quote:Jammer! Nou ja, volgende keer dan maar weer... Veel plezier met carnaval!
Op zondag 23 februari 2003 21:22 schreef Knorretje het volgende:[..]
wat jammer nou
[..]het idee is hartstikke leuk, ben zo benieuwd naar jullie, maar ik ga zelf woensdag lekker naar mijn ouders voor een weekje zodat zij alicia weer eens kunnen zien, is alweer eeuwen geleden. Gaan daar lekker carnaval vieren dat weekend.
Moussy, heb je al iets gehoord?
quote:Nee
Op maandag 24 februari 2003 13:20 schreef Brighteyes het volgende:
Moussy, heb je al iets gehoord?
quote:Ik heb een geweldige fiets, de Gazelle Impala, met 7 versnellingen en framemaat 61 (omdat ik 1.86 ben en in verhouding ook nog lange benen heb).
Op zondag 23 februari 2003 20:05 schreef Nausicaa het volgende:
Nog een vraagje over fietsen: ik ga waarschijnlijk een andere fiets kopen. We hebben het er eerder over gehad: de moederfiets. Ik neem aan dat het om die van Sparta ging? Die beviel een aantal mensen heel goed. Concrete vraag: ik ben redelijk lang (1.75) en heb bovendien relatief lange benen, en daarom leek een 26 inch fiets me niet zo'n goed idee. Iemand hier ervaring mee?
En over die moederfiets, fietst die eigenlijk ook 'snel'? We gaan verhuizen binnenkort, en om nou elke dag 5 kilometer op een trage fiets te fietsen, lijkt me niet zo'n fijn idee.
Graag tips!
quote:ik was gelijk enthousiast door die zin
Op maandag 24 februari 2003 14:14 schreef Spuuglokje het volgende:
...en buggy en fietstassen tegelijk kwijt. Echt een aanrader.
maar hoe realiseer je dat dan ? wat is er zo anders aan die bagagedrager dat het opeens wel gelijktijdig kan ??
quote:Catootje, wat ben je toch een schat. Lief dat je aan ons denkt.
Op zaterdag 22 februari 2003 22:55 schreef Catootje het volgende:
Hoest eik met Babet??
Met Babet gaat het geweldig.Ze is zo lief!!!!
Slaapt goed, groeit goed, eet goed,alles gaat goed.
Maar ontzettend druk.
Na de laatste voeding om ongeveer 11 uur gauw slapen en dan om en nabij 3 uur nog een nachtvoeding ( dat is trouwens de eenigste voeding waarvoor we Babet niet wakker hoeven te maken).Gauw weer slapen, want om half zeven loopt de wekker weer af voor de eerste voeding, gauw aankleden, andere kinderen aankleden, broodje eten, want om 8.15uur de deur weer uit om kinderen naar school te brengen.
Wat opruimen, schoonmaken, wasje en strijkje, 9.30uur badje en daarna flesje, even lekker knuffelen met Babet en en haar grote broer Rutger, Babet gaat slapen, wat spelen met Rutger, en dan om 11.30uur richting school om Rosa en Isabel op te halen, brood eten, om 12.45uur Babet flesje, 13.15 uur kinderen naar school brengen, even met Rutger wat lezen en spelen, want meneer heeft 2 maanden geleden besloten om geen middagdutje meer te doen, om 14.45uur weer richting school om de meiden op te halen, als ik geluk heb komt er geen ander kindje spelen(grapje,vind dat erg gezellig) , 15.45uur wil Babet graag weer een flesje, kinderen bezig houden, eten koken, tussendoor wat wasjes, 6uur eten, opruimen, kindjes in bad en voorlezen, hopelijk gaan ze gauw slapen, alleen de oudste mag wat langer opblijven (is al 7) , dan is om 7uur Babet weer aan de beurt, wat tv kijken, telefoontjes plegen, douchen etc.en dan is het zo weer 10uur, tijd voor het laatste flesje.
En dan gauw gaan slapen, want om 11uur heb ik het echt wel gehad hoor.Ik verlang soms hefig naar een heerlijk middagdutje, maar dat zit er echt niet in.
Zo, en dan heb ik het nog niet eens gehad over visite, boodschappen e.d.
Gelukkig valt het met de visite redelijk mee, want in maart geven we een kraamfeest.Dan hebben we alles in een klap gehad. Maar goed, niet iedereen kan dan, en naaste familie en vrienden lopen toch wel regelmatig naar binnen.
Maar het gaat.Mijn huishouden loopt eigelijk redelijk soepel, mede dankzij Babet, want ze huilt eigenlijk nooit en slaapt veel.
Ik had verwacht dat het zwaarder zou zijn, maar het gaat geweldig.
Heb medelijden met de wasmachine.
Tip voor moeders die het eerste kindje krijgen, GENIET ERVAN, ook na de bevaling, want nu kan het nog.Als er al een of meerder kindjes rondlopen moet je het echt van je nachtrust hebben, als je die al hebt.Overdag komt er niets meer van.
Meneer en mevrouw Dice, van Harte Gefeliciteerd met jullie dochter Demi.
Nou Karin nog, suc6.
Groetjes van Rosie en Babet.
Wil trouwens wat foto's van Babet posten in het foto topic maar weet niet hoe...(nog steeds niet)
quote:Het geheim: speciale fietstassen, die dmv een bagagedragerverlenger bevestigd worden aan je eigen bagagedrager. Deze fietstassen hebben een soort 'uitsparing' die ruimte overlaat voor de kinderbeentjes.
Op maandag 24 februari 2003 14:20 schreef Knorretje het volgende:[..]
ik was gelijk enthousiast door die zin
maar hoe realiseer je dat dan ? wat is er zo anders aan die bagagedrager dat het opeens wel gelijktijdig kan ??
quote:aha
Op maandag 24 februari 2003 14:49 schreef Spuuglokje het volgende:[..]
Het geheim: speciale fietstassen, die dmv een bagagedragerverlenger bevestigd worden aan je eigen bagagedrager. Deze fietstassen hebben een soort 'uitsparing' die ruimte overlaat voor de kinderbeentjes.
Hier is een plaatje van de fietstassen.
De buggydrager valt net achter de fietstassen.
Hier is voor de volledigheid een plaatje van zo'n buggydrager.
maar werkt dus niet voor ons. Tenzij ze ook enkele fietstassen verkopen met die constructie voor aan de zijde met de buggy-mee.
Alicia zit wel in een achterzitje maar met de benen aan een kant en heeft dus niets aan die uitsparing.
Rosie wat heb jij een druk schema zeg ...!!
Inderdaad Rosie, wat een drukte! Ik word al moe als ik het lees.
Kom net bij de mutsenprutser vandaan, dit keer stond ik heel snel buiten. Mijn bloeddruk was ietsjes gedaald (160/85), de rust doet dus toch goed. Lab was ook goed. Nog steeds dezelfde hoeveelheid eiwitten in mijn urine. Hij heeft even gevoeld, de baarmoedermond is wel wat week maar nog geen ontsluiting. Nog even snel met de echo gekeken, er is nog genoeg vruchtwater en het hartje van Flappie doet het ook nog prima. Dus donderdag weer terugkomen op de poli en vanaf morgen om de dag een CTG. Ben ik wel blij om dat ze nu Flappie ook goed in de gaten gaan houden.
quote:
Op maandag 24 februari 2003 16:06 schreef Karin het volgende:
Geweldig Moussy!
quote:Toch wel lekker dat ze flappie in de gaten houden. Is de baarmoedermond nu week volgens die gyn die dat vorige week ook zei, of is ie nu week volgens de gyn waarbij het de vorige keer niet zo was, of was het weer een ander? Dan kunnen we daar ff rekening mee houden met F5-en
Kom net bij de mutsenprutser vandaan, dit keer stond ik heel snel buiten. Mijn bloeddruk was ietsjes gedaald (160/85), de rust doet dus toch goed. Lab was ook goed. Nog steeds dezelfde hoeveelheid eiwitten in mijn urine. Hij heeft even gevoeld, de baarmoedermond is wel wat week maar nog geen ontsluiting. Nog even snel met de echo gekeken, er is nog genoeg vruchtwater en het hartje van Flappie doet het ook nog prima. Dus donderdag weer terugkomen op de poli en vanaf morgen om de dag een CTG. Ben ik wel blij om dat ze nu Flappie ook goed in de gaten gaan houden.
quote:
Op maandag 24 februari 2003 16:24 schreef moussy het volgende:Toch wel lekker dat ze flappie in de gaten houden. Is de baarmoedermond nu week volgens die gyn die dat vorige week ook zei, of is ie nu week volgens de gyn waarbij het de vorige keer niet zo was, of was het weer een ander? Dan kunnen we daar ff rekening mee houden met F5-en
*niks*
F5
*niks*
ik kijk vanavond nog even
Karin, wachten maar weer hè. Fijn dat je bloeddruk goed is
Babet maar wat heeft jouw mama het druk zeg, met 4 kindjes!
Utrecht, wat jammer joh Ook al is het de eerste poging, dan is het toch niet leuk als het niet lukt.
En toch al een Flappie, al is het niet de Flappie waar we al weken op wachten
Hier gaat alles goed, Christan heeft een gezellige dag gehad met opa en oma, zelfs lekker buiten op het balkon gespeeld met de jas aan (geen koorts vandaag), helaas slaan de pokjes nu ook hun slag in zijn gezichtje... Ik neem vanavond wel even een foto van mijn krentenbolletje
Wat een enerverend topic, ook al gaat het tussendoor ook over fietstassen (is trouwens wel belangrijk, goede fietstassen)....jeum!!!
quote:Drukke boel bij je thuis zeg!
Op maandag 24 februari 2003 14:35 schreef Rosie het volgende:[..]
Catootje, wat ben je toch een schat. Lief dat je aan ons denkt.
Ben een poosje aan het lurken geweest, is druk hoor, met 4 kleine kindjes, maar alles gaat goed.Met Babet gaat het geweldig.Ze is zo lief!!!!
Slaapt goed, groeit goed, eet goed,alles gaat goed.Maar ontzettend druk.
Na de laatste voeding om ongeveer 11 uur gauw slapen en dan om en nabij 3 uur nog een nachtvoeding ( dat is trouwens de eenigste voeding waarvoor we Babet niet wakker hoeven te maken).Gauw weer slapen, want om half zeven loopt de wekker weer af voor de eerste voeding, gauw aankleden, andere kinderen aankleden, broodje eten, want om 8.15uur de deur weer uit om kinderen naar school te brengen.
Wat opruimen, schoonmaken, wasje en strijkje, 9.30uur badje en daarna flesje, even lekker knuffelen met Babet en en haar grote broer Rutger, Babet gaat slapen, wat spelen met Rutger, en dan om 11.30uur richting school om Rosa en Isabel op te halen, brood eten, om 12.45uur Babet flesje, 13.15 uur kinderen naar school brengen, even met Rutger wat lezen en spelen, want meneer heeft 2 maanden geleden besloten om geen middagdutje meer te doen, om 14.45uur weer richting school om de meiden op te halen, als ik geluk heb komt er geen ander kindje spelen(grapje,vind dat erg gezellig) , 15.45uur wil Babet graag weer een flesje, kinderen bezig houden, eten koken, tussendoor wat wasjes, 6uur eten, opruimen, kindjes in bad en voorlezen, hopelijk gaan ze gauw slapen, alleen de oudste mag wat langer opblijven (is al 7) , dan is om 7uur Babet weer aan de beurt, wat tv kijken, telefoontjes plegen, douchen etc.en dan is het zo weer 10uur, tijd voor het laatste flesje.
En dan gauw gaan slapen, want om 11uur heb ik het echt wel gehad hoor.Ik verlang soms hefig naar een heerlijk middagdutje, maar dat zit er echt niet in.Zo, en dan heb ik het nog niet eens gehad over visite, boodschappen e.d.
Gelukkig valt het met de visite redelijk mee, want in maart geven we een kraamfeest.Dan hebben we alles in een klap gehad. Maar goed, niet iedereen kan dan, en naaste familie en vrienden lopen toch wel regelmatig naar binnen.Maar het gaat.Mijn huishouden loopt eigelijk redelijk soepel, mede dankzij Babet, want ze huilt eigenlijk nooit en slaapt veel.
Ik had verwacht dat het zwaarder zou zijn, maar het gaat geweldig.
Heb medelijden met de wasmachine.Tip voor moeders die het eerste kindje krijgen, GENIET ERVAN, ook na de bevaling, want nu kan het nog.Als er al een of meerder kindjes rondlopen moet je het echt van je nachtrust hebben, als je die al hebt.Overdag komt er niets meer van.
Meneer en mevrouw Dice, van Harte Gefeliciteerd met jullie dochter Demi.
Nou Karin nog, suc6.Groetjes van Rosie en Babet.
Ik lees dit -en aanverwante topic(s) nu dagelijks, zou mijn moederklo(e)k gaan rommelen ofzo??
JustMe bedankt En Nausicaa voor het doormailen. Ik ga van de week gelijk bellen (ben wel een scheiterd, staat niet gek he, ze weet hoe en wat toch?)
Ok nu een leuk verhaal.
Mijn moeder pastte vandaag op Bo omdat ik naar het ziekenhuis moest en het fijn vond als husb mee kon. Na een lange tijd komen we terug en me moeder helemaal lachen en in een super vrolijke stemming. Jaha zegt ze er is post gekomen voor Jessie (zei ze heel overduidelijk) en Bo. dus ik denk gelijk o leuk iemand van fok. Maar me moeder begint gelijk, ja sorry ik zag het gewoon op de envelop excuus enz. Hahahaha ze dacht dat dat de naam voor ons babytje was. Kon voor een jongen en een meisje. Pas toen ik de brief open deed en de foto's van husb en Bo en mij er uit haalde (van de dierentuinmeeting bedankt Naussicaa ) begon ze het te geloven. Hahahaha je had haar gezicht moeten zien. Erg grappig vond ik dat dus.
Pffff Rosie wat heb jij het druk zeg.
Wat een mooie roze babietje is Demi toch.
En dit heeft ie alvast achter de rug (letterlijk) Moussy, nu het herstellen nog. Dikke voor jou en Rene en je husb natuurlijk ook
En Karin gelukkig dat de bloeddruk gedaald is. Op naar donderdag.
quote:ja hoor ze weet dat je gaat bellen
Op maandag 24 februari 2003 18:13 schreef jessie het volgende:
JustMe bedankt En Nausicaa voor het doormailen. Ik ga van de week gelijk bellen (ben wel een scheiterd, staat niet gek he, ze weet hoe en wat toch?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |