abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217184282
Ik heb geen ervaring met honden opvoeden maar het interesseert me wel.

Binnenkort 2 weken weg.
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
pi_217184687
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 10:00 schreef oh-oh het volgende:
Maar Frenkie, die echt uit de bergen in Peru komt en wildvang is, die train in nog steeds elke dag ook positief, die weet nu dat ie naar mij moet kijken als we andere honden zien en dat ie wat lekkers krijgt als ie er zonder blaffen langs kan lopen, wat nu echt 99% van de keren lukt, als de andere hond gaat flippen is het wat lastiger soms.
En als ik niet zeg dat ie naar mij moet kijken dan vergeet hij het ook soms.
Die hond liep in het begin telkens weg, het bos in, kwam wel terug ooit, na uren, maar dan stond ik daar te wachten.
Maar dat vond ie gewoon erg fijn.
Nu kunnen we het veld in en kan hij los en zit er een prima recall op, bijna 2 jaar later.
Die liep zich de eerste week dat ie hier was bijna stuk tegen een scooter omdat ie trek had in een ekster :')
Wij hadden vroeger een hond die uit het asiel kwam, mixje van vanalles, verleden van mishandeling waarschijnlijk, kon niet meer blaffen (stembanden verwijderd/beschadigd denken we). Maar was echt een superlief beestje, zat geen kwaad in. Maar als hij los liep in het bos dan nam hij vaak een enorme run, kon ook uuuuren weg zijn. Tot we erachter kwamen dat hij altijd naar een parkeerterrein iets verderop holde, zat hij daar alle hondensporen op te snuffelen 8)7 _O-. Wisten we iig waar we hem altijd moesten zoeken.

1x is hij per ongeluk de snelweg opgelopen die ernaast lag (via tankstation). Hij is aangereden, maar er gelukkig goed vanaf gekomen. Alleen een pootje gebroken. Dat beest had echt een engeltje op zijn schouder.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 26 maart 2025 @ 10:38:47 #53
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_217184755
:D Frenkie werd echt vol geschept door een scooter, hij had een en al asfaltbrand over zijn hele lijf maar de scooter was gelukkig ok.
De ekster had niet zoveel geluk :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 26 maart 2025 @ 10:53:36 #54
176471 oh-oh
pi_217184898
Ik heb net mijn kacheltje weer aangezet :{
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 26 maart 2025 @ 12:02:18 #55
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_217185597
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 09:32 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik las laatst een interview met Martin Gaus. Die is dus zelf radicaal van gedachten veranderd over opvoeding van honden (geen geweld/straffen maar juist positieve feedback geven). Ik vond het mooi dat hij dat gewoon toe durft te geven. Zo iemand is toch jarenlang een soort autoriteit geweest voor veel mensen op het gebied van honden opvoeden.
Klopt!! Ik train met de hond bij een Martin Gaus school en ze hebben het radicaal omgegooid met hoe het was. En ze hebben bij de basiscursus ook veel informatie over waarom dat zo is.
pi_217185650
De spotjes zijn er, nu is de buitenmaat net wat te krap :') dit was poging 3... Zucht.
Aannemer gevraagd of er nog iets bij te smeren valt ofzo. En ondertussen kijken of we iets anders kunnen vinden.
En ze doen het ook niet. Aan lukt wel, maar uit kan niet... dus de elektromannen komen nog een keer terug.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_217185717
De betweterigheid van veel hondenbezitters vind ik ook wel een ding hoor. Vooral online. Onder jouw fb-posts is het ook vaak smullen geblazen, oh-oh _O-
pi_217185774
Wat een gedoe Nijna!

Ik ga meteen even Hue spotjes bestellen voor de keuken en buitenlampen voor ik het vergeet.

En zwaai uit Oud Valkeveen, ik zit in de zon, kinderen rennen rond.
  woensdag 26 maart 2025 @ 12:53:17 #59
176471 oh-oh
pi_217186013
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2025 12:17 schreef -Spring het volgende:
De betweterigheid van veel hondenbezitters vind ik ook wel een ding hoor. Vooral online. Onder jouw fb-posts is het ook vaak smullen geblazen, oh-oh _O-
Haha ja maar ik geef zero fucks en zeg het gewoon zoals ik het doe.
Dat hoeft niemand me na te doen :P
( Groucho Marx )
  woensdag 26 maart 2025 @ 13:53:14 #60
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217186565
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 12:24 schreef exode het volgende:
Wat een gedoe Nijna!

Ik ga meteen even Hue spotjes bestellen voor de keuken en buitenlampen voor ik het vergeet.

En zwaai uit Oud Valkeveen, ik zit in de zon, kinderen rennen rond.
Zon? Ik ben jaloers! Hier is het guur. En de speeldate van m'n jongste is nog geen succes. Mijn zoon mikte net de paastak van de kast, vaas aan diggelen, overal water en glas. Dus ik was effe heel boos, ik had immers al een keer of 4 gezegd dat hij moest stoppen met met knuffels door de kamer gooien. Vriendje schrok van mijn reactie (en ik heb niet geschreeuwd ofzo, alleen even tegen m'n zoon gezegd dat ik het echt heel erg rot vindt dat hij niet luistert, dat nu mijn mooie vaas kapot is en dat dit niet gebeurd was als hij geluisterd had, dus dat ik even heel erg boos ben nu) en stond heel hard te huilen. Kind troosten, glas en water opruimen, andere vaas zoeken, paastak uit de war halen... Ik ben er nu al klaar mee.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_217186917
Wen er maar aan Tink. Speeldates met jongens is een totaal ander verhaal dan met meiden. Ik ben altijd blij als ik ze naar buiten krijg. Rondspringen, zwaardgevechten, elkaar omver beuken… zoon moet ook in zijn eigen kamer spelen met vriendjes om die reden, vaak genoeg gehad dat iets nèt niet sneuvelde. Naar de meiden heb ik meestal geen omkijken, die zijn meestal rustig aan het knutselen of spelen.

Zoon heeft een heel druk vriendje die vooral op woensdag kan. De muziekles op woensdag was een uitkomst om daar onderuit te komen. Nu is het soms op een andere dag, maar die dagen zijn een stuk korter gelukkig.
  woensdag 26 maart 2025 @ 14:22:50 #62
176471 oh-oh
pi_217186950
:D Oh ja die zwaardgevechten, wij waren gelukkig al uit huis toen mijn broertje vriendjes mee naar huis ging nemen maar wat een gekkenhuis was dat elke keer!
Ook echt kattenkwaad uithalen bij de buren en zo, mijn zus en ik en onze vriendinnen deden zulke dingen niet.
Voetballen moest ook altijd met heel veel kabaal en liefst in huis >:)
( Groucho Marx )
pi_217187107
B is dan geen jongen ;) hier is het andersom. B heeft geen wilde vriendjes, ze gaan of buiten voetballen etc of binnen chillen. Ook toen hij jonger was zelden wild gedoe gehad.

Juul is een ander verhaal, dat gaat zelden rustig met speeldates.

Vorige week Juul en haar vriendinnetje zeiknat thuis, in de sloot gedonderd samen.
pi_217187559
En daarom spelen de jongere kinderen (dochter van 7) hier maar tot een uur of 4. :P

Ik had vanmorgen Pilates, daarna bij een vriendin thee gedronken + lunch, terug naar school, dochter is naar een vriendinnetje en zoon is naar tennis.

Nu even chillen van deze zwaar vermoeiende dag. :+
  woensdag 26 maart 2025 @ 16:50:09 #65
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217188423
Mijn dochter is minstens even druk en het vriendje was ook niet druk. M'n zoon deed gewoon stom.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_217188959
Soms zijn het je eigen kinderen die lopen te klootzakken. :P
pi_217189451
Ik had hier laatst een jongetje te spelen dat gewoon echt niet meer welkom is.

Hij liet de hond niet met rust, ook niet na herhaaldelijk waarschuwen, blééf maar met z'n vervelende vingertjes tegen het terrarium van de vogelspin tikken, stond met z'n vieze schoenen middenin de schone was om in het kastje de wasknijpers te zoeken om binnen een hut te bouwen (terwijl ik al had gezegd dat dat niet mocht omdat ie binnen 20 minuten opgehaald werd) en zei continu dingen als: "Mijn hond heeft wél een natte neus, dus die is lekker wél gezoooooond."

:W
pi_217189693
Hier had de oudste ook een vriendje die heel druk was. Of eigenlijk als hij er was waren ze allebei heel druk. Echt tot vervelends aan toe.

Op een gegeven moment speelden ze niet meer samen, ik hoorde achteraf dat dat van de moeder van het vriendje niet meer mocht.

Ergens prima want het was altijd ECHT HEEL DRUK. Maar ergens ook wel jammer want ze hadden het wel altijd heel leuk.

Met andere vriendjes was het spelen ook wel druk, maar toch op een ander niveau ;)
Nu al een paar jaar wat rustiger gelukkig, met af en toe een uitschieter.

Bij dochter is het niet zozeer druk, maar er is/was regelmatig gedoe.
(Gelukkig heeft ze sinds dit schooljaar wel afstand genomen van het meisje wat haar de ene keer claimde en heel aardig was en vervolgens als een baksteen liet vallen en zo steeds opnieuw. Want als ze weer aardig deed vergat ze alles).

Vandaag de jongste ingeschreven op de middelbare school. Nog even en dan zijn beide kinderen van de basisschool af :o

(En even gecheckt of we ook aan mogen geven tzt bij wie ze niet in de klas wil (ivm bovenstaande ben ik bang dat er anders weer gedoe gaat zijn). Ik hoop vooral op vele leuke nieuwe vriendinnen voor haar (aangezien haar beste vriendin naar vwo gaat en zij maar mavo/havo)
pi_217190255
Als het goed is, moet dat kunnen Hillie. Anders school even mailen.
Bij dochter had ik toen gevraagd niet bij een paar meiden te plaatsen. Gevolg was dat ze niemand kende maar dat boeide haar niet.
Bij zoon vlak voor het begin van het schooljaar ook, zou bij zn grootste treiteraar in de klas komen. Dat is gelukkig heel goed opgepakt en staat nu ook genoteerd.

Jongens en spelen, check. Nerfguns zijn ook zo cool :') Nu gamen ze gelukkig meestal in zoons kamer maar wat er dan alsnog voor teringherrie naar benee komt... :')

Das kut van de spotjes @Nijna Ik heb een verlaagd plafond in de keuken maar das zo niet laag, zeg maar, dat er wel zulke platte spotjes in moeten die nergens te koop zijn. Heel handig }:|

Denk dat ik weet wat ik aankomende week eet, als zoon vijf dagen naar de UK gaat, exode :) Ga toch écht niet voor mn uppeltje koken.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_217191499
Inschrijven voor volgend jaar gaan we morgen doen. Dochter 1 wil niet dus dat geeft wat spanning en gedoe. Hier ligt het advies om weer samen in 1 klas te starten. Advies van zowel de leerkracht als de kinderpsycholoog (en wij staan daar ook achter).
pi_217193816
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 19:22 schreef Mushanga71 het volgende:
Als het goed is, moet dat kunnen Hillie. Anders school even mailen.
Bij dochter had ik toen gevraagd niet bij een paar meiden te plaatsen. Gevolg was dat ze niemand kende maar dat boeide haar niet.
Bij zoon vlak voor het begin van het schooljaar ook, zou bij zn grootste treiteraar in de klas komen. Dat is gelukkig heel goed opgepakt en staat nu ook genoteerd.

Jongens en spelen, check. Nerfguns zijn ook zo cool :') Nu gamen ze gelukkig meestal in zoons kamer maar wat er dan alsnog voor teringherrie naar benee komt... :')

Das kut van de spotjes @:Nijna Ik heb een verlaagd plafond in de keuken maar das zo niet laag, zeg maar, dat er wel zulke platte spotjes in moeten die nergens te koop zijn. Heel handig }:|

Denk dat ik weet wat ik aankomende week eet, als zoon vijf dagen naar de UK gaat, exode :) Ga toch écht niet voor mn uppeltje koken.
Het was inderdaad ook geen probleem. Hij gaf aan dat graag te weten vooraf. Dan hield hij er rekening mee. Dus dat is fijn.
Dochter gaf aan het misschien toch niet erg te vinden want ze wilde wel bij twee andere meiden in de klas, die dan weer wel bij het ene meisje in de klas wilde. Maar dat is dan voor de planning. Op haar briefje gaat tzt om niet bij het ene meisje in de klas te komen.

Is het momenteel sowieso weer drama. Met meiden die zeggen dat ze verliefd is op haar oude buurjongen en dat ze tongen en zo. Waarop die jongen haar nu gaat negeren om dat tegen te gaan. Zo zonde.

@Kyara, hier kon je geloof ik ook online inschrijven. Wellicht dat dat anders een optie is (voor haar). Maar ik snap dat het ook wel wat doet om er samen even naar toe te gaan en er een gevoel bij te krijgen. Tenminste dat vonden wij wel. Is toch anders als alleen online een formulier invullen.

@Nijna, wat vervelend met de spotjes. Ik weet dat dat hier ook een ding was omdat de timmermannen de ruimte boven het plafond wat krap hadden gehouden. De stucadoor heeft er toen ruim gips op gezet en toen ging het net (met een plat model spotjes). Maar dat was ook echt wel even spannend of dat overal ging passen. Hopelijk gaan ze iets kunnen bedenken met de spotjes die je nu hebt 🤞🏻
pi_217193981
Dat is een ruimte waar wij genoeg plek hebben, het plafond _O-

Ik merk nu aan de kinderen dat ze best klaar zijn met de verbouwing. Juul wilde me vanochtend in de klas echt niet loslaten. Ze wilde mee terug naar huis terwijl ze normaal amper omkijkt. Klemde zich helemaal vast en dan is het lastig weggaan, maar ik weet dat ze genoeg afleiding heeft en ze kan beter op school zitten dan thuis in de kou en herrie.
B zuchtte diep toen ik vertelde dat ze er vandaag ook nog waren.
  donderdag 27 maart 2025 @ 09:39:17 #73
176471 oh-oh
pi_217194046
:D Nou zo lang duurt het toch nog niet?
Succes daarmee!
( Groucho Marx )
pi_217194125
3 weken, maar ik ben er ook klaar mee hoor.

De kinderen kunnen letterlijk geen kant op in huis, dat breekt ze op denk ik. B heeft nu ook flink last van het stof en vocht van het stucen dus die is eigenlijk continue op zijn kamer als hij thuis is.

Nog een week of 7 a 8 en dan is het echt helemaal klaar en mooi wordt het O+
  donderdag 27 maart 2025 @ 10:16:52 #75
176471 oh-oh
pi_217194302
Ik zou maar een mooie aftelkalender voor ze maken of zo dan, dat duurt voor hun nog oneindig lang natuurlijk als je het zelf nu al zat bent.
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')