Maar wat voor de Cybertruck geldt, geldt ook voor de eerste generatie Tesla's. Mogelijk kijk je dan ook echt alleen naar de specs (aanname).quote:Op maandag 7 april 2025 13:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat je de CT een nutteloze auto vindt en te duur voor wat hij biedt, dat kan. Het is niet alsof daar nu echt referenties bij te pakken zijn.
Maar de overige Tesla's bieden ten opzichte van referenties simpelweg meer voor minder. Dus om Tesla's in zijn algemeenheid te duur te noemen, dat is gewoon raar.
Hoeveel terugroepacties zijn er al geweest voor het dak van de Mach-E? Lijmen is prima, als je het goed doet.quote:Op maandag 7 april 2025 13:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maak jij je ook zo druk om het feit dat bij de Mach-E het dak (ook verlijmd!) eraf kan vliegen? Of vind je dat ok, want geen Musk?
Audi A2. Op de modellen van voor 2003 mag je geen trekhaak bevestigen. Ik weet niet hoe ze dat bij die latere modellen hebben opgelost.quote:Op maandag 7 april 2025 12:37 schreef knoopie het volgende:
[..]
Nou, tot nu toe is er volgens mij nog nooit een auto geweest met een aluminium subframe waar een trekhaak aan werd gehangen. Dus tot nu toe heeft nog geen apk-station ervaring opgedaan met het testen van aluminiumsterkte. Zelfs in het theoretische geval dat het onderdeel van de apk keuring zou zijn.
De meest praktische methode bij een ingebouwd subframe is waarschijnlijk ultrasoon testen. Al is zelfs dat moeilijk, als je ziet hoe verstopt het subframe zit. De enige andere methode is destructief.
[..]
Dus dat.
Ja, Fokker lijmde ook het grootste deel van hun vliegtuigen.quote:Op maandag 7 april 2025 13:53 schreef knoopie het volgende:
[..]
Hoeveel terugroepacties zijn er al geweest voor het dak van de Mach-E? Lijmen is prima, als je het goed doet.
Nee, maar ik heb nog nooit de behoefte gevoeld om mij daar druk om te maken en negatief over Ford te posten.quote:
Die eerste generatie had geen goede referenties. En omdat destijds de BEV nog in de kinderschoenen stond waren ze tov ICE referenties inderdaad aan de prijs.quote:Op maandag 7 april 2025 13:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar wat voor de Cybertruck geldt, geldt ook voor de eerste generatie Tesla's. Mogelijk kijk je dan ook echt alleen naar de specs (aanname).
Gewoon 1 voor het dak in 2021.quote:Op maandag 7 april 2025 13:53 schreef knoopie het volgende:
[..]
Hoeveel terugroepacties zijn er al geweest voor het dak van de Mach-E? Lijmen is prima, als je het goed doet.
Waarom plaats je het dan?quote:Op maandag 7 april 2025 14:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb nog nooit de behoefte gevoeld om mij daar druk om te maken en negatief over Ford te posten.
De mentale gymnastiek die jij beoefent om maar niet toe te hoeven geven dat de mensen bij Tesla ook maar mensen zijn is vermakelijk! Ze, Tesla als bedrijf en Elon Musk zelf, hebben de cybertruck als "work horse" willen verkopen, maar dat is het simpelweg niet.quote:Op maandag 7 april 2025 13:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zo simpel is het toch?
Heel Nederland staat vol met SUV's met voorwielaandrijving. Daar moet je eens een keer het terrein mee ingaan... Kun je direct een bevriende boer bellen om je uit de blubber te trekken.
Die Cayenne van mij kon tenminste nog een beetje in het terrein uit de voeten (mits je er banden onder legde waar ik nog nooit een Cayenne mee rond heb zien rijden).
Overigens: vrijwel alle sportauto's die in Nederland verkocht worden zijn ongeschikt om zonder aanpassing te worden gebruikt op het circuit. Een paar rondjes lukt wel, maar echt langdurig vol jagen op een circuit... nope.
Ah, het was #whataboutism.quote:Op maandag 7 april 2025 18:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Lees even terug, misschien dat het kwartje dan valt.
Waar heeft Tesla gezegd dat de CT primair als workhorse is bedoeld?quote:Op maandag 7 april 2025 15:41 schreef knoopie het volgende:
[..]
De mentale gymnastiek die jij beoefent om maar niet toe te hoeven geven dat de mensen bij Tesla ook maar mensen zijn is vermakelijk! Ze, Tesla als bedrijf en Elon Musk zelf, hebben de cybertruck als "work horse" willen verkopen, maar dat is het simpelweg niet.
Eerst vindt je de test onzinnig omdat niemand 5000kg verticaal op zijn trekhaak zet.
Als ik je voorreken dat het weldegelijk zinvol is omdat je er de duurzaamheid mee kan voorspellen, dan antwoord je met alleen een Reddit topic wat je overduidelijk zelf niet gelezen en/of begrepen hebt.
Als ik je laat zien dat ze het daar in feite met mij eens zijn, dan zeg je dat het niet uitmaakt omdat het jou niet interesseert of de auto na vijf jaar uit elkaar valt. (Wat sowieso ontzettend egocentrisch is, maar dat terzijde)
Als ik je er op wijs dat dat weldegelijk uitmaakt als je er achter rijdt en ineens de aanhanger en trekhaak loskomen, dan zeg je dat dat niet erg is, want dat wordt gecheckt bij de APK.
Als ik je er op wijs dat ze met de huidige methodes bij een APK station onmogelijk even de vermoeiing van een aluminium subframe kunnen testen, dan maakt dat ineens niet meer uit omdat de nederlandse SUV´s met voorwielaandrijving ook niet offroad kunnen. Dus daarom gaat niemand de Cybertruck gebruiken om een aanhanger te trekken?![]()
Al deze hersengymnastiek alleen maar omdat je het simpelweg niet voor elkaar krijgt om ook maar één negatief punt over Tesla te laten staan, ook al is het nog zo overduidelijk!
Hoezo bepaal jij dat?quote:Op maandag 7 april 2025 18:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waar heeft Tesla gezegd dat de CT primair als workhorse is bedoeld?
Verder ben je aardig aan het verzinnen hoe de discussie is verlopen. Ik heb gezegd dat deze discussie al is uitgekauwd en dat de tendens overduidelijk is dat het een stupide test is. Meer niet.
Ik heb geen enkele moeite met dat Tesla ook fouten maakt, maar jouw onzinnige prietpraat overtuigt mij ter zake bepaald niet. Maar je zal vast zelf overtuigd zijn dat je ‘beet’ hebt.
Maar: nee.
Even Grok gevraagd:quote:Op maandag 7 april 2025 18:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waar heeft Tesla gezegd dat de CT primair als workhorse is bedoeld?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stukje tribalisme. Niet alle mensen weten de ingebakken neigingen te overwinnen.quote:Op maandag 7 april 2025 19:57 schreef Gunner het volgende:
Ik vind de continue drang om een merk of persoon te blijven verdedigen …. bijzonder. Het lijkt wel iets religieus.
Interessante verspreking, van Grokquote:Op maandag 7 april 2025 19:02 schreef Grok het volgende:
• ... een potentieel lagere эксплуатационные kosten (brandstof en onderhoud)...
Nou, iedereen was er inmiddels klaar mee en door naar de next thing, and the next, and the next, enz.quote:
Jij heet 'iedereen'?quote:Op maandag 7 april 2025 20:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, iedereen was er inmiddels klaar mee en door naar de next thing, and the next, and the next, enz.
Zo simpel is het.
Grok is geen woordvoerder van Tesla.quote:Op maandag 7 april 2025 19:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Even Grok gevraagd:
De Tesla Cybertruck is een elektrische pick-uptruck met een aantal beoogde doelen en functionaliteiten:
Algemeen gebruik en transport:
• Personenvervoer: De Cybertruck biedt zitplaatsen voor vijf personen.
• Goederenvervoer: Het heeft een laadbak met een laadvermogen van ongeveer 1134 kg en een sleepvermogen tot 4990 kg (afhankelijk van de uitvoering). Dit maakt het geschikt voor het vervoeren van allerlei soorten lading, van bouwmaterialen tot recreatieve uitrusting.
• Trekken: Met zijn aanzienlijke sleepvermogen kan de Cybertruck aanhangers, boten en andere zware lasten trekken.
Werk en functionaliteit:
• Werkvoertuig: De robuuste constructie van roestvrij staal en de beschikbare stroomaansluitingen in de laadbak (120V en 240V) maken het potentieel geschikt als werkvoertuig voor diverse beroepen, zoals de bouw, landbouw en ambachten.
• Off-road capaciteiten: Bepaalde uitvoeringen zijn uitgerust met vierwielaandrijving en een adaptieve luchtvering die de rijhoogte kan aanpassen, wat de Cybertruck geschikt maakt voor off-road rijden.
• Stroomvoorziening: De ingebouwde stroomaansluitingen kunnen worden gebruikt om gereedschap, verlichting en andere apparaten van stroom te voorzien op locatie.
Technologische en veiligheidsaspecten:
• Elektrisch rijden: Als een volledig elektrische auto biedt de Cybertruck de voordelen van emissievrij rijden, een potentieel lagere эксплуатационные kosten (brandstof en onderhoud) en snelle acceleratie.
• Geavanceerde technologie: Het is uitgerust met een groot centraal touchscreen, geavanceerde rijassistentiesystemen (Autopilot) en over-the-air software-updates.
• Robuustheid en veiligheid: De constructie van roestvrij staal wordt gepresenteerd als zeer duurzaam en potentieel veiliger. Er wordt gesproken over een zekere mate van kogelwerendheid, hoewel dit tijdens de onthulling niet feilloos werd gedemonstreerd.
Imago en onderscheiding:
• Uniek design: Het futuristische en opvallende ontwerp zorgt ervoor dat de Cybertruck zich duidelijk onderscheidt van traditionele pick-uptrucks. Dit kan een aantrekkingskracht hebben op mensen die een statement willen maken.
• Innovatie: De Cybertruck belichaamt Tesla's streven naar innovatie en het herdefiniëren van bestaande voertuigcategorieën.
quote:Op maandag 7 april 2025 19:42 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
user @:vem2012 spartelt na de knock-out van user @:knoopieNee hoor. Knoopie heeft niets. Sterker nog, hier staat al lang de kern:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er is helemaal geen discussie verder. Hoogstens doordrammen.quote:Op maandag 7 april 2025 11:03 schreef knoopie het volgende:
Aluminium gaat op den duur kapot by een cyclische belasting. Altijd. De vraag is alleen of het binnen de levensduur van de rest van de auto is, of daarna pas. En een stalen onderdeel dat dezelfde maximale belasting aan kan, heeft per definitie altijd een langere levensduur bij een cyclische belasting.
Dus ik zeg absoluut niet dat de Tesla-trekhaak te slap is of te vroeg kapot gaat, maar ik kan je wel garanderen dat als beide tot breuk getest worden op een belgian road vibratory test, dat 100% zeker het aluminium onderdeel eerder kapot is.
Musk in zijn aankondiging:quote:Op maandag 7 april 2025 18:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waar heeft Tesla gezegd dat de CT primair als workhorse is bedoeld?
Als er een voorbeeld is van fake tough is het natuurlijk de cybertruck.quote:Very strong. So if you think about a truck, you want a truck that's tough. You want a truck that's really tough, not fake tough. You want a truck you can take a sledgehammer to. A truck that won't scratch. It doesn't dent. What else can we do with this truck? What if we shot it? Let's shoot it.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |