help wat moet ik doen, of heeft iemand hier ervaring mee.
hoelang moet ik nog met dit ding rondlopen? en hoelang duurt ut voordat ut helemaal weg is?
ik ben ten einde raad
please help!!!!!!!!!!
quote:heb ik ook gedaan en hij heeft me een zalf voorgescheven maar die schijnt voor geen meter te werken.
Op vrijdag 21 februari 2003 13:31 schreef kikkerlikker het volgende:gatverdamme ken je der niet mee naar de dokter
Zoek es naar andere topics over herpes (koortslip), daar staan vast wel wat nuttige tips in. En ff naar de dokter kan ook nooit kwaad.
[Dit bericht is gewijzigd door sundae op 21-02-2003 13:34]
quote:hoe lang gebruik je em al
Op vrijdag 21 februari 2003 13:33 schreef krissie het volgende:[..]
heb ik ook gedaan en hij heeft me een zalf voorgescheven maar die schijnt voor geen meter te werken.
quote:al 3 dagen maar hij blijft doorgroeien en ut jeukt als de pest
Op vrijdag 21 februari 2003 13:34 schreef kikkerlikker het volgende:[..]
hoe lang gebruik je em al
quote:2 weken
Op vrijdag 21 februari 2003 13:34 schreef sundae het volgende:
Niet erg fijn om te horen; maar duurt toch altijd wel ff voor het helemaal weg is (1 tot 2 weken zeker wel)Zoek es naar andere topics over herpes (koortslip), daar staan vast wel wat nuttige tips in. En ff naar de dokter kan ook nooit kwaad.
Zovirax zorgt er o.a. voor dat het blaasje uitdroogt, dus houd hem ten alle tijde droog ( dus niet met tong mee gaan spelen ) en oja blijf er met je handen vanaf, dat blaasje zit vol met bacterien die zich weer elders om je lip kunnen manifesteren
quote:volgens mij door een combinatie van stress en slaapeloosheid...dus net als je je ergens op verheugt dan laat het beest zijn lelijke kop weer zien
Op vrijdag 21 februari 2003 13:36 schreef realist_ik het volgende:
hoe ontstaat zoiets eik?
quote:dan zou ik maar een niewe afspraak make want dit duurd te lang sterkte der mee
Op vrijdag 21 februari 2003 13:35 schreef krissie het volgende:[..]
al 3 dagen maar hij blijft doorgroeien en ut jeukt als de pest
quote:uuuh... er staat dat ze hem op haar wang heeft.
Op vrijdag 21 februari 2003 13:36 schreef Da_Ripper het volgende:
ik zweer bij ZOVIRAX, maar dan vanaf het moment dat je iets voelt kriebelen op je lip, als je al een blaasje hebt, gebruikt het tog nog!Zovirax zorgt er o.a. voor dat het blaasje uitdroogt, dus houd hem ten alle tijde droog ( dus niet met tong mee gaan spelen
) en oja blijf er met je handen vanaf, dat blaasje zit vol met bacterien die zich weer elders om je lip kunnen manifesteren
quote:Het moet eerst uitdrogen, en dan moet het 'korstje' nog genezen.. Klinkt allemaal erg lekker
Op vrijdag 21 februari 2003 13:36 schreef krissie het volgende:[..]
2 weken
dat meen je nie
En ach, je kunt er niets aan doen, het gaat vanzelf weer over.
Als je maar heel erg uitkijkt en er goed met je handen vanaf blijft (en ze na het zalf smeren heel goed wast).
quote:ut is heel besmettelijk, dus ik heb ut ook van iemand over gekregen bv:als iemand een koortslip heeft en hij kust jou ermee op je wang en je hebt daar net een wondje ofzo, dan heb je het virus ook in je en dat virus zul je altijd blijven hebben.
Op vrijdag 21 februari 2003 13:36 schreef realist_ik het volgende:
hoe ontstaat zoiets eik?
vooral als je ff een zwakke weerstand hebt komt zon ding op en begint met een ontschuldige puist, die langzamerhand gaat groeien als je er nie gauw iets aan doet (ut dingen zijn ut)
quote:zat ik dus ook aan te denken, toen ik de kaasschaaf zag liggen.
Op vrijdag 21 februari 2003 13:35 schreef static het volgende:
[afbeelding]
quote:idd tis bijna carnaval en ik loop mee zon kut ding rond. en ut kan nog twee weken duren.
Op vrijdag 21 februari 2003 13:38 schreef Da_Ripper het volgende:[..]
volgens mij door een combinatie van stress en slaapeloosheid...dus net als je je ergens op verheugt dan laat het beest zijn lelijke kop weer zien
Impetigo (Krentenbaard):
Impetigo is een 'kinderziekte', die niet gevaarlijk is, betrekkelijk gemakkelijk geneest en geen blijvende gevolgen nalaat. Het gaat namelijk om een oppervlakkige huidinfectie, waardoor eerst een roode plek ontstaat, waarop een puist verschijnt, die gaat etteren, waarna een vuile geelbruine korst op die plaats ontstaat. De kinderen zien er dan zeer onsmakelijk uit. De aandoening komt meestal in het gezicht voor, doch kan ook aanwezig zijn op andere deelen van het lichaam, ook op het hoofd. Er bestaat een vorm de impetigo contagiosa, die besmettelijk is en veroorzaakt wordt door streptococcen. In enkele dagen echter is deze ziekte door een goede behandeling te overwinnen. Een andere vorm wordt veroorzaakt door den staphylococcus, wordt daarom genoemd impetigo staphylogenes, en komt meer voor bij volwassenen en dan op behaarde plaatsen. Ichtyolzalf is een goed middel en ook inspuiting met gedoode staphylococcenculturen. Een nog onaangenamere ziekte is impetigo herpetiformis, die gelukkig zeldzaam is en bij zwangeren voorkomt. De geslachtsdelen worden dan bedekt met groote slappe blazen, maar die breiden zich daarna over het geheele lichaam uit. De kinder-impetigo wordt ook wel krentenbaard genoemd en is ook gemakkelijk te genezen met witte precipitaatzalf, een kwikzalf.
Ziet het er zo uit?
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 13:41 schreef krissie het volgende:[..]
zat ik dus ook aan te denken, toen ik de kaasschaaf zag liggen.
quote:O ... M ... G ...
Op vrijdag 21 februari 2003 13:44 schreef Chez-Nous het volgende:[afbeelding]Ziet het er zo uit?
quote:geloof me, da wil je echt nie zien, want je gaat gegarandeert over je nek. Ik durf de deur nie eens meer uit.
Op vrijdag 21 februari 2003 13:36 schreef -eline- het volgende:
foto
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 13:44 schreef Chez-Nous het volgende:
Dat klinkt niet als "koortslip"/ herpes!!! Het klinkt meer als krentenbaard (impetigo). Als je niet snel een goede zalf krijgt dan wordt de plek groter en als j er veel aan zit, binnen de kortste keer zit je helemaal onder...Impetigo (Krentenbaard):
Impetigo is een 'kinderziekte', die niet gevaarlijk is, betrekkelijk gemakkelijk geneest en geen blijvende gevolgen nalaat. Het gaat namelijk om een oppervlakkige huidinfectie, waardoor eerst een roode plek ontstaat, waarop een puist verschijnt, die gaat etteren, waarna een vuile geelbruine korst op die plaats ontstaat. De kinderen zien er dan zeer onsmakelijk uit. De aandoening komt meestal in het gezicht voor, doch kan ook aanwezig zijn op andere deelen van het lichaam, ook op het hoofd. Er bestaat een vorm de impetigo contagiosa, die besmettelijk is en veroorzaakt wordt door streptococcen. In enkele dagen echter is deze ziekte door een goede behandeling te overwinnen. Een andere vorm wordt veroorzaakt door den staphylococcus, wordt daarom genoemd impetigo staphylogenes, en komt meer voor bij volwassenen en dan op behaarde plaatsen. Ichtyolzalf is een goed middel en ook inspuiting met gedoode staphylococcenculturen. Een nog onaangenamere ziekte is impetigo herpetiformis, die gelukkig zeldzaam is en bij zwangeren voorkomt. De geslachtsdelen worden dan bedekt met groote slappe blazen, maar die breiden zich daarna over het geheele lichaam uit. De kinder-impetigo wordt ook wel krentenbaard genoemd en is ook gemakkelijk te genezen met witte precipitaatzalf, een kwikzalf.
Ziet het er zo uit?
Ik denk trouwens dat de dokter het wel beter weet.
quote:Dokter weet het altijd beter....Hoe dan ook, nooit slecht om te weten dat het ook iets anders kan zijn.....
Op vrijdag 21 februari 2003 13:45 schreef deurmat het volgende:[..]
lekker.
Ik denk trouwens dat de dokter het wel beter weet.
Ziet het er zo uit?
[/quote]
uuhhh nah nog nie mee zoveel blaasjes ik hoop dat ut zo ook nie gaat worden. Het is meer een enorme grote rode vlek die steeds groter word en met 1 vette vieze geelige blaas in ut midden. Tis echt gewoom om te
en om te
jah de dokter zei al dat ut een krentebaard was. HEB IK DAT
quote:Daar hade gij gelijk in Pumba
Op vrijdag 21 februari 2003 13:49 schreef Chez-Nous het volgende:[..]
Dokter weet het altijd beter....Hoe dan ook, nooit slecht om te weten dat het ook iets anders kan zijn.....
quote:Het is nog een krentenbaard ook
Op vrijdag 21 februari 2003 13:50 schreef deurmat het volgende:[..]
Daar hade gij gelijk in Pumba
quote:Hacuna Matata?
Op vrijdag 21 februari 2003 13:50 schreef deurmat het volgende:[..]
Daar hade gij gelijk in Pumba
kuch, dus toch goed gelezen naar der omschrijving...
[Dit bericht is gewijzigd door Chez-Nous op 21-02-2003 13:53]
quote:nee man. Als ik er make up op doen dan word ut helemaal erg oohhh kmot er nie aan denken.
Op vrijdag 21 februari 2003 13:44 schreef deurmat het volgende:
Make-up
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 13:47 schreef RedVisioN het volgende:
TIP: pijp niemand als je herpes hebt, anders krijg hij het in de vorm van geslachtsziekte, met of zonder condoom, maakt niet uit
quote:dit misschien?
Op vrijdag 21 februari 2003 13:52 schreef krissie het volgende:[..]
nee man. Als ik er make up op doen dan word ut helemaal erg oohhh kmot er nie aan denken.
quote:*naar ondertitel Static kijkt.
Op vrijdag 21 februari 2003 13:35 schreef static het volgende:
[afbeelding]
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 13:51 schreef Chez-Nous het volgende:[..]
kuch, dus toch goed gelezen naar der omschrijving...
En make-up is misschien niet echt plezierig nee.
quote:uuhh that's exactly what I'm doing now, but this stupid thing just won't quit growing, so I think it's gonna be more than 2 freaking weeks.:(
Op vrijdag 21 februari 2003 13:54 schreef kikkerlikker het volgende:
okee ik heb een idee krissie meld je eige ziek en blijf 2 weke binne dan is het probleem opgelost
quote:WUAHHAHHAHAHAHA kzie mezelf al lopen met een zak over me kop
Op vrijdag 21 februari 2003 13:54 schreef realist_ik het volgende:[..]
dit misschien?
http://freedmanarchives.com/Too%20Unusual%20to%20Sell/images/Paper%20Bag%20Audience%208x12%20300%20dpi.jpg
quote:Duurt geen twee weken hoor
Op vrijdag 21 februari 2003 13:56 schreef krissie het volgende:[..]
uuhh that's exactly what I'm doing now, but this stupid thing just won't quit growing, so I think it's gonna be more than 2 freaking weeks.:(
Keep up the hope!
quote:damn you make me feel happy again
Op vrijdag 21 februari 2003 13:58 schreef Chez-Nous het volgende:[..]
Duurt geen twee weken hoor
Ik heb ook impetigo gehad (nooit zoenen met een vreemde dronken sukkel op het Leidse en je pas later afvragen wat die plek in z'n face nou was...) en toen ik de juiste zalf had was het binnen 4 dagen pleite
Keep up the hope!
[Dit bericht is gewijzigd door krissie op 21-02-2003 14:00]
quote:jezus wat erg
Op vrijdag 21 februari 2003 13:56 schreef krissie het volgende:[..]
uuhh that's exactly what I'm doing now, but this stupid thing just won't quit growing, so I think it's gonna be more than 2 freaking weeks.:(
quote:ik slik elke dag trouw mijn vitamine pillekes, dus daar ken ut nie aan ligguhhhhh
Op vrijdag 21 februari 2003 13:59 schreef kikkerlikker het volgende:[..]
jezus wat erg
he slik je vitamimen pillen meschien scheeld dat
quote:Bij mij wel (naja, de pus en de rode en andere vreemde plekken). De zalf brand alles wat erin zit te rotten weg en je huid herstelt zich altijd erg snel. Wel nog een tijdje een klein plekje gehad waar de huid nog niet helemaal op kleur was, maar daar zag je niets van
Op vrijdag 21 februari 2003 13:59 schreef krissie het volgende:[..]
damn you make me feel happy again
just four days right???
[Dit bericht is gewijzigd door Chez-Nous op 21-02-2003 14:04]
quote:mjuh dan denken ze ook zow zow da ziet er goed uit en dan zien ze me kop + herpes en dan is ut rechts omkeer.
Op vrijdag 21 februari 2003 13:58 schreef realist_ik het volgende:
wat je ook kan doen, is een kort rokje aandoen ... strak truitje enzo
de aandacht verleggen zeg maar ... niemand die dat ding op je wang nog ziet
quote:hoe groot was jouw plek dan?????? en welke zalf gebruikte je?? heb je er verders nog een keer een herpes gehad? omdat ut zich herhaald en de herpes kan terug komen, omdat je dat tering virus nie meer kwijtraakt:(
Op vrijdag 21 februari 2003 14:03 schreef Chez-Nous het volgende:[..]
Bij mij wel. De zalf brand alles wat erin zit te rotten weg en je huid herstelt zich altijd erg snel. Wel nog een tijdje een klein plekje gehad waar de huid nog niet helemaal op kleur was, maar daar zag je niets van
quote:Twas geen herpes, het was echt impetogo. Wat voor een zalf? Weet ik niet, van de huisarts receptje gekregen en werkte perfect. Nooit meer iets terug gehad, ik heb zowieso geen herpes....
Op vrijdag 21 februari 2003 14:06 schreef krissie het volgende:[..]
hoe groot was jouw plek dan?????? en welke zalf gebruikte je?? heb je er verders nog een keer een herpes gehad? omdat ut zich herhaald en de herpes kan terug komen, omdat je dat tering virus nie meer kwijtraakt:(
Nadat de infectie weg was het ik m'n huid wel extra schoongehouden en heb ik nooit meer iemand gezoend die vreemde dingen in z'n gezicht had die ik niet kon plaatsen
Maar kids krijgen het meestal van troep dat op straat ligt, zandbak e.d.
quote:ik denk dat het beter is als er zuurstof bij kan komen ...
Op vrijdag 21 februari 2003 14:08 schreef Elevation het volgende:
Kan je d'r eik niet gewoon een pleister op plakken?
en anders zouden mensen nog gaan denken dat je die Nelly imiteert ...
[Dit bericht is gewijzigd door realist_ik op 21-02-2003 14:11]
quote:eeeh ik heet toch geen Nelly!!!!!
Op vrijdag 21 februari 2003 14:08 schreef Elevation het volgende:
Kan je d'r eik niet gewoon een pleister op plakken?
quote:my words exactly
Op vrijdag 21 februari 2003 14:10 schreef krissie het volgende:[..]
eeeh ik heet toch geen Nelly!!!!!
quote:alleen ik heb dan een drie keer zow grote pleister op mijn wang
Op vrijdag 21 februari 2003 14:11 schreef realist_ik het volgende:[..]
my words exactly
quote:Hey, je bent me net even voor.......dacht ik dus ook.
Op vrijdag 21 februari 2003 13:49 schreef -eline- het volgende:
kun je niet met carnaval van die nepwonden maken met een soort fimo dan lijkt het alsof je het expres gedaan hebt
quote:doe je het onder het motto wat Nelly kan doe ik 3 keer beter
Op vrijdag 21 februari 2003 14:13 schreef krissie het volgende:[..]
alleen ik heb dan een drie keer zow grote pleister op mijn wang
quote:Ja hoor, virusjes kruipen zo door een condoom heen.
Op vrijdag 21 februari 2003 13:47 schreef RedVisioN het volgende:
TIP: pijp niemand als je herpes hebt, anders krijg hij het in de vorm van geslachtsziekte, met of zonder condoom, maakt niet uit
Ik gebruik zovirax en dat helpt wel aardig, wat de genezing bij mij bespoedigd is : een washandje nat maken met warm water (zo heet mogelijk) en er een poos tegen aanhouden....daarna zovirax erop smeren....bij mij is het dan toch wel binnen 4 dagen weer weg!
*heeft er nu eentje op d'r kin* (moet er soms eigenlijk wel eens om lachen, waar die krengen opduiken)
Het is een virus die in je lichaam zit er dus niet meer weggaat, ooit eens van mijn moeder gekregen... BEDANKT MAM!
ook wat onzinnige verhalen... over dat als je nu iemand je pijpt, diegene het in vorm van een geslachtsziekte terug krijgt ??
Herpes = een soort SOA !!
Het is " erfelijk ", als je het hebt, dan heb je het fulltime... het " leeft " dus continu in je bloed.
Op momenten dat je weerstsand verzwakt of dat je stress hebt dan komt het vaak naar buiten... dan krijg je dus bijvoorbeeld die koortslip blaasjes.
Het heeft niets met hygiëne te maken ( alhoewel handen wassen natuurlijk erg aan te raden is om het niet verder te verspreiden ! ).
quote:hmmm goeie tip mee da washandje ik zal ut es proberen. jah ik heb ut dus van een vriendin overgekregen die een koortslip had. maar waar die krengen ook opduiken ik kan er nie bepaald om lachen maar meer om
Op vrijdag 21 februari 2003 15:17 schreef Susie het volgende:
*regelmatig last van koortsuitslag*Ik gebruik zovirax en dat helpt wel aardig, wat de genezing bij mij bespoedigd is : een washandje nat maken met warm water (zo heet mogelijk) en er een poos tegen aanhouden....daarna zovirax erop smeren....bij mij is het dan toch wel binnen 4 dagen weer weg!
*heeft er nu eentje op d'r kin* (moet er soms eigenlijk wel eens om lachen, waar die krengen opduiken)
Het is een virus die in je lichaam zit er dus niet meer weggaat, ooit eens van mijn moeder gekregen... BEDANKT MAM!
oke.....om te huilen op het moment, maar achteraf moet ik er wel om lachen....
Iedere keer als ik ook maar iets voel dat lijkt op een blaasje, dan gaat die zovirax eral op en inderdaad : niet te veel aanzitten, dan wordt het alleen maar groter!
(toch veel plezier met de carnaval!)
quote:Hehe, iets meer dan een jaar terug had mijn inmiddels ex dat, mijn beste vriend en zijn vriendin en ik ben bespaard gebelven van die zooi
Op vrijdag 21 februari 2003 13:44 schreef Chez-Nous het volgende:
Dat klinkt niet als "koortslip"/ herpes!!! Het klinkt meer als krentenbaard (impetigo). Als je niet snel een goede zalf krijgt dan wordt de plek groter en als j er veel aan zit, binnen de kortste keer zit je helemaal onder...Impetigo (Krentenbaard):
Ziet het er zo uit?
Toen kreeg ik een nieuwe vriendin en binnen een maand nadat ik met haar kreeg had zij het ook, wist alleen niet dat het zo heette.
quote:op me neus gelukkig niet zeg da moest er ook nog es bijkomen.
Op vrijdag 21 februari 2003 15:31 schreef Susie het volgende:
Ooit eens op je puntje van je neus gehad?????oke.....om te huilen op het moment, maar achteraf moet ik er wel om lachen....
Iedere keer als ik ook maar iets voel dat lijkt op een blaasje, dan gaat die zovirax eral op en inderdaad : niet te veel aanzitten, dan wordt het alleen maar groter!
(toch veel plezier met de carnaval!)
jah ik krijg ut dus altij op 1 bepaalde plaats in mijn gezicht en dat is naast mijn oog. Maar nu kreeg ik dus een rood pukkeltje op mijn wang, dus ik dacht oohhhhwww gewoon een puisje, dus ik ga slapen en sta de volgende morgen op, kijk in de spiegel EN WAT ZAG IK TOT MIJN GROTE SCHRIK????? juist een enorme rooie vlek beetje opgezegt en een pus blaasje in ut midden.
quote:en bedankt voor de goeie steunende tip.
Op vrijdag 21 februari 2003 15:00 schreef Potter het volgende:
Daar kom je nooit meer vanaf.
Ik zou jezelf maar afzonderen van de buitenwereld.
Wat tegen een koortsuitslag (herpes) ook goed helpt is echinaforcecrème van Dr. Vogel. Dat voelt ook wat lekkerder aan op je huid, het ruikt ook lekkerder en het is wat vettiger.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |