abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217070195
Ik kreeg gisterenavond een melding op mijn Android telefoon, eentje die ik nog nooit gezien. Een bericht van een Apple AirTag, inclusief een google maps met mijn locatie, waarbij stond;

- Voor het eerst gevonden, en de tijd
- Zolang je deze tracker bij je hebt, kan de eigenaar je locatie zien
- De eigenaar krijgt geen melding als je geluid afspeelt

Ik heb nog nooit een aple product gehad, dus ik vind dit heel erg raar. De tijd waarbij deze tracker voor het eerst gevonden is, komt overeen met de tijd dat ik thuis ben aangekomen.

Heb met mijn domme hoofd niet geklikt op "geluid" afspelen. Wel een screenshot gemaakt.

Heb mijn jas nagekeken, gevoeld onder mijn auto, en kon nergens wat ontdekken. Na die melding, heb ik geen melding meer gehad.

Is er een manier om zo'n ding in de buurt te zoeken met mijn Android telefoon? Waarom kreeg ik er melding van op mijn Android telefoon? Heb twee telefoons, en maar op eentje dit bericht ontvangen. Ben er best paranoïde van aan het raken.
  zondag 16 maart 2025 @ 11:51:06 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_217070328
Zie dat ik dit artikel een paar opties staan die je zou kunnen proberen om die tag te vinden.

https://www.zdnet.com/art(...)what-to-do-about-it/

Wist niet dat je telefoon je daarvoor waarschuwt. Op zich wel goed. Maar die air tag begon je dus te volgen toen je thuis kwam? Kan het in dat geval niet toevallig eentje van je buren zijn?
pi_217079740
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 11:51 schreef kwiwi het volgende:
Zie dat ik dit artikel een paar opties staan die je zou kunnen proberen om die tag te vinden.

https://www.zdnet.com/art(...)what-to-do-about-it/

Wist niet dat je telefoon je daarvoor waarschuwt. Op zich wel goed. Maar die air tag begon je dus te volgen toen je thuis kwam? Kan het in dat geval niet toevallig eentje van je buren zijn?
Ik heb dit uitgevoerd, als ik handmatig scande vond ik een airtag, nu op het moment niet meer. Heb vaak op "geluid afspelen"gedrukt, maar ik hoor nergens iets.

Ook weer een nieuwe melding:
Deze tracker heeft een nieuwe apparaat-ID. Een handmatige scan kan de tracker misschien waarnemen als deze nog in de buurt is.

Iemand is me dus aan het volgen, maar de tracker maakt geen enkel geluid in en rond mijn woning/auto. Wat is het beste te doen?

Een apple expert aanwezig toevallig?
  Spellchecker zondag 16 maart 2025 @ 22:27:47 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217079853
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 22:20 schreef dolpo1 het volgende:

[..]
Ik heb dit uitgevoerd, als ik handmatig scande vond ik een airtag, nu op het moment niet meer. Heb vaak op "geluid afspelen"gedrukt, maar ik hoor nergens iets.

Ook weer een nieuwe melding:
Deze tracker heeft een nieuwe apparaat-ID. Een handmatige scan kan de tracker misschien waarnemen als deze nog in de buurt is.

Iemand is me dus aan het volgen, maar de tracker maakt geen enkel geluid in en rond mijn woning/auto. Wat is het beste te doen?

Een apple expert aanwezig toevallig?
DIG / [APPLE] #590 Ik ben zo Apple-ig
pi_217079882
quote:
Thanks, ik ga het daar plaatsen. Je mag dit topic sluiten. Nogmaals bedankt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')