abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217169786
Beste fokkers

Mijn vriendin woont in een woning op de begane grond en ik op de vierde verdieping.

Nu heeft zij problemen met haar KPN aansluiting (slecht werkend routers en op enkele apparaten geen wifi. Nu heb ik voorgesteld dat zij op mijn wifi mag meeliften, maar het signaal van mij uit is bij haar te zwak.

Wat kan ik het beste gebruiken? De meningen over wifi versterken en repeaters lopen nogal uiteen en ik weet niet of dat ook gaat werken van 4 hoog naar begane grond.

Zij wilt van haar KPN abbo af en ik heb zelf ook KPN, die behoudt ik omdat alles bij mij correct werkt .
Welke oplossing is het beste qua aanschaf om het wifi signaal bij haar voldoende te laten ontvangen door enkele betonnen vloeren en muren?
Ik zelf gebruik een Fritzbox router.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_217169838
een netwerkkabel, iets anders over die afstand is niet te doen, zeker niet omdat jullie beide een eigen meterkast hebben dan is een stopcontact plug ook geen optie
  maandag 24 maart 2025 @ 21:26:41 #3
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_217169978
Een kabel trekken is natuurlijk het beste maar dat is misschien niet echt een optie. Misschien kun je in de gedeelde ruimtes op iedere verdieping een repeater hangen?

Als jullie een balkon hebt misschien daar een router, dan hoef je niet door al dat beton.
  maandag 24 maart 2025 @ 21:28:36 #4
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_217170001
Klinkt trouwens wel alsof er iets mankeert aan haar thuisnetwerk, niet zozeer aan KPN. Probeer eens gewoon een laptop met een kabeltje aan haar modem te hangen en dan een speedtest doen. Als dat niet werkt is het denk ik een probleem van KPN en moeten zij dat oplossen.
pi_217171335
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 21:07 schreef -Hakuna- het volgende:
Zij wilt van haar KPN abbo af
Nou, wat let haar?
pi_217173530
quote:
Beste fokkers

Mijn vriendin woont in een woning op de begane grond en ik op de vierde verdieping.
Is dat gewoon een hele grote woning of hebben hier te maken met masionette of een flatje of zo?

quote:
Nu heeft zij problemen met haar KPN aansluiting (slecht werkend routers en op enkele apparaten geen wifi.
Slecht werkende routers? Hoeveel routers heeft ze staan dan? En wat regelt allemaal de wifi? Enkel het KPN Experiaboxje?

quote:
Nu heb ik voorgesteld dat zij op mijn wifi mag meeliften, maar het signaal van mij uit is bij haar te zwak
Ja dat is aardig wat meters en wat metaal.

quote:
Wat kan ik het beste gebruiken? De meningen over wifi versterken en repeaters lopen nogal uiteen en ik weet niet of dat ook gaat werken van 4 hoog naar begane grond.
Tenzij je bereid bent zwaar te investeren in professionele apparatuur, gaat dit m niet worden.

quote:
Welke oplossing is het beste qua aanschaf om het wifi signaal bij haar voldoende te laten ontvangen door enkele betonnen vloeren en muren? Ik zelf gebruik een Fritzbox router.
Goedkoopste dat wel blijft werken? Fritz!Box mesh. En nee dat is niet heel goedkoop helaas. En vrij bagger qua snelheid, want het zouden aardig wat meshing devices moeten worden voor die afstand en zoveel muren/metaal.

Dus eigenlijk... niets...

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr_Belvedere op 25-03-2025 16:22:33 ]
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_217174891
Ik denk dat de handigste oplossing is dat er een student aan huis langs komt of een vrijwilliger uit het buurthuis of zo.

Die eens kritisch naar het netwerk van je vriendin laten kijken wat er nu werkelijk mis is.

Als het met haar eigen modem/router niet werkend te krijgen is dan is dat ding stuk of gaat het op een andere manier ook niet werken.

Daarnaast denk ik dat elke vorm van netwerk delen tussen BG en vier hoog duurder uitkomt dan de zaak normaal op orde te maken. Zeker als je dat niet zelf kunt beheren wordt dat een gebed zonder einde met nog veel vaker storingen.

https://www.wifishop.nl/point-to-point-wifi/sets voor als je het wel wilt proberen.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 14:04:05 #8
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217175509
quote:
Beste fokkers

Nu heeft zij problemen met haar KPN aansluiting (slecht werkend routers en op enkele apparaten geen wifi. Nu heb ik voorgesteld dat zij op mijn wifi mag meeliften, maar het signaal van mij uit is bij haar te zwak.

Zij wilt van haar KPN abbo af en ik heb zelf ook KPN, die behoudt ik omdat alles bij mij correct werkt .
Welke oplossing is het beste qua aanschaf om het wifi signaal bij haar voldoende te laten ontvangen door enkele betonnen vloeren en muren?
Ik zelf gebruik een Fritzbox router.
Ik zou de problemen bij de bron aanpakken en niet allerlei omslachtige oplossingen verzinnen om jouw signaal van 4 hoog naar de begane grond te krijgen, want dat levert alleen maar meer ellende op.
Huilen dan.
pi_217178387
Bedankt voor alle uitleg, denk dat het toch door een kenner opgelost moet worden bij haar. De vorige bewoner heeft volgens haar de aansluiting stuk gemaakt. Nu werkt alleen haar vaste PC, niet haar laptop en Ipad. Bij mij werkt haar laptop en Ipad wel op mijn wifi signaal.

Hier werd ook door iemand geschreven dat ik in de gedeelde ruimtes op elke verdieping een repeater zou kunnen hangen,. maar de woningbouw zal dat niet toelaten dat ik op de stopcontacten van de elektrische deuren repeaters ga aansluiten. Dus dat gaat het denk ik niet worden.

Misschien dit... :)

https://www.bol.com/nl/nl(...)dItem_1.ProductImage
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 18:43:40 #10
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217178435
Welke aansluiting is er stuk gemaakt dat het ene apparaat wel werkt en de andere niet?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_217178691
Inderdaad die student aan huis nar de wifi laten kijken. Of die router resetten en de apparaten opnieuw aanmelden.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 19:14:54 #12
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_217178705
een kabel over het balkon hangen
pi_217179645
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 18:35 schreef -Hakuna- het volgende:
De vorige bewoner heeft volgens haar de aansluiting stuk gemaakt. Nu werkt alleen haar vaste PC
Welke aansluiting? Die van KPN? Dan zou haar vaste PC ook niet werken dus nee.

Zal 'm hoogstwaarschijnlijk in de WiFi van je KPN router zitten (instellingen of gewoon kaduuk) aangezien haar apparaten wel op jouw WiFi werken.

Dus checken, KPN bellen of (conform haar plan) overstappen. Al het andere is weggegooid geld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')