Reis vol verrassingen was Geheimzinnige Opdracht 2 geworden, waarbij elke plek een opdracht vanuit de boefjes was gegeven, een opdracht die elke keer door omstandigheden niet of niet als gepland lukte of mislukte. Dat heb ik tenminste héél lang gedacht, waarna dat door de val van Bas van de Emmabrug met een Deus Ex Machina veranderde in een 'Bassie wint een rondreis door Amerika'-tourserie.quote:Op dinsdag 8 april 2025 21:48 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Misschien komt het ook omdat het nooit gemaakt is, maar welk plot hadden ze nog kunnen gebruiken voor die laatste twee series waarbij het wél ouderwets spannend was geweest en het geen inbreuk had gedaan op het reizen en dingen laten zien? Ik probeer me daar voor te stellen, maar zonder dat de boeven iets noemenswaardigs zouden stelen en B&A er weer achteraan hadden moeten gaan óf zonder dat de boeven zich in een veel eerder stadium aan B&A zouden presenteren waardoor deze er weer achteraan moesten gaan gaat dat ook niet echt. En dat past eigenlijk niet in het reizen thema en rustig van alles bekijken. Ik vind het eigenlijk wel precies goed zoals het nu was. Alleen het einde van de reis vol verrassingen is te suf, maar Luxemburg heeft best een spannende climax.
Triest nieuws, hij had ook leuke rolletjes in de Griekenland en reis door Europa serie van B&Aquote:Op dinsdag 15 april 2025 10:05 schreef Zipportal het volgende:
Geestelijke vader van Samson en Studio 100-medeoprichter Danny Verbiest (79) overleden
https://www.hln.be/showbi(...)-overleden~aea45cbc/
Lara gaat hem ook missen.
RIP indeed.quote:Op dinsdag 15 april 2025 11:29 schreef TLC het volgende:
[..]
Triest nieuws, hij had ook leuke rolletjes in de Griekenland en reis door Europa serie van B&A
*RIP*
Tsja, vol leven gehad wel, elke dag hard gewerkt, veel bereikt. Niet eerst een mbo opleiding Circusartiest ofzo doen, maar gewoon aan de bak gaan. Trap onder je reet, centjes verdienen!quote:Op woensdag 16 april 2025 10:52 schreef Writersright het volgende:
Dit begint er toch wel steeds echter uit te zien
https://www.instagram.com/p/DIb0zhKSfWa/
Het zegt te meer over hoe atletisch Bas en Aad waren. Daarna zijn ze flink uitgedijd, maar dat is bij atleten die stoppen met elke dag olympisch trainen niet ongebruikelijk. Het feit dat ze allebei 'rustig' 90 lijken te worden toont wel aan dat het mannen van staal zijn. Dat Bas nu aan het inleveren is komt meer door zijn mentaal dan zijn fysiek.quote:Op woensdag 16 april 2025 11:20 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Tsja, vol leven gehad wel, elke dag hard gewerkt, veel bereikt. Niet eerst een mbo opleiding Circusartiest ofzo doen, maar gewoon aan de bak gaan. Trap onder je reet, centjes verdienen!
Kippenvel jaquote:Op woensdag 16 april 2025 10:52 schreef Writersright het volgende:
Dit begint er toch wel steeds echter uit te zien
https://www.instagram.com/p/DIb0zhKSfWa/
Nee dat komt juist meer door z'n fysiek dan z'n mentaal.quote:Op woensdag 16 april 2025 12:24 schreef Japepk het volgende:
[..]
Dat Bas nu aan het inleveren is komt meer door zijn mentaal dan zijn fysiek.
Reken maar dat er een tribute show komt, veel TV herhalingen, docuementaire. BNers die hun plasje moeten doen.quote:Op woensdag 16 april 2025 12:45 schreef funkyfabulous het volgende:
We zijn echt in de periode aangekomen waarin heel veel grootheden en iconen ons ontvallen. Rip Danny.
Vraag me af hoe groot het gaat zijn in de media als Bas of Aad ooit overlijden. Dat moet toch wel hele grote coverage worden gezien heel veel generaties met ze opgroeien. Zelfs mijn zoontje van twee kijkt het en roept steeds Bassie.
Klopt ja. Het begon een paar jaar geleden met Meneer Aart en sindsdien valt er elke paar maanden wel eentje om.quote:Op woensdag 16 april 2025 12:45 schreef funkyfabulous het volgende:
We zijn echt in de periode aangekomen waarin heel veel grootheden en iconen ons ontvallen. Rip Danny.
Vraag me af hoe groot het gaat zijn in de media als Bas of Aad ooit overlijden. Dat moet toch wel hele grote coverage worden gezien heel veel generaties met ze opgroeien. Zelfs mijn zoontje van twee kijkt het en roept steeds Bassie.
Ik verbaaste me hoeveel mensen van Sesamstraat recente jaren zijn omgevallen. Ik wist niet dat Sien overleden was bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Klopt ja. Het begon een paar jaar geleden met Meneer Aart en sindsdien valt er elke paar maanden wel eentje om.
Sien was blijkbaar al jaren dementerend. Nooit geweten. Paula is ook al jaren dood. Sowieso is de hele cast van weleer aardig op leeftijd, zelfs Lot Lohr is al een eind in de 60 inmiddels.quote:Op woensdag 16 april 2025 15:55 schreef Writersright het volgende:
[..]
Ik verbaaste me hoeveel mensen van Sesamstraat recente jaren zijn omgevallen. Ik wist niet dat Sien overleden was bijvoorbeeld.
Tja. Zonde. Diabetes en gewoon door blijven eten.quote:Op woensdag 16 april 2025 16:14 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat me nog te binnen schoot over dingen niet weten met betrekking tot acteurs. En om het terug te brengen bij Samson en Gert: dat Ann Petersen zichzelf letterlijk heeft doodgegeten, daar kwam ik ook pas een paar maanden geleden achter.
Moeilijk om te geloven van Lot maar je hebt gelijk.quote:Op woensdag 16 april 2025 16:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Sien was blijkbaar al jaren dementerend. Nooit geweten. Paula is ook al jaren dood. Sowieso is de hele cast van weleer aardig op leeftijd, zelfs Lot Lohr is al een eind in de 60 inmiddels.
Zonde ja. Wat een gepruts met dat programma. Het is inherent duur om te maken, maar wanneer je kijkt hoe budget bij de publieke omroep verdeeld werd en hoeveel sommige presentatoren kregen of krijgen dan klopt er iets niet als je op een geliefd programma met daadwerkelijke maatschappelijke functie gaat korten.quote:Sesamstraat is trouwens ook zo’n programma waarvan je nu pas ziet wat een passie erin zat en wat een kwaliteit het was. Zeker in vergelijking met de troep die nu wordt uitgezonden. Er staat een aardige deepdive op YouTube over hoe de NPO het programma om zeep heeft geholpen en hoe Aart Staartjes en consorten - tevergeefs - tot het gaatje gingen om het programma in leven te houden.
Lex was de opafiguur. Ik was zelf nog een klein jochie toen hij overleed maar ik weet het nog goed. Het was in m’n beleving ook nog vrij onverwacht ook. Aart is daarna van brombeer langzaam in die oparol gegroeid waarna Martin van Waardenberg de rol van zuurpruim overnam. Maar toen was ik al te oud voor het programma.quote:Op woensdag 16 april 2025 17:15 schreef Writersright het volgende:
[..]
Moeilijk om te geloven van Lot maar je hebt gelijk.
Paula en Lex vond ik er vroeger ook al heel oud uitzien in de jaren '90 dus bij hen verbaasde het me minder.
[..]
Zonde ja. Wat een gepruts met dat programma. Het is inherent duur om te maken, maar wanneer je kijkt hoe budget bij de publieke omroep verdeeld werd en hoeveel sommige presentatoren kregen of krijgen dan klopt er iets niet als je op een geliefd programma met daadwerkelijke maatschappelijke functie gaat korten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |