Het fijne van deze school is dat het jaar niet over hoeft, ze gaat gewoon verder waar ze gebleven is, dus wat af is van V5, dat blijft staan en daar kan ze mee verder. Engels is ze bijvoorbeeld al in V6 bezig. Bio rondt ze komende week nog af, dus wordt volgend jaar ook V6 stof.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 15:27 schreef Schanu het volgende:
Wat fijn dat het nu eindelijk de goede kant op gaat @:Cygne, geeft ook ruimte en rust voor jullie hopelijk!
Klinkt als een goede beslissing om je dochter het jaar nog een keer over te laten toen, @:Nijna, al zal het geen makkelijke beslissing zijn geweest misschien. Hoe voelt het voor haar? Hopelijk lukt het dat ze alvast examens mag doen in de talen, en kan ze daarna focussen op de andere vakken.
Wat een fijn systeem waarmee wordt gewerkt, zo kan ze echt haar eigen tempo volgen. Wel heel bijzonder dat de school niet aan de bel heeft getrokken, helemaal als je dochter het al wel wist. Ook al was er op dat moment niets aan te veranderen, het is als ouder toch fijn en belangrijk om op de hoogte te zijn van wat er speelt. Al is het alleen al zodat je er over in gesprek kan gaan met je dochter, zodat zij daarin ook de steun en begeleiding kan krijgen die ze misschien wel nodig had/heeft.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 16:41 schreef Nijna het volgende:
[..]
Het fijne van deze school is dat het jaar niet over hoeft, ze gaat gewoon verder waar ze gebleven is, dus wat af is van V5, dat blijft staan en daar kan ze mee verder. Engels is ze bijvoorbeeld al in V6 bezig. Bio rondt ze komende week nog af, dus wordt volgend jaar ook V6 stof.
Ze zit in een autismeklas en iedereen werkt op zijn eigen tempo. Echt heel erg fijn. Het voelt dus ook niet echt als blijven zitten.
Op papier zit ze dus in V5, maar ze gaat gewoon verder waar ze is gebleven nu.
Ze had zelf het liefst volgend jaar alles afgerond, maar dat is niet realistisch.
Zelf wist ze het al, niet gezegd thuis. Dus het kwam voor haar niet als verrassing. Ik was ook niet helemaal verrast, maar ik had eigenlijk wel eerder even een berichtje verwacht om even te laten weten hoe de vlag erbij hing.
Wat fijn dat het op deze manier kan. Maar inderdaad, eerder een berichtje was wel fijn geweest.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 16:41 schreef Nijna het volgende:
[..]
Het fijne van deze school is dat het jaar niet over hoeft, ze gaat gewoon verder waar ze gebleven is, dus wat af is van V5, dat blijft staan en daar kan ze mee verder. Engels is ze bijvoorbeeld al in V6 bezig. Bio rondt ze komende week nog af, dus wordt volgend jaar ook V6 stof.
Ze zit in een autismeklas en iedereen werkt op zijn eigen tempo. Echt heel erg fijn. Het voelt dus ook niet echt als blijven zitten.
Op papier zit ze dus in V5, maar ze gaat gewoon verder waar ze is gebleven nu.
Ze had zelf het liefst volgend jaar alles afgerond, maar dat is niet realistisch.
Zelf wist ze het al, niet gezegd thuis. Dus het kwam voor haar niet als verrassing. Ik was ook niet helemaal verrast, maar ik had eigenlijk wel eerder even een berichtje verwacht om even te laten weten hoe de vlag erbij hing.
Dit klinkt als een superplek voor M. Fijn dat het zo uitpaktquote:Op donderdag 10 juli 2025 09:16 schreef Cygne het volgende:
Gisteren is M gaan wennen op de nieuwe school. Ze hebben daar geen vaste plek in de klas. Dat mogen ze elke dag zelf kiezen. Als ze zelfstandig werken mogen ze kiezen of ze dat met elkaar doen of juist liever alleen en wat rustiger.
Hij koos meteen het tafeltje bij de deur "dan ben ik niet lastig voor de juf"
Na school haalden we een heel vrolijk jongetje op. Heel ontspannen. Kwam ook een klasgenootje naar me toe. Die vertelde dat hij M had geholpen met rekenen. M: "dat kan ik nog steeds niet goed" Klasgenootje: "Jawel hoor, eigenlijk ben je er best goed in!"
Vanochtend wilde hij eigenlijk al niet meer naar de huidige school.
Voor F gisteren alle stukken voor de tlv-aanvraag gekregen van het MKD. Dat is een uitgebreid dossier. Goed onderbouwd ook. Maar ook zo lief over hem en ons als ouders en over M.![]()
Wat fijn zo'n eerste indruk!quote:Op donderdag 10 juli 2025 09:16 schreef Cygne het volgende:
Gisteren is M gaan wennen op de nieuwe school. Ze hebben daar geen vaste plek in de klas. Dat mogen ze elke dag zelf kiezen. Als ze zelfstandig werken mogen ze kiezen of ze dat met elkaar doen of juist liever alleen en wat rustiger.
Hij koos meteen het tafeltje bij de deur "dan ben ik niet lastig voor de juf"
Na school haalden we een heel vrolijk jongetje op. Heel ontspannen. Kwam ook een klasgenootje naar me toe. Die vertelde dat hij M had geholpen met rekenen. M: "dat kan ik nog steeds niet goed" Klasgenootje: "Jawel hoor, eigenlijk ben je er best goed in!"
Vanochtend wilde hij eigenlijk al niet meer naar de huidige school.
Voor F gisteren alle stukken voor de tlv-aanvraag gekregen van het MKD. Dat is een uitgebreid dossier. Goed onderbouwd ook. Maar ook zo lief over hem en ons als ouders en over M.![]()
Was 1 keer onderste regel toch? Want dan heb ik hem aangepast volgens mij.quote:Op donderdag 10 juli 2025 19:42 schreef Cygne het volgende:
Thx, aangepast!
Was een intense week zeg maar.![]()
@:Nijna @:gewoonmezelf87 zouden jullie het ook aan willen passen?
Klopt, dankjewel!quote:Op donderdag 10 juli 2025 19:58 schreef Nijna het volgende:
[..]
Was 1 keer onderste regel toch? Want dan heb ik hem aangepast volgens mij.
Je hebt het ongetwijfeld geprobeerd, maar een lijst maken met dingen waar hij uit kan kiezen en hem een aantal dingen laten kiezen? Ik weet niet of je er open voor staat om hem soms wel lekker te laten gamen? Dan zou je kunnen zeggen dat hij uit de hele lijst 3 dingen moet kiezen per week. Dan heeft hij alsnog een aantal dagen om zijn eigen ding te doen. Ik weet dat het een van de dingen is die Kaelynn aangeeft. Op Facebook heeft ze een heleboel filmpjes, waaronder ook over zulk soort problemen. (deze bijvoorbeeld: https://www.facebook.com/reel/1061057395468974 ) Misschien heb je er wat aan? https://www.facebook.com/profile.php?id=61557875547630quote:Op maandag 21 juli 2025 19:41 schreef Amsel het volgende:
Hoe gaat de zomervakantie bij jullie tot nu toe?
Wij hebben er nu één week vakantie op zitten. En ik vind het enorm lastig om de kinderen te entertainen. Vooral de jongste (net 9). Hij wil gewoon helemaal niks. Alleen maar gamen, en als dat niet kan YouTube-filmpjes kijken over die games. Ik stel elke dag tig verschillende activiteiten voor, zowel thuis als buitenshuis, maar hij weigert alles. Internet tijdelijk helemaal uitzetten hebben we ook al geprobeerd, maar dan is hij alleen maar aan het jammeren en jengelen dat hij niet weet wat hij moet doen. En zeggen 'hup, je gaat gewoon mee' werkt ook niet, want met een chagrijnig joch op pad is voor niemand leuk.
Ik snap het ook wel, want hij is moe. We zijn trots dat hij het afgelopen schooljaar op zijn nieuwe school helemaal heeft volgemaakt, maar het heeft hem wel heel veel energie gekost. Dus nu wil hij gewoon even rust. Maar ik erger me kapot aan die lamlendigheidIk had hem vanmiddag zo ver dat hij mee naar de bioscoop ging. Na afloop zei hij: "Zo, dit heb ik gedaan, en nu wil ik de rest van de vakantie alleen nog maar thuis blijven"
![]()
Kampen of BSO waren voor deze zomer geen optie. Hopelijk kunnen we binnenkort met de gemeente om de tafel over opvang na school en hoort daar ook vakantieopvang bij. Maar dat proces duurt eeuwen en de wachtlijst is lang. En voor deze zomervakantie zijn we dus sowieso te laat. Als iemand de gouden tip heeft om een autistisch jochie dat niks wil te vermaken, dan hoor ik het graag
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |