abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217086033
https://www.rtl.nl/nieuws(...)erbod-belgie-betrapt

quote:
Een 23-jarige Belgische man maakte het dit weekend wel heel erg bont. Hij werd voor de zevende keer in twee jaar tijd betrapt achter het stuur terwijl hij een levenslang rijverbod heeft. Ook bleek hij onder invloed van cocaïne achter het stuur te hebben gezeten.

- Tekst gaat verder onder de advertentie -
Advertentievrij?
RTL-Premium
De jongeman werd staande gehouden in Bornem (in de buurt van Antwerpen) tijdens een verkeerscontrole. Volgens de politie kon hij in eerste instantie geen rijbewijs of identiteitskaart laten zien. Even later gaf hij alsnog zijn paspoort af. Na het nagaan van zijn gegevens bleek dat de bestuurder een levenslang rijverbod heeft.

De automobilist probeerde er met allerlei smoesjes onderuit te komen. Volgens hem was hij namelijk wel in staat om te rijden omdat de passagier die bij hem in de auto zat wel over een rijbewijs beschikte. Enkele minuten later beweerde hij zelfs helemaal niet gereden te hebben, de passagier zou achter het stuur hebben gezeten.
Lees ook
Rijverbod na dodelijk ongeluk, maar man rijdt toch: twee maanden cel
De politie nam speeksel af van de jongeman om te kijken of hij verboden middelen had gebruikt. Hieruit bleek dat hij positief testte op cocaïne. De man gaf zonder enige twijfel toe twee dagen geleden nog zo'n drie of vier lijntjes coke te hebben gesnoven. Ook deelde hij met de politie dat hij dit bijna dagelijks doet.

'Boeit me niet'
De auto van de man bleek een huurauto te zijn. Maar omdat je daar een rijbewijs voor nodig hebt, vroeg de politie zich af hoe hij daar aan was gekomen. Daarop weigerde de man verdere medewerking: "Dat boeit me niet", zo zei hij. De politie heeft de auto daarop in beslag genomen.
Wat een sukkel :')
pi_217086039
Dan denk je toch op een gegeven moment, dat systeem van three-strikes is zo gek nog niet. Gewoon een tijdje opsluiten... levensgevaarlijk zo iemand in het verkeer toe te staan :N
pi_217087088
En de verhuurder komt nu uit bij zn maat natuurlijk :p
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_217088219
Goede instelling zeg. Dit soort uitschot luistert alleen naar een harde aanpak. Gewoon 5 jaar de cel in.
pi_217088704
Had hij een capuchon op?
pi_217088724
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 17:05 schreef SnodeSnuiter het volgende:
bleek dat de bestuurder een levenslang rijverbod heeft
Hoe bont heb je het dan gemaakt?? Ik lees wel eens over rechtszaken waarbij de bestuurder een half krat bier op had en (maar) twee jaar rijontzegging kreeg. Hoe erg maak je het als je nooit meer achter het stuur mag?
pi_217088730
Elke volgende keer een ledemaat verwijderen.
pi_217088775
Dit zit heel diep in de Belgische cultuur, en je kunt je afvragen of en hoe je dit er ooit uit zult krijgen.
pi_217088794
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 20:27 schreef Vincent_student het volgende:
Hoe erg maak je het als je nooit meer achter het stuur mag?
Deze zaak speelt in België. Ik heb geen idee hoe streng ze daar zijn, maar kennelijk laat de Belgische wetgeving het wel toe dat de rechter een levenslang rijverbod oplegt. In Nederland is het maximum tien jaar.
pi_217088829
Och, Belgen met een rijbewijs kunnen ook niet rijden.
pi_217089024
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 19:06 schreef Filosoofert het volgende:
En de verhuurder komt nu uit bij zn maat natuurlijk :p
Dat zit er wel in. Ik neem aan dat de verhuurder die wagen niet heeft verhuurd aan iemand zonder rijbewijs, of het moet wel een heel louche autoverhuurder zijn.

Als zijn maat die wagen op zijn naam heeft gehuurd, is dat erg dom van hem want nu staat hij natuurlijk op een zwarte lijst bij autoverhuurders.
  maandag 17 maart 2025 @ 21:11:54 #12
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_217089434
@capuchon_jongen is al dagen niet gesignaleerd, just saying.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  Moderator maandag 17 maart 2025 @ 21:14:31 #13
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_217089475
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 21:11 schreef TweedeKlum het volgende:
@:capuchon_jongen is al dagen niet gesignaleerd, just saying.
Binnen de 3 minuten gereageerd wat is het probleem?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_217090479
Belgen :') cholera van Europa
U MAD?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')