abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217118483
Hoi allemaal,

Ik loop al een tijdje rond met een kalknagel die maar niet echt lijkt te verbeteren. Ik heb van alles geprobeerd—Daktarin, Lamisil crème, tea tree olie—maar het blijft een beetje hangen. Het wordt niet erger, maar ook niet echt beter.

Omdat ik er nu wel klaar mee ben, vroeg ik mijn huisarts naar Lamisil tabletten (terbinafine). Hij raadde ze echter af vanwege mogelijke bijwerkingen zoals leverproblemen en tijdelijk smaakverlies. Begrijpelijk, maar daardoor ben ik gaan zoeken naar alternatieven en kwam ik Trisporal (itraconazol) tegen.

Ik zie dat dit ook een orale behandeling is, maar ik hoor er veel minder over dan Lamisil. Op internet lees ik dat de bijwerkingen misschien minder heftig zijn, maar ik vraag me af of dat klopt en hoe goed het werkt.

Heeft iemand ervaring met Trisporal voor kalknagels? Werkte het bij jullie en had je last van bijwerkingen?

En als je geen pillen hebt gebruikt, wat heeft bij jou dan wél geholpen? Ik las ook over intensievere lokale behandelingen, zoals deze: https://supplend.com. Iemand daar ervaring mee?

Alle tips zijn welkom! 😊
pi_217118609
Domme vraag: heb je je nagel ook steeds af gevijld? Dus de bovenste laag/ lagen weggehaald voor je het product er op deed?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_217118809
Twee ernstige kalknagels zijn verholpen bleek, nadat de teennagels een mooi zomers kleurtje gel nagellak hadden gehad.
Mijn theorie is, dat de 2/3 lagen lak er lang genoeg /6 weken opzit om de kalknagel te”isoleren”. FWIW.

De pedicure waar ik kom doet deze combi op verzoek: pedicure i.c.m. lakken. Dat kan natuurlijk ( ook) in een
naturel kleur.
Hij noemt zich ook kalknagel expert. Nooit gevraagd: ws. heeft hij daarvoor bijscholing gevolgd…
Ms. bestaat de combi ookbij jou in de regio?
Dit is regio Utrecht.
Edit:Of hier? https://www.bergmanclinic(...)ingen/schimmelnagels
Die medicijnentroep zou ik nooit willen slikken! :R

[ Bericht 13% gewijzigd door AnneX op 20-03-2025 17:04:13 ]
pi_217118889
Het (weer) laten groeien van een teennagel kan zomaar een heel jaar duren. Misschien ben je te ongeduldig?
  donderdag 20 maart 2025 @ 17:03:06 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217118908
Lees deze. LIF / Kalknagels

Ik post daarin ook nog linkjes naar eerdere topics.
The love you take is equal to the love you make.
  Spellchecker donderdag 20 maart 2025 @ 21:29:39 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217122980
Ik heb de link aangeklikt die je postte.

Als dat spul werkelijk zo goed werkt waarom zou je dan 5 van die stiften (met korting) willen kopen?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 22 maart 2025 @ 22:26:43 #7
485843 crew  Jippie
pi_217147612
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 16:25 schreef Mark177 het volgende:
Hoi allemaal,

Ik loop al een tijdje rond met een kalknagel die maar niet echt lijkt te verbeteren. Ik heb van alles geprobeerd—Daktarin, Lamisil crème, tea tree olie—maar het blijft een beetje hangen. Het wordt niet erger, maar ook niet echt beter.

Omdat ik er nu wel klaar mee ben, vroeg ik mijn huisarts naar Lamisil tabletten (terbinafine). Hij raadde ze echter af vanwege mogelijke bijwerkingen zoals leverproblemen en tijdelijk smaakverlies. Begrijpelijk, maar daardoor ben ik gaan zoeken naar alternatieven en kwam ik Trisporal (itraconazol) tegen.

Ik zie dat dit ook een orale behandeling is, maar ik hoor er veel minder over dan Lamisil. Op internet lees ik dat de bijwerkingen misschien minder heftig zijn, maar ik vraag me af of dat klopt en hoe goed het werkt.

Heeft iemand ervaring met Trisporal voor kalknagels? Werkte het bij jullie en had je last van bijwerkingen?

En als je geen pillen hebt gebruikt, wat heeft bij jou dan wél geholpen? Ik las ook over intensievere lokale behandelingen, zoals deze: https://supplend.com. Iemand daar ervaring mee?

Alle tips zijn welkom! 😊
Graag hier Jippie in LIF / Kalknagels

verder, deze gaat op slot
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')