Om dezelfde reden dat vrouwen (in het algemeen) vaker minder/parttime werken: runnen van het huishouden, zorgen voor kinderen, etc om die reden wordt het voor vrouwen gemakkelijk en flexibel gemaakt en kunnen ze zelf kiezen of ze thuis of in de moskee bidden.quote:Op maandag 31 maart 2025 08:58 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Waarom is dat eigenlijk? Omdat het voor vrouwen toegestaan is om naar de moskee te gaan, maar alleen als ze aan haar verplichtingen binnenshuis heeft voldaan?
Ja, daar valt anders ook nog wel wat te winnen. Mannen zijn óók in staat om het huishouden te doen en te zorgen voor de kinderen. Ongeacht of daar wel of geen religieten grondslag ligt. Schijnbaar wordt dat zelden of nooit als optie gezien. Maar dat is een totaal andere discussie.quote:Op maandag 31 maart 2025 12:29 schreef ejtleeditnA het volgende:
[..]
Om dezelfde reden dat vrouwen (in het algemeen) vaker minder/parttime werken: runnen van het huishouden, zorgen voor kinderen, etc om die reden wordt het voor vrouwen gemakkelijk en flexibel gemaakt en kunnen ze zelf kiezen of ze thuis of in de moskee bidden.
Edit: zie post oppiedoppie
Deze ongelijkwaardigheid is eigenlijk al reden genoeg om het hele boeltje niet serieus te nemen en maar gewoon te mijden.quote:Op maandag 31 maart 2025 11:23 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
ja zoiets:
In de islam is het voor mannen verplicht om op vrijdag naar de moskee te gaan voor het gezamenlijke middaggebed, bekend als het Jumu'ah-gebed1. Dit is gebaseerd op een vers in de Koran (62:9) dat mannen oproept om hun werk te verlaten en naar de moskee te gaan voor dit gebed1.
Voor vrouwen is het echter niet verplicht om naar de moskee te gaan. Dit komt omdat de islam rekening houdt met de verschillende rollen en verantwoordelijkheden van mannen en vrouwen binnen de samenleving. Vrouwen hebben de flexibiliteit om thuis te bidden, wat hen kan helpen om beter voor hun gezin en huishoudelijke taken te zorgen1. Desalniettemin zijn vrouwen welkom in de moskee en kunnen ze ervoor kiezen om daar te bidden als ze dat willen2.
Oh toe, vertel eens, ex-potenrammer, hoe al die christelijke feestdagen gepromoot worden in bedrijven, media en reclame.quote:Op zondag 30 maart 2025 22:51 schreef Harvest89 het volgende:
Mensen die schuimbekken over ramadan zouden ook moeten schuimbekken over carnaval, pasen, kerstmis, hemelvaart, etc
Ik vier het allemaal niet. Maar lig er niet wakker van.
En waar val jij onder?quote:Op maandag 31 maart 2025 15:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Lekker topic wel hoor. De helft briest, de helft trollt.
Ik tel niet mee in de percentages.quote:
Dat is handigquote:Op maandag 31 maart 2025 20:23 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik tel niet mee in de percentages.
Dit is een serieuze vraag?quote:Op maandag 31 maart 2025 19:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh toe, vertel eens, ex-potenrammer, hoe al die christelijke feestdagen gepromoot worden in bedrijven, media en reclame.
Echt, al die geneusringde Rage Against the Machine-adepten liggen maar wat graag met hun getatoeerde kontjes omhoog voor religie. Zolang het maar een religie betreft die vooral beleden wordt door niet-witte mensen.
Het heet geeneens meer kerstquote:Op maandag 31 maart 2025 20:30 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit is een serieuze vraag?
Allemaal versieringen en evenementen met kerst, en collega's die niet kunnen ophouden met ratelen over de kerstdagen, vrijwel elke reclame op tv aan het eind van het jaar is een kerstreclame. Iedereen geforceerd fijne feestdagen wensen, hele volksstammen geforceerd bij schoonfamilie op bezoek.
Met carnavalsoptochten lag je vast 5 dagen achter elkaar te slapen. Te veel abdijwijn gezopen.
Nogmaals jouw feestje, maar als je er zo mee kapot gegooid wordt elk jaar, zou ik niet weten waarom men moet zeveren over een dag suikerfeest.
En ik ben geen RAtM adept. Dat is nu-metal. Ik heb een hekel aan dat genre.
Nou, hier wel.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het heet geeneens meer kerst![]()
![]()
Maar, 1/10 voor de poging.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |