalles om je heen gebeurd.
Een zo'n track is bijvoorbeeld het nummer wat Coltrane voor Paul Chambers schreef.
Bekijk deze YouTube-videoWie heeft er meer voorbeelden?
[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 06-04-2025 16:53:28 ]