bronquote:Een Franse wetenschapper is de toegang tot de Verenigde Staten geweigerd nadat immigratiefunctionarissen op een luchthaven zijn telefoon doorzochten en berichten vonden waarin hij kritiek uit op Donald Trump, zo meldt een Franse minister.
Ook in Duitsland zijn er zorgen over het arresteren en uitzetten van onschuldige burgers, naar aanleiding van een paar incidenten met Duitse toeristen aan de Amerikaanse grens. Het reisadvies is daarom aangescherpt. In Nederland zijn we niet zo ver, meldt het ministerie van Buitenlandse Zaken.
,Daar doen we pas uitspraken over als we het daadwerkelijk aanpassen”, meldt een woordvoerder. De kleurcode van het reisadvies voor de VS staat op groen. Dat betekent dat er volgens het ministerie geen bijzondere veiligheidsrisico’s zijn.
‘Wetenschapper uitte persoonlijke mening’
In Frankrijk is in elk geval met ‘grote bezorgdheid’ gereageerd op het weigeren van een Franse onderzoeker. Deze onbekende persoon was op weg naar een conferentie nabij Houston toen hij het land uit werd gezet. De wetenschapper werkt voor het Franse Nationaal Centrum voor Wetenschappelijk Onderzoek.
De Amerikaanse autoriteiten hebben ‘blijkbaar deze maatregel genomen omdat de telefoon van de onderzoeker gesprekken bevatte met collega’s en vrienden, waarin hij een persoonlijke mening uitte over het onderzoeksbeleid van de regering-Trump’, aldus Philippe Baptiste, de Franse minister van Hoger Onderwijs en Onderzoek. Het is niet duidelijk hoe die berichten dan in het bezit zijn gekomen van de functionarissen.
Franse minister staat bekend om Trump-kritiek
Het incident vond plaats op 9 maart, meldt het Franse persbureau AFP. Een reactie van het Amerikaanse ministerie van Binnenlandse Veiligheid blijft uit. De minister stelt dat de functionarissen de Franse onderzoeker beschuldigen van ‘haatdragende berichten en berichten die complottheorieën bevatten’. Hij zou ook op de hoogte zijn gebracht van een FBI-onderzoek, maar kreeg te horen dat de ‘aanklachten ingetrokken waren’ voordat hij werd uitgezet.
De Franse minister Baptiste staat bekend om zijn kritiek op de regering-Trump en op Elon Musk, vanwege enorme bezuinigingen op wetenschappelijke onderzoeksbudgetten. Op dezelfde dag dat de onderzoeker de toegang tot de VS werd geweigerd, publiceerde Baptiste een brief waarin hij Amerikaanse wetenschappers opriep om naar Frankrijk te verhuizen. ‘Veel gerenommeerde onderzoekers stellen hun toekomst in de Verenigde Staten al ter discussie’, schreef hij. ‘Wij willen er natuurlijk een aantal van hen verwelkomen.’
Geen zorgen in Nederland
Ook in Duitsland zijn er inmiddels zorgen over reizen naar Verenigde Staten. Zo belandden twee Duitse toeristen die los van elkaar naar Amerika reisden onlangs in de gevangenis. Jessica Brösche zat anderhalve maand vast, Lucas Sielaff belandde zestien dagen in een detentiecentrum, zo bracht The New York Times vorige week naar buiten. De Amerikaanse krant schreef dat zij ‘aan de verkeerde kant van het immigratiebeleid van president Donald Trump’ terechtkwamen. Het Duitse ministerie zegt deze incidenten 'zeer serieus‘ te nemen.
Gevallen waarin Nederlanders bij de grens met de Verenigde Staten in de problemen zijn gekomen, zijn bij het ministerie niet bekend. ,,Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet gebeurd is, maar Buitenlandse Zaken en de ambassade zijn in dit kader in elk geval niet om bijstand gevraagd”, aldus een woordvoerder. Ook bij Nederlandse touroperators zijn vooralsnog geen vragen binnengekomen van Nederlandse toeristen.
,,Het Nederlandse reisadvies verwijst er niet naar”, zo reageert Frank Radstake, voorzitter van reiskoepel ANVR, op de vraag of Nederlanders nu moeten opletten op berichten die zij over Trump schrijven. ,,We adviseren onze reizigers altijd het reisadvies van Buitenlandse Zaken op te volgen, dus als en wanneer het reisadvies hieraan refereert zullen wij ook onze leden adviseren.”
Ik wilde dit jaar richting Colorado gaan maar ik zet geen stap op Amerikaanse bodem zolang die Furby aan het roer staatquote:Op donderdag 20 maart 2025 14:05 schreef Frutsel het volgende:
Kut.... ik moet binnenkort nog voor zaken die kant op
TRUMP IS DE BESTE
Wel mooi hoorquote:Op donderdag 20 maart 2025 14:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik wilde dit jaar richting Colorado gaan maar ik zet geen stap op Amerikaanse bodem zolang die Furby aan het roer staat
Het is een geweldig land en over het algemeen kan ik goed met (zuidelijke) Amerikanen, maar dit gaat helemaal nergens meer over.quote:
Daar solliciteer je naar als je met zelfvoldane wijsheden komt.quote:Op donderdag 20 maart 2025 14:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Opzouten met dat persoonlijke gedoe zeg, moet dat nou in elk topic?
Dan zet je maar een trquote:Op donderdag 20 maart 2025 14:14 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Daar solliciteer je naar als je met zelfvoldane wijsheden komt.
Ik wil nog steeds een keer een rondje langs grote vliegtuigmusea houden, maar daar wacht ik voorlopig nog wel even mee.quote:Op donderdag 20 maart 2025 14:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik wilde dit jaar richting Colorado gaan maar ik zet geen stap op Amerikaanse bodem zolang die Furby aan het roer staat
Nogal een aanname dat hij niet gewoon op een of andere watchlist staat of een verkeerd vakje heeft aangekruist op een vragenformulier.quote:In Frankrijk is in elk geval met ‘grote bezorgdheid’ gereageerd op het weigeren van een Franse onderzoeker. Deze onbekende persoon was op weg naar een conferentie nabij Houston toen hij het land uit werd gezet. De wetenschapper werkt voor het Franse Nationaal Centrum voor Wetenschappelijk Onderzoek.
De Amerikaanse autoriteiten hebben ‘blijkbaar deze maatregel genomen omdat de telefoon van de onderzoeker gesprekken bevatte met collega’s en vrienden, waarin hij een persoonlijke mening uitte over het onderzoeksbeleid van de regering-Trump’, aldus Philippe Baptiste, de Franse minister van Hoger Onderwijs en Onderzoek. Het is niet duidelijk hoe die berichten dan in het bezit zijn gekomen van de functionarissen
Met deze comment mag je er niet meer in denk ik.quote:Op donderdag 20 maart 2025 14:40 schreef Aberkullie het volgende:
Fijn dat ik dat apenland al gezien heb, hoef ik er niet meer naartoe. Fuck Trump met je kleine handjes halve zool stierenkl
Ik ben vooral erg blij dat ik er vorig jaar ben geweest. Nu had ik er sowieso geen behoefte aan omdat duur, maar met de puinhoop in dat land weet ik niet eens of je het wel moet willen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 14:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is een geweldig land en over het algemeen kan ik goed met (zuidelijke) Amerikanen, maar dit gaat helemaal nergens meer over.
Woedendquote:Op donderdag 20 maart 2025 14:40 schreef Aberkullie het volgende:
Fijn dat ik dat apenland al gezien heb, hoef ik er niet meer naartoe. Fuck Trump met je kleine handjes halve zool stierenkl
Fuck JD Vance fuck Elon Fuck Kanye vieze tyfusfascistenquote:Op donderdag 20 maart 2025 14:44 schreef Homey het volgende:
[..]
Met deze comment mag je er niet meer in denk ik.
Afgezien van het feit dat het hier om Trump gaat, ik vind het vooral verontrustend dat men daar blijkbaar het recht heeft te kijken wat er allemaal op je telefoon staan om te bepalen of je wel of niet het land in mag.quote:Op donderdag 20 maart 2025 14:45 schreef flyguy het volgende:
Nu is het Trump, maar het is al jaren zo dat als ze daar bij de controle wat vinden wat ze niet zint (en dat kan vrij breed zijn), ze bevoegdheid hebben om je de ingang te ontzeggen en je linea recta terug mag op de volgende vlucht.
Enkel omdat de naam Trump nu valt is het een item.
linea recta terug is nog wel wat anders als weken vastgehouden worden en dan pas terug gestuurd te worden.quote:Op donderdag 20 maart 2025 14:45 schreef flyguy het volgende:
Nu is het Trump, maar het is al jaren zo dat als ze daar bij de controle wat vinden wat ze niet zint (en dat kan vrij breed zijn), ze bevoegdheid hebben om je de ingang te ontzeggen en je linea recta terug mag op de volgende vlucht.
Als er redenen zijn tot nader onderzoek dan kan men dat overal wel, vermoed ik.quote:Op donderdag 20 maart 2025 14:56 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat het hier om Trump gaat, ik vind het vooral verontrustend dat men daar blijkbaar het recht heeft te kijken wat er allemaal op je telefoon staan om te bepalen of je wel of niet het land in mag.
Nou wat was de aanleiding voor al deze vastgehouden westelingen dan? Een niet blanke huidskleur of een tatoeage waarin de helderzienden van ice meteen een bendelid in zien..quote:Op donderdag 20 maart 2025 15:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als er redenen zijn tot nader onderzoek dan kan men dat overal wel, vermoed ik.
Homeland security
Dit.quote:Op donderdag 20 maart 2025 14:03 schreef xpompompomx het volgende:
Altijd mooi hoe de VVMU-absolutisten, zoals in dit geval de MAGA-halfjes, vrijwel altijd vooraan staan om meningen te verbieden. Zal wel toeval zijn natuurlijk.
Inderdaad, ze vonden die verregaande bevoegdheden en het zonder een reden te hoeven geven terugsturen van buitenlanders met een visum prima toen het nog door een oorlogshitsend regime gebeurde. Alleen daarom al moet je altijd kijken naar de macht die verkregen wordt en niet door wie die gebruikt wordt.quote:Op donderdag 20 maart 2025 14:45 schreef flyguy het volgende:
Er wordt helemaal geen mening verboden, er wordt een buitenlander niet welkom geheten en we weten de reden niet. Maar al zou het om een mening gaan, de VvMU is wezenlijk verschillend van het niet bestaande recht om naar een ander land te reizen om daar lekker te stoken.quote:Op donderdag 20 maart 2025 14:03 schreef xpompompomx het volgende:
Altijd mooi hoe de VVMU-absolutisten, zoals in dit geval de MAGA-halfjes, vrijwel altijd vooraan staan om meningen te verbieden. Zal wel toeval zijn natuurlijk.
Geen idee. Ik sluit de mogelijkheid op cowboyverhalen ook niet uit.quote:Op donderdag 20 maart 2025 15:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou wat was de aanleiding voor al deze vastgehouden westelingen dan? Een niet blanke huidskleur of een tatoeage waarin de helderzienden van ice meteen een bendelid in zien..
Het begint erg minority report vormen aan te nemen in de VS.
Tjah, bezint eer ge begint. Snap sowieso niet wat je er moet als je het helemaal kut vindt.quote:Op donderdag 20 maart 2025 15:38 schreef YoopY het volgende:
Wat een bananenrepubliek is dat geworden zeg
Pas maar op met dit soort commentaar. Voor je het weet wordt je PoHi op FOK! gelicht en ben je ook niet meer welkom..
Welke user is Trump?quote:Op donderdag 20 maart 2025 14:59 schreef AFA2022 het volgende:
Trump heeft een account op FOK !!! Kijk maar uit lol.
Nobody has hands like me, we have the greatest hands here, believe me!! People come to me and say "Sir, you have the best hands I have ever seen!", the WHOLE WORLD is jealous of American hands!! Crooked Biden LIED about his hands!!! MAKE AMERICAN HANDS GREAT AGAIN!!!!quote:Op donderdag 20 maart 2025 14:40 schreef Aberkullie het volgende:
Fuck Trump met je kleine handjes halve zool stierenkl
Ik hoor het hem gewoon zeggenquote:Op donderdag 20 maart 2025 15:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nobody has hands like me, we have the greatest hands here, believe me!! People come to me and say "Sir, you have the best hands I have ever seen!", the WHOLE WORLD is jealous of American hands!! Crooked Biden LIED about his hands!!! MAKE AMERICAN HANDS GREAT AGAIN!!!!
The greatest hands irl:quote:Op donderdag 20 maart 2025 15:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nobody has hands like me, we have the greatest hands here, believe me!! People come to me and say "Sir, you have the best hands I have ever seen!", the WHOLE WORLD is jealous of American hands!! Crooked Biden LIED about his hands!!! MAKE AMERICAN HANDS GREAT AGAIN!!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |