Nee omdat de aardbaan een ellips is.quote:Op donderdag 20 maart 2025 08:51 schreef Recce het volgende:
[..]
Hmm, misschien omdat de zon geen punt is?
Je verjaardag vier je toch ook de hele dag en ook niet pas vanaf de tijd dat je naar buiten kwam?quote:Op donderdag 20 maart 2025 08:54 schreef Recce het volgende:
[..]
Ik denk dat die reden wel goedgekeurd wordt.
quote:Op donderdag 20 maart 2025 08:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee omdat de aardbaan een ellips is.
quote:The word is derived from the Latin aequinoctium, from aequus (equal) and nox (night). On the day of an equinox, daytime and nighttime are of approximately equal duration all over the planet. Contrary to popular belief,[4][5] they are not exactly equal because of the angular size of the Sun, atmospheric refraction, and the rapidly changing duration of the length of day that occurs at most latitudes around the equinoxes.
Dan ken je mij niet.quote:Op donderdag 20 maart 2025 08:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Je verjaardag vier je toch ook de hele dag en ook niet pas vanaf de tijd dat je naar buiten kwam?
alleen feliciteren om 23 minuten over 11 's morgens. andere momenten van de dag weiger ik gefeliciteerd te worden.quote:
Kijk, zo hoort het.quote:Op donderdag 20 maart 2025 09:07 schreef Nizno het volgende:
[..]
alleen feliciteren om 23 minuten over 11 's morgens. andere momenten van de dag weiger ik gefeliciteerd te worden.
Dat geeft wel een bijzonder kort bezorgraam voor de postbode met de verjaringskaartjes.quote:Op donderdag 20 maart 2025 09:07 schreef Nizno het volgende:
[..]
alleen feliciteren om 23 minuten over 11 's morgens. andere momenten van de dag weiger ik gefeliciteerd te worden.
Kip met dildo!quote:Op donderdag 20 maart 2025 09:13 schreef Karzai het volgende:
Weer mooie spulletjes voor een spotprijs in de winkel
[ afbeelding ]
Van jou verwacht ik wel beter. Lees dat nogeens.quote:
das een mooie koffiekanquote:Op donderdag 20 maart 2025 09:13 schreef Karzai het volgende:
Weer mooie spulletjes voor een spotprijs in de winkel
[ afbeelding ]
die komen sowieso altijd te laat.quote:Op donderdag 20 maart 2025 09:13 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Dat geeft wel een bijzonder kort bezorgraam voor de postbode met de verjaringskaartjes.
De Nizno-toeslagquote:Op donderdag 20 maart 2025 09:34 schreef Nizno het volgende:
De toeslagen zijn weer gestort...
straks meteen maar uitgeven in de supermarkt
Wie zegt dat de daglengte op het middelpunt van de zonneschijf wordt bepaald? Ook weer van wikipedia:quote:Op donderdag 20 maart 2025 09:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Van jou verwacht ik wel beter. Lees dat nogeens.
Contrary to popular belief,[4][5] they are not exactly equal because of
the angular size of the Sun, - dit is onzin want zowel de daglengte als de equinox wordt bepaald op het middelpunt van de zonneschijf.
atmospheric refraction, - dat weerhoudt ze er kennelijk niet van om tot op de seconde nauwkeurig e.e.a. te voorspellen. I.e. die invloed is niet meegerekend.
quote:Daytime is the part of the day during which sunlight directly reaches the ground, assuming that there are no obstacles. The length of daytime averages slightly more than half of the 24-hour day. Two effects make daytime on average longer than night. The Sun is not a point but has an apparent size of about 32 minutes of arc. Additionally, the atmosphere refracts sunlight in such a way that some of it reaches the ground even when the Sun is below the horizon by about 34 minutes of arc. So the first light reaches the ground when the centre of the Sun is still below the horizon by about 50 minutes of arc.[26] Thus, daytime is on average around 7 minutes longer than 12 hours.[27]
Dit punt snap ik ook. Als de equinox vroeg in de dag is, neemt de daglengte gedurende de dag nog verder toe, waardoor de dag daardoor ook langer is dan 12 uur.quote:and the rapidly changing duration of the length of day that occurs at most latitudes around the equinoxes. - Dit is het "verklaren" van een symptoom met een ander symptoon. Niet de oorzaak.
die 15 euro per maand ook meteen op de spaarrekening zettenquote:Op donderdag 20 maart 2025 09:37 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
De Nizno-toeslag
Wij kregen bericht dat de rente van onze hypotheek omlaag ging. Scheelt toch weer 15 euro (bruto) in de maand
Doen we ookquote:Op donderdag 20 maart 2025 09:40 schreef Nizno het volgende:
[..]
die 15 euro per maand ook meteen op de spaarrekening zetten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |