abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217189768
Mijn oudste zus is ziek, al lang, en het gaat de laatste tijd niet geweldig. Zal ook niet meer beter worden. Ze heeft 3 minderjarige kinderen (11,14,17). Contact met vader is er niet, en zij heeft het volledig gezag over haar kinderen. Dat is wel al een jaar of 10 zo. Die van 17 doet veel om de andere op te vangen en helpt mee met de zorg van de anderen samen met mijn zus. Dat is bewonderenswaardig.

Ouders zijn er niet meer, en ze vroeg mij om de kinderen op te vangen mocht zij het tijdelijke gaan verlaten voor het eeuwige. Op zo'n moment zeg je natuurlijk geen nee, maar heel erg blij ben ik er ook niet mee, al hou ik veel van ze. Ik ben er eigenlijk helemaal niet blij mee.
Mijn eigen kinderen kunnen eindelijk goed op eigen benen staan, en ben oprecht blij dat ik van kleine kinderen af ben, ik heb dat altijd verschrikkelijk gevonden. Dat mag je best zeggen vind ik.

Het enige dat overblijft is een pleeggezin vermoed ik, maar dat kan ik ze ook niet aan doen. Wat zouden jullie doen in een situatie als deze? Ik ga mijn zus natuurlijk niet lastig vallen met deze zorgen van mij.
  woensdag 26 maart 2025 @ 18:36:07 #2
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_217189781
Oh wat heftig, en dat is nogal wat, wat ze van je vraagt. Ik heb geen nuttige bijdrage verder behalve veel sterkte.
Looked so alive, turns out I'm not real
Just something you paid for
pi_217189831
Heel lastig maar ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om ze naar een pleeggezin te doen
pi_217189862
Ik zou de bittere pil slikken, denk ik. Een pleeggezin zou ik te moeilijk vinden.

Ik denk dat je het zo snel mogelijk met je zus moet bespreken, dat het je eigenlijk beklemmend vind voelen.
-nee-
pi_217189917
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 18:34 schreef dolpo1 het volgende:
Mijn eigen kinderen kunnen eindelijk goed op eigen benen staan, en ben oprecht blij dat ik van kleine kinderen af ben
Waarom heb je ze dan, meerdere zelfs?
En het gaat niet eens meer om kleine kinderen, de jongste is 11.
pindazakje
pi_217190027
Je hebt dus nog meer zussen?
Misschien eens samen met hen, en/of evt. broers praten

Sterkte, en vooral erg kut voor de kinderen van je zus -O-
  woensdag 26 maart 2025 @ 19:04:02 #7
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_217190085
Weet de vader van de kinderen wel wat er aan de hand is?
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_217190164
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 18:34 schreef dolpo1 het volgende:
Mijn oudste zus is ziek, al lang, en het gaat de laatste tijd niet geweldig. Zal ook niet meer beter worden. Ze heeft 3 minderjarige kinderen (11,14,17). Contact met vader is er niet, en zij heeft het volledig gezag over haar kinderen. Dat is wel al een jaar of 10 zo. Die van 17 doet veel om de andere op te vangen en helpt mee met de zorg van de anderen samen met mijn zus. Dat is bewonderenswaardig.

Ouders zijn er niet meer, en ze vroeg mij om de kinderen op te vangen mocht zij het tijdelijke gaan verlaten voor het eeuwige. Op zo'n moment zeg je natuurlijk geen nee, maar heel erg blij ben ik er ook niet mee, al hou ik veel van ze. Ik ben er eigenlijk helemaal niet blij mee.
Mijn eigen kinderen kunnen eindelijk goed op eigen benen staan, en ben oprecht blij dat ik van kleine kinderen af ben, ik heb dat altijd verschrikkelijk gevonden. Dat mag je best zeggen vind ik.

Het enige dat overblijft is een pleeggezin vermoed ik, maar dat kan ik ze ook niet aan doen. Wat zouden jullie doen in een situatie als deze? Ik ga mijn zus natuurlijk niet lastig vallen met deze zorgen van mij.
Ten eerste: overleggen met je partner uiteraard.
Ten tweede: het zijn niet jouw kinderen.
Ten derde: haar kinderen in jouw gezin opnemen kan in de toekomst leiden tot enorme juridische problemen.
Je kunt dan beter haar 12 katten opnemen.

Ten vierde: als je er echt geen zin in hebt en je vrouw ook niet; niet doen.
Ten vijfde; je zus is dood. Haar kinderen zijn ook jouw bloed.
Het zijn de neefjes en nichtjes van jouw kinderen.

Ik zou zeggen; als je het financieel kunt bolwerken, gewoon doen.

Kortom; ik weet het niet, je zult het zelf moeten uitzoeken.
  woensdag 26 maart 2025 @ 19:22:53 #9
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_217190259
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 18:43 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Eerlijk zijn naar je zus, weet ze gelijk wat voor misbaksel je bent.
Wat een onzin, 3 kinderen in huis nemen is nogal wat.

Ik zou het nog eens met je zus bespreken, misschien zijn er nog andere opties? Of dit samen oplossen met andere familieleden zodat het niet alleen op jouw schouders terecht komt? Een pleeggezin is niet leuk, maar ja ergens terecht komen waar je je ongewenst voelt ook niet natuurlijk.
pi_217190264
Oef heftige situatie

Als je het niet wil of kan dan is het zo. Het gaat om een liefdevolle opvang na zoiets traumatisch. Als jij dat niet kan bieden zou ik het niet doen

En dat bedoel ik niet als kritiek. Het is niet een keuze van een paar maanden, maar voor jaren en dat moet je financieel, emotioneel en praktisch kunnen.

Als je nee zegt maakt het jou niet een slecht mens. Volg je hart. Bespreek het mensen, draag deze last niet alleen en neem geen overhaaste beslissingen

Heel erg veel sterkte voor jullie allemaal
pi_217190362
Het zijn drie kinderen. Wezens die ontzettend kwetsbaar zijn en heel veel hulp en begeleiding nodig hebbe.
Het zijn ook nog eens bloedverwanten. Wat als je vrouw binnenkort van een drieling zou bevallen? Zou je dan ook twee van de drie uitbesteden?
  woensdag 26 maart 2025 @ 19:37:12 #12
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_217190383
Vind dit een bijzonder topic. Laat ik het daarbij houden.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Spellchecker woensdag 26 maart 2025 @ 19:48:48 #13
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217190518
Zware tijden @dolpo1
Ook met je zieke vriend.

Sterkte!
pi_217191233
Ik ga er niets van vinden maar ben wel blij dat ik niet in jouw schoenen sta.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_217191346
Ik zou het zeker doen die kinderen hebben het al erg genoeg.

Alhoewel ik best begrijp dat het geen pretje is. Maar helaas is het leven niet altijd een pretje.
Plus na een jaar of 6/7 zijn ze toch allemaal wel behoorlijk zelfstandig.
No bitch to me
  Moderator woensdag 26 maart 2025 @ 22:30:09 #16
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_217192487
Hmhmhm..
Breitling - Instruments for Professionals
pi_217192542
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2025 19:48 schreef maily het volgende:
Zware tijden @:dolpo1
Ook met je zieke vriend.

Sterkte!
When it rains it pours
pi_217193063
Wat triest dat deze situatie niet eerder bespreekbaar is gemaakt. Zeker gezien dat zus al langer ziek is.
Ik zou even goed en diep gaan nadenken hierover.
Het is goed te begrijpen dat je blij bent dat jouw kinderen al wat groter zijn en de meeste zorg ontgroeid zijn.
Hoe voel je je naar de kids van je zus? Je vertelde dat je van ze houdt.

Als ze niet bij je komen wonen dan gaan ze naar pleegzorg waarschijnlijk. Hoe zou je je daar bij voelen? Ook op de langere termijn?
pi_217193209
Als jij al tegen de 50 aanloopt en er niet 100% zin in hebt, niet doen.

Die kinderen komen straks in de moeilijkste fase van hun leven (puber en hun moeder verloren) en dan hebben ze goede begeleiding en liefde nodig. Ze prikken er zo doorheen als jij/jullie het doen omdat 'het zo hoort' 'het nou eenmaal beloofd is' etc.

Wees ook transparant naar die zus en haar kinderen. Want als je nu ja zegt en daar bij blijft moeten alle partijen nu al beginnen om te kijken of het werkt.

En wat is je huidige band met die kinderen? Komen ze regelmatig bij je/jullie over de vloer? Vaak blijven logeren? Etc. Of ben je gewoon de broer van je zus voor ze?
pi_217193311
In ieder geval bespreekbaar maken, je zorgen en twijfels.
Maar je hebt nog meer zussen?
pi_217193357
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 19:33 schreef Hiddendoe het volgende:
Het zijn drie kinderen. Wezens die ontzettend kwetsbaar zijn en heel veel hulp en begeleiding nodig hebbe.
Het zijn ook nog eens bloedverwanten. Wat als je vrouw binnenkort van een drieling zou bevallen? Zou je dan ook twee van de drie uitbesteden?
Dat doet het gros van dit land al. Die krijgen kinderen om ze na een aantal jaren 5 dagen in de week bij de kinderopvang of BSO te dumpen.
Ō mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 27 maart 2025 @ 11:12:12 #22
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217194898
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 22:30 schreef CoolGuy het volgende:
Hmhmhm..
Toevallig wel ja.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Spellchecker donderdag 27 maart 2025 @ 11:15:12 #23
197773 crew  maily
pi_217194928
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 11:12 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Toevallig wel ja.
Dat zulke rampscenario's geschetst worden en door de TS niet meer gereageerd wordt :Y
  donderdag 27 maart 2025 @ 11:18:17 #24
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217194949
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 11:15 schreef maily het volgende:

[..]
Dat zulke rampscenario's geschetst worden en door de TS niet meer gereageerd wordt :Y
Yep :D
Opmerkelijk wel.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 27 maart 2025 @ 11:33:16 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217195099
Misschien ook niet toevallig dat TS de kwestie betitelt als een groots dilemma, in plaats van als een groot dilemma.
The love you take is equal to the love you make.
pi_217195209
Er wordt sowieso veel te weinig context gegeven om te kunnen spreken van een dilemma. Allereerst is mij niet duidelijk waarom TS de enige zou zijn die hierin een rol van betekenis zou kunnen spelen

- Hoe zit het met de vader van de kinderen, want ondanks dat er geen contact is betekent dat niet dat hij geen enkele (financiėle) verantwoordelijkheid meer heeft. De oudste is 17, wie weet kan er iets geregeld worden waardoor zij straks zelfstandig in het ouderlijk huis kan blijven wonen.
- TS spreekt van 'oudste zus' en dat impliceert dat er nog meer broers/zussen in het spel zijn
- TS heeft zelf al volwassen kinderen en dit gaat over hun neefjes/nichtjes

Ik zie niet waarom er per definitie geen ruimte zou zijn voor creatievere oplossingen dan dat TS alle drie de kinderen in huis neemt. Anderzijds, als zelfs een beetje creatief trollen al teveel gevraagd is gaat dat hem ook niet worden natuurlijk.
  donderdag 27 maart 2025 @ 12:28:40 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217195482
Waardoor ik twijfel, is de terloopsheid: ze vroeg me haar kinderen op te vangen (niet: de voogdij en verantwoordelijkheid op zich te nemen incl. opnemen in het eigen gezin) en de reactie daarop van TS: dan zeg je natuurlijk geen nee.

Je zegt misschien niet direct nee, maar je vraagt op zijn minst om bedenktijd, om nader bespreken (ook met je eigen vrouw) wat het inhoudt als je die verantwoordelijkheid op je neemt. En als het dan een ja wordt, dan moet er ook nog wel het nodige geregeld worden.

Zoals ik het lees, zou zus het een keer gevraagd hebben, zou TS spontaan ja hebben gezegd en is er verder nooit meer over gesproken.
pi_217195597
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 11:12 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Toevallig wel ja.
Zoiets verzin je toch niet :o
  donderdag 27 maart 2025 @ 12:49:04 #29
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217195604
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 12:47 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Zoiets verzin je toch niet :o
Genoeg mensen hier die van alles verzinnen :+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_217200982
Ik heb nog een zus, maar deze woont begeleid dus geen optie. De vader is al heel lang uit beeld, drank en drugsgebruiker en heeft aangegeven, zelfs tegen mij dat die kinderen hem niks boeien en hij er niks mee te maken mee wil hebben, dit is ook al lang geleden. Heb hem ook al jaren niet meer gezien.

Ik zou serieus niet weten welke creatieve oplossing er bedacht kan worden. Mijn zus ziet me als de enige logische en goede plek, maar het is even niet niks.
  donderdag 27 maart 2025 @ 22:07:05 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217201662
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 21:28 schreef dolpo1 het volgende:
Ik heb nog een zus, maar deze woont begeleid dus geen optie. De vader is al heel lang uit beeld, drank en drugsgebruiker en heeft aangegeven, zelfs tegen mij dat die kinderen hem niks boeien en hij er niks mee te maken mee wil hebben, dit is ook al lang geleden. Heb hem ook al jaren niet meer gezien.

Ik zou serieus niet weten welke creatieve oplossing er bedacht kan worden. Mijn zus ziet me als de enige logische en goede plek, maar het is even niet niks.
Waarom schrijf je dan in je andere topic over ‘mijn broers en zus’?
pi_217222116
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 21:28 schreef dolpo1 het volgende:

Wat wil je dan voor advies? Je zus iets beloven en vervolgens doen wat jou het beste lijkt?
Wat vindt je vrouw ervan?
  zondag 30 maart 2025 @ 09:35:09 #33
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217225807
Dit is een no brainer. Je zet de knop om, je stapt over je gevoelens heen en je gaat gewoon voor die kinderen zorgen alsof het je eigen kinderen zijn, tot ze je niet meer nodig hebben. Vooral ook om de puber van 17 te ontlasten en laten genieten van de jonge jaren ondanks het zware verlies. En dat doe je op zo'n manier dat ze echt een fantastisch leven hebben bij je, als eerbetoon naar je zus.

En later als ze de deur uit zijn, is iedereen (inclusief jijzelf) ontzettend blij en dankbaar dat jij het zo geregeld hebt, ondanks dat het van jou een groot offer vroeg.
Resistance is futile.
  Spellchecker zaterdag 12 april 2025 @ 15:12:08 #34
197773 crew  maily
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')