abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217209260
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 16:48 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)g-in-alcoholwet.html

Hopelijk mogen we van de raad van state bingo en met een biertje!

Wat een complete idioterie dat dit langs de raad van state moet, dat orgaan mag weleens opgegeven worden of dat we voortaan mogen stemmen op de leden.
Jij hebt geen idee wat deze tak van de RvS is, hè? Die geven gewoon advies bij elk, ja letterlijk elk, wetsvoorstel. Die bepalen niks, die adviseren alleen. Uit hun advies blijkt soms wel of het waarschijnlijk is dat iets juridisch houdbaar is, maar dat zal hier minder een rol spelen. Al zou het kunnen dat onderscheid tussen verschillende gokspelen juridisch lastig is.

Het andere deel van de RvS is de hoogste rechter, ik neem aan dat je die niet wil afschaffen. Maar dat is een andere groep.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217209336
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 13:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, ik bouw niet. Klopt. Maar wat ik eerder van de minister (ik geef toe, het is Keijzer, maar haar ministerie zou toch kennis moeten hebben) begreep is dat de vergunningen voor het begin van de eerste fase nodig zijn, dat dit dus ook gaat om projecten die pas in 2030 beginnen. Dan zou nu nog een extra vergunning aanvragen toch niet echt voor vertraging moeten zorgen?
Ja zo werkt dat dus niet. Je vraagt niet 5 jaar van te voren een bouwvergunning aan.
Dit zou dan gaan om bestemmingsplanwijzigingen en die procedures duren jaren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217209346
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 16:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja zo werkt dat dus niet. Je vraagt niet 5 jaar van te voren een bouwvergunning aan.
Dit zou dan gaan om bestemmingsplanwijzigingen en die procedures duren jaren.
Bestemmingsplannen hebben dan weer niks met stikstof te maken.
En het ministerie beweerde dus wel dat die vergunningen 5 jaar van te voren worden aangevraagd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 28 maart 2025 @ 16:59:29 #254
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217209352
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 16:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
ja zeker wel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217209363
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 16:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja zeker wel
Nee, zeker niet. Je kunt namelijk volledig stikstofvrij bouwen, dus alleen een bestemmingsplan wijzigen heeft niets met stikstof te maken.
  vrijdag 28 maart 2025 @ 17:02:01 #256
323876 michaelmoore
pi_217209399
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 17:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, zeker niet. Je kunt namelijk volledig stikstofvrij bouwen, dus alleen een bestemmingsplan wijzigen heeft niets met stikstof te maken.
en dan nog heb je een natuurvergunning cq stikstof ontheffing nodig en ook al bouw je prefab , maakt niets uit

men zegt de nieuwe bewoners en de bouwers die hebben een auto dus stikstof

behalve als er een AZC moet worden gebouwd dan telt dat niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217209472
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 16:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is niet helemaal waar.
Juist in bestemmingsplannen moet je aantonen dat je de natuur niet onevenredig aantast met je plan. En juist daarover worden ook uitgebreide procedures gevoerd rond stikstof.
pi_217209662
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 16:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 15:21 schreef KareldeStoute het volgende:
https://www.eib.nl/wp-con(...)or-de-woningbouw.pdf

Hier is het hele rapport te vinden voor de liefhebbers.
Volgens pagina 12 van dit rapport heeft Hanca, hoe vreemd ik het ook vond klinken, gelijk.
pi_217209769
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 17:17 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
[..]
Volgens pagina 12 van dit rapport heeft Hanca, hoe vreemd ik het ook vond klinken, gelijk.
Mijn reactie was meer op de suggestie dat een extra vergunningsaanvraag niet voor vertraging zou zorgen eigenlijk.
pi_217209791
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 17:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Mijn reactie was meer op de suggestie dat een extra vergunningsaanvraag niet voor vertraging zou zorgen eigenlijk.
Als over 4 of 5 jaar de eerste schep pas de grond in gaat?

Ik weet dat Nederland stroperig is, maar is het inmiddels al zo erg?
pi_217210008
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 17:17 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
[..]
Dan zal het allicht een ander deel van de bouwopgave betreffen. De mensen die met bestemmingsplannen bezig zijn zullen zich er vast niet voor niets zo druk om maken :P.
pi_217210078
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 16:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij hebt geen idee wat deze tak van de RvS is, hè? Die geven gewoon advies bij elk, ja letterlijk elk, wetsvoorstel. Die bepalen niks, die adviseren alleen. Uit hun advies blijkt soms wel of het waarschijnlijk is dat iets juridisch houdbaar is, maar dat zal hier minder een rol spelen. Al zou het kunnen dat onderscheid tussen verschillende gokspelen juridisch lastig is.

Het andere deel van de RvS is de hoogste rechter, ik neem aan dat je die niet wil afschaffen. Maar dat is een andere groep.
Het feit dat we dit überhaupt nog met iemand moeten overleggen of laten adviseren is belachelijk.
pi_217210445
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 17:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als over 4 of 5 jaar de eerste schep pas de grond in gaat?

Ik weet dat Nederland stroperig is, maar is het inmiddels al zo erg?
Het is toch allemaal cumulatief. Het is allemaal extra werk, tijd en kosten voor ambtenaren en bouwbedrijven.

Zinloze papierschuiverij waar we veel te veel van hebben in Nederland.
pi_217210597
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 18:37 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Het is toch allemaal cumulatief. Het is allemaal extra werk, tijd en kosten voor ambtenaren en bouwbedrijven.

Zinloze papierschuiverij waar we veel te veel van hebben in Nederland.
Dat laatste valt wel mee, een België is bijvoorbeeld jaloers hoe wij er hier geen puinhoop van hebben gemaakt met kriskras allemaal verschillende huizen langs de doorgaande weg. En dat je een natuurvergunning nodig hebt vind ik ook echt alleen maar positief, hou rekening met de wereld waar je in leeft.
pi_217210731
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 18:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat laatste valt wel mee, een België is bijvoorbeeld jaloers hoe wij er hier geen puinhoop van hebben gemaakt met kriskras allemaal verschillende huizen langs de doorgaande weg. En dat je een natuurvergunning nodig hebt vind ik ook echt alleen maar positief, hou rekening met de wereld waar je in leeft.
Maar vaak is het zo dat je iets aan moet vragen waar het antwoord al van bekend is. Dan is het gewoon 1 grote fopneus. Dat is in het bedrijfsleven ook zo, gedeeltelijk door overheidsbeleid.
  vrijdag 28 maart 2025 @ 20:30:46 #266
323876 michaelmoore
pi_217211688
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 18:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
nou hier wordt een fietspad opgeknapt met nieuwe asfaltlagen , kennelijk is er dan geen natuur vergunning nodig voor geronk en gestamp en getril

dat is alleen voor woningbouw dus

O ze gebruiken biologische diesel lees ik nu, nou ik ruik het verschil niet
pi_217215539
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 17:50 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het feit dat we dit überhaupt nog met iemand moeten overleggen of laten adviseren is belachelijk.
Als je ziet met welke oordelen de RvS komt is het broodnodig.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 06:28:08 #268
323876 michaelmoore
pi_217215543
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 16:48 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)g-in-alcoholwet.html

Hopelijk mogen we van de raad van state bingo en met een biertje!

Wat een complete idioterie dat dit langs de raad van state moet, dat orgaan mag weleens opgegeven worden of dat we voortaan mogen stemmen op de leden.
ja heel goed hoor , de buurtbingo verbieden en de meest vreselijke online gokspellen handhaven met reclame en al

zie ik hier heel wat steekpenningen gaan dan?/
  zaterdag 29 maart 2025 @ 06:31:00 #269
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217215549
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 06:23 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Als je ziet met welke oordelen de RvS komt is het broodnodig.
Een orgaan dat advies uitspreekt over de kwaliteit en uitvoerbaarheid van wetsvoorstellen en als hoeder van de rechtsstaat optreedt. Dat moeten we inderdaad niet willen, ronduit belachelijk. Weg ermee. En wel nu.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_217217980
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 06:31 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Een orgaan dat advies uitspreekt over de kwaliteit en uitvoerbaarheid van wetsvoorstellen en als hoeder van de rechtsstaat optreedt. Dat moeten we inderdaad niet willen, ronduit belachelijk. Weg ermee. En wel nu.
Hoeder van de rechtstaat, buurt bingos verbieden bedoel je.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 12:18:48 #271
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217217998
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 12:15 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
De RvS verbiedt niets, ze adviseren.
pi_217218009
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 12:18 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
De RvS verbiedt niets, ze adviseren.
Mijn hele punt is is dat je dit aanpassingen ook zonder een advies van een RvS moet kunnen doorvoeren.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 12:21:54 #273
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217218014
quote:

[..]
Je bent nou al 3x gewezen op hoe het wel zit, maar blijft maar bewust domheid tentoonspreiden. Derhalve kan de conclusie niet anders zijn dan dat je een troll bent.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 12:22:34 #274
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217218015
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 12:21 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Mijn hele punt is is dat je dit aanpassingen ook zonder een advies van een RvS moet kunnen doorvoeren.
Ten eerste heb je geen punt. Ten tweede is zo'n advies niet bindend. Ten derde, ja, laat ook maar.
pi_217218024
quote:

[..]
Je snapt dus niet wat de rollen zijn.

RvS, afdeling advies: adviseren over alle wetgeving en vaak ook grote amendementen, advies kan genegeerd worden. Advies gaat over valkuilen en juridische haalbaarheid. Ik weet niet wat het oorspronkelijke advies was bij deze wet.

Kabinet: schrijft wetten, zoals de wet waarin bingo's met sterke drank verboden werden.

Parlement: past wetten aan en keurt wetten goed of af. Zij stemden dus in met de betreffende wet.

Rechters, met uiteindelijk de hoogste rechter, de juridische tak van de RvS: controleren of aan de wetten wordt voldaan. Als in een wet staat dat er geen enkel kansspel mag worden gedaan in een gelegenheid waar drank wordt geschonken, moeten ze die wet toepassen en niet zo maar wat anders verzinnen.

Je legt de 'schuld' hier dus verkeerd neer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')