Verhuisd EN bevallenquote:Op maandag 24 maart 2025 16:02 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh nu ben je opeens al verhuisd? Vorige week zocht je nog opslagruimte. Rare topics maak je
Kind hoeft toch niet per se naar een andere school? Je kan ook in de buurt verhuizen.quote:Op maandag 24 maart 2025 16:05 schreef Captain_Ghost het volgende:
Nou ja.. je kan wel voorstellen wanneer kind op basisschool zit en vriend of vriendinnetjes heeft. Plotseling moet ie weg... Bij ander school weer nieuw mensen leren kennen. Of dat handig is, ligt aan je kind...
Hou rekening mee dat na bevallen van 1e kind dat jullie later nog kind zal maken.
Ik ben als kind vaak verhuisd. Dat was niet altijd makkelijk geweest.
Ik zou een van deze drie optie overwegen.
optie 1: Voordat kind oud genoeg zijn om naar basisschool te gaan, al verhuizen. Je hebt nog tijd over.. dat is circa 2 a 4 jaar.
optie 2: wachten tot kind van basis naar middelbare onderwijs gaat. Verhuizen.. (met 2e of 3e kind zijn dan niet handig)
optie 3: huis verbouwen.. Je heb tijd alsnog een vergunning te krijgen, zo nodig aangepast versie.
Waarom dit altijd alles naar eigen hand willen zetten a.k.a. ontevredenheid?quote:Op maandag 24 maart 2025 15:33 schreef edejong25 het volgende:
Eigenlijk is alles perfect, behalve de grootte van de woonkamer.
Dit, en alsof je de hele dag in je huiskamer gaat zitten.. wie wil dat nou?quote:Op maandag 24 maart 2025 16:18 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Waarom dit altijd alles naar eigen hand willen zetten a.k.a. ontevredenheid?
Laat het lekker zo. Went vanzelf. Dan hoef je gewoon niks en krijg je ook niet al die stress (ook voor de relatie) voor de kiezen. Een ongelofelijke hoeveelheid ellende komt door dat streven naar perfectie.
Men heeft op de 1 of andere manier de visie of verwachting dat het moet voldoen aan "droomhuis".quote:Op maandag 24 maart 2025 16:20 schreef achtja het volgende:
[..]
Dit, en alsof je de hele dag in je huiskamer gaat zitten.. wie wil dat nou?
Trauma gaat dat opleveren... Echt hoor.quote:Op maandag 24 maart 2025 18:24 schreef Schanu het volgende:
Ze beiden bijvoorbeeld een doos laten inpakken met speelgoed, uitgelegd dat alles meegaat maar alleen naar een andere plek. We hebben ze het oude huis laten zien toen deze leeg was, zodat ze echt beseften dat we daar niet meer terug zouden komen.
Het levert trauma op omdat ik ze op speelse en kinderlijke wijze meeneem in een verandering die ook op hun jonge leeftijd enorme impact heeft? Dat vind ik nogal een aantijging.quote:Op maandag 24 maart 2025 18:29 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Trauma gaat dat opleveren... Echt hoor.
Waarom zou je er zo'n ding van maken? Het boeit die kinderen van 2 en "ruim" 3 echt niks.
Het is projecteren van de dingen waar je blijkbaar zelf mee zit.
Nee dat is gelul. Is niet zo. Het heeft misschien op jou "enorme impact" maar op een kind van 2 echt niet.quote:Op maandag 24 maart 2025 18:33 schreef Schanu het volgende:
die ook op hun jonge leeftijd enorme impact heeft?
Nee, een kind van 2 vindt het echt dik oké om van huis, opvang en omgeving te worden weggetrokken zonder hierin emotioneel gesteund te worden door de oudersquote:Op maandag 24 maart 2025 18:34 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nee dat is gelul. Is niet zo. Het heeft misschien op jou "enorme impact" maar op een kind van 2 echt niet.
Op de avond voor de verhuizing zaten we op de SEH met een blindedarmontsteking van de jongstequote:Op maandag 24 maart 2025 16:24 schreef Tja..1986 het volgende:
Ja, die van ons waren 7 en 2. Wat het ingewikkeld maakt dat je aandacht aan je kinderen wil geven maar ook druk bent met verhuizen (bij ons eerst nog een verbouwing van een aantal maanden). Het was een drukke periode, maar ben heel blij dat we het gedaan hebben omdat we nu in huis maar vooral in de tuin veel meer ruimte hebben voor ons allemaal.
Oh dat was het. Dat vergeet ik natuurlijk niet.quote:Op maandag 24 maart 2025 18:40 schreef Schanu het volgende:
Ik denk dat je even vergeet dat ook kinderen menselijke wezens zijn.
Aai.. dat is mooi pech. Maarja, zoiets kan ook jezelf treffen als ik geen (jonge) kinderen hebt.quote:Op maandag 24 maart 2025 18:43 schreef halfway het volgende:
[..]
Op de avond voor de verhuizing zaten we op de SEH met een blindedarmontsteking van de jongste
Oefquote:Op maandag 24 maart 2025 18:43 schreef halfway het volgende:
[..]
Op de avond voor de verhuizing zaten we op de SEH met een blindedarmontsteking van de jongste
Hoezo verhuis je doordeweek en niet op zaterdag???quote:Op dinsdag 25 maart 2025 10:43 schreef Piles het volgende:
[..]
Oef
Hier hoorden op de middag voor de verhuizing, dat de opvang dicht was op verhuisdag (leidster ziek). Ook niet ideaal met een baby van 5 maanden
Waarom zo nodig op zaterdag verhuizen? Ik gebruik m'n weekend liever om uit te pakken / te klussen. En met m'n kind bezig te zijn. En een verhuisbedrijf is duurder op zaterdag.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:54 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Hoezo verhuis je doordeweek en niet op zaterdag???
Oh ja, want die heb je altijd in de buurt en die hebben altijd tijd. Was het maar zo makkelijk.quote:Dan breng je je kind naar familie ofzo
Wij hebben in- en uitpakken zelf gedaan. Maar dit was de eerste verhuizing door een bedrijf. Inderdaad heel fijnquote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:01 schreef Burdie het volgende:
Wij zijn verhuisd toen onze kinderen 4 en 2 waren, 100km verderop. Vanwege de kinderen hebben ons door een bedrijf laten verhuizen, dat bedrijf heeft alles voor ons gedaan: inpakken, vervoeren en uitpakken.
Ik denk dat ik nooit meer anders wil verhuizen, dit was zo fijnkan het iedereen aanraden.
Hoe reageerden ze daarop?quote:Op maandag 24 maart 2025 18:24 schreef Schanu het volgende:
Wij zijn verhuisd toen onze dochters net 2 en ruim 3 waren. Bewust voor de oudste naar school zou gaan, om de verandering zo klein mogelijk te houden. Desondanks was de impact groot, want een verhuizing is niet zomaar iets.
Wij hebben ze meegenomen naar de 2e bezichtiging, en ze op hun niveau meegenomen in het proces. Ze beiden bijvoorbeeld een doos laten inpakken met speelgoed, uitgelegd dat alles meegaat maar alleen naar een andere plek. We hebben ze het oude huis laten zien toen deze leeg was, zodat ze echt beseften dat we daar niet meer terug zouden komen.
Na de verhuizing moest er nog ontzettend veel in huis gebeuren, maar de slaapkamers en de speelkamer waren klaar zodat de kinderen vanaf dag 1 hun eigen plek hadden met hun eigen speelgoed om zich heen. Daarnaast zijn we al voor de verhuizing, maar ook daarna nog lange tijd, veel door het nieuwe dorp en de omgeving gaan struinen met de kinderen om ze te laten wennen aan de nieuwe plek.
Ach hou op met je verzinsels. Je vertelt een paar weken geleden (op dezelfde dag) in het ene topic dat je in een milieuzone woont en in het andere dat je hoogstwaarschijnlijk naar een milieuzone gaat verhuizen en dan je diesel weg moet doen. Je verzint alles bij elkaar, het is zo sneu.quote:Op woensdag 26 maart 2025 13:33 schreef edejong25 het volgende:
Dat ik tijdens de verhuizing zwanger was, betekent natuurlijk niet dat dit nu niet meer zo is (had het misschien wat beter moeten omschrijven hahaha) De baby zit gelukkig nog gewoon in mijn buik.
O als je nu toch nog zwanger bent dan zou ik er meteen werk van maken.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:33 schreef edejong25 het volgende:
Hoi!! Mijn vriend en ik zijn onlangs verhuisd. Voor nu is dit echt (bijna) ons droomhuis. Eigenlijk is alles perfect, behalve de grootte van de woonkamer. We hebben laatst met elkaar besproken dat we in de toekomst willen verbouwen, of toch moeten verhuizen als verbouwen niet mogelijk is door vergunningen.
Tijdens de verhuizing was ik zwanger, wat heel goed ging. Mochten we in de toekomst toch nog willen verhuizen, zal dit met kinderen zijn. Nu zie ik een verhuizing met jonge kinderen echt niet zitten. Zijn er hier mensen met ervaring? Hebben jullie bijvoorbeeld gewacht met verhuizen tot de kinderen een bepaalde leeftijd hadden?
Ik hoor het graag!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |