abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217268445
Hallo,

Ik gebruik eigenlijk nooit een laptop, ik heb er 1 van mijn werk, en dat is meestal prima. Maar zo heel af en toe kan dat niet door beveiliging eisen.
Nu heb ik zelf een MacBook Pro uit ik meen 2012. Maar dat is wel klaar, de laatste OS kan er niet meer op en daardoor kan ik eigenlijk niets meer installeren.

Dus misschien moet ik toch eens iets kopen, aangezien het voor 4x per jaar wil ik iets van marktplaats halen, maar wat is het minimale wat ik nodig heb.
pi_217268503
Hoe zit je dan op fok? Mijn laptop is zo'n beetje mijn leven.
pindazakje
  woensdag 2 april 2025 @ 21:24:47 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217268632
Eentje die het doet.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_217270535
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 21:13 schreef Hyaenidae het volgende:
Hoe zit je dan op fok? Mijn laptop is zo'n beetje mijn leven.
Fok werkt gewoon op een telefoon he
pi_217276566
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 01:19 schreef Nico987 het volgende:

[..]
Fok werkt gewoon op een telefoon he
Ja maar dat is het toch net niet, voelt beetje als neuken met condoom.
pindazakje
pi_217282941
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2025 21:09 schreef Nico987 het volgende:

Dus misschien moet ik toch eens iets kopen, aangezien het voor 4x per jaar wil ik iets van marktplaats halen, maar wat is het minimale wat ik nodig heb.
De Marktplaats app op je smartphone is dan toch voldoende?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_217284631
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 16:59 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Ja maar dat is het toch net niet, voelt beetje als neuken met condoom.
Met de juiste maat condoom gaat dat heel aardig... Ik zit niet meer dag en nacht op fok, dus prima zonder laptop.
pi_217284709
quote:
Dat gaat over nieuwe laptops, maar dat vond ik te duur voor het gebruik. Ik zoek eigenlijk een basic laptop om wat tekst te verwerken, waarop ik weer apps kan zetten ed waar ik nog een paar jaar mee kan doen.

Ik moet nu bijvoorbeeld voor een cursus een teams werken maar dat werkt allemaal heel matig omdat ik teams niet kan installeren dus de web app moet gebruiken. Op mijn werk laptop mag ik geen andere teams gebruiken dan die van mijn werk.
  zaterdag 5 april 2025 @ 15:26:10 #10
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217294987
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 13:49 schreef Nico987 het volgende:

[..]
Dat gaat over nieuwe laptops, maar dat vond ik te duur voor het gebruik. Ik zoek eigenlijk een basic laptop om wat tekst te verwerken, waarop ik weer apps kan zetten ed waar ik nog een paar jaar mee kan doen.

Ik moet nu bijvoorbeeld voor een cursus een teams werken maar dat werkt allemaal heel matig omdat ik teams niet kan installeren dus de web app moet gebruiken. Op mijn werk laptop mag ik geen andere teams gebruiken dan die van mijn werk.
Ik snap je probleem niet
1. Je beweert dat wat jij met een laptop doet het niet waard is een nieuwe te kopen omdat je alleen maar een beetje tekst te verwerken, zoals je ouwe 2012 laptop
2. Je klaagt dat op zo een oude laptop teams niet werkt in de App en de online versie kut is.
Kijk, het is of de ene spec, of de andere.

Kortom, wat is je budget? En waarom zou je een "andere teams" installeren voor een cursus?

[ Bericht 1% gewijzigd door Jan_Onderwater op 05-04-2025 15:44:13 ]
pi_217315805
Ik heb geen probleem.
Ik
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 15:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik snap je probleem niet
1. Je beweert dat wat jij met een laptop doet het niet waard is een nieuwe te kopen omdat je alleen maar een beetje tekst te verwerken, zoals je ouwe 2012 laptop
2. Je klaagt dat op zo een oude laptop teams niet werkt in de App en de online versie kut is.
Kijk, het is of de ene spec, of de andere.

Kortom, wat is je budget? En waarom zou je een "andere teams" installeren voor een cursus?
Ik heb dan ook geen probleem, ik heb gewoon een andere laptop nodig, en probeer uit te zoeken waar een laptop tegenwoordig qua specs aan moet voldoen om weer een tijdje mee te kunnen.

Ik heb dus een Mac book pro, waar niets meer op kan worden geïnstalleerd omdat ik een verouderde is heb. De cursus die ik doe heeft allerlei digitale opdrachten die ik in Teams moet uploaden, en of maken. In de web app van teams kan je dingen doen maar blijkbaar niets alles, daarvoor heb ik toch Words nodig.
Nu doe ik dit door het naar mijn werk te mailen, aan te passen en terug te sturen, maar ik krijg steeds de melding dat ik geen bestanden van mijn werk mail naar mijn prive mag sturen. Dat is weer nieuw, en ben bang dat dit gezeik oplevert.
Met het werk gebruiken we ook teams, en blijkbaar is het inloggen op een andere teams omgeving dan die van mijn werk geblokkeerd. Dus die van de opleiding kan niet op mijn werk laptop.

Ik zoek dus een 2de hands laptop waar ik nog een paar jaar mee kan werken. Omdat ik niet weet wat bruikbaar is weet ik ook niet wat mijn budget is. Uiteraard niet oneindig, maar als ik voor 100 euro een prima laptop kan kopen ga ik geen 600 betalen.
  maandag 7 april 2025 @ 23:30:00 #12
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217315833
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 23:19 schreef Nico987 het volgende:
Ik heb geen probleem.
Ik
[..]
Ik heb dan ook geen probleem, ik heb gewoon een andere laptop nodig, en probeer uit te zoeken waar een laptop tegenwoordig qua specs aan moet voldoen om weer een tijdje mee te kunnen.

Ik heb dus een Mac book pro, waar niets meer op kan worden geïnstalleerd omdat ik een verouderde is heb. De cursus die ik doe heeft allerlei digitale opdrachten die ik in Teams moet uploaden, en of maken. In de web app van teams kan je dingen doen maar blijkbaar niets alles, daarvoor heb ik toch Words nodig.
Nu doe ik dit door het naar mijn werk te mailen, aan te passen en terug te sturen, maar ik krijg steeds de melding dat ik geen bestanden van mijn werk mail naar mijn prive mag sturen. Dat is weer nieuw, en ben bang dat dit gezeik oplevert.
Met het werk gebruiken we ook teams, en blijkbaar is het inloggen op een andere teams omgeving dan die van mijn werk geblokkeerd. Dus die van de opleiding kan niet op mijn werk laptop.

Ik zoek dus een 2de hands laptop waar ik nog een paar jaar mee kan werken. Omdat ik niet weet wat bruikbaar is weet ik ook niet wat mijn budget is. Uiteraard niet oneindig, maar als ik voor 100 euro een prima laptop kan kopen ga ik geen 600 betalen.
Voor 100 euro ga je geen prima laptop krijgen
Aangezien je gewend bent met Apple te werken, koop een Macbook met een Apple Silicon SoC, zelfs een M1 is nog steeds beter dan het gros wat windows te bieden heeft. Gereviseerde vanaf een 600-700 Euro
pi_217316540
Dat is een aannamen ik heb een MacBook, deze heb ik gekregen, en 4x per jaar gebruikt, voor 5 jaar lang.
Dus ik ben niet gewend aan Apple, sterker ik vind het best irritant.
En het kan dus voor nog minder dan 100 euro.
pi_217319892
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 07:51 schreef Nico987 het volgende:
Dat is een aannamen ik heb een MacBook, deze heb ik gekregen, en 4x per jaar gebruikt, voor 5 jaar lang.
Dus ik ben niet gewend aan Apple, sterker ik vind het best irritant.
En het kan dus voor nog minder dan 100 euro.
Bekijk deze YouTube-video
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_217322590
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2025 21:09 schreef Nico987 het volgende:
Hallo,

Ik gebruik eigenlijk nooit een laptop, ik heb er 1 van mijn werk, en dat is meestal prima. Maar zo heel af en toe kan dat niet door beveiliging eisen.
Nu heb ik zelf een MacBook Pro uit ik meen 2012. Maar dat is wel klaar, de laatste OS kan er niet meer op en daardoor kan ik eigenlijk niets meer installeren.
Mits je de OpenCore Legacy Patcher community vertrouwt kan je het nog best wel lang rekken: https://dortania.github.io/OpenCore-Legacy-Patcher
(patcht de officiële macOS installatiemedia met een bootloader die modernere Mac firmware interfaces beschikbaar maakt voor het OS, plus eventueel de drivers die Apple heeft verwijderd, zodat macOS denkt met een modernere Mac te werken)

Mijn 2014 MacBook Pro draait op deze manier gewoon nog Sequoia (15) terwijl Big Sur (10.11) officieel de laatste was :') Ze zeggen dat het ook de officiële OTA updates niet sloopt, maar dat heb ik eerlijk gezegd nog niet geprobeerd.
pi_217337711
Om het leven van de laptop te rekken kan je ook een Linux distributie proberen.
  donderdag 10 april 2025 @ 23:31:50 #17
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217337776
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 23:21 schreef Telefoonvork het volgende:
Om het leven van de laptop te rekken kan je ook een Linux distributie proberen.
Daar gaat ie geen MS teams op draaien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')