abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217331675
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 00:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik heb 4 aircos aan laten leggen van LG en ik zie alleen een condenspijp lopen bij allemaal over de buitenmuur en een opgerolde grijze kabel

en ze doen het prima
Als jouw airco's één of meerdere buitenunits hebben, dan hebben ze ook koelleidingen, dat je ze niet ziet is bijzonder maar ze zijn er wel. Zonder koelleidingen krijg je simpelweg de warmte niet afgevoerd.
Dat gaat niet door een stroomkabel en ook niet door een condens slang.
pi_217331676
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:17 schreef r_one het volgende:

[..]
Nou, over een overstekende dakgoot, hoe netjes ook aangelegd, doet een rechter doorgaans wél moeilijk.

Hier gaat het om -slechts- 6 cm (dikte kabelgoot standaard montagekanaal) dus waar ligt "de grens" (van het acceptabele)?
verder de grens van het acceptabele is idd datgene waar dus de rechter naar zou moeten kijken.

echter;
-TS zou dan eerst via het kadaster de exacte grens moeten opzoeken. op de bouw nemen ze het lang niet altijd zo nauw dus wellicht staat die buitenmuur wel 7 cm binnen de kadastrale grens en lul je nergens meer over...
-als de kabelgoot wel zou oversteken is het maar de vraag, aangezien er geen onderhoud aan zit zoals aan een dakgoot, en deze vast zit aan het huis, het maar de vraag is of de rechter er een probleem in gaat zien als er idd geen andere manier is zoals TS omschrijft.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_217342073
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:10 schreef archito het volgende:
Ik zou er als buurman ook niet blij mee zijn. Erger me sowieso al aan al die airco units en lelijke opbouwgoten die overal vanaf de openbare weg te zien zijn. Dus liever ook niet in mijn achtertuin.
als je je aan dit soort dingen stoort dan leef je een zorgeloos leven, geniet er van zou ik zeggen.
  Moderator maandag 14 april 2025 @ 13:32:53 #184
382129 crew  Donna
pi_217367585
Ik heb geveegd. ONZ is een paar deuren verder. :Y
pi_217370984
Zie post hierboven. Het is klaar hoor.

~Donna

[ Bericht 56% gewijzigd door Donna op 14-04-2025 21:02:46 ]
pi_217434131
De buren al gesproken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties