POLLquote:Vrouw vindt tas met 75 briefjes van 200 euro in Duitse trein
MÜNCHEN - Een passagier in een snelle ICE-trein heeft in Duitsland een ongebruikelijke vondst gedaan. De 33-jarige Duitse trof een tas aan met 15.000 euro aan contant geld, meldt de politie.
De tas was achtergelaten op een stoel in de trein en zat vol bankbiljetten van 200 euro. De vrouw maakte melding van de vondst en heeft die ook weer afgestaan. De politie nam de tas in München over.
Het is onduidelijk van wie het geld is en waar het vandaan komt. De politie heeft dat nog niet kunnen achterhalen.
https://www.telegraaf.nl/(...)euro-in-duitse-trein
Ja, dit dus. De kans dat dit wit geld is lijkt me vrij klein.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:37 schreef herverwijderd het volgende:
Ik had het zeker teruggebracht want ik zit er niet op te wachten dat een of andere drugsbaron zijn geld terug komt halen bij me.
Dat ook jaquote:Op maandag 24 maart 2025 15:37 schreef herverwijderd het volgende:
Ik had het zeker teruggebracht want ik zit er niet op te wachten dat een of andere drugsbaron zijn geld terug komt halen bij me.
En hoe hadden ze dat willen achterhalen? Alleen in een "No Country For Old Men" scenario zou er een psychopaat achter je aankomen omdat je vergeet de tracker uit de tas te halen.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:37 schreef herverwijderd het volgende:
Weet ik veel. Getrainde duiven die spioneren ofzo, je weet nooit hoe die types te werk gaan.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En hoe hadden ze dat willen achterhalen? Alleen in een "No Country For Old Men" scenario zou er een psychopaat achter je aankomen omdat je vergeet de tracker uit de tas te halen.
Zou jij het houden? Of een paar briefjes eruit halen en dan melden dat je het gevonden hebt?quote:Op maandag 24 maart 2025 15:52 schreef nostra het volgende:
Nu is nur bar in Duitsland nog wel vrij gebruikelijk, dus dit hoeft zeker geen crimineel geld te zijn. En voor 15k heb je ook niet de hele maffia achter je aan, 50.000 100 DM's, 50.000 100 gulden, 50.000 100 USD en 50.000 500 FRF zou ik me meer zorgen maken.
In Duitsland zou ik het houden, geef je het zo uit. In Nederland krijg je heel KYC van de bank achter je aan, misschien zou ik er wat pokertoernooien mee spelen.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:53 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Zou jij het houden? Of een paar briefjes eruit halen en dan melden dat je het gevonden hebt?
Wat een onzin, ook in Nederland is dat prima uit te geven.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:55 schreef nostra het volgende:
[..]
In Duitsland zou ik het houden, geef je het zo uit. In Nederland krijg je heel KYC van de bank achter je aan, misschien zou ik er wat pokertoernooien mee spelen.
Was ik maar zo'n bikkelquote:Op maandag 24 maart 2025 15:55 schreef nostra het volgende:
[..]
In Duitsland zou ik het houden, geef je het zo uit. In Nederland krijg je heel KYC van de bank achter je aan, misschien zou ik er wat pokertoernooien mee spelen.
200 euro biljetten? Ik ken de winkels niet iig. Plus >3k mag (of mag binnenkort) sowieso niet meer contant.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat een onzin, ook in Nederland is dat prima uit te geven.
quote:Op maandag 24 maart 2025 15:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En hoe hadden ze dat willen achterhalen? Alleen in een "No Country For Old Men" scenario zou er een psychopaat achter je aankomen omdat je vergeet de tracker uit de tas te halen.
Na een periode is het geld dan ook voor jou als niemand het komt afhalen. Kans is klein dat de drugsdealer het komt halen bij de politie.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:37 schreef herverwijderd het volgende:
Opsnuivenquote:Op maandag 24 maart 2025 15:55 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Wat gaat de popo er zelf mee doen?
Ik waarschijnlijk wel iets meer en dan de rest naar de polizei gebracht. Dit is waarschijnlijk niet van een oud vrouwtje die een eurootje of 1000 meer of minder zal missenquote:Op maandag 24 maart 2025 16:03 schreef Nattekat het volgende:
Ik had één briefje gepakt als vindersloon
Hoe gaat hij jou vinden dan?quote:Op maandag 24 maart 2025 15:37 schreef herverwijderd het volgende:
Nee, daarom. Als ik een portemonnee vind met 100 euro breng ik hem terug. Maar dit is gewoon crimineel geld.quote:Op maandag 24 maart 2025 16:07 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik waarschijnlijk wel iets meer en dan de rest naar de polizei gebracht. Dit is waarschijnlijk niet van een oud vrouwtje die een eurootje of 1000 meer of minder zal missen
Ik zou het nu ook terugbrengen, omdat ik nu zeker kan weten dat het dan een test is. Voorheen zou ik het met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet hebben gedaan.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:37 schreef herverwijderd het volgende:
Twas wel in Duitsland, doen ze daar ook aan van die testen? Dan moet je misschien toch een nieuw beloofd land opzoeken.quote:Op maandag 24 maart 2025 16:24 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik zou het nu ook terugbrengen, omdat ik nu zeker kan weten dat het dan een test is. Voorheen zou ik het met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet hebben gedaan.
Goede vraag. Ik denk dat dat meer met de persoon te maken heeft dan met het land, niet iedereen gaat hier getest worden, maar ik word overal op deze planeet getest.quote:Op maandag 24 maart 2025 16:28 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Twas wel in Duitsland, doen ze daar ook aan van die testen? Dan moet je misschien toch een nieuw beloofd land opzoeken.
Als het wit geld is zou ik het uit morele overwegingen juist weer eerder terugbrengen. Kortom, in geen geval zal ik het houdenquote:Op maandag 24 maart 2025 15:38 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ja, dit dus. De kans dat dit wit geld is lijkt me vrij klein.
Kan ook vals geld zijn.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:38 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ja, dit dus. De kans dat dit wit geld is lijkt me vrij klein.
En daarna vertel je zelf de oorzaak:quote:Op maandag 24 maart 2025 17:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
In Nederland denken mensen al gauw dat een 200 euro biljet wel crimineel geld moet zijn.
Daarom is deze Duitse zaak door een Nederlandse bril kijken en gelijk ervan overtuigd zijn dat het wel crimineel geld moet zijn dan ook niet logisch.quote:Op maandag 24 maart 2025 18:22 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
En daarna vertel je zelf de oorzaak:
Er zijn in Duitsland ook gewoon geldautomaten die 200 euro biljetten geven.
(In Nederland heb ik nog nooit een 200-je uit een automaat zien komen).
Niet alleen aan je deur, maar achter je aan!quote:Op maandag 24 maart 2025 18:17 schreef Jed1Gam het volgende:
Je hebt niet graag een drugsdealer aan je deur, dus had het niet gehouden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |