Daar wordt de dollar net zo goed voor gebruikt.quote:Op maandag 7 april 2025 09:38 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
En het wordt voornamelijk gebruikt door criminelen om drugs en wapens te kopen.
Dat is de grap idd ik vind het gewoon grappig dat mensen in 2025 nog steeds van die boomer argumenten aangrijpen wanneer het op cryptocurrnecy aankomt.quote:Op maandag 7 april 2025 09:39 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Daar wordt de dollar net zo goed voor gebruikt.
Jij staat virtueel al 25% in de plus ten opzichte van ons allemaal die zijn blijven zittenquote:Op maandag 7 april 2025 09:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik kreeg vorige week nog een mailtje van m'n bank om de paniek wat te zussen en rustig te blijven zitten waar ik zit.
Dat doe ik ook: cash.
Het beste argument tegen cryptocurrency is dat het in de praktijk zo cyclisch als de pest is en eerder een speculatieve puist op het huidige financiële systeem lijkt dan een daadwerkelijke alternatieve, anti-cyclische 'store of value'.quote:Op maandag 7 april 2025 09:39 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Dat is de grap idd ik vind het gewoon grappig dat mensen in 2025 nog steeds van die boomer argumenten aangrijpen wanneer het op cryptocurrnecy aankomt.
Het plan is ook niet om voor lange termijn in cash te blijven maar het is momenteel minder matig dan de beursquote:Op maandag 7 april 2025 09:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Op langere termijn is dat natuurlijk ook een matige plek voor je vermogen met alle inflatiedruk.
Hoe is het precies anders dan bijv. de dow jones, sp500 of welk ander aandeel dan ook? Het gaat omhoog en naar beneden, maar op lange termijn steeds hoger?quote:Op maandag 7 april 2025 09:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het beste argument tegen cryptocurrency is dat het in de praktijk zo cyclisch als de pest is en eerder een speculatieve puist op het huidige financiële systeem lijkt dan een daadwerkelijke alternatieve, anti-cyclische 'store of value'.
Ik hoef niet exact de bodem te weten.quote:Op maandag 7 april 2025 07:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Enige waar je nu voor moet waken is waar is de bodem precies?
Dit kun je nooit helemaal raden, dan koop je dus stukjes aandelen op de weg naar beneden, waardoor je GAK ook daalt en dus dat -% minder heftig word.
Maar je zou natuurlijk ook een periode van 10-15 jaar 'dood geld' kunnen hebben.. daar zit ook niemand op te wachten.quote:Op maandag 7 april 2025 09:45 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Hoe is het precies anders dan bijv. de dow jones, sp500 of welk ander aandeel dan ook? Het gaat omhoog en naar beneden, maar op lange termijn steeds hoger?
De vraag is of crypto zo cyclisch blijft. Ik zie in de Bitcoin momenteel wel een redelijk waardevaste asset. Je ziet dat Bitcoin meebeweegt met de markt, maar momenteel wel minder hard daalt dan de rest van de markt. Een beetje zoals goud?quote:Op maandag 7 april 2025 09:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het beste argument tegen cryptocurrency is dat het in de praktijk zo cyclisch als de pest is en eerder een speculatieve puist op het huidige financiële systeem lijkt dan een daadwerkelijke alternatieve, anti-cyclische 'store of value'.
Cryptocurrency wordt vaak gepromoot als een alternatieve waardeopslag, een veilige haven in tijden van economische tegenspoed, een alternatief voor het huidige financiële systeem.quote:Op maandag 7 april 2025 09:45 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Hoe is het precies anders dan bijv. de dow jones, sp500 of welk ander aandeel dan ook? Het gaat omhoog en naar beneden, maar op lange termijn steeds hoger?
Hoezo dood geld? Het is een beetje een oud argument heb ik het idee. Van mensen die jaren geleden ooit eens hun mening hierover hebben gevormd en sinds dien eraan vasthouden. Het is lang niet meer zo volatiel als vroeger hoor, lijkt eerder wat weg te hebben van de Nasdaq/Dow/SP500 vandaag de dag.quote:Op maandag 7 april 2025 09:48 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Maar je zou natuurlijk ook een periode van 10-15 jaar 'dood geld' kunnen hebben.. daar zit ook niemand op te wachten.
Ik blijf erbij dat dit onderhandelingstactiek is van Trump, de komende dagen/weken worden er wat dealtjes gesloten, Trump lijkt de winnaar en de beurzen kunnen weer omhoog.
Ja eens hoor. Het blijft koffiedik kijken.quote:Op maandag 7 april 2025 09:48 schreef TAmaru het volgende:
[..]
De vraag is of crypto zo cyclisch blijft. Ik zie in de Bitcoin momenteel wel een redelijk waardevaste asset. Je ziet dat Bitcoin meebeweegt met de markt, maar momenteel wel minder hard daalt dan de rest van de markt. Een beetje zoals goud?
Dit verschil wordt steeds minder. En goud was ook bijna 10% gecrasht en nu hangt op -6% ofzo? Ja bitcoin is wel ietsje volatieler, maar lang niet meer zo als vroeger. Zal me weinig verbazen dat het over 10 jaar gewoon net zo volatiel is als goud.quote:Op maandag 7 april 2025 09:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Cryptocurrency wordt vaak gepromoot als een alternatieve waardeopslag, een veilige haven in tijden van economische tegenspoed, een alternatief voor het huidige financiële systeem.
In de praktijk blijkt het echter niet bestand tegen de volatiliteit van traditionele markten. Het mist daarmee de stabiliteit en voorspelbaarheid die essentieel zijn voor een werkelijk alternatieve en anti-cyclische waardeopslag.
Het blijft zo eerder een speculatief instrument dan een betrouwbare waardeopslag.
Heb met bitcoin zoveel crashes meegemaakt dat ik daar dus gewoon doorheen slaap, m'n bitcoin gaan er dus ook niet uit, al zou het 90% dalen. Hooguit dat ik dan bijkoop.quote:Op maandag 7 april 2025 09:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Oh scuzi, het ging meer over bitcoin. (Ik moet ook niet multi-taskenquote:Op maandag 7 april 2025 09:49 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Hoezo dood geld? Het is een beetje een oud argument heb ik het idee. Van mensen die jaren geleden ooit eens hun mening hierover hebben gevormd en sinds dien eraan vasthouden. Het is lang niet meer zo volatiel als vroeger hoor, lijkt eerder wat weg te hebben van de Nasdaq/Dow/SP500 vandaag de dag.
Ik ben trouwens geen super bitcoin fan of zo, het is wel goede store of value, maar niet praktisch als betaalmiddel.
Dodged a bullet there...quote:Op maandag 7 april 2025 09:40 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Jij staat virtueel al 25% in de plus ten opzichte van ons allemaal die zijn blijven zitten![]()
Ik twijfel op dit soort momenten wel aan de strategie dat je altijd maar moet HODLen en die ETF's 20 jaar lang moet vasthouden ... deze val van de markt was best wel te voorspellen. Hij zat er gewoon keihard aan te komen. Op zich kun je wel echt geld verdienen als je dus wel anticipeert op dit soort momenten, zelfs als je de markt niet perfect timet.quote:Op maandag 7 april 2025 09:50 schreef Patroon het volgende:
Poh...gaat wel hard nu...had vorige week al wat extra geld klaargezet..
Ik weet nog dat ik een paar weken terug thuis hier er over had om wat te verkopen, maar niet gedaan omdat we er voor lange termijn in zitten...
Blijft lastig dit. Het is gelukkig een ETF en het zal ooit wel weer eens goedkomen haha
Alles gaat ook in de uitverkoop nuquote:DAX -6.97%
CAC 40 -6.00%
FTSE MIB -7.55%
IBEX 35 -6.09%
STOXX Europe 600 -6.32%
Als je in 2011 al bitcoin had dan mag ik hopen dat je vandaag de dag toch echt +10mil hebtquote:Op maandag 7 april 2025 09:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heb met bitcoin zoveel crashes meegemaakt dat ik daar dus gewoon doorheen slaap, m'n bitcoin gaan er dus ook niet uit, al zou het 90% dalen. Hooguit dat ik dan bijkoop.
Toen ik in 2011 m'n eerste bitcoin transacties deed was ik direct "hooked", prachtige techniek, decentraal en veilig.
Maar als je dat gevoel er niet bij hebt moet je er ook niet instappen, dan ga je er niet lekker bij slapen.
Dat denk ik ook...eigenlijk voelden wij het ook aan komen, anders hadden we het er thuis niet over. Maar het probleem is als je uitstapt, dan word ik juist nerveus...wanneer stap ik weer in om niet de boot te missen.quote:Op maandag 7 april 2025 09:52 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik twijfel op dit soort momenten wel aan de strategie dat je altijd maar moet HODLen en die ETF's 20 jaar lang moet vasthouden ... deze val van de markt was best wel te voorspellen. Hij zat er gewoon keihard aan te komen. Op zich kun je wel echt geld verdienen als je dus wel anticipeert op dit soort momenten, zelfs als je de markt niet perfect timet.
Time in the market beats timing the marketquote:Op maandag 7 april 2025 09:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat denk ik ook...eigenlijk voelden wij het ook aan komen, anders hadden we het er thuis niet over. Maar het probleem is als je uitstapt, dan word ik juist nerveus...wanneer stap ik weer in om niet de boot te missen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |