abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217240838
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 08:58 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Waarom is dat eigenlijk? Omdat het voor vrouwen toegestaan is om naar de moskee te gaan, maar alleen als ze aan haar verplichtingen binnenshuis heeft voldaan?
Om dezelfde reden dat vrouwen (in het algemeen) vaker minder/parttime werken: runnen van het huishouden, zorgen voor kinderen, etc om die reden wordt het voor vrouwen gemakkelijk en flexibel gemaakt en kunnen ze zelf kiezen of ze thuis of in de moskee bidden.

Edit: zie post oppiedoppie
pi_217241564
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 12:29 schreef ejtleeditnA het volgende:

[..]
Om dezelfde reden dat vrouwen (in het algemeen) vaker minder/parttime werken: runnen van het huishouden, zorgen voor kinderen, etc om die reden wordt het voor vrouwen gemakkelijk en flexibel gemaakt en kunnen ze zelf kiezen of ze thuis of in de moskee bidden.

Edit: zie post oppiedoppie
Ja, daar valt anders ook nog wel wat te winnen. Mannen zijn óók in staat om het huishouden te doen en te zorgen voor de kinderen. Ongeacht of daar wel of geen religieten grondslag ligt. Schijnbaar wordt dat zelden of nooit als optie gezien. Maar dat is een totaal andere discussie.
  maandag 31 maart 2025 @ 15:02:01 #153
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_217242199
Lekker topic wel hoor. De helft briest, de helft trollt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_217243476
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 11:23 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
ja zoiets:

In de islam is het voor mannen verplicht om op vrijdag naar de moskee te gaan voor het gezamenlijke middaggebed, bekend als het Jumu'ah-gebed1. Dit is gebaseerd op een vers in de Koran (62:9) dat mannen oproept om hun werk te verlaten en naar de moskee te gaan voor dit gebed1.

Voor vrouwen is het echter niet verplicht om naar de moskee te gaan. Dit komt omdat de islam rekening houdt met de verschillende rollen en verantwoordelijkheden van mannen en vrouwen binnen de samenleving. Vrouwen hebben de flexibiliteit om thuis te bidden, wat hen kan helpen om beter voor hun gezin en huishoudelijke taken te zorgen1. Desalniettemin zijn vrouwen welkom in de moskee en kunnen ze ervoor kiezen om daar te bidden als ze dat willen2.
Deze ongelijkwaardigheid is eigenlijk al reden genoeg om het hele boeltje niet serieus te nemen en maar gewoon te mijden.
  maandag 31 maart 2025 @ 19:34:28 #155
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217244639
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 22:51 schreef Harvest89 het volgende:
Mensen die schuimbekken over ramadan zouden ook moeten schuimbekken over carnaval, pasen, kerstmis, hemelvaart, etc

Ik vier het allemaal niet. Maar lig er niet wakker van.
Oh toe, vertel eens, ex-potenrammer, hoe al die christelijke feestdagen gepromoot worden in bedrijven, media en reclame.

Echt, al die geneusringde Rage Against the Machine-adepten liggen maar wat graag met hun getatoeerde kontjes omhoog voor religie. Zolang het maar een religie betreft die vooral beleden wordt door niet-witte mensen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 31 maart 2025 @ 19:36:55 #156
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217244673
Affijn, fijn dat deze achterlijkheid weer voorbij is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 31 maart 2025 @ 20:13:43 #157
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217245193
quote:
10s.gif Op maandag 31 maart 2025 15:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Lekker topic wel hoor. De helft briest, de helft trollt.
En waar val jij onder?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 31 maart 2025 @ 20:23:12 #158
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_217245299
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 20:13 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
En waar val jij onder?
Ik tel niet mee in de percentages.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 31 maart 2025 @ 20:28:33 #159
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217245349
quote:
7s.gif Op maandag 31 maart 2025 20:23 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Ik tel niet mee in de percentages.
Dat is handig
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 31 maart 2025 @ 20:30:51 #160
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217245368
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 19:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh toe, vertel eens, ex-potenrammer, hoe al die christelijke feestdagen gepromoot worden in bedrijven, media en reclame.

Echt, al die geneusringde Rage Against the Machine-adepten liggen maar wat graag met hun getatoeerde kontjes omhoog voor religie. Zolang het maar een religie betreft die vooral beleden wordt door niet-witte mensen.
Dit is een serieuze vraag?
Allemaal versieringen en evenementen met kerst, en collega's die niet kunnen ophouden met ratelen over de kerstdagen, vrijwel elke reclame op tv aan het eind van het jaar is een kerstreclame. Iedereen geforceerd fijne feestdagen wensen, hele volksstammen geforceerd bij schoonfamilie op bezoek.

Met carnavalsoptochten lag je vast 5 dagen achter elkaar te slapen. Te veel abdijwijn gezopen. Optochten niet gezien. Dan kun je inderdaad daarna stellen dat er niets gepromoot is geworden. :')

Nogmaals jouw feestje, maar als je er zo mee kapot gegooid wordt elk jaar, zou ik niet weten waarom men moet zeveren over een dag suikerfeest.

En ik ben geen RAtM adept. Dat is nu-metal. Ik heb een hekel aan dat genre.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 31 maart 2025 @ 20:32:15 #161
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217245387
quote:
10s.gif Op maandag 31 maart 2025 20:30 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dit is een serieuze vraag?
Allemaal versieringen en evenementen met kerst, en collega's die niet kunnen ophouden met ratelen over de kerstdagen, vrijwel elke reclame op tv aan het eind van het jaar is een kerstreclame. Iedereen geforceerd fijne feestdagen wensen, hele volksstammen geforceerd bij schoonfamilie op bezoek.

Met carnavalsoptochten lag je vast 5 dagen achter elkaar te slapen. Te veel abdijwijn gezopen.

Nogmaals jouw feestje, maar als je er zo mee kapot gegooid wordt elk jaar, zou ik niet weten waarom men moet zeveren over een dag suikerfeest.

En ik ben geen RAtM adept. Dat is nu-metal. Ik heb een hekel aan dat genre.
Het heet geeneens meer kerst :') _O-

Maar, 1/10 voor de poging.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 31 maart 2025 @ 20:34:01 #162
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217245407
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 20:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het heet geeneens meer kerst :') _O-

Maar, 1/10 voor de poging.
Nou, hier wel.
En voor mij part noemen ze het in de rest van het land Gerst ipv Kerst. Het stamt nog steeds van kerst af.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_217246243
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')