Wij hadden vroeger een hond die uit het asiel kwam, mixje van vanalles, verleden van mishandeling waarschijnlijk, kon niet meer blaffen (stembanden verwijderd/beschadigd denken we). Maar was echt een superlief beestje, zat geen kwaad in. Maar als hij los liep in het bos dan nam hij vaak een enorme run, kon ook uuuuren weg zijn. Tot we erachter kwamen dat hij altijd naar een parkeerterrein iets verderop holde, zat hij daar alle hondensporen op te snuffelenquote:Op woensdag 26 maart 2025 10:00 schreef oh-oh het volgende:
Maar Frenkie, die echt uit de bergen in Peru komt en wildvang is, die train in nog steeds elke dag ook positief, die weet nu dat ie naar mij moet kijken als we andere honden zien en dat ie wat lekkers krijgt als ie er zonder blaffen langs kan lopen, wat nu echt 99% van de keren lukt, als de andere hond gaat flippen is het wat lastiger soms.
En als ik niet zeg dat ie naar mij moet kijken dan vergeet hij het ook soms.
Die hond liep in het begin telkens weg, het bos in, kwam wel terug ooit, na uren, maar dan stond ik daar te wachten.
Maar dat vond ie gewoon erg fijn.
Nu kunnen we het veld in en kan hij los en zit er een prima recall op, bijna 2 jaar later.
Die liep zich de eerste week dat ie hier was bijna stuk tegen een scooter omdat ie trek had in een ekster
Klopt!! Ik train met de hond bij een Martin Gaus school en ze hebben het radicaal omgegooid met hoe het was. En ze hebben bij de basiscursus ook veel informatie over waarom dat zo is.quote:Op woensdag 26 maart 2025 09:32 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik las laatst een interview met Martin Gaus. Die is dus zelf radicaal van gedachten veranderd over opvoeding van honden (geen geweld/straffen maar juist positieve feedback geven). Ik vond het mooi dat hij dat gewoon toe durft te geven. Zo iemand is toch jarenlang een soort autoriteit geweest voor veel mensen op het gebied van honden opvoeden.
Haha ja maar ik geef zero fucks en zeg het gewoon zoals ik het doe.quote:Op woensdag 26 maart 2025 12:17 schreef -Spring het volgende:
De betweterigheid van veel hondenbezitters vind ik ook wel een ding hoor. Vooral online. Onder jouw fb-posts is het ook vaak smullen geblazen, oh-oh
Zon? Ik ben jaloers! Hier is het guur. En de speeldate van m'n jongste is nog geen succes. Mijn zoon mikte net de paastak van de kast, vaas aan diggelen, overal water en glas. Dus ik was effe heel boos, ik had immers al een keer of 4 gezegd dat hij moest stoppen met met knuffels door de kamer gooien. Vriendje schrok van mijn reactie (en ik heb niet geschreeuwd ofzo, alleen even tegen m'n zoon gezegd dat ik het echt heel erg rot vindt dat hij niet luistert, dat nu mijn mooie vaas kapot is en dat dit niet gebeurd was als hij geluisterd had, dus dat ik even heel erg boos ben nu) en stond heel hard te huilen. Kind troosten, glas en water opruimen, andere vaas zoeken, paastak uit de war halen... Ik ben er nu al klaar mee.quote:Op woensdag 26 maart 2025 12:24 schreef exode het volgende:
Wat een gedoe Nijna!
Ik ga meteen even Hue spotjes bestellen voor de keuken en buitenlampen voor ik het vergeet.
En zwaai uit Oud Valkeveen, ik zit in de zon, kinderen rennen rond.
Het was inderdaad ook geen probleem. Hij gaf aan dat graag te weten vooraf. Dan hield hij er rekening mee. Dus dat is fijn.quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:22 schreef Mushanga71 het volgende:
Als het goed is, moet dat kunnen Hillie. Anders school even mailen.
Bij dochter had ik toen gevraagd niet bij een paar meiden te plaatsen. Gevolg was dat ze niemand kende maar dat boeide haar niet.
Bij zoon vlak voor het begin van het schooljaar ook, zou bij zn grootste treiteraar in de klas komen. Dat is gelukkig heel goed opgepakt en staat nu ook genoteerd.
Jongens en spelen, check. Nerfguns zijn ook zo coolNu gamen ze gelukkig meestal in zoons kamer maar wat er dan alsnog voor teringherrie naar benee komt...
![]()
Das kut van de spotjes @:Nijna Ik heb een verlaagd plafond in de keuken maar das zo niet laag, zeg maar, dat er wel zulke platte spotjes in moeten die nergens te koop zijn. Heel handig![]()
Denk dat ik weet wat ik aankomende week eet, als zoon vijf dagen naar de UK gaat, exodeGa toch écht niet voor mn uppeltje koken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |