abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217225164
Waarom wordt racisme altijd bestempeld als de ultieme misdaad op aarde? Ik begrijp dat intense haat afstotelijk is maar is er niet een punt waarop een beetje racisme, of laten we het culturele zelfbehoud noemen, eigenlijk logisch is? Kijk naar West Europa: als je niet op zijn minst mild sceptisch bent over ongecontroleerde immigratie uit de derde wereld zie je je tradities, waarden en manier van leven beetje bij beetje vervangen worden.
Ik heb het niet over pitchforks en fakkels maar net genoeg weerstand om te beschermen wat van jou is. Hoe is het een misdaad om te willen dat je land over 50 jaar nog steeds als jouw land voelt? Kijk naar de statistieken: geboortecijfers, migratiestromen, het is geen paranoia.

Wat denken jullie: is mild racisme een noodzakelijk kwaad om je cultuur vast te houden of zit ik er helemaal naast?
ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
I have not come to unite, but to divide." ~Jesus Christ
pi_217225276
Je zit er enigszins naast. Als je je genoeg open stelt voor anderen en in zelfbehoud de waarden en normen ook voor anderen laat gelden, ontstaat er een smeltkroes van culturen die te midden jouw standaard ook hun standaard worden.

Ten minste, dat is het ideaalbeeld erachter. Helaas wordt dit weinig gehandhaafd. (het ontvangen van) Geld lijkt een stimulans te zijn.
Google is your friend, abuse your friends
pi_217225384
Het is niet heel raar dat je je zo voelt nu.
De halve wereld lijkt in oorlog te zijn of te komen, in Nederland lijkt wonen onbetaalbaar en rollen van stikstofcrisis naar toeslagencrisis en weer door naar de volgende.
Dan wil je juist het huidige bewaren en bewaken.

Uiteindelijk veranderen tradities en cultuur toch wel, zeker in een periode van vijftig jaar.
Neem bijvoorbeeld consumentenvuurwerk, bestaat pas sinds eind jaren '70 terwijl het voor iedereen voelt alsof het altijd aanwezig is geweest. En nu is het misschien alweer op zijn retour.
pi_217225502
In Amerika schrijven ze gewoon een boek van 900 paginas met radicale omvorming erin en laten hun stroman dit agressieve en vaak racistische beleid uitvoeren. (Trump) (Bron)

Dus zo heel ver gezocht is dit idee nou ook weer niet.
De wereld staat in brand. Mensen zoeken steun bij soortgenoten. w/
pi_217227311
Een beetje racisme is gezond, maar het moet geen overwicht krijgen.
pindazakje
pi_217227376
Racisme is ook een kwaad.

Alsof je het idee van Hitler gaat navolgen dat 'onze' Westerse waarden de enige goede waarden zijn.
Terwijl juist het samen leven zo veel goeds en moois brengt.

Dat racisme nu ineens zo opsteekt is walgelijk en zonder basis.
  zondag 30 maart 2025 @ 17:18:36 #7
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_217233419
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 11:14 schreef bianconeri het volgende:
Racisme is ook een kwaad.

Alsof je het idee van Hitler gaat navolgen dat 'onze' Westerse waarden de enige goede waarden zijn.
Terwijl juist het samen leven zo veel goeds en moois brengt.

Dat racisme nu ineens zo opsteekt is walgelijk en zonder basis.
Zegt een oerconservatieve Christen. :') wat vind je van een huwelijk tussen 2 mensen van dezelfde sexe?
pi_217241783
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 17:18 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Zegt een oerconservatieve Christen. :') wat vind je van een huwelijk tussen 2 mensen van dezelfde sexe?
Sta ik totaal niet achter, maar is niet mijn probleem.

Ik hoef ze niet uit te roeien, zoals racisten dat met de buitenlanders wel willen.

Beetje kop in zand steken voor het problemen en dan verschuiven :')
  woensdag 2 april 2025 @ 18:20:36 #9
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_217266062
Eens.
16x geboosterd 💉, Xe/Xem, MSM, BLM 👨🏿, D66 stemmer, Vegan, XR, klimaatverandering, 3 mondkapjes dragen 😷 trotse transactivist 🏳️‍⚧️. Wokisme is de nieuwe toekomst. 💕
  woensdag 2 april 2025 @ 21:12:36 #10
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_217268485
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 14:09 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Sta ik totaal niet achter,
Waarom niet?
  woensdag 2 april 2025 @ 21:22:53 #11
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217268609
Wat jij beschrijft is hooguit tribalisme en misschien nog wel meer conservatisme / protectionisme. En nee, daar is niks mis mee.
pi_217281679
quote:
2s.gif Op zondag 30 maart 2025 07:58 schreef DJKoster het volgende:
Het is niet heel raar dat je je zo voelt nu.
De halve wereld lijkt in oorlog te zijn of te komen, in Nederland lijkt wonen onbetaalbaar en rollen van stikstofcrisis naar toeslagencrisis en weer door naar de volgende.
Dan wil je juist het huidige bewaren en bewaken.

Uiteindelijk veranderen tradities en cultuur toch wel, zeker in een periode van vijftig jaar.
Neem bijvoorbeeld consumentenvuurwerk, bestaat pas sinds eind jaren '70 terwijl het voor iedereen voelt alsof het altijd aanwezig is geweest. En nu is het misschien alweer op zijn retour.
Wat versta je dan onder consumentenvuurwerk?
  vrijdag 4 april 2025 @ 10:50:23 #13
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_217283305
Als een zwarte persoon kan ik je vertellen dat racisme vooral uit de hoek van hele domme mensen komt. Intelligente en hooggeleidende mensen zijn vaak een stuk solidairer.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')