Vind ik wel, ik ben een man van vastigheid. Vannacht deels wakker gelegen. Maar tegelijkertijd wil ik ook niet in de weg staan van de droom van mijn vrouw.quote:Op donderdag 27 maart 2025 12:59 schreef goed_volk het volgende:
Je hebt naast huurkosten inderdaad kosten voor onderhoud (service) en VvE-zaken. Ik zou vooral goed opletten welke huurtermijn en eventule verlenging jullie afspreken. Gangbaar is 5 vijf jaar en 5 jaar verlengen, maar in de regel is zoiets wel onderhandelbaar.
Voor de rest is het allemaal niet zo spannend, lijkt me.
Hmm, goeie, maar salon staat nog altijd in de tuin. Die hebben we als back-upquote:Op donderdag 27 maart 2025 11:30 schreef miss_sly het volgende:
Als er iets verkeerd gaat met de verbouwing of je hebt anderszins pech wat niet direct op te lossen is, kun je inkomstenderving hebben. Denk aan een groot probleem met een riool wat niet direct op te lossen is en waardoor er een aantal dagen tot weken niet te werken valt. Bereken hoeveel pech je zelf kunt opvangen of dat het wellicht interessant is om je hiertegen te verzekeren.
Je hebt je tuinhuis als backup en dat is fijn. Maar al het materiaal, stoelen, etc. staat dadelijk in het nieuwe pand.quote:Op donderdag 27 maart 2025 13:43 schreef DjVero het volgende:
[..]
Vind ik wel, ik ben een man van vastigheid. Vannacht deels wakker gelegen. Maar tegelijkertijd wil ik ook niet in de weg staan van de droom van mijn vrouw.
We zouden inderdaad iets aangaan voor 5 jaar. Verhuurder had zelfs aangegeven bij hen het geld te lenen dat nodig is voor de verbouwing. Is dit laatste gangbaar?
[..]
Hmm, goeie, maar salon staat nog altijd in de tuin. Die hebben we als back-up
eens met punt 1, maar met punt 2 niet helemaal;quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hebt je tuinhuis als backup en dat is fijn. Maar al het materiaal, stoelen, etc. staat dadelijk in het nieuwe pand.
Overigens is niet heel gangbaar om geld te leven van de pandeigenaar. Ik zou daar mee uitkijken, want je zit dan ook aan hem vast.
Ze heeft een soort van personeel, twee Thaise dames. Die kunnen - en willen - zo mee.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:31 schreef baskick het volgende:
Tegenover die extra kosten moeten ook extra inkomsten staan. Je hebt straks 3 a 4 massagekamers. Die wil (en moet) je ook (deels) vol hebben. Daarvoor heb je meer klanten nodig, maar ook (meer) personeel. Is dat laatste er?
Wat voor massagesalon wordt het en in welke regio?
Dat is gewoon een slimme manier om jullie in de tang te nemen. persoonlijk zou ik niet gaan lenen bij degenen waar ik ook nog van huur, veel te afhankelijk.quote:Op donderdag 27 maart 2025 13:43 schreef DjVero het volgende:
We zouden inderdaad iets aangaan voor 5 jaar. Verhuurder had zelfs aangegeven bij hen het geld te lenen dat nodig is voor de verbouwing. Is dit laatste gangbaar?
Ik volg niet hoe dit een slim plan van de verhuurder zou zijn? Als de salon niet gaat lopen en de huurder failliet wordt verklaard dan riskeert de verhuurder het mislopen van 1. de huur en 2. de aflossing van de lening. Met alleen een huur contract loopt hij slechts 1. mis. In welke zin heeft hij hen in de tang door beide kontrakten aan te gaan ?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:40 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Dat is gewoon een slimme manier om jullie in de tang te nemen. persoonlijk zou ik niet gaan lenen bij degenen waar ik ook nog van huur, veel te afhankelijk.
Wellicht kan hij makkelijker de huur verhogen, maar je zit toch al wel vast aan het pand als je het gaat verbouwen met geleend geld, bij wie je het ook leent.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 13:45 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik volg niet hoe dit een slim plan van de verhuurder zou zijn? Als de salon niet gaat lopen en de huurder failliet wordt verklaard dan riskeert de verhuurder het mislopen van 1. de huur en 2. de aflossing van de lening. Met alleen een huur contract loopt hij slechts 1. mis. In welke zin heeft hij hen in de tang door beide kontrakten aan te gaan ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |