abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217169093
Twijfelde even of deze in DIG of MUZ moest. Dus aan de modjes: mocht deze toch niet goed staan, voel vrij om hem te verplaatsen ;)

Mijn werkbestand staat momenteel op 100BPM. Ik heb een acapella die ik graag wil gebruiken die origineel op 175BPM staat (half time 88).

Tot dusver werkte ik eigenlijk altijd met bestanden die een overeenkomstig BPM hadden, maar dit keer dus niet.. hoe krijg ik nu mijn vocal binnen mijn BPM? Simpelweg 'fit to tempo' werkt niet en de eerste 5 videos op YouTube ook niet..

Heeft iemand de gouden tip? De bedoeling is dus eigenlijk om van de halftime (88) naar 105 te gaan zodat dat hij gaat warpen.
pi_217169129
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_217169464
quote:
Thx, maar is niet echt wat ik bedoel.. ik bedoel eigenlijk dat ik een capella heb die in een ander tempo is dan mijn eigen bestand, waardoor het niet 'op de beat' gaat.
  maandag 24 maart 2025 @ 21:25:49 #4
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217169960
Ik heb niet of nauwelijks kennis van Fruity Loops, maar ik neem aan dat je je acapella bestand in sync wil hebben met een andere track, waar je de acapella uiteindelijk overheen wil leggen?

Heb je geen andere mogelijkheid om je acapella track in key te pitchen naar het gewenste BPM?
Een andere tool (bijv. Ableton) of een controller waarmee je de track afspeelt, handmatig pitcht naar het gewenste aantal BPM en dat weer opneemt?
  dinsdag 25 maart 2025 @ 19:03:35 #5
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')