abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217128807
Beste leden,

Zojuist heb ik de belastingaangifte gedaan voor 2024. Nu blijkt dat de heffingskortingen hoger zijn dan de verschuldigde belastingen. Ik houd ¤1200 over aan heffingskortingen die ik niet kan ''gebruiken''.

Is er een manier om de heffingskortingen voor volgende jaar wel volledig te kunnen benutten?
Er is natuurlijk de optie om meer te gaan werken zodat je ook meer belasting zou moeten betalen, en dit kun je dan wegstrepen tegen de heffingskorting.

Maar we zijn vooral benieuwd of er nog andere opties mogelijk zijn?
  vrijdag 21 maart 2025 @ 17:18:07 #2
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_217131846
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 12:06 schreef reneteck het volgende:
Beste leden,

Zojuist heb ik de belastingaangifte gedaan voor 2024. Nu blijkt dat de heffingskortingen hoger zijn dan de verschuldigde belastingen. Ik houd ¤1200 over aan heffingskortingen die ik niet kan ''gebruiken''.

Is er een manier om de heffingskortingen voor volgende jaar wel volledig te kunnen benutten?
Kort en krachtig: nee.
quote:
Er is natuurlijk de optie om meer te gaan werken zodat je ook meer belasting zou moeten betalen, en dit kun je dan wegstrepen tegen de heffingskorting.

Maar we zijn vooral benieuwd of er nog andere opties mogelijk zijn?
Je geeft hierboven zelf het antwoord al: zorg dat je meer belasting betaalt zodat je de heffingskortingen volledig kunt benutten. Het extra inkomen komt dan neer op bruto=netto.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')