Mjah, als ik mijn kinderen niet meer een week per jaar volledig zwart mag schminken, dan hoeft het voor mij niet hoor. Wat heb je aan die lui als je ze niet elke week op je vrije zondagochtend mee naar de kerk kan slepen om constant op te letten dat ze zich gedragen en stil houden? En als mijn kind straks in de klas komt te zitten met een jongetje wat graag jurkjes draagt, dan heb ik er liever helemaal geen. En dan moet ik het straks ook nog eens met zo'n progressief 'ik ben een docent dus weet alles beter'-trutje uitvechten dat ze mijn dochter niet op 8 jarige leeftijd leert vingeren. Nee dank je. Om maar niet eens te denken aan de mogelijkheid dat ze op 16-jarige leeftijd thuis komt met iemand met een kleurtje.quote:Op dinsdag 1 april 2025 14:03 schreef TAmaru het volgende:
[..]
De teloorgang van onze cultuur draagt eraan bij dat mensen hun zienswijze veranderen en daarom geen kinderen meer willen. Ook omdat het traditionele gezinsleven gedemoniseerd is door woke en andere linkse partijen. Heeft niet per se iets met buitenlanders te maken, hoewel al die immigratie nu extra op onze cultuur drukt en ook wel zorgt voor depressiviteit bij mensen.
Nee daarom, maar dat is letterlijk het diametraal tegenovergestelde van 'iedereen is depressief vanwege al die moslims hier!'. En het is natuurlijk een wereldwijd fenomeen, waarin bijvoorbeeld landen als Japan en Zuid-Korea koploper zijn en hooguit Afrika onder de Sahara zich nog enigszins aan onttrekt voorlopig.quote:Op dinsdag 1 april 2025 14:54 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Immigratie heeft er weinig mee te maken, dat geloof ik wel, 'woke' en 'links' is wat overdreven en gooit alles op 1 hoop maar zit misschien wel ergens een stukje waarheid in.
Er zijn meerdere redenen natuurlijk voor minder kinderen:
• 2 inkomens economie, dat is puur economische rechtse redenen dat men minder kinderen nemen.
• Maar daarnaast is het met name progressieve: "Je moet zelf doen wat je wilt in je leven, scheid je af van het ouderwetse gezinsleven en ga lekker reizen en carrière maken!"
Daar is op zich niets mis mee, alleen dan krijg je wel minder kinderen ja.
Immigratie moet en zal zo sterk de schuld van alle problemen in deze samenleving zijn, dat sommigen er zelfs maar wat graag oorzaak en gevolg voor omdraaien.quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee daarom, maar dat is letterlijk het diametraal tegenovergestelde van 'iedereen is depressief vanwege al die moslims hier!'. En het is natuurlijk een wereldwijd fenomeen, waarin bijvoorbeeld landen als Japan en Zuid-Korea koploper zijn en hooguit Afrika onder de Sahara zich nog enigszins aan onttrekt voorlopig.
Nee, ik heb geen kinderen en ik wil ze ook niet, tenzij ik later in mijn leven nog een jonge vrouw tref die mij de opvoeding grotendeels uit handen wil nemen.quote:Op dinsdag 1 april 2025 14:53 schreef knoopie het volgende:
[..]
Jeetje, wat een ongelofelijk negatief wereldbeeld. Als je dat echt zo ervaart, dan heb ik medelijden met je.
Heb je zelf kinderen?
Lol, Nederland bungelt echt onderaan voor wat betreft participatie van mannen in huishouden en opvoeding hoor.quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:41 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen kinderen en ik wil ze ook niet, tenzij ik later in mijn leven nog een jonge vrouw tref die mij de opvoeding grotendeels uit handen wil nemen.
Ik ben helaas ook een product van mijn tijd en spendeer mijn geld ook liever aan mijzelf, aan reizen, aan eerder stoppen met werken. Ik zie ook niet waar ik in dit economische klimaat de energie vandaan moet halen om zoveel te werken en verdienen dat ik geld heb voor een groter huis en voor kinderen. Ik vind kinderen persoonlijk ook niet leuk en vind dat in Nederland ook te veel op de vader neerkomt. Wat mij betreft mogen de rollen wat meer gescheiden zijn, maar vind maar eens een vrouw die het daarmee eens is.
Is dat een EU onderzoek? In erg veel landen blijven vrouwen nog gewoon thuis met kleine kinderen, met name in Oost-Europa is dat ook weer de nieuwe norm om zo de geboortecijfers pogen op te krikken.quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lol, Nederland bungelt echt onderaan voor wat betreft participatie van mannen in huishouden en opvoeding hoor.
Misschien wel de oorzaak?quote:Op maandag 31 maart 2025 19:16 schreef Red_85 het volgende:
Nee.
Immigratie is nooit de oplossing.
Is misschien zelfs wel de oorzaak.
Migratie an sich wordt wel gezien als een verstorend proces voor de vruchtbaarheid. Het is ook vaak een onttrekking uit familiaire zorgsystemen die juist hogere kinderproductie mogelijk maken.quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:16 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Misschien wel de oorzaak?
In EU-landen waar de immigratieproblematiek niet speelt is het geboortecijfer ook laag. In landen als Japan, ZuidKorea met nauwelijks immigratie is het cijfer ook laag. Dus hoezo zou immigratie de oorzaak zijn?
Zijn ZK en Japan vergelijkbaar met Europa?quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:16 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Misschien wel de oorzaak?
In EU-landen waar de immigratieproblematiek niet speelt is het geboortecijfer ook laag. In landen als Japan, ZuidKorea met nauwelijks immigratie is het cijfer ook laag. Dus hoezo zou immigratie de oorzaak zijn?
nee absoluut nietquote:Op dinsdag 1 april 2025 17:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zijn ZK en Japan vergelijkbaar met Europa?
Maar ik heb het niet alleen over Japan en ZK.quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zijn ZK en Japan vergelijkbaar met Europa?
dat is de schuld van de nederlandse politiekquote:Op dinsdag 1 april 2025 22:36 schreef Fleischmeister het volgende:
Je moet tegenwoordig kiezen tussen kinderen of voor je huis kunnen betalen. Dan krijg je dit nu eenmaal. Laat maar imploderen die wereldbevolking, op de lange termijn is dat het beste.
dat is door allah verboden te gebruikenquote:Op dinsdag 1 april 2025 19:50 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En niet te vergeten natuurlijk ook het stijgend gebruik van voorbehoedsmiddelen tov bijv 50-100 jaar terug.
In Israël krijgen alleen de ultra-orthodoxen veel kinderen. Uiteindelijk zullen ze in Israël de meerderheid vormenquote:Op maandag 31 maart 2025 21:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Kazachstan kwam van 1,8 en de emigratie van een groot deel van de slavische bevolking zal bijgedragen hebben aan hogere geboortecijfers. 1,8 naar 2,6 is nog altijd een enorm verschil.
Vergelijk Israel eens met de overige westerse landen, het is echt het voorbeeld uitstek dat een hoog economisch niveau en boven vervangingsniveau geboortecijfer wel degelijk mogelijk zijn.
Onderzoek naar geboortecijfers in de 20e eeuw heeft overigens duidelijk gemaakt dat woningen met ruimte (tuin, 3 kamers) zorgen voor hogere geboortecijfers, dat lijkt Israel ook precies te doen.
Afwachten of dit zo is denk ik.quote:Op dinsdag 1 april 2025 10:04 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Dus bevolkingskrimp zou de oplossing zijn want dan worden woningen goedkoper.
Apart. Juist de landen met een heel sterk traditioneel gezinsleven vanuit het Confucianisme; Japan, China en koploper Zuid-Korea hebben de laagste geboortecijfers ter wereld.quote:Op dinsdag 1 april 2025 14:03 schreef TAmaru het volgende:
[..]
De teloorgang van onze cultuur draagt eraan bij dat mensen hun zienswijze veranderen en daarom geen kinderen meer willen. Ook omdat het traditionele gezinsleven gedemoniseerd is door woke en andere linkse partijen. Heeft niet per se iets met buitenlanders te maken, hoewel al die immigratie nu extra op onze cultuur drukt en ook wel zorgt voor depressiviteit bij mensen.
met prefab is dat geen probleemquote:Op woensdag 2 april 2025 03:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Afwachten of dit zo is denk ik.
In een sterk krimpende (vergrijsde) bevolking wordt het ook een hele opgave om werklieden te vinden om dingen te bouwen.
zolqng iedereen op zichzelf gaat wonen nietquote:Op dinsdag 1 april 2025 10:04 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Dus bevolkingskrimp zou de oplossing zijn want dan worden woningen goedkoper.
met solar zo goedkoop , dan gaat iedereen in afrika op solar rijden , tijd zat om te chargen , en sun is free 360 dagen per jaarquote:Op maandag 31 maart 2025 19:29 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Sow bijna alles rood buiten afrika. Afrika gaat een superpower in de toekomst worden dan.
dan maar gen nederlandse kinderen meerquote:Op maandag 31 maart 2025 19:27 schreef Filosoofert het volgende:
Gek he, op 1 salaris is het nauwelijks te doen, dus moet je beide werken. Dat gaat ten koste van het gezinsleven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |