Wat een sukkelquote:Een 23-jarige Belgische man maakte het dit weekend wel heel erg bont. Hij werd voor de zevende keer in twee jaar tijd betrapt achter het stuur terwijl hij een levenslang rijverbod heeft. Ook bleek hij onder invloed van cocaïne achter het stuur te hebben gezeten.
- Tekst gaat verder onder de advertentie -
Advertentievrij?
RTL-Premium
De jongeman werd staande gehouden in Bornem (in de buurt van Antwerpen) tijdens een verkeerscontrole. Volgens de politie kon hij in eerste instantie geen rijbewijs of identiteitskaart laten zien. Even later gaf hij alsnog zijn paspoort af. Na het nagaan van zijn gegevens bleek dat de bestuurder een levenslang rijverbod heeft.
De automobilist probeerde er met allerlei smoesjes onderuit te komen. Volgens hem was hij namelijk wel in staat om te rijden omdat de passagier die bij hem in de auto zat wel over een rijbewijs beschikte. Enkele minuten later beweerde hij zelfs helemaal niet gereden te hebben, de passagier zou achter het stuur hebben gezeten.
Lees ook
Rijverbod na dodelijk ongeluk, maar man rijdt toch: twee maanden cel
De politie nam speeksel af van de jongeman om te kijken of hij verboden middelen had gebruikt. Hieruit bleek dat hij positief testte op cocaïne. De man gaf zonder enige twijfel toe twee dagen geleden nog zo'n drie of vier lijntjes coke te hebben gesnoven. Ook deelde hij met de politie dat hij dit bijna dagelijks doet.
'Boeit me niet'
De auto van de man bleek een huurauto te zijn. Maar omdat je daar een rijbewijs voor nodig hebt, vroeg de politie zich af hoe hij daar aan was gekomen. Daarop weigerde de man verdere medewerking: "Dat boeit me niet", zo zei hij. De politie heeft de auto daarop in beslag genomen.
Hoe bont heb je het dan gemaakt?? Ik lees wel eens over rechtszaken waarbij de bestuurder een half krat bier op had en (maar) twee jaar rijontzegging kreeg. Hoe erg maak je het als je nooit meer achter het stuur mag?quote:Op maandag 17 maart 2025 17:05 schreef SnodeSnuiter het volgende:
bleek dat de bestuurder een levenslang rijverbod heeft
Deze zaak speelt in België. Ik heb geen idee hoe streng ze daar zijn, maar kennelijk laat de Belgische wetgeving het wel toe dat de rechter een levenslang rijverbod oplegt. In Nederland is het maximum tien jaar.quote:Op maandag 17 maart 2025 20:27 schreef Vincent_student het volgende:
Hoe erg maak je het als je nooit meer achter het stuur mag?
Dat zit er wel in. Ik neem aan dat de verhuurder die wagen niet heeft verhuurd aan iemand zonder rijbewijs, of het moet wel een heel louche autoverhuurder zijn.quote:Op maandag 17 maart 2025 19:06 schreef Filosoofert het volgende:
En de verhuurder komt nu uit bij zn maat natuurlijk :p
Binnen de 3 minuten gereageerd wat is het probleem?quote:Op maandag 17 maart 2025 21:11 schreef TweedeKlum het volgende:
@:capuchon_jongen is al dagen niet gesignaleerd, just saying.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |