abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 maandag 31 maart 2025 @ 16:57:34 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_217243090
‘Voor altijd gesloten.’ Wie via Google de site zocht om een laatste wens van een zieke dierbare in vervulling te laten gaan via Stichting Ambulance Wens, kreeg te lezen dat dit niet langer mogelijk was. Een ‘pijnlijke en misplaatste ‘grap’ met grote gevolgen, zegt de stichting. ,,We zijn bang dat we voor sommige families nu te laat zijn.”

Afgelopen weekend ontving de stichting welgeteld één wensaanvraag. En die kwam niet eens van een familie, maar van een ziekenhuis waar ze vaker mee samenwerken. ,,Dus eigenlijk geen één”, verzucht directeur Kees Veldboer. In de achttien jaar dat de stichting bestaat, is dit nooit eerder gebeurd.

Normaal gesproken ontvangt de organisatie in een weekend tussen de vijftien en twintig aanvragen. Bij mooi weer kan dat aantal zelfs oplopen tot tientallen. ,,Als de zon schijnt, zoals afgelopen weekend, zijn mensen sneller geneigd om de telefoon te pakken en ons in te schakelen. Maar de afgelopen dagen dus helemaal niemand. We snapten er niets van.”

‘Elke seconde telt’
Maandagochtend werd duidelijk wat er aan de hand was. Een oplettende lezer wees de stichting erop dat op Google stond dat ze ‘permanent gesloten’ waren. Op sommige bedrijvenpagina’s kan iedereen een voorstel doen via de knop ‘Bewerking voorstellen’ om bijvoorbeeld de openingstijden aan te passen, en dat was ook hier gebeurd.

Mis nooit meer het laatste nieuws
Krijg een melding bij belangrijk nieuws over Algemeen.

,,Iemand vond het blijkbaar grappig om dit op Google te zetten. Dit is echter verre van grappig”, zegt Veldboer. ,,Dit is niet eens een onschuldige 1 aprilgrap. Mensen dachten dat we niet meer bereikbaar waren. In veel situaties is dat misschien niet zo erg, maar bij ons telt letterlijk elke seconde.”

Spoedaanvragen
Stichting Ambulance Wens zet zich in om de laatste wensen van terminaal zieke en niet-mobiele mensen te vervullen. Dit gebeurt al sinds de oprichting met de hulp van vrijwilligers, medische professionals en sympathisanten. Elke week ontvangt de stichting meerdere spoedaanvragen.

In dat geval is het alle hens aan dek, zegt Veldboer. ,,Soms krijgen we berichten van families die zeggen dat hun geliefde binnen 24 uur, of zelfs een paar uur, kan overlijden. Als stichting moet je dan razendsnel handelen. We kunnen niet voorspellen wat er zou zijn gebeurd als deze melding op Google niet was gemaakt, maar feit is dat we hier kansen hebben laten liggen.” Zijn collega omschrijft het treffend op het sociale platform X. ‘Geen laatste wens. Geen moment meer samen.’ Veldboer zucht: ,,Dat kan gewoon niet.”

‘Het is gewoon bizar’
Problemen met de aanvragen waren er volgens Veldboer niet. De website van de stichting functioneerde zoals altijd. Veldboer deed zelf nog een testaanvraag en die kwam gewoon binnen. ,,We weten dus bijna zeker dat er een direct verband is met de melding op Google en dat is ontzettend verdrietig. Dit heeft impact, zowel op ons team als op de families. Het is gewoon bizar.”

Google onderzoekt nu wie de openingstijden heeft aangepast. ,,Alles is inmiddels hersteld, maar door de fout zijn we ook flink weggezakt in de zoekresultaten. Al met al zorgde dit voor het slechtste weekend in onze geschiedenis”, zegt Veldboer.

The Rolling Stones
Stichting Ambulance Wens werd in 2007 opgericht door Kees Veldboer, die tot zijn overlijden in 2021 directeur was. Als ambulancechauffeur zag hij hoe belangrijk het was om voor terminaal zieke mensen hun laatste wens te vervullen. Hij richtte de stichting op met als doel hen per ambulance naar bijzondere bestemmingen te brengen, zowel binnen als buiten Nederland. In 2016 riep de BBC Veldboer uit tot de meest inspirerende man van dat moment. Na zijn onverwachte overlijden heeft zijn zoon Kees hem opgevolgd.

Een van de bekendste spoedwensen was die van een 69-jarige terminaal zieke man uit Leiden, die dankzij de stichting alsnog het concert van The Rolling Stones in de Amsterdam ArenA kon bijwonen.

https://www.ad.nl/binnenl(...)t-kan-niet~af7d74f3/

Fucking sick. :( Ik heb van dichtbij meegemaakt wat een geweldig initiatief dit is. Graag achterhalen wie hier achter zitten.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 31 maart 2025 @ 17:02:01 #2
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_217243136
Het is toch nog geen 1 april?
Je bent een waardeloze agent.
  maandag 31 maart 2025 @ 17:04:36 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_217243166
Dan zitten er behoorlijk wat steekjes bij je los, als je denkt dat zoiets grappig is :{
  maandag 31 maart 2025 @ 17:05:16 #4
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217243172
Ik zie de grap ook niet eerlijk gezegd.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_217243198
Vind het best grappig
  Moderator maandag 31 maart 2025 @ 17:09:04 #6
505534 crew  Flitsbezorger
Binnen een kwartier bij je!
pi_217243202
Als dit je humor is (in de zin van het laten gebeuren/hiermee opkomen), dan ben je gewoon een kwaadaardig persoon.
Op maandag 16 december 2024 21:05 schreef GGMM het volgende:
[..]
Flitsbezorger en Bezsen niet
pi_217243214
Ik houd wel van een goede grap, en het mag ook best hard zijn. Maar dit is gewoon fucked up en gewoon niet grappig.
  maandag 31 maart 2025 @ 17:10:54 #8
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_217243215
Misschien was dit iemand zn laatste wens. Om stichting laatste wens te trollen.
  Trouwste user 2022 maandag 31 maart 2025 @ 17:11:34 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_217243223
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 17:08 schreef Raw85 het volgende:
Vind het best grappig
Wat is er grappig aan een lidwoord :? Vind je de en een ook zo grappig ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 31 maart 2025 @ 17:13:08 #10
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_217243237
Wat een rotstreek.
However... als je bij Google wil aangeven dat een bedrijf permanent gesloten is moet je normaal gesproken bewijs aanleveren, tenzij je de geverifieerde eigenaar van het bedrijf bent. Misschien ergens iets niet helemaal goed gegaan?

Hoop dat het snel geregeld is though en er weer volop wensen ingediend en ingewilligd worden <3
pi_217243326
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 17:02 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Het is toch nog geen 1 april?
Ja, ja en m'n onderbroek zit zeker ook achterste voren?! Ik trap er mooi niet in!
pi_217243412
Vreemd, zo makkelijk gaat dat niet volgens mij, als je zelf niet de eigenaar van het profiel bent.
  maandag 31 maart 2025 @ 17:43:41 #13
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217243501
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 17:33 schreef Jed1Gam het volgende:
Vreemd, zo makkelijk gaat dat niet volgens mij, als je zelf niet de eigenaar van het profiel bent.
Ligt aan je Google review status.

Ik heb vaker zaken aangemerkt als gesloten en dan wordt dat altijd binnen een paar minuten gedaan. Als je dan een keer foute info opgeeft, dan kan het de volgende keer meerdere meldingen vereisen.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Moderator maandag 31 maart 2025 @ 20:02:34 #14
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_217245070
Ja. Is op zich wel sad as fuck.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_217245703
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 17:11 schreef tong80 het volgende:

[..]
Wat is er grappig aan een lidwoord :? Vind je de en een ook zo grappig ?

daarom, de enige gepaste reactie op dit nieuwsbericht is:

is toch niet te geloven, is echt erg
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_217245792
Je probeert iets te regelen voor een geliefde die dood gaat, maar Google zegt 'ja is dicht' en dan laat je het er maar bij zitten? Je checkt de site niet even? Je belt niet even? Vreemd verhaal.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_217245799
kutstreek..

maar tegelijkertijd heeft de IT'er van die stichting echt zitten slapen, die had gewoon de bedrijfspagina kunnen claimen, en dan kunnen die voorstellen niet zomaar meer
pi_217245963
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:05 schreef TigerXtrm het volgende:
Je probeert iets te regelen voor een geliefde die dood gaat, maar Google zegt 'ja is dicht' en dan laat je het er maar bij zitten? Je checkt de site niet even? Je belt niet even? Vreemd verhaal.
'Heeee... jaaaa... oh sorry sliep je? Nou, ik heb gekeken maar jaaaaah. Ze zijn dicht. Voorgoed, blijkbaar, ik weet het ook niet. Dus het gaat 'm niet worden denk ik. Jammer. Weet je, ik maak thee en dan ga ik, we zien elkaar waarschijnlijk na het weekend wel joh, nou doei'
-nee-
pi_217246036
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:05 schreef mschol het volgende:
kutstreek..

maar tegelijkertijd heeft de IT'er van die stichting echt zitten slapen, die had gewoon de bedrijfspagina kunnen claimen, en dan kunnen die voorstellen niet zomaar meer
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:05 schreef TigerXtrm het volgende:
Volgens mij noemen ze dit victim blaming.

Ga er maar van uit dat die stichting je advies al ter harte heeft genomen. Maar het blijft een vrijwilligers organisatie en daar worden soms foutjes gemaakt. Net als bij professionele clubs trouwens.

En ja, de gene die de aanvraag doet heeft misschien wel meer aan het hoofd dan het hele internet afspeuren.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_217246077
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:27 schreef 215 het volgende:

[..]
[..]
Volgens mij noemen ze dit victim blaming.

Ga er maar van uit dat die stichting je advies al ter harte heeft genomen. Maar het blijft een vrijwilligers organisatie en daar worden soms foutjes gemaakt. Net als bij professionele clubs trouwens.

En ja, de gene die de aanvraag doet heeft misschien wel meer aan het hoofd dan het hele internet afspeuren.
Want de victim kan niet fout zitten? :')
pi_217246154
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:30 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Want de victim kan niet fout zitten? :')
Misschien moet je ff de tweede en derde alinea ok lezen voor je reageert.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_217246372
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:36 schreef 215 het volgende:

[..]
Misschien moet je ff de tweede en derde alinea ok lezen voor je reageert.
Site deed het gewoon he.
  dinsdag 1 april 2025 @ 09:44:07 #23
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217249047
Groot fan van harde grappen.
Maar deze fratsen zijn gewoon diep triest.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_217253166
Dat van die grap is gewoon een aanname.
Kan net zo goed een foutje zijn geweest.
pi_217253255
Dit zal toch niet door google maps komen, want als je wil bellen zoek je toch ook even de website zelf op

Daarnaast ook vreemd dat 1 iemand zomaar een bedrijf kan sluiten op google maps
  dinsdag 1 april 2025 @ 17:21:46 #26
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_217253427
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2025 17:04 schreef kwiwi het volgende:
Dan zitten er behoorlijk wat steekjes bij je los, als je denkt dat zoiets grappig is :{
Inderdaad, en ik kan het weten.
Ik ben namelijk een verschrikkelijk grote hufter maar zelfs ik flik zoiets niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')