Die ligt er al dus die zal gok ik wel glad zijn. En hopelijk voor ts is het gewoon neergelegd en niet gelijmd.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:52 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Om te beginnen bij pvc moet je ondervloer superegaal zijn
Bedankt voor de vragen. Ik denk dat jullie hiermee meer een beeld krijgen van mijn vloersituatie. Ik heb contact gehad met de legger. Ik heb een houten ondervloer en mijn PVC zit daar bovenop vastgelijmd. Ik heb geprobeerd met een stanleymes los te snijden, maar ik ben bang dat ik de houten vloer daaronder ermee beschadig. Het snijden gaat ook niet soepel, nu heb ik gelezen dat je met een warmtepistool het makkelijker maakt om sneden te maken in de vloer. Ik zal z.s.m. een update geven.quote:Op woensdag 19 maart 2025 10:19 schreef Watuntrik het volgende:
Je vraag roept veel vragen op voordat er iemand inhoudelijk zou kunnen antwoorden.
PVC vloer zegt niet zoveel en alleen maar dat ie van PVC is...
Één goede vraag is al gesteld 'Wat ligt er nu voor vloer?' En is ie gelijmd (tegels,strippen of stroken)? Ligt ie los zoals laminaat?
Ligt ie gelijmd dan heb je waarschijnlijk geen ondervloer nu of het is een PVC vloer met geïntegreerde ondervloer. Dat laatste is dus ondervloer en bovenvloer per deel aan elkaar vast 2 in 1. Dat bestaat en kun je nu ook nog steeds kopen.
Waar ligt het nu op? Hout of beton?
Voor zover vragen omtrent het weghalen...
Dan nieuwe terugleggen...
Wat voor PVC vloer wil je dan leggen als de oude weg is? Klik PVC of Plak PVC. Tegels of Stroken?
Wat het leggen betreft kun je beter eerste even bij YouTube zoeken met de zoekopdracht PVC vloer leggen. Dan vind je de nodige video's waarin e.e.a. wordt uitgelegd met voorbeelden. Een filmpje van 20 minuten zegt meer dan 1000 geschreven woorden.
Heb je daarna nog steeds vragen dan is het misschien handig om wat foto's van de ruimte te plaatsen en eventueel een plattegrond schets van de ruimte om te kunnen bepalen wat de beste hoek is om te beginnen met leggen.
Vooralsnog vraag je nu naar een PVC luchtkasteel...
Gaat dat niet kraken? Ik zie op deze pagina https://vloerverwijderenwolter.nl/pvc-vloer-verwijderen/ dat er ook machines zijn om te gebruiken. Ik ben verder gaan zoeken naar opties en ik lees op https://schuimbetonvloer.nl/pvc-vloer-verwijderen-machine-huren/ dat je ook machines kan huren die ook meteen de lijmlaag los maakt. Ik probeer verder te zoeken hoeveel zo'n machine mag kosten om te huren, maar ik vind alleen tapijtmachines en ik ben toch echt op zoek naar een machine voor vloeren als pvc. Iemand een idee waar ik dit kan vinden?quote:Op woensdag 19 maart 2025 18:08 schreef Watuntrik het volgende:
Kun je niet bovenop de oude vloer een nieuwe klikvloer leggen. Dan ga paar millimeter omhoog/dikker, maar wanneer je drempels hebt die dat toelaten is er geen probleem. Eerst wat folie daarop de klikvloer.
Dit heb ikzelf tijd terug ook gedaan, kliklaminaat op oude lelijke tegelvloer in de keuken. Dat dit 5mm omhoog is gekomen zie je en merk je niks van.
Klikvloer leggen is redelijk simpel voor een beginner.
Wanneer de vloer nu niet kraakt redelijk vlak is, goed schoon gemaakt en je legt er een dempende folie op en daarop de klikvloer dan valt er niets te kraken. Zulke folie is slechts +/- 1.5mm dik. PVC klikvloer +/- 6mm, dan ga je +/- 8mm omhoog. Scheelt een hoop werk en een hoop kosten.quote:
Bedankt voor je bericht. Ik heb hem gelezen, maar niet gereageerd ter plekke. Ik heb het gedaan zoals je het hebt vertelt en ik merk geen gekraak in de vloer. Ik wil je onwijs bedanken!!quote:Op donderdag 20 maart 2025 10:45 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Wanneer de vloer nu niet kraakt redelijk vlak is, goed schoon gemaakt en je legt er een dempende folie op en daarop de klikvloer dan valt er niets te kraken. Zulke folie is slechts +/- 1.5mm dik. PVC klikvloer +/- 6mm, dan ga je +/- 8mm omhoog. Scheelt een hoop werk en een hoop kosten.
PVC plaktegels zijn rond de 2.5mm dik, die worden koud op het hout geplakt zonder ondervloer. Dus eraf trekken spaart 2.5mm. Maar dat kun je zelf het best beoordelen je hebt er immers al in gesneden.
Leg je een zwevende vloer koud bovenop een andere vloer zonder dempende folie dan leg je hard materiaal op hard materiaal dat gaat kraken en andere geluiden maken. Vooral als er vuil onder komt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |