abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217165923
Hoi!! Mijn vriend en ik zijn onlangs verhuisd. Voor nu is dit echt (bijna) ons droomhuis. Eigenlijk is alles perfect, behalve de grootte van de woonkamer. We hebben laatst met elkaar besproken dat we in de toekomst willen verbouwen, of toch moeten verhuizen als verbouwen niet mogelijk is door vergunningen.

Tijdens de verhuizing was ik zwanger, wat heel goed ging. Mochten we in de toekomst toch nog willen verhuizen, zal dit met kinderen zijn. Nu zie ik een verhuizing met jonge kinderen echt niet zitten. Zijn er hier mensen met ervaring? Hebben jullie bijvoorbeeld gewacht met verhuizen tot de kinderen een bepaalde leeftijd hadden?

Ik hoor het graag!!
  Spellchecker maandag 24 maart 2025 @ 15:56:00 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217166133
Het is nog lang niet zover.

Wat heb jij steeds met/tegen verhuizen?
pi_217166204
Oh nu ben je opeens al verhuisd? Vorige week zocht je nog opslagruimte. Rare topics maak je
pi_217166234
Nou ja.. je kan wel voorstellen wanneer kind op basisschool zit en vriend of vriendinnetjes heeft. Plotseling moet ie weg... Bij ander school weer nieuw mensen leren kennen. Of dat handig is, ligt aan je kind...

Hou rekening mee dat na bevallen van 1e kind dat jullie later nog kind zal maken.

Ik ben als kind vaak verhuisd. Dat was niet altijd makkelijk geweest.
Ik zou een van deze drie optie overwegen.

optie 1: Voordat kind oud genoeg zijn om naar basisschool te gaan, al verhuizen. Je hebt nog tijd over.. dat is circa 2 a 4 jaar.
optie 2: wachten tot kind van basis naar middelbare onderwijs gaat. Verhuizen.. (met 2e of 3e kind zijn dan niet handig)
optie 3: huis verbouwen.. Je heb tijd alsnog een vergunning te krijgen, zo nodig aangepast versie.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_217166244
Verhuizingen kunnen traumatisch zijn voor kinderen, dus beter nu verhuizen want anders zit je als een goede ouder minstens 18 jaar vast.. of je moet in de buurt verhuizen uiteraard.

Daarbij is verhuizen gewoon weggegooit geld.. wen gewoon aan je huiskamer..
  Spellchecker maandag 24 maart 2025 @ 16:12:38 #6
197773 crew  maily
pi_217166304
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 16:02 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh nu ben je opeens al verhuisd? Vorige week zocht je nog opslagruimte. Rare topics maak je
Verhuisd EN bevallen :Y
pi_217166312
TS heeft een obsessie met verhuizen.
  maandag 24 maart 2025 @ 16:16:48 #8
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_217166350
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 16:05 schreef Captain_Ghost het volgende:
Nou ja.. je kan wel voorstellen wanneer kind op basisschool zit en vriend of vriendinnetjes heeft. Plotseling moet ie weg... Bij ander school weer nieuw mensen leren kennen. Of dat handig is, ligt aan je kind...

Hou rekening mee dat na bevallen van 1e kind dat jullie later nog kind zal maken.

Ik ben als kind vaak verhuisd. Dat was niet altijd makkelijk geweest.
Ik zou een van deze drie optie overwegen.

optie 1: Voordat kind oud genoeg zijn om naar basisschool te gaan, al verhuizen. Je hebt nog tijd over.. dat is circa 2 a 4 jaar.
optie 2: wachten tot kind van basis naar middelbare onderwijs gaat. Verhuizen.. (met 2e of 3e kind zijn dan niet handig)
optie 3: huis verbouwen.. Je heb tijd alsnog een vergunning te krijgen, zo nodig aangepast versie.
Kind hoeft toch niet per se naar een andere school? Je kan ook in de buurt verhuizen.
pi_217166366
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:33 schreef edejong25 het volgende:
Eigenlijk is alles perfect, behalve de grootte van de woonkamer.
Waarom dit altijd alles naar eigen hand willen zetten a.k.a. ontevredenheid?

Laat het lekker zo. Went vanzelf. Dan hoef je gewoon niks en krijg je ook niet al die stress (ook voor de relatie) voor de kiezen. Een ongelofelijke hoeveelheid ellende komt door dat streven naar perfectie.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_217166405
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 16:18 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Waarom dit altijd alles naar eigen hand willen zetten a.k.a. ontevredenheid?

Laat het lekker zo. Went vanzelf. Dan hoef je gewoon niks en krijg je ook niet al die stress (ook voor de relatie) voor de kiezen. Een ongelofelijke hoeveelheid ellende komt door dat streven naar perfectie.
Dit, en alsof je de hele dag in je huiskamer gaat zitten.. wie wil dat nou?
pi_217166499
Ja, die van ons waren 7 en 2. Wat het ingewikkeld maakt dat je aandacht aan je kinderen wil geven maar ook druk bent met verhuizen (bij ons eerst nog een verbouwing van een aantal maanden). Het was een drukke periode, maar ben heel blij dat we het gedaan hebben omdat we nu in huis maar vooral in de tuin veel meer ruimte hebben voor ons allemaal.
  maandag 24 maart 2025 @ 16:26:24 #12
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_217166525
Feli met je baby trouwens ts, ik zie dat je ergens in de afgelopen 4 dagen en verhuisd, en bevallen, en al een verbouwing aan het plannen bent. Bezig bijtje.
pi_217166603
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 16:20 schreef achtja het volgende:

[..]
Dit, en alsof je de hele dag in je huiskamer gaat zitten.. wie wil dat nou?
Men heeft op de 1 of andere manier de visie of verwachting dat het moet voldoen aan "droomhuis".
Die attitude is zo verkeerd en tevens enorm lastig omdat dat vrijwel nooit te realiseren is.

Ik verbaas me erover dat men niet een keer gewoon tevreden is met wat wel kan. Dat streven naar perfectie is niet goed voor de mens.
  maandag 24 maart 2025 @ 18:06:00 #14
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_217167520
Verhuisd toen kind 4 en 12 was. Waarbij de laatste keer naar de andere kant van het land was.
Hij leeft nog ^O^
En wij ook. Sommige dingen moet je niet moeilijker maken dan ze zijn.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_217167709
Wij zijn verhuisd toen onze dochters net 2 en ruim 3 waren. Bewust voor de oudste naar school zou gaan, om de verandering zo klein mogelijk te houden. Desondanks was de impact groot, want een verhuizing is niet zomaar iets.

Wij hebben ze meegenomen naar de 2e bezichtiging, en ze op hun niveau meegenomen in het proces. Ze beiden bijvoorbeeld een doos laten inpakken met speelgoed, uitgelegd dat alles meegaat maar alleen naar een andere plek. We hebben ze het oude huis laten zien toen deze leeg was, zodat ze echt beseften dat we daar niet meer terug zouden komen.

Na de verhuizing moest er nog ontzettend veel in huis gebeuren, maar de slaapkamers en de speelkamer waren klaar zodat de kinderen vanaf dag 1 hun eigen plek hadden met hun eigen speelgoed om zich heen. Daarnaast zijn we al voor de verhuizing, maar ook daarna nog lange tijd, veel door het nieuwe dorp en de omgeving gaan struinen met de kinderen om ze te laten wennen aan de nieuwe plek.
pi_217167751
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 18:24 schreef Schanu het volgende:
Ze beiden bijvoorbeeld een doos laten inpakken met speelgoed, uitgelegd dat alles meegaat maar alleen naar een andere plek. We hebben ze het oude huis laten zien toen deze leeg was, zodat ze echt beseften dat we daar niet meer terug zouden komen.
Trauma gaat dat opleveren... Echt hoor.
Waarom zou je er zo'n ding van maken? Het boeit die kinderen van 2 en "ruim" 3 echt niks.
Het is projecteren van de dingen waar je blijkbaar zelf mee zit.
pi_217167787
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 18:29 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Trauma gaat dat opleveren... Echt hoor.
Waarom zou je er zo'n ding van maken? Het boeit die kinderen van 2 en "ruim" 3 echt niks.
Het is projecteren van de dingen waar je blijkbaar zelf mee zit.
Het levert trauma op omdat ik ze op speelse en kinderlijke wijze meeneem in een verandering die ook op hun jonge leeftijd enorme impact heeft? Dat vind ik nogal een aantijging.

Kinderen behandelen als mensen zou ik niet direct traumatisch willen noemen. Een verhuizing en weggetrokken worden van je thuis, je opvang, je buurt met vrienden en vriendinnetjes, is dat eerder.

Bedenk ook dat het per kind kan verschillen. Ook een kind van 2 en 3 kan het wel degelijk 'boeien' dat ze zoiets ingrijpende meemaken. Het ene kind is het andere niet. Je mag erop vertrouwen dat ik als moeder van mijn kinderen op dat moment prima heb kunnen inschatten waar zij behoefte aan hadden.
pi_217167803
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 18:33 schreef Schanu het volgende:
die ook op hun jonge leeftijd enorme impact heeft?
Nee dat is gelul. Is niet zo. Het heeft misschien op jou "enorme impact" maar op een kind van 2 echt niet.
pi_217167859
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 18:34 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Nee dat is gelul. Is niet zo. Het heeft misschien op jou "enorme impact" maar op een kind van 2 echt niet.
Nee, een kind van 2 vindt het echt dik oké om van huis, opvang en omgeving te worden weggetrokken zonder hierin emotioneel gesteund te worden door de ouders ^O^

Ik denk dat je even vergeet dat ook kinderen menselijke wezens zijn. Met behoeftes en emoties. En dat die ook last kunnen hebben van een verhuizing omdat het de wereld zoals zij deze kennen verandert.

Maar denk en vind jij wat jij ervan wil denken en vinden. Ik weet dat ik er met mijn kinderen goed aan heb gedaan en dat is het enige belangrijke voor mij.
pi_217167897
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 16:24 schreef Tja..1986 het volgende:
Ja, die van ons waren 7 en 2. Wat het ingewikkeld maakt dat je aandacht aan je kinderen wil geven maar ook druk bent met verhuizen (bij ons eerst nog een verbouwing van een aantal maanden). Het was een drukke periode, maar ben heel blij dat we het gedaan hebben omdat we nu in huis maar vooral in de tuin veel meer ruimte hebben voor ons allemaal.
Op de avond voor de verhuizing zaten we op de SEH met een blindedarmontsteking van de jongste _O-
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_217167908
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 18:40 schreef Schanu het volgende:

Ik denk dat je even vergeet dat ook kinderen menselijke wezens zijn.
Oh dat was het. Dat vergeet ik natuurlijk niet.

Maar wat jij m.i. vergeet is dat een kind van 2 die emoties helemaal niet heeft maar dat je de gedachtegang van de ouders projecteert. Dat je dus denkt dat zij dat net zo voelen. En dat klopt niet. Maar doe je ding hoor.
pi_217173024
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 18:43 schreef halfway het volgende:

[..]
Op de avond voor de verhuizing zaten we op de SEH met een blindedarmontsteking van de jongste _O-
Aai.. dat is mooi pech. Maarja, zoiets kan ook jezelf treffen als ik geen (jonge) kinderen hebt.
pi_217173286
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 18:43 schreef halfway het volgende:

[..]
Oef :D
Hier hoorden op de middag voor de verhuizing, dat de opvang dicht was op verhuisdag (leidster ziek). Ook niet ideaal met een baby van 5 maanden :')
pi_217175396
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 10:43 schreef Piles het volgende:

[..]
Oef :D
Hier hoorden op de middag voor de verhuizing, dat de opvang dicht was op verhuisdag (leidster ziek). Ook niet ideaal met een baby van 5 maanden :')
Hoezo verhuis je doordeweek en niet op zaterdag???
Dan breng je je kind naar familie ofzo
5 Ferrari's op videoband!
  dinsdag 25 maart 2025 @ 14:01:56 #25
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_217175487
Wij zijn verhuisd toen onze kinderen 4 en 2 waren, 100km verderop. Vanwege de kinderen hebben ons door een bedrijf laten verhuizen, dat bedrijf heeft alles voor ons gedaan: inpakken, vervoeren en uitpakken.
Ik denk dat ik nooit meer anders wil verhuizen, dit was zo fijn :D kan het iedereen aanraden.
KuikenGuppy
pi_217176078
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 13:54 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]
Hoezo verhuis je doordeweek en niet op zaterdag???
Waarom zo nodig op zaterdag verhuizen? Ik gebruik m'n weekend liever om uit te pakken / te klussen. En met m'n kind bezig te zijn. En een verhuisbedrijf is duurder op zaterdag.
quote:
Dan breng je je kind naar familie ofzo
Oh ja, want die heb je altijd in de buurt en die hebben altijd tijd. Was het maar zo makkelijk.
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 14:01 schreef Burdie het volgende:
Wij zijn verhuisd toen onze kinderen 4 en 2 waren, 100km verderop. Vanwege de kinderen hebben ons door een bedrijf laten verhuizen, dat bedrijf heeft alles voor ons gedaan: inpakken, vervoeren en uitpakken.
Ik denk dat ik nooit meer anders wil verhuizen, dit was zo fijn :D kan het iedereen aanraden.
Wij hebben in- en uitpakken zelf gedaan. Maar dit was de eerste verhuizing door een bedrijf. Inderdaad heel fijn _O_ Niks stuk, alles in 1 keer mee, geen gedoe met vrienden / busje regelen.
Volgende verhuizing (over heeeeeel lang) wordt inclusief inpakken denk ik ja :D
pi_217186414
Dat ik tijdens de verhuizing zwanger was, betekent natuurlijk niet dat dit nu niet meer zo is (had het misschien wat beter moeten omschrijven hahaha) De baby zit gelukkig nog gewoon in mijn buik.
pi_217186494
Wat betreft dit topic, we plannen graag ver vooruit. Nu alweer verhuizen of verbouwen is zeker nog niet aan de orde. Vandaar ook met 'jonge kinderen' in de titel:)
pi_217186511
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 18:24 schreef Schanu het volgende:
Wij zijn verhuisd toen onze dochters net 2 en ruim 3 waren. Bewust voor de oudste naar school zou gaan, om de verandering zo klein mogelijk te houden. Desondanks was de impact groot, want een verhuizing is niet zomaar iets.

Wij hebben ze meegenomen naar de 2e bezichtiging, en ze op hun niveau meegenomen in het proces. Ze beiden bijvoorbeeld een doos laten inpakken met speelgoed, uitgelegd dat alles meegaat maar alleen naar een andere plek. We hebben ze het oude huis laten zien toen deze leeg was, zodat ze echt beseften dat we daar niet meer terug zouden komen.

Na de verhuizing moest er nog ontzettend veel in huis gebeuren, maar de slaapkamers en de speelkamer waren klaar zodat de kinderen vanaf dag 1 hun eigen plek hadden met hun eigen speelgoed om zich heen. Daarnaast zijn we al voor de verhuizing, maar ook daarna nog lange tijd, veel door het nieuwe dorp en de omgeving gaan struinen met de kinderen om ze te laten wennen aan de nieuwe plek.
Hoe reageerden ze daarop?
pi_217186555
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 13:33 schreef edejong25 het volgende:
Dat ik tijdens de verhuizing zwanger was, betekent natuurlijk niet dat dit nu niet meer zo is (had het misschien wat beter moeten omschrijven hahaha) De baby zit gelukkig nog gewoon in mijn buik.
Ach hou op met je verzinsels. Je vertelt een paar weken geleden (op dezelfde dag) in het ene topic dat je in een milieuzone woont en in het andere dat je hoogstwaarschijnlijk naar een milieuzone gaat verhuizen en dan je diesel weg moet doen. Je verzint alles bij elkaar, het is zo sneu.
  Spellchecker woensdag 26 maart 2025 @ 14:51:05 #31
197773 crew  maily
pi_217187216
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:33 schreef edejong25 het volgende:
Hoi!! Mijn vriend en ik zijn onlangs verhuisd. Voor nu is dit echt (bijna) ons droomhuis. Eigenlijk is alles perfect, behalve de grootte van de woonkamer. We hebben laatst met elkaar besproken dat we in de toekomst willen verbouwen, of toch moeten verhuizen als verbouwen niet mogelijk is door vergunningen.

Tijdens de verhuizing was ik zwanger, wat heel goed ging. Mochten we in de toekomst toch nog willen verhuizen, zal dit met kinderen zijn. Nu zie ik een verhuizing met jonge kinderen echt niet zitten. Zijn er hier mensen met ervaring? Hebben jullie bijvoorbeeld gewacht met verhuizen tot de kinderen een bepaalde leeftijd hadden?

Ik hoor het graag!!
O als je nu toch nog zwanger bent dan zou ik er meteen werk van maken.
  Moderator woensdag 26 maart 2025 @ 22:17:19 #32
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_217192399
Het was leuk zo lang het duurde maar deze gaat dicht :W
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')