abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 april 2025 @ 22:24:59 #101
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_217337232
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 21:48 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Misschien komt het ook omdat het nooit gemaakt is, maar welk plot hadden ze nog kunnen gebruiken voor die laatste twee series waarbij het wél ouderwets spannend was geweest en het geen inbreuk had gedaan op het reizen en dingen laten zien? Ik probeer me daar voor te stellen, maar zonder dat de boeven iets noemenswaardigs zouden stelen en B&A er weer achteraan hadden moeten gaan óf zonder dat de boeven zich in een veel eerder stadium aan B&A zouden presenteren waardoor deze er weer achteraan moesten gaan gaat dat ook niet echt. En dat past eigenlijk niet in het reizen thema en rustig van alles bekijken. Ik vind het eigenlijk wel precies goed zoals het nu was. Alleen het einde van de reis vol verrassingen is te suf, maar Luxemburg heeft best een spannende climax.
Reis vol verrassingen was Geheimzinnige Opdracht 2 geworden, waarbij elke plek een opdracht vanuit de boefjes was gegeven, een opdracht die elke keer door omstandigheden niet of niet als gepland lukte of mislukte. Dat heb ik tenminste héél lang gedacht, waarna dat door de val van Bas van de Emmabrug met een Deus Ex Machina veranderde in een 'Bassie wint een rondreis door Amerika'-tourserie.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_217339036
Waarom binden de boeven ook Robin vast in de grot op Lanzarote ? Het is niet alsof hij kan weglopen of zo :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_217341175
Heeft kleine Robin uberhaupt wel eens zijn armen of benen bewogen?
Ik weet dat de grote, enge Robin kon "typen" met zijn armen.
pi_217351405

Vandaag op Record Store Day deze parel weten te scoren.

Het was wel leuk geweest als Bassie en Adriaan een soortgelijk iets hadden gedaan, helemaal met hun historie met platen. Wellicht als laaste audio/fysieke release. Zouden ze zelf een mooie rood/blauwe plaat voor kunnen persen.

Zoiets had echt wel verkocht, en de exemplaren die overblijven hadden ze makkelijk kunnen slijten als "limited release" en verkopen bij die tentoonstelling.

[ Bericht 8% gewijzigd door Writersright op 12-04-2025 20:24:38 ]
  zaterdag 12 april 2025 @ 19:30:06 #105
508590 Grotetijd
What A Truly Magnificent View
pi_217351439
Nou is Gert Verhulst een betere zanger dan zowel Bassie als Adriaan (al vind ik Bassie een mooie stem hebben) en de muziek van Samson en Gert is ook een stuk populairder heb ik 't idee.
Well, life can be a riot
I can be the pilot provided that it's private
I got the world to worry about
pi_217370403
Wat dan briljant zou zijn, is als er een plaat uitgegeven zou worden met de muziek van Aad Klaris. Volgens mij was het toch een rechtenissue dat Adriaan de muziek niet meer gebruikte?
Dat zou betekenen dat Aad Klaris de rechten zou hebben en dus die muziek uit zou kunnen brengen.
pi_217373990
Geestelijke vader van Samson en Studio 100-medeoprichter Danny Verbiest (79) overleden

https://www.hln.be/showbi(...)-overleden~aea45cbc/

Lara gaat hem ook missen. ;(
  dinsdag 15 april 2025 @ 11:22:22 #108
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_217374721
RIP DannyGod
Rini dankjewel.
pi_217374778
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 10:05 schreef Zipportal het volgende:
Geestelijke vader van Samson en Studio 100-medeoprichter Danny Verbiest (79) overleden

https://www.hln.be/showbi(...)-overleden~aea45cbc/

Lara gaat hem ook missen. ;(
Triest nieuws, hij had ook leuke rolletjes in de Griekenland en reis door Europa serie van B&A

*RIP*
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_217375282
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 11:29 schreef TLC het volgende:

[..]
Triest nieuws, hij had ook leuke rolletjes in de Griekenland en reis door Europa serie van B&A

*RIP*
RIP indeed.

Ik vond zijn huis (en uitstraling) in de Griekse serie so mysterieus. Al die planten, dat gigantische haar en die grote baard. Het leek haast wel een typetje. Combineer dat met die gekke reuze-versie van Robin en je hebt veel bijzondere scenes. Die gesprekken waarin hij met Robin praat over de tekens en het ontcijferen zijn onbedoeld hilarisch door de extreme oprechtheid waarmee Danny dat deed. Die gaat vanavond weer op.

Ik heb hier en daar ook wel eens fragmenten van Kameleon gezien hier en daar, waarin Danny zijn creatieve kant kwijt kon.
Uniek optreden ook van Bassie en Adriaan, als Bas en Aad
Bekijk deze YouTube-video
En uiteraard diezelfde grap met het glaasje drinken die ze ook in de Plaaggeest, de theatershow en Samson & Gert deden.

En qua Samson en Gert is er zoveel te zeggen. Intelligent concept, wat het enorm lang uitgehouden heeft, helemaal voor een kinderprogramma. Daarnaast oprecht goede muziek gemaakt, die ook los van de serie werkt, maar absoluut bijdraagt. Wat ik zelf gaaf vind aan de muziek van Samson en Gert is dat ze het in zoveel genres konden gieten. Van pop tot rock tot opera tot country tot blues tot disco. Dat houdt de muziek afwisselend en je brengt onbewust daarmee het publiek muzikaal ook wat bij.

Qua serie kan ik daar heel diep in gaan maar een van de sterkste punten vind ik hoe de karakters vloeibaar zijn. Ja, ze hebben kenmerken. De burgemeester is speels, Alberto eet graag, Octaaf is een snoever etc. Dat meenemend is het niet zo dat een iemand altijd de problemen veroorzaakt in de verhalen. De ene keer was Gert integer en de andere keer was hij heel hypocriet. Soms is Alberto te gulzig en verpest hij dingen, maar de andere keer was hij juist degene die oprecht en eerlijk was. Dat houdt de karakters leuk en zorgt voor deels echtere karakters. Ja, ze gedragen zich impulsief (kinderlijk) maar doordat het alle kanten op kan lopen houdt dat het spannend.

Dat is ook deels Danny's verdienste, die verantwoordelijk was voor een groot deel van het concept en de scenario's. Het is bizar wat die man allemaal heeft gedaan. Dan nog niet te spreken over het vele poppenwerk met Samson, wat fysiek en mentaal ook niet makkelijk is. En toch jaren doen. Op TV, bij voorstellingen, muziekvideos. Soms, zoals bij Samen op de Moto is het niet voor te stellen wat Danny kon qua flexibiliteit:
Gast zit opgekropt in de zijspan en laat Samson doodleuk op de snelweg in synch met de muziek bewegen. Dat is bizar en dat maakt Samson ook "echter".

Het heeft hem fysiek ook veel gekost maar ook in latere interviews is hij nooit bitter geweest. Geen spijt gehad. Pure dankbaarheid. En die instelling is denk ik veel meer waard dan wat hij ook maar verdiend heeft aan de series.

En elke keer dat ik in de Efteling ben, zie ik het kasteel van Doornroosje, maar dan zie ik het als "Het kasteel van Koning Samson", uit de videoclip. Een van de 3 clips die ze maakten tijdens hun samenwerking met de Efteling.

pi_217382953
Dit begint er toch wel steeds echter uit te zien

https://www.instagram.com/p/DIb0zhKSfWa/
pi_217383171
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 10:52 schreef Writersright het volgende:

Tsja, vol leven gehad wel, elke dag hard gewerkt, veel bereikt. Niet eerst een mbo opleiding Circusartiest ofzo doen, maar gewoon aan de bak gaan. Trap onder je reet, centjes verdienen!
  woensdag 16 april 2025 @ 12:24:10 #113
436222 Japepk
Padvinder
pi_217383634
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 11:20 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Tsja, vol leven gehad wel, elke dag hard gewerkt, veel bereikt. Niet eerst een mbo opleiding Circusartiest ofzo doen, maar gewoon aan de bak gaan. Trap onder je reet, centjes verdienen!
Het zegt te meer over hoe atletisch Bas en Aad waren. Daarna zijn ze flink uitgedijd, maar dat is bij atleten die stoppen met elke dag olympisch trainen niet ongebruikelijk. Het feit dat ze allebei 'rustig' 90 lijken te worden toont wel aan dat het mannen van staal zijn. Dat Bas nu aan het inleveren is komt meer door zijn mentaal dan zijn fysiek.
't Echte en 't ware!
pi_217383788
We zijn echt in de periode aangekomen waarin heel veel grootheden en iconen ons ontvallen. Rip Danny.

Vraag me af hoe groot het gaat zijn in de media als Bas of Aad ooit overlijden. Dat moet toch wel hele grote coverage worden gezien heel veel generaties met ze opgroeien. Zelfs mijn zoontje van twee kijkt het en roept steeds Bassie.
  woensdag 16 april 2025 @ 12:58:50 #115
508590 Grotetijd
pi_217383880
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 10:52 schreef Writersright het volgende:

Kippenvel ja
Well, life can be a riot
  woensdag 16 april 2025 @ 13:00:01 #116
508590 Grotetijd
pi_217383887
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 12:24 schreef Japepk het volgende:

[..]
Dat Bas nu aan het inleveren is komt meer door zijn mentaal dan zijn fysiek.
Nee dat komt juist meer door z'n fysiek dan z'n mentaal.
Als die man niet die problemen had gehad met z'n fysieke gezondheid had hij echt nog wel dingen gedaan nu, ben ik 10000% van overtuigd.
Well, life can be a riot
  woensdag 16 april 2025 @ 13:00:28 #117
508590 Grotetijd
pi_217383891
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 12:45 schreef funkyfabulous het volgende:
We zijn echt in de periode aangekomen waarin heel veel grootheden en iconen ons ontvallen. Rip Danny.

Vraag me af hoe groot het gaat zijn in de media als Bas of Aad ooit overlijden. Dat moet toch wel hele grote coverage worden gezien heel veel generaties met ze opgroeien. Zelfs mijn zoontje van twee kijkt het en roept steeds Bassie.
Reken maar dat er een tribute show komt, veel TV herhalingen, docuementaire. BNers die hun plasje moeten doen.
Well, life can be a riot
pi_217383980
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 12:45 schreef funkyfabulous het volgende:

Klopt ja. Het begon een paar jaar geleden met Meneer Aart en sindsdien valt er elke paar maanden wel eentje om.
pi_217385359
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 13:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Klopt ja. Het begon een paar jaar geleden met Meneer Aart en sindsdien valt er elke paar maanden wel eentje om.
Ik verbaaste me hoeveel mensen van Sesamstraat recente jaren zijn omgevallen. Ik wist niet dat Sien overleden was bijvoorbeeld.
pi_217385407
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 15:55 schreef Writersright het volgende:

[..]
Ik verbaaste me hoeveel mensen van Sesamstraat recente jaren zijn omgevallen. Ik wist niet dat Sien overleden was bijvoorbeeld.
Sien was blijkbaar al jaren dementerend. Nooit geweten. Paula is ook al jaren dood. Sowieso is de hele cast van weleer aardig op leeftijd, zelfs Lot Lohr is al een eind in de 60 inmiddels.

Sesamstraat is trouwens ook zo’n programma waarvan je nu pas ziet wat een passie erin zat en wat een kwaliteit het was. Zeker in vergelijking met de troep die nu wordt uitgezonden. Er staat een aardige deepdive op YouTube over hoe de NPO het programma om zeep heeft geholpen en hoe Aart Staartjes en consorten - tevergeefs - tot het gaatje gingen om het programma in leven te houden.

[ Bericht 9% gewijzigd door Spablauw214 op 16-04-2025 16:06:03 ]
pi_217385497
Wat me nog te binnen schoot over dingen niet weten met betrekking tot acteurs. En om het terug te brengen bij Samson en Gert: dat Ann Petersen zichzelf letterlijk heeft doodgegeten, daar kwam ik ook pas een paar maanden geleden achter.
pi_217385923
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 16:14 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat me nog te binnen schoot over dingen niet weten met betrekking tot acteurs. En om het terug te brengen bij Samson en Gert: dat Ann Petersen zichzelf letterlijk heeft doodgegeten, daar kwam ik ook pas een paar maanden geleden achter.
Tja. Zonde. Diabetes en gewoon door blijven eten.

@24.38

Leidde tot deze verrassende cameo van Samson en Gert in Thuis, een soap waarin Ann Petersen speelde. Opmerkelijk serieus gespeeld. (Arme Samson :( )
Al bleef het karakter van Mevrouw de Bolle wel (buiten beeld) leven.
pi_217385981
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 16:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Sien was blijkbaar al jaren dementerend. Nooit geweten. Paula is ook al jaren dood. Sowieso is de hele cast van weleer aardig op leeftijd, zelfs Lot Lohr is al een eind in de 60 inmiddels.
Moeilijk om te geloven van Lot maar je hebt gelijk.
Paula en Lex vond ik er vroeger ook al heel oud uitzien in de jaren '90 dus bij hen verbaasde het me minder.

quote:
Sesamstraat is trouwens ook zo’n programma waarvan je nu pas ziet wat een passie erin zat en wat een kwaliteit het was. Zeker in vergelijking met de troep die nu wordt uitgezonden. Er staat een aardige deepdive op YouTube over hoe de NPO het programma om zeep heeft geholpen en hoe Aart Staartjes en consorten - tevergeefs - tot het gaatje gingen om het programma in leven te houden.
Zonde ja. Wat een gepruts met dat programma. Het is inherent duur om te maken, maar wanneer je kijkt hoe budget bij de publieke omroep verdeeld werd en hoeveel sommige presentatoren kregen of krijgen dan klopt er iets niet als je op een geliefd programma met daadwerkelijke maatschappelijke functie gaat korten.
pi_217387182
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 17:15 schreef Writersright het volgende:

[..]
Moeilijk om te geloven van Lot maar je hebt gelijk.
Paula en Lex vond ik er vroeger ook al heel oud uitzien in de jaren '90 dus bij hen verbaasde het me minder.
[..]
Zonde ja. Wat een gepruts met dat programma. Het is inherent duur om te maken, maar wanneer je kijkt hoe budget bij de publieke omroep verdeeld werd en hoeveel sommige presentatoren kregen of krijgen dan klopt er iets niet als je op een geliefd programma met daadwerkelijke maatschappelijke functie gaat korten.
Lex was de opafiguur. Ik was zelf nog een klein jochie toen hij overleed maar ik weet het nog goed. Het was in m’n beleving ook nog vrij onverwacht ook. Aart is daarna van brombeer langzaam in die oparol gegroeid waarna Martin van Waardenberg de rol van zuurpruim overnam. Maar toen was ik al te oud voor het programma.

Maar het was zijn tijd best ver vooruit en er kwamen regelmatig dingen voorbij die voor die tijd best controversieel waren. Zo zwerft er op YouTube ergens een scène uit de jaren ‘80 met Gerda Havertong die aan Pino uitlegt hoe veel moeite zij heeft met Zwarte Piet.

Het is door de NPO naar de knoppen geholpen omdat ze het te duur en niet meer van deze tijd vonden. Toch hebben hele generaties er goede herinneringen aan. Doodzonde imo. En een waardige vervanger is er ook niet echt gekomen.
  woensdag 16 april 2025 @ 19:50:59 #125
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_217387253
Ron Brandsteder kreeg ook maar weinig coverage vond ik. 1 uitzending over hem een aantal dagen na zijn overlijden.
Ik denk als Aad/Bas overlijdt dat ze gewoon die docu nog een keer uitzenden, rond half twaalf 's avonds.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')