abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217078095
Ik heb vorige week een punt achter mijn relatie gezet. We zijn bijna 6 jaar samen geweest waarvan 1,5 jaar geregistreerd partnerschap. We hebben vorig jaar samen een huis gekocht en verbouwd tot ons droomhuis. Ze is anderhalf jaar geleden zwanger geweest, echter liep dit uit op een miskraam waarbij een eileider verwijderd moest worden. Sindsdien waren we bezig met kinderen, maar dit is er niet van gekomen. Zij is hierdoor een halfjaar in een burn-out gekomen waarbij ze thuis kwam te zitten. Ze was hier zo goed als van hersteld.

Ik ben een vrij rustige en empathische man. Mijn ex heeft een explosief karakter, ze kon snel boos worden en vaak was ik daar de dupe van. In het begin vulden we elkaar hierin goed aan dacht ik, echter het laatste 1,5 jaar ging ik steeds meer op mijn tenen lopen omdat ik moe van de uitbarstingen was en confrontatie vermijdend werd. Ook gezien zij een burn-out had dacht ik dat ik wat meer moest slikken van haar. Sinds een halfjaar merk ik dat ik minder goed in mijn vel begon te zitten. Een onrustig gevoel, opgejaagd. Eerst dacht ik dat ik wat overspannen was geraakt door alle bovenstaande gebeurtenissen. Ik begon mijn vrienden minder te zien, zij had op veel vrienden wel wat aan te merken. Twee weken geleden was ik bij vrienden, en later thuis dan gepland. Zij zat me op te wachten, we kregen ruzie en ze heeft me een blauw oog geslagen. Ik heb haar de volgende dag voor een week eruit gezet. Daarna geprobeerd haar nog een kans te geven, echter ging dit zo tegen mijn gevoel in dat ik bijna door m'n knieën zakte. Ook omdat ze direct al weer mijn grenzen niet respecteerde. Ik heb echt het gevoel mezelf te zijn kwijtgeraakt in deze relatie. Ik vermoed dat ze wat narcistische trekjes heeft, ik wellicht wat please-gedrag. Ik heb de volgende dag haar definitief verteld dat ik bij haar weg ga. Een mooi huis samen moet niet het fundament van de relatie zijn en het word tijd dat ik aan mezelf ga denken. Zij is er kapot van, ik eerlijk gezegd ook.

We moeten het huis verkopen en alles verdelen. Ik moet weer vanaf 0 beginnen en ben 31 jaar. Ik merk nu al dat ik het moeilijk vindt om alleen te zijn, helemaal in ons eigen huis. Ook voel ik onzekerheid voor de toekomst, want veel mensen om me heen hebben al kinderen etc. Ik weet dat ze niet goed voor me is, en toch mis ik haar ook al en heb soms de gedachte dat ik dit niet had moeten doen. Iemand soortgelijke ervaringen en/of advies?
  zondag 16 maart 2025 @ 20:34:39 #2
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217078165
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 20:29 schreef Bappo76 het volgende:
Ik heb vorige week een punt achter mijn relatie gezet. We zijn bijna 6 jaar samen geweest waarvan 1,5 jaar geregistreerd partnerschap. We hebben vorig jaar samen een huis gekocht en verbouwd tot ons droomhuis. Ze is anderhalf jaar geleden zwanger geweest, echter liep dit uit op een miskraam waarbij een eileider verwijderd moest worden. Sindsdien waren we bezig met kinderen, maar dit is er niet van gekomen. Zij is hierdoor een halfjaar in een burn-out gekomen waarbij ze thuis kwam te zitten. Ze was hier zo goed als van hersteld.

Ik ben een vrij rustige en empathische man. Mijn ex heeft een explosief karakter, ze kon snel boos worden en vaak was ik daar de dupe van. In het begin vulden we elkaar hierin goed aan dacht ik, echter het laatste 1,5 jaar ging ik steeds meer op mijn tenen lopen omdat ik moe van de uitbarstingen was en confrontatie vermijdend werd. Ook gezien zij een burn-out had dacht ik dat ik wat meer moest slikken van haar. Sinds een halfjaar merk ik dat ik minder goed in mijn vel begon te zitten. Een onrustig gevoel, opgejaagd. Eerst dacht ik dat ik wat overspannen was geraakt door alle bovenstaande gebeurtenissen. Ik begon mijn vrienden minder te zien, zij had op veel vrienden wel wat aan te merken. Twee weken geleden was ik bij vrienden, en later thuis dan gepland. Zij zat me op te wachten, we kregen ruzie en ze heeft me een blauw oog geslagen. Ik heb haar de volgende dag voor een week eruit gezet. Daarna geprobeerd haar nog een kans te geven, echter ging dit zo tegen mijn gevoel in dat ik bijna door m'n knieën zakte. Ook omdat ze direct al weer mijn grenzen niet respecteerde. Ik heb echt het gevoel mezelf te zijn kwijtgeraakt in deze relatie. Ik vermoed dat ze wat narcistische trekjes heeft, ik wellicht wat please-gedrag. Ik heb de volgende dag haar definitief verteld dat ik bij haar weg ga. Een mooi huis samen moet niet het fundament van de relatie zijn en het word tijd dat ik aan mezelf ga denken. Zij is er kapot van, ik eerlijk gezegd ook.

We moeten het huis verkopen en alles verdelen. Ik moet weer vanaf 0 beginnen en ben 31 jaar. Ik merk nu al dat ik het moeilijk vindt om alleen te zijn, helemaal in ons eigen huis. Ook voel ik onzekerheid voor de toekomst, want veel mensen om me heen hebben al kinderen etc. Ik weet dat ze niet goed voor me is, en toch mis ik haar ook al en heb soms de gedachte dat ik dit niet had moeten doen. Iemand soortgelijke ervaringen en/of advies?
goed gedaan doorzetten

jammer, maar het beste voor jou
ga wat boeken lezen , wat naar de fitness, regelmaat en goed slapen heb je nodig.

geen drugs, geen alcohol , niet gokken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217078168
Heel kut en als ik het zo lees begrijp ik volledig dat je er klaar mee bent. Sterkte!

quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 20:29 schreef Bappo76 het volgende:
Over dit punt zou ik me echt niet zo’n zorgen maken hoor. Ik ben 29 dus heb vrij veel vrienden/vriendinnen die echt niet heel veel verder zijn dan jij op jouw leeftijd. En als man heb je natuurlijk het voordeel dat je minder last hebt van tijdsdruk dan als vrouw. Als ik het zo lees mag je blij zijn dat je van deze beste dame af bent voordat je kinderen met haar had.
pi_217078178
Kan je alleen maar sterkte wensen en zeggen dat het erop lijkt dat je het juiste hebt gedaan door voor jezelf te kiezen.
pi_217078233
Wow, een blauw oog geslagen... ik snap wel dat je er dan klaar mee bent.
pi_217078238
Ik vermoed dat je nog terug gaat, zo werkt het met toxic relaties.

Je kan dit prima alleen, ik zou je wel adviseren om hulp te zoeken om om te gaan met je please neigingen, het negeren van je emoties en behoeftes.

Wees daarnaast God genadig dat je geen kinderen hebt met iemand die je slaat en kleineert.
  zondag 16 maart 2025 @ 20:40:07 #7
504895 Bofjijff
AJAXGODENZONEN SUPERJODEN
pi_217078242
Sterkte, zo te lezen de juiste beslissing. Lekker aan jezelf denken, sporten en weer opbouwen ^O^
pi_217078270
Daarom nooit aan een (vaste) relatie beginnen, en al helemaal niet een huis kopen samen met een ander. Geeft vaak alleen maar ellende.
pindazakje
pi_217078288
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 20:41 schreef Hyaenidae het volgende:
Daarom nooit aan een (vaste) relatie beginnen, en al helemaal niet een huis kopen samen met een ander. Geeft vaak alleen maar ellende.
:') Grow up
  zondag 16 maart 2025 @ 20:43:57 #10
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217078300
Zullen wel prima sessies zijn geweest, zo gaat dat meestal. Dat missen gaat wel weer over, wees vooral erg zakelijk in de afhandeling.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  Moderator zondag 16 maart 2025 @ 21:05:05 #11
5428 crew  miss_sly
pi_217078552
Na zes jaar is het niet gek dat je het moeilijk vindt om alleen te zijn en haar ondanks alles toch denkt te missen.
Geef daar vooral niet aan toe. Deze relatie was duidelijk niet goed voor je.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 16 maart 2025 @ 21:31:33 #12
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_217078942
quote:
Ik moet weer vanaf 0 beginnen en ben 31 jaar. Ik merk nu al dat ik het moeilijk vindt om alleen te zijn, helemaal in ons eigen huis. Ook voel ik onzekerheid voor de toekomst, want veel mensen om me heen hebben al kinderen etc. Ik weet dat ze niet goed voor me is, en toch mis ik haar ook al en heb soms de gedachte dat ik dit niet had moeten doen. Iemand soortgelijke ervaringen en/of advies?
Na 6 jaar is het natuurlijk niet gek dat je je alleen voelt in het huis waar jullie samen gewoond hebben. En ook de twijfel die naderhand nog even (een aantal keren) toeslaat is denk ik heel menselijk. Maar als ik het zo lees heb je wel de juiste keuze voor jezelf gemaakt.

Verder zou ik me niet druk maken over op je 31e nog opnieuw beginnen. Ben zelf ook rond m'n 30e opnieuw/vanaf nul moeten beginnen en is allemaal goedgekomen :Y Dit is even een kutperiode, maar het komt goed.
pi_217079511
Bedankt voor jullie reacties. Hoewel ik weet dat ik de juiste keuze maak, geeft het wat kracht om daadwerkelijk te lezen dat ik de juiste keuze maak.
pi_217079871
Iemand die je zo pardoes een blauw oog kan slaan, da's niet best.
Ze zeggen wel eens dat dit soort mensen nooit zullen veranderen, dat de kans op herhaling blijft, dat het altijd het begin is van een patroon. Dat weet ik niet, of dat klopt. Mensen kunnen leren van hun fouten. Maar ik ben er wel 100% zeker van dat zij dat alleen leren door helemaal door het diepste dal te gaan.

Dus, doe jullie beiden een plezier, nooit meer de deur op een kier zetten, volledig afstand houden. Ze vindt maar een ander. Zelfs als je overdreven hard moet zijn en ze je een lul gaat vinden, prima. Nooit meer zien. Je hebt geen kinderen, dus je moet hier volledig van af kunnen sluiten. Alleen als je zo'n persoon volledig los kan laten, ben je weer vrij. En dit overkomt je nooit meer.
-nee-
pi_217080585
Goed bezig OP. Twijfel is in de basis altijd goed. Twijfel geeft je de basis voor zelfreflectie en het vermogen om vanuit elke positie te reflecteren op je keuzes, vanuit het goed als het slechte uitgangspunt.

Grenzen, dat is het belangrijkste. Je weet nu wat je grenzen zijn in de basis. Hou altijd je grenspalen in de gaten en met die kennis kan je lachend de toekomst in. Wetende dat niemand meer over jouw grenspalen heen loopt.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_217081038
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 20:39 schreef Cockwhale het volgende:
Wow, een blauw oog geslagen... ik snap wel dat je er dan klaar mee bent.
Er zitten altijd tenminste twee kanten aan een verhaal met twee mensen.

Wat vindt zij hiervan?

Opmerking twee, TS hebben samen een huis gekocht en hij heeft haar er uit gezet?

Is dit legaal?

[Edit] Oh, het was maar voor een week.

TS, kunnen jullie het niet weer goed maken?

[ Bericht 7% gewijzigd door Horzula op 17-03-2025 06:29:33 ]
pi_217081248
Deja vu....
Life is a highway...let's ride it!
  Moderator maandag 17 maart 2025 @ 08:08:18 #18
441859 crew  Lenny77
pi_217081563
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 05:29 schreef Horzula het volgende:

[..]

Wat vindt zij hiervan?

Opmerking twee, TS hebben samen een huis gekocht en hij heeft haar er uit gezet?

Is dit legaal?

Er is NOOIT een geldige reden om iemand een blauw oog te slaan.
Terug goed maken is absoluut geen goed idee..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_217081690
quote:

[..]

Wat vindt zij hiervan?

Is dit legaal?

Huiselijk geweld kent maar 1 goede uitweg en dat is wegwezen.

TS heeft een verstandige beslissing genomen.
pi_217081695
quote:

[..]

Wat vindt zij hiervan?

Is dit legaal?

Nou ja, zeg. Waarom?
pi_217081810
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2025 22:04 schreef Bappo76 het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. Hoewel ik weet dat ik de juiste keuze maak, geeft het wat kracht om daadwerkelijk te lezen dat ik de juiste keuze maak.
Zeker een goede beslissing gemaakt, slaan is gewoon niet acceptabel
  Moderator maandag 17 maart 2025 @ 08:48:07 #22
5428 crew  miss_sly
pi_217081817
quote:

[..]

Wat vindt zij hiervan?

Is dit legaal?

Natuurlijk zitten er twee kanten aan een verhaal. Wat zou jij willen weten van wat zij vindt over hem (een blauw oog) slaan dat het wel oké maakt dat ze hem geslagen heeft? Hij heeft het er zelf naar gemaakt? Had hij maar geen grote mond moeten hebben? Had hij maar op tijd thuis moeten zijn?
pi_217081825
Narcisten weten altijd empatische lieve partners te vinden zodat ze controle over hen kunnen hebben en kunnen gaslighten. Deze dame in kwestie klinkt als toxic en dat was jullie relatie ook zo te horen. Er zijn zoveel liefhebbende, lieve, zorgzame vrouwen buiten die je zoveel meer kunnen bieden wat je verdient. Materiele zaken zoals een huis en auto boeien echt helemaal niet als je een liefdevol relatie hebt met iemand die jouw waarde inziet en jou goed behandelt. Dat is rijkdom. Je hebt de juiste keuze gemaakt en bent nu aan het detoxen van haar. Ga lekker sporten en op he carriere richten en kijk naar de lieve vrouwen om je heen. Vergeet ook niet psychologische hulp te zoeken, want het is niet niks om een relatie met een narcist te beëindigen! Heel knap dat je dat hebt gedaan sowieso! Nooit meer contact opnemen, zet er de harde knip op! Ze gaat namelijk er alles aan doen om je terug te krijgen en jou manipuleren. Laat je niet wijs maken, je weet beter en waar ze toe in staat is. Dit is allemaal manipulatie, denk aan je blauwe ook iedere keer dat ze weer contact opneemt. Je bent een gezonde relatie waard. Daarnaast ben je nog zo jong! Als je zo graag vader wil worden, kies een geschikte vrouw uit en daarvoor heb jij geen tijdsdruk! Maak een goede keuze en don’t stick your dick in crazy.

Succes! :)
pi_217081869
quote:

[..]

Wat vindt zij hiervan?

Is dit legaal?

Aan het conflict zelf kunnen twee kanten van het verhaal zitten, maar als er maar één geweld gebruikt en de ander niet is dat echt niet te rechtvaardigen met een bothsideisme.

In het algemeen geldt al dat vrijwel niemand te overhaast een punt zet achter een relatie van 6 jaar, want mensen zijn gewoontedieren en zijn juist geneigd te lang vast te houden aan een ongezonde relatie.

Waarom adviseer jij dan toch om het weer goed te maken? Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat in deze situatie een goede oplossing is, want ook al zitten er twee kanten aan het verhaal: uit de kant van TS blijkt dat dit echt het beste voor hem is. Een relatie is geen doel op zichzelf hè.
  maandag 17 maart 2025 @ 09:14:20 #25
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217082036
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 08:49 schreef TheInnocent het volgende:
Narcisten weten altijd empatische lieve partners te vinden zodat ze controle over hen kunnen hebben en kunnen gaslighten. Deze dame in kwestie klinkt als toxic en dat was jullie relatie ook zo te horen. Er zijn zoveel liefhebbende, lieve, zorgzame vrouwen buiten die je zoveel meer kunnen bieden wat je verdient. Materiele zaken zoals een huis en auto boeien echt helemaal niet als je een liefdevol relatie hebt met iemand die jouw waarde inziet en jou goed behandelt. Dat is rijkdom. Je hebt de juiste keuze gemaakt en bent nu aan het detoxen van haar. Ga lekker sporten en op he carriere richten en kijk naar de lieve vrouwen om je heen. Vergeet ook niet psychologische hulp te zoeken, want het is niet niks om een relatie met een narcist te beëindigen! Heel knap dat je dat hebt gedaan sowieso! Nooit meer contact opnemen, zet er de harde knip op! Ze gaat namelijk er alles aan doen om je terug te krijgen en jou manipuleren. Laat je niet wijs maken, je weet beter en waar ze toe in staat is. Dit is allemaal manipulatie, denk aan je blauwe ook iedere keer dat ze weer contact opneemt. Je bent een gezonde relatie waard. Daarnaast ben je nog zo jong! Als je zo graag vader wil worden, kies een geschikte vrouw uit en daarvoor heb jij geen tijdsdruk! Maak een goede keuze en don’t stick your dick in crazy.

Niet ieder naar persoon is een narcist.
pi_217082068
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 08:49 schreef TheInnocent het volgende:

quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 09:14 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Nee, en sowieso is het wat voor een vrouw om een miskraam te hebben en in een burn-out terecht te komen.
Dat rechtvaardigt het gedrag niet natuurlijk.

Dit lijkt mij gewoon twee mensen die elkaar niet goed aanvullen, elkaar zijn verloren in ellende en het slechtste in elkaar naar boven halen.

Ik ben benieuwd hoe zij dingen ervaart, wat haar beeld is.
pi_217082177
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 09:20 schreef Servieskast het volgende:

[..]
[..]
Nee, en sowieso is het wat voor een vrouw om een miskraam te hebben en in een burn-out terecht te komen.
Dat rechtvaardigt het gedrag niet natuurlijk.

Dit lijkt mij gewoon twee mensen die elkaar niet goed aanvullen, elkaar zijn verloren in ellende en het slechtste in elkaar naar boven halen.

Ik ben benieuwd hoe zij dingen ervaart, wat haar beeld is.
Iemand een blauw oog slaan is mishandeling en genoeg reden om afscheid te nemen. Vooral als je als man aangeeft empathisch te zijn en wordt gemanipuleerd, dan weet je dat het meest verstandige wat je kan doen is voor jezelf kiezen en afscheid nemen hoe moeilijk het ook is. Dat gaat op de langere termijn meer geluk opleveren. Het is klaar met deze relatie en TS moet zich sterk maken om het contact af te kappen en een nieuwe fase in te gaan. Daarvoor moet hij echt afscheid nemen van deze vrouw die hem heeft mishandeld. Als mijn man mij een blauw oog zou slaan, was het gelijk klaar geweest met alles. Ik ben geen boksbal.

Ik ken overigens genoeg vrouwen in een burn-out en met een miskraam. Het komt vaker voor dan je denkt. Het zijn lieve vrouwen met nog steeds gelukkige mannen. Deze vrouwen laten zich behandelen door een psycholoog, gaan op vakantie en worden coach oid in mijn omgeving. Niemand reageert het af op de man. Dat is toxic.
pi_217082232
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 09:35 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Iemand een blauw oog slaan is mishandeling en genoeg reden om afscheid te nemen. Vooral als je als man aangeeft empathisch te zijn en wordt gemanipuleerd, dan weet je dat het meest verstandige wat je kan doen is voor jezelf kiezen en afscheid nemen hoe moeilijk het ook is. Dat gaat op de langere termijn meer geluk opleveren. Het is klaar met deze relatie en TS moet zich sterk maken om het contact af te kappen en een nieuwe fase in te gaan. Daarvoor moet hij echt afscheid nemen van deze vrouw die hem heeft mishandeld. Als mijn man mij een blauw oog zou slaan, was het gelijk klaar geweest met alles. Ik ben geen boksbal.

Ik ken overigens genoeg vrouwen in een burn-out en met een miskraam. Het komt vaker voor dan je denkt. Het zijn lieve vrouwen met nog steeds gelukkige mannen. Deze vrouwen laten zich behandelen door een psycholoog, gaan op vakantie en worden coach oid in mijn omgeving. Niemand reageert het af op de man. Dat is toxic.
Dat juist jij spreekt over toxic is toch wel funny.

Soms haal je het slechtste in elkaar naar boven, dat maakt je niet meteen een narcist. Dat kan alleen een psychiater bepalen.
  maandag 17 maart 2025 @ 09:42:27 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217082244
In anderhalf jaar tijd 3 situaties die los van elkaar een relatie al kunnen slopen (miskraam, burn-out, huis verbouwen), dus dat het geëxplodeerd is is niet zo vreemd, helaas bijna letterlijk door de fysieke uitbarsting.

De hut verkopen, zaken verdelen en verder gaan, de mazzel is dat je door de huidige huizenmarkt waarschijnlijk niet ook nog eens met een restschuld blijft zitten.

Sterkte.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_217082294
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 09:41 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Dat juist jij spreekt over toxic is toch wel funny.

Soms haal je het slechtste in elkaar naar boven, dat maakt je niet meteen een narcist. Dat kan alleen een psychiater bepalen.
Volgens mij gaf TS zelf aan dat zij hem kleineert en narcistische trekjes heeft. Hoe dan ook, feit is dat TS is mishandeld en dat deze twee het niet zijn voor elkaar.
  maandag 17 maart 2025 @ 09:49:47 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217082340
Ik kan ook helemaal niets met die zelfbedachte diagnoses.
Iemamd maakt een nieuw account aan, vertelt een verhaal en besluit gelijk even dat zijn/haar partner een narcist is?

En in die 6 jaar relatie wisten ze dat al die tijd niet tot er in de laatste 1½ jaar heel veel emotie- en energievretende zaken tegelijk gebeuren en tot een uitbarsting komen en dan heb je ineens, ongehinderd door enige kennis van zaken, het inzicht dat de ander een narcist zou zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_217082355
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 09:45 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Volgens mij gaf TS zelf aan dat zij hem kleineert en narcistische trekjes heeft. Hoe dan ook, feit is dat TS is mishandeld en dat deze twee het niet zijn voor elkaar.
Als je het zo bekijkt zit jij ook in toxic relatie. Dit maakt jullie niet narcistisch. Daar ging het om.
pi_217082467
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 09:50 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Als je het zo bekijkt zit jij ook in toxic relatie. Dit maakt jullie niet narcistisch. Daar ging het om.
Het gaat hier niet om mij. Ik weet dat ik klaagtopics heb omdat ik hier anoniem stoom afblaas, maar weet dat ik dingen in perspectief plaats daarna. Ik ben verwend, kan in mijn hoofd van iets kleins iets groots maken en ik ben veeleisend wat tot frustraties leidt aan mijn kant. Nooit dat ik mijn man slecht heb behandeld, heb hem nooit gekleineerd en heb hem gesteund in zijn doelen, zijn vriendschappen en alles wat hem gelukkig maakt. Hij net zo bij mij. Het huishouden was een ding omdat ook hij is verwend door zijn moeder, maar inmiddels doet hij best wat in huis sinds ik er om vraag. Dit is een heel andere situatie dan TS, onvergelijkbaar.
pi_217082493
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 10:02 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Het gaat hier niet om mij. Ik weet dat ik klaagtopics heb omdat ik hier anoniem stoom afblaas, maar weet dat ik dingen in perspectief plaats daarna. Ik ben verwend, kan in mijn hoofd van iets kleins iets groots maken en ik ben veeleisend wat tot frustraties leidt aan mijn kant. Nooit dat ik mijn man slecht heb behandeld, heb hem nooit gekleineerd en heb hem gesteund in zijn doelen, zijn vriendschappen en alles wat hem gelukkig maakt. Hij net zo bij mij. Het huishouden was een ding omdat ook hij is verwend door zijn moeder, maar inmiddels doet hij best wat in huis sinds ik er om vraag. Dit is een heel andere situatie dan TS, onvergelijkbaar.
Nee, TS geeft alleen zijn kant van het verhaal. Als jouw man een topic start en alleen zegt ze neukt niet met mij sinds 8 maanden en wordt boos als ik op insta naar anderen kijk dan zou iedereen jou een crazy bitch noemen.
pi_217082555
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 10:04 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Nee, TS geeft alleen zijn kant van het verhaal. Als jouw man een topic start en alleen zegt ze neukt niet met mij sinds 8 maanden en wordt boos als ik op insta naar anderen kijk dan zou iedereen jou een crazy bitch noemen.
En dat is voor hem geen reden om vreemd te gaan net zoals dat het ook onacceptabel is dat TS een blauw oog wordt geslagen. Je praat erover met elkaar en dat is ook wat mijn man en ik deden. Geen enkele relatie is perfect, maar er zijn grenzen voor dingen wel en niet acceptabel zijn. Vreemdgaan of mishandeling zijn voor mij tickets voor een scheiding.
  Moderator maandag 17 maart 2025 @ 10:12:31 #36
5428 crew  miss_sly
pi_217082571
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 09:35 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Gaan op vakantie en worden coach :')

Zoals al opgemerkt speelden er drie zaken in anderhalf jaar die voor behoorlijk veel stress binnen een relatie kunnen zorgen. Fijn dat in jouw omgeving een vakantie en 'coach' worden alles oplost, maar dat is echt niet de standaard ofzo.

Alsnog is het geen reden om je partner te meppen. Daar is nooit iets reden voor. Overigens is een keer slaan nog niet mishandelen, het is op zichzelf al verkeerd genoeg.

Ik ben geen narcist, maar ik heb ook toen ik jong was eens een relatie gehad waar we het slechtste in elkaar naar boven haalden. Hij deed heel verkeerde dingen en ik was ook geen lieverdje. Dan pas je gewoon echt niet bij elkaar en moet je er een punt achter zetten.
pi_217082605
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 10:10 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
En dat is voor hem geen reden om vreemd te gaan net zoals dat het ook onacceptabel is dat TS een blauw oog wordt geslagen. Je praat erover met elkaar en dat is ook wat mijn man en ik deden. Geen enkele relatie is perfect, maar er zijn grenzen voor dingen wel en niet acceptabel zijn. Vreemdgaan of mishandeling zijn voor mij tickets voor een scheiding.
Correct, maar dat maakt iemand niet cray cray of een narcist.
pi_217082711
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 10:17 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Correct, maar dat maakt iemand niet cray cray of een narcist.
Wel een vreemdganger of mishandelaar. Of ze echt een narcist is weet ik niet, maar hij gaf aan dat ze narcistische trekjes lijkt te hebben, hem kleineert, zijn grenzen voorbijgaat etc.
  maandag 17 maart 2025 @ 10:32:27 #39
418613 GoldenAge
ex Loverboii
pi_217082716
heftig, een vrouw die je een blauw oog slaat
waarom kun je niet opkomen voor jezelf?
  maandag 17 maart 2025 @ 10:34:40 #40
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217082731
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 09:14 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Dit ja, Die term wordt te vaak gebruikt wmb
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_217082732
Ik denk dat je de goede keuze hebt gemaakt. Er lijkt zo van een afstandje wel een les in te zitten voor een volgende relatie. Uit je OP denk ik te halen dat je eigenlijk nooit je eigen grenzen/wensen hebt aangegeven. Spreek je uit!
  Moderator maandag 17 maart 2025 @ 10:35:53 #42
5428 crew  miss_sly
pi_217082735
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 10:32 schreef GoldenAge het volgende:
Victim blaming much?
pi_217082737
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 10:30 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Wel een vreemdganger of mishandelaar. Of ze echt een narcist is weet ik niet, maar hij gaf aan dat ze narcistische trekjes lijkt te hebben, hem kleineert, zijn grenzen voorbijgaat etc.
Dat zijn tekenen van issues. TS had ipv als een pussy overal ja op te zeggen ook de leiding kunnen pakken en met haar bespreken dat dit niet werkt en hulp nodig is. Dat als ze niet akkoord gaat de relatie niet zal werken. TS is misschien iemand die zich als slachtoffer ziet.

Kortom; we dont know.
  maandag 17 maart 2025 @ 10:37:34 #44
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217082748
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 10:34 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Dit ja, Die term wordt te vaak gebruikt wmb
Ja. Het is een modewoord geworden.
pi_217082765
TS kan je wat meer vertellen over je ex relatie, dan kunnen we beter beoordelen of ze echt toxic is of de ongelukkige combinatie van gebeurtenissen haar zo heeft veranderd. Ze was altijd al vurig zei je, maar kleineerde ze je toen ook? Kleineer jij haar wel eens? Bedreigde ze je? Steunde ze je? Steun jij haar? Of ging het allemaal om haar en haar geluk en was jij bijzaak? Of gaat het om jouw geluk en is zij bijzaak? Waarom is jullie ruzie zo erg uit de hand gelopen? Heb je haar geduwd oid dat ze dacht ik verdedig me maar? We weten het niet.
  maandag 17 maart 2025 @ 10:42:01 #46
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217082779
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 10:39 schreef TheInnocent het volgende:
TS kan je wat meer vertellen over je ex relatie, dan kunnen we beter beoordelen of ze echt toxic is of de ongelukkige combinatie van gebeurtenissen haar zo heeft veranderd. Ze was altijd al vurig zei je, maar kleineerde ze je toen ook? Kleineer jij haar wel eens? Bedreigde ze je? Steunde ze je? Steun jij haar? Of ging het allemaal om haar en haar geluk en was jij bijzaak? Of gaat het om jouw geluk en is zij bijzaak? Waarom is jullie ruzie zo erg uit de hand gelopen? Heb je haar geduwd oid dat ze dacht ik verdedig me maar? We weten het niet.
Hij kan beter tips krijgen hoe alleen verder te leven.
pi_217082792
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 10:42 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Hij kan beter tips krijgen hoe alleen verder te leven.
Nou, hij mag ook wel iets doen aan zijn please en vermijdgedrag.
pi_217082810
quote:
TS heeft niks aan dit soort toxic masculinity. Het lost niks op en je maakt de situatie alleen maar erger puur omdat je zelf zo'n fragiel ego hebt (want waarschijnlijk ben je aan het projecteren hier).

Zelf de ander gaan meppen, omdat je voor jezelf moet 'opkomen' is geen oplossing. Daarmee escaleer je de situatie alleen maar en je eigen blauwe oog maak je er ook niet mee ongedaan.
pi_217082931
quote:
Lekker stoer achter je schermpje…
pi_217083032
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 08:08 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Er is NOOIT een geldige reden om iemand een blauw oog te slaan.
Terug goed maken is absoluut geen goed idee..
Vind ik wel.

Of het binnen een relatie een goed idee is, is een ander verhaal.

Maar, kom op! Zij sloeg hém een blauw oog!

Na al die ellende van een miskraam en een burn-out, en dan ook nog moeten werken voor dat huis.

Hebben vrouwen totaal geen empathie voor elkaar, en mannen niet voor hun vrouwen tegenwoordig?

Het is geen Ike Turner die Tina Turner herhaaldelijk het ziekenhuis in slaat!

Of TS vindt dat het afgelopen moet zijn is zijn zaak, maar alles in mij zegt dat dit misschien de druppel is die de emmer doet overlopen, maar dat een blauw oog zo erg nog niet is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')